Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#31

Viesti bodyguard »

flammee kirjoitti: Tarviiko avataria ja taustatietoja lukea joka kerta ekana,
Avatar on kuitenkin se josta pääsääntöisesti ne kirjoittajat tunnistetaan, ja se joka ekana pistää silmään.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#32

Viesti joksanen »

Avatarit "väärällä" puolella on ensi alkuun tosi vammaisen oloista. Mutta siihenkin tottuu tosi nopeasti. Kokemuksesta tiedän.

Leveyttä mä kyllä toivoisin edelleen, silti ja kaikesta huolimatta lisää. Se reilu 350px minkä tuo navibar on leveä, varmaan ainakin järjestyy suht helposti. Mä en oikeasti näe hirveää lisäarvoa puolentuhannen pikselien marginaaleilla. Kourallissataset tuo toki väljyyden oloisuutta, mutta liika on tuhlausta. Etenkin kun tavara rivittyy huonosti.

Mähän tein tästä stylishilla pienen puukotuksen, mutta hyvin kapeaksi laitetulla selainikkunalla (kun juniori katsoo ruudun toiselta reunalta piirrettyjä) tavarat pomppii paikoiltaan enkä tykkää siitäkään.

Saanko mä narista tästä tasaisin väliajoin?

Mä en muuten taida päästä seuraavaan potkumiittiin. Isäviikonloppu.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#33

Viesti flammee »

Mää ainakin aion marista noista sivulinkeistä banniin asti. On mulla kyllä mielessä pari rakentavaa ajatusta siitä että miten sen viestialueen levennyksen voisi toteuttaa ilman että sivulinkit katoaa, mutta se muuttaisi ulkoasua jonkin verran ja pitää ite koodaten+säätäen kokeilla onnistuuko teknisesti / esteettisesti.

Jos vihtin.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#34

Viesti Jukka Suominen »

Onko ihan tarkoituksellista että tämä keskusteluikkuna on näin älyttömän kapea? Ei ainakaan skaalaudu lainkaan vaikka ikkunan kokoa muuttaa
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#35

Viesti flammee »

Kyllä. :|
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#36

Viesti Mika »

Vaikka mulla ei ole osaa eikä arpaa leiskan sommitelman suunnittelun kanssa, sanonpa vastapainoksi niille, jotka valittavat viestialueen leveydestä, että ainakaan minua se ei haittaa lainkaan. En koe sen olevan muutenkaan radikaalisti pienempi kuin aiemman leiskan leveyden. On siis myös meitä, joille asialla ei ole juuri mitään merkitystä.

Joka tapauksessa leveyden muuttaminen lienee epätodennäköistä. Tai en minä tiedä, kun en ymmärrä asiasta mitään, mutta näin vähän arvelen kuitenkin. Flammee mahdollisesti ehdottaa jotakin myöhemmin.

Vertailua:

Kuva Kuva


Henkilötietojen näkyminen oikealla (eli "väärällä puolella" :D ) on minusta lopulta hyvä. Ensin en pitänyt siitä, mutta nyt pidän siitä enemmän kuin vasemman puolen näkymästä. Se jotenkin mukavasti keskittää tekstin keskelle.
Kyseinen asetus on muuten perusasetus Prosilver-leiskassa, johon tämä nykyinen Potkun leiska perustuu. Potku ei siis ole maailman ainoa keskustelulauta, jossa henkilötiedot viestinäkymässä sijaitsevat oikealla (veikkaan että phpBB-laudoista suurempi osa näyttää ne oikealla kuin vasemmalla).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#37

Viesti bodyguard »

Kyllä minä ainakin nään noissa mittavan eron...

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#38

Viesti joksanen »

Mä kävin äkäisesti läpi oman suosikkilistani forumien osalta ja suurimmassa osassa avatarit olivat vasemmalla. Yllättävän monessa ne olivat viestin yläpuolella. PHPBBn omalla forumilla toki oikealla =)

Mä olen tosiaan tottunut siihen että ne on oikealla. Mutta lähes kaikissa valtakunnan ID-korteissa ajokortista passiin henkilön kuva on vasemmassa yläkulmassa ja muut tiedot siitä oikealle. Sitä kautta asetelma toimii hyvin myös forumeissa. Näkisin myös huomattavasti parempana että navigaatio mainoksineen olisi oikeassa reunassa, joka myös tarkoittaa usein myöhempää sijaintia itse koodissa.

Leveyteen on uuden leiskan myötä tullut noin neljänneksen kavennus. Yksittäisen viestin osalta se ei ole kuin ärsyttävää, mutta leiskan muiden elementtien ahtaus tekee siitä mielestäni haitallista. Ja, kuten kuvakaappauksella näytin, osa elementeistä jakautuu kahdelle riville.

Haittaako leveämpi leiska niitä, joita nyt ei haittaa kapeus? Jos ei haittaa, niin en näe mitään muuta estettä leiskan leventämiselle kuin työläyden.
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2446
Lauteille: Kesäkuu 2007

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#39

Viesti Poika »

We want more!! ...niinku leveyttä. :director:
Nice asses - make the world a better place.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#40

Viesti Mika »

joksanen kirjoitti: Haittaako leveämpi leiska niitä, joita nyt ei haittaa kapeus? Jos ei haittaa, niin en näe mitään muuta estettä leiskan leventämiselle kuin työläyden.
Pekka (egg) on tehnyt sen verran paljon töitä tämän leiskan eteen, että hän ei välttämättä halua lähteä suunnittelemaan noin mittavaa muutosta ihan alusta alkaen. Sitä ei myöskään olisi kovin reilua vaatia häneltä, vaikkei sopimuksessa mitään tällaista estetäkään.

Nämä eivät mitään ihan pikku-urakoita ole. Tätäkin on nyt työstetty (muiden tilaustöiden ohella toki) tammikuusta lähtien, eikä vieläkään ole valmista. Se on ihan ymmärrettävää, että tällaisissa aiheissa 90 % koostuu negatiivisesta kritiikistä, jossa varsinaista kehitysideoita ei viljellä, mutta voitte nyt samassa kaikki leveydestä suivaantuneet miettiä sitä kokonaisuutta. Se leveys ei satavarmasti itsestään muutu, koska se ei ole teknisesti mikään pieni muutos.

Jos joku haluaa tarttua toimeen, se on tottakai mahdollista. Toivotamme tällaisen henkilön työinnon tervetulleeksi, ja jos työehdoista pitää keskustella, ylläpitoon voi ottaa yhteyttä yksityisviestillä tai sähköpostilla.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#41

Viesti steelduck »

Säilyykö se vanha leiska? Itsekkin toivoisin leveyttä ja jos vanha säilyy niin sillähän sitä on... oikein helpotti, kun vaidoin äsken vanhaan. Muuten uusi on vallan mainio, mutta leveys tökkii.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#42

Viesti Mika »

steelduck kirjoitti: Säilyykö se vanha leiska? Itsekkin toivoisin leveyttä ja jos vanha säilyy niin sillähän sitä on... oikein helpotti, kun vaidoin äsken vanhaan. Muuten uusi on vallan mainio, mutta leveys tökkii.
admin kirjoitti: Keskustelualueen ulkoasu on uusittu. Uusi leiska, modsilver, on oletusleiska, mutta jos haluat selata Potkua vanhalla leiskalla, voit vaihtaa oletusleiskaa omista asetuksistasi.

Vanhaa leiskaa ei päivitetä enää. Jos jokin päivitys tai muu toimenpide saa leiskan toimimattomaksi, se poistetaan käytöstä, jolloin jokaisen sitä oletusleiskana käyttävän uudeksi oletusleiskaksi vaihtuu automaattisesti uusi modsilver-leiska. Päivämäärää vanhan leiskan kuoppaamiseksi ei ole vielä määritelty.

Kehotamme tutustumaan uuteen leiskaan ja sen ominaisuuksiin. Niksinurkkauksessa aiheesta voi keskustella.
täältä

Seuraava phpBB-päivitys ilmestynee syksyn aikana, ja ennakkotietojen mukaan se on sen verran iso, että silloin vanha leiska poistuu käytöstä.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Nade
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1083
Lauteille: Heinäkuu 2005

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#43

Viesti Nade »

Minulle sopii kyllä mikä ulkoasu tahansa, koska keskustelut ja sisältö merkitsevät minulle eniten. Pitääkö tässä nyt tehdä jotain päivityksiä itse? Minulle on ilmestynyt etusivu uudenlaisena, mutta viestit näkyvät kuten ennenkin.
Sape
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 374
Lauteille: Elokuu 2007

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#44

Viesti Sape »

En tästä vielä löytänyt seuraavaa:

Voisiko merkki, joka kertoo mihin ketjuun on vastannut, olla isompi?
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Potkun keskustelujen uusi ulkoasu

#45

Viesti flammee »

Tai vaikka eri värinen, tai vaikka rajattu mustalla niin näkyis..

Muuten, läppärini näytöllä nää hailakkaat värit näyttäytyykin erisävyisinä harmaina. :p Kotikodon näytöllä oli siis sitä vaaleanruskeata, mutta nää värit nyt näyttää vaan todennäköisesti varsin paljon siltä miltä potku näytti ihan alussa Mikan näytöllä. ;)
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 22 kurkkijaa