Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Shredding

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#16

Viesti steelduck »

EN osaa selittää konseptia, mutta halvatun tehokkaalta se tuntui, kun Richard Dimitri tuli päälle kuin yleinen syyttäjä seminaarissa.

Unohtu laakista kaikki treenatut jutut ja meinasi paniikki iskeä, kun korvat oli irrota ja silmät oli täynnä sormia, samalla tuli polvea ja muita "closest weapon to closest target" juttuja.

Tuota on aika vaikea täällä netissä selittää. Kannattaa käydä seminaarissa tai sitten ottaa VKA:n tarjous vastaan.
Kuvake
Nauses
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1270
Lauteille: Syyskuu 2007

#17

Viesti Nauses »

VKA kirjoitti: Se on lähietäisyyksillä tapahtuvaa vastustajan luonnollisen puolustusrefleksin ohittamista kohteena koko vastustajan keho ja työkaluina kaikki oman kehosi aseet (tai muut välineet.)
Puolustusrefleksin ohittaminen tapahtuu noudattaen fyysisen vastahyökkäyksen viittä perusperiaatetta.
Tähän lisätään jalkatyöskentely ja ankkurointi ja tietty rytmitys hyökkäyksillä ja ennenkaikkea ennen fyysistä vaihetta tapahtuva psykologinen manipulointi.
Se ei siis ole silmien ja korvien repimistä, aivan kuten nyrkkeilykään ei ole etukäden jabia.
Tiedän, että et tule tuosta yhtään sen hurskaammaksi mutta tuossa se oli lyhykäisyydessään.
Mikäli olet kiinnostunut konseptista olet tervetullut kokeilemaan sitä veloituksitta harjoituksiini, ilmoita vain etukäteen paikalle saapumisesta.
Parhaimman kuvan aiheesta saa tietysti perehtymällä ko. dvd:hen tai osallistumalla jollekin seminaarille.
Kiitos, tämä selkeytti jo vähän. Senshido vaikuttaa kyllä todella kiinnostavalta lajilta, mutta järjestetäänkö sitä muualla kuin tampereella? Helsingissä kun asun niin välimatka on vähän ongelmallinen ja se "senshidoa helsingissä" ketjukin taisi kuolla jo vuosi sitten.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#18

Viesti Kari Aittomäki »

Tämä taitaa olla se, mitä ittekuttun rääpimiseksi.
Olen aivan joillekuille pienikasvusille ja muutamalle muijalle esitelly hätäitsepuolustuksen varalta. Kun se oniin rujoo ettei harrastajille oikeen kehtaa.

Eli kimppuun ku maksatautinen ahma, hampaat huuliin ja repimistä, sormet silmiin, stomppeja jalkateriin ja puristaen ja repien ja raapien niin kauan että varmasti riittää. Koko ajan kirkuen ku harpyija, mielellään korvaan samalla kun repiisitä irki, lisää omaa taistelutahtoa, antaa voimantuntoa, kolisuttaa kohteen tärykalvoja eli edistää panikoitumista.
Olen myös kertonu jotta sieltä tulee vastahysteriaa eli tappelu kun on kommunikaatiota, vastustaja oppii ja vastaa, juurikin samoinkeinoin.
Jolloin tulee osata paitti suojautua, myös ottaa aseet peliin.
Jota asiaa pitää erikseen harjoitella.
Noin pääsääntönä olen kehottanu murskaamaan jalkaterän koska se ei suuria vaadi ja tekee kohteesta vaaratooman, pääsee karkuun.
Olen kyllä häjympiäkin juttuja neuvonut, eisiinä mitään.

Mä olen oikeestikin ainaaika hämilläni näitten realityjuttujen kanssa.
Ne opettaa niin tutuntuntusta kamaa. Ja tutuntuntusesti.
Olen siis ollut aikaani edellä.
Ku musta on aina tuntunu että mä kuljen jäljessä kun juttelen primitiivireaktoitten hyödyntämisistä.

jeejee.
Viimeksi muokannut Kari Aittomäki, marras 17, 2007, 20.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#19

Viesti bodyguard »

Aittomäki on väkisinkin väärässä koska Shredder on "missing link of martial arts" ja se on siis ihan täysin ennennäkemätön juttu [-(

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#20

Viesti Kari Aittomäki »

Mää oon aina väärässä, oon oikeen tottunu oleen väärässä ja väärässä paikassa oikeaan aikaan, etenkin.
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

#21

Viesti Streetwise »

Suspectre kirjoitti: Kysynköenkysykysyn.

Mikäpäs se on Se jokin, mikä STR:ää tässä touhussa, eli koko Senshidossa, oikein närästää? :?:
Kysy pois vaan. Mutta jos viittaat minun viestiini keskustelun mielenkiintoisuudesta, niin tarkoitin sillä oikeasti sitä. Yleensä näistä Senshidoon liittyvistä asioista kehkeytyy pitkä ja monimuotoinen keskustelu.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#22

Viesti Kari Aittomäki »

Unohdin sitte sen sylkemisen, tilanteessa suu on joko kuiva kuin hapankorppu tai sitte ja etenkin aktiivisen karjumisen/puremisen myötä ääriään myöten täynnä kuolaa/verta.

Se on rääpimisen yhteydessä viisasta sylkeä kohteen silmiin.
Sylkeminen on semmonen helppo toimenpide vaikka hukkuessa ja etenkin tapellessa oikeesti ja on siihenmittaan loukkaavansorttinen toimenpide jotta reagointi syntyy vaikkei pärskäys osuis kiikareihinkaan edes.

Ja se sätkäys saattaa olla se ikkuna antaa hammasterveisiä aataminomenaan, eli päästä leukasuojauksen ohi.

Jee, ruma on kaunista silloin kun hengittelyn jatkamisesta on kyse.
Kuvake
Ousk
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 452
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#23

Viesti Ousk »

Veren ja vaahdon sylkeminen voi saada vastustajassa aikaan myös sellaisen "HIV-AIDS" - paniikin. Eli pelätään, että mitähän tauteja tämänkin hipin eritteistä saa. :shock:
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

#24

Viesti suppulam »

bodyguard kirjoitti:
Mika kirjoitti:Ehkä tätä ei voi sanoin selittää?
Onko tästä pääteltävissä että Shredder on jonkinlainen abstrakti käsite, vähän niinkuin onnellisuus tms. :D
Toi määritelmähän oli AIVAN MAHTAVA! VKA sulla on tulevaisuus poliittisten puheiden kirjoittajana. :D
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Suspectre
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 75
Lauteille: Syyskuu 2006

#25

Viesti Suspectre »

Siinä on juuri luonnollinen puolustusvaste ohitettu. Vissiin ottanut ankkurin vasemmalla kädellä tuosta vastustajan oikean käden pikkusormesta... :lol:

Kuva

Shredder - helppoo kuin käpyjen syönti. :shock:
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Shredding

#26

Viesti Rojola »

Tampereellakin pariin otteeseen seminaareja vetänyt Urban Combatives pääkouluttaja Lee Morrison on kirjoittanut mielenkiintoisen seminaariraportin harjoitteineen päivineen Shredderistä.
Lee Morrison kirjoitti: My conclusion as to the validity of the Shredder is that I think it is an excellent concept, easy and natural to learn and retain. It works under pressure and is especially useful to women and in a horizontal grappling situation. It integrates nicely with hard skill striking and would make an excellent addition to anyone’s support system.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa