Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Lantionkäännön merkitys ala Richard Dimitri (2 videota)

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#46

Viesti S_L »

Jussi Häkkinen kirjoitti: toisaalta, olen hyvin hämmentynyt, mikäli tuo oli joillekin uutta asiaa.
Minä taas olisin hämmentynyt, jos näitä kommentteja ei tulisi. :D

Pitää vielä sanoa, että on kuitenkin eri asia tietää joku asia periaatetasolla, kun saada se tehtyä. Edes kumipuukkoa vastaan.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#47

Viesti joksanen »

S_L kirjoitti: "if it works for you, great, all the more power to you".
Tää on kanssa yks disclaimeri jonka sivulauseeseen laittamalla saa päälauseessa sanoa mitä vain miten vain.

Varsinkin jos asenne on sitä, että se jolle tämä jokin toimii on sitten maailman onnekkain piru, koska se jokin ei ole ikinäkoskaan milloinkaan toiminut kenelläkään muulla ja nyt kun se jokin sattuu toimimaan sillä onnekkaalla pirulla, se onnekas piru voi mennä nurkkaan leikkimään itse sen jonkin kanssa sillä aikaa kun aikuiset juo kahvia ja kiroilee kun se jokin ei koskaan toimi.

Jos joku toimii jollakin, olisi mielestäni hedelmällisempää miettiä miksi se (ehkä?) toimii, kuin unohtaa koko tapausta.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

#48

Viesti Jussi Häkkinen »

S_L kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:toisaalta, olen hyvin hämmentynyt, mikäli tuo oli joillekin uutta asiaa.
Minä taas olisin hämmentynyt, jos näitä kommentteja ei tulisi. :D

Pitää vielä sanoa, että on kuitenkin eri asia tietää joku asia periaatetasolla, kun saada se tehtyä. Edes kumipuukkoa vastaan.
Totta. Siksihän noita asioita harjoitellaankin.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#49

Viesti bodyguard »

Tuosta Senshido- foorumin avoimmuudesta vaan: Minulle sen seuraaminen riitti siinä vaiheessa kun Demi Barbito eksyi sinne foorumille, ja porukka alkoi aukomaan päätään ihan tajuttomasti jostain mitättömästä asiasta mikä lukee hänen nettisivuillaan tjsp.


edit: niin ja STR sai myös aika "mielenkiintoista" kohtelua osakseen

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

#50

Viesti Streetwise »

Sanonta "ei näe metsää puilta" tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että koska itse olet senshido-ohjaaja ja aktiivisesti keskustelet kyseisellä foorumilla niin et näe sitä puolueettomin/ulkopuolisin silmin. Jos menin liiaksi henkilökohtaisuuksiin niin pahoittelen tapahtunutta. Mutta näin se vain on.

Jospa negatiivisuuteni senshido keskusteluissa johtuu siitä, että olen välillä eri mieltä asioista. Tai sitten olen saanut Senshidosta/Dimitristä negatiivisen kuvan leirin + foorumi kirjoittelunsa perusteella. Minä en vain sano asioita niin suoraan kuin hän itse. Älä yhdistä meidän keskusteluita Senshido asiaan. Niillä ei ole tekemistä toistensa kanssa ellei sitten sinun mielipiteesi ole aina yksi yhteen yleisen Senshidon/Dimitrin mielipiteen kanssa.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
VKA
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 832
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#51

Viesti VKA »

Ok, käsitin ilmeisesti väärin. Se tapahtuu helposti kun on pelkästään luettu sana kommunikointi välineenä.
Itse koin Senshido foorumin varsin avoimeksi ympäristöksi kun sinne aikoinani menin. Menin sinne näet kyseenalaistamaan ja kritisoimaan koko lajia ja sain silti kohtuu hyvän vastaanoton ja hyviä keskusteluja aikaiseksi perusteluineen. Eli kyllä, pohjaan tuon väitteeni täysin omiin kokemuksiini mutta ajalta, jolloin epäilin koko lajia ja menin sinne dissaamaan sitä :D
-------------------------------------------------------
"VKA, et näytä tajunneen kamppailulajien periaatteita alkuunkaan."
Ilcaccio
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 83
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#52

Viesti Ilcaccio »

Yamazu kirjoitti:
S_L kirjoitti:Lisäksi tiedoksi niille, jotka eivät olleet paikalla (sekä muistutukseksi niille jotka olivat paikalla, mutta ovat unohtaneet) Dimitri sanoi useamman kerran, että "if it works for you, great, all the more power to you". Harvemmalla taisi vaan niin hyvin homma pelittää...
But does it work on the other guy? :D Liekö pointti myös siinä ettei tuudittaudu siihen "oikeaan teknisyyteen" ja tee siten vain siksi?
Mitä Dimitrin puheistä ymmärsin niin Dimitri tarkoitti sitä, että vaikka joku tekniikka toimii jollain todella hyvin niin se ei tarkoita sitä, että tekniikka toimii kaikilla hyvin ja on kaikille sopiva tekniikka. Esimerkiksi tekniikka jossa otetaan yhdellä kädellä rinnuksista kiinni ja toisella kädellä lyödään voi toimia todella hyvin 2 m 100 kg miehellä, mutta ei se varmastikkaan sovi 150cm 40kg naiselle.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#53

Viesti L.K. »

Ilcaccio kirjoitti:
Yamazu kirjoitti:
S_L kirjoitti:Lisäksi tiedoksi niille, jotka eivät olleet paikalla (sekä muistutukseksi niille jotka olivat paikalla, mutta ovat unohtaneet) Dimitri sanoi useamman kerran, että "if it works for you, great, all the more power to you". Harvemmalla taisi vaan niin hyvin homma pelittää...
But does it work on the other guy? :D Liekö pointti myös siinä ettei tuudittaudu siihen "oikeaan teknisyyteen" ja tee siten vain siksi?
Mitä Dimitrin puheistä ymmärsin niin Dimitri tarkoitti sitä, että vaikka joku tekniikka toimii jollain todella hyvin niin se ei tarkoita sitä, että tekniikka toimii kaikilla hyvin ja on kaikille sopiva tekniikka. Esimerkiksi tekniikka jossa otetaan yhdellä kädellä rinnuksista kiinni ja toisella kädellä lyödään voi toimia todella hyvin 2 m 100 kg miehellä, mutta ei se varmastikkaan sovi 150cm 40kg naiselle.
Niin,totta.Ja tätähän periaatetta ei missään muussa lajissa sovelleta kuin Senshidossa vai?! :? ;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Ilcaccio
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 83
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#54

Viesti Ilcaccio »

K.Maga kirjoitti:
Ilcaccio kirjoitti:
Yamazu kirjoitti:
S_L kirjoitti:Lisäksi tiedoksi niille, jotka eivät olleet paikalla (sekä muistutukseksi niille jotka olivat paikalla, mutta ovat unohtaneet) Dimitri sanoi useamman kerran, että "if it works for you, great, all the more power to you". Harvemmalla taisi vaan niin hyvin homma pelittää...
But does it work on the other guy? :D Liekö pointti myös siinä ettei tuudittaudu siihen "oikeaan teknisyyteen" ja tee siten vain siksi?
Mitä Dimitrin puheistä ymmärsin niin Dimitri tarkoitti sitä, että vaikka joku tekniikka toimii jollain todella hyvin niin se ei tarkoita sitä, että tekniikka toimii kaikilla hyvin ja on kaikille sopiva tekniikka. Esimerkiksi tekniikka jossa otetaan yhdellä kädellä rinnuksista kiinni ja toisella kädellä lyödään voi toimia todella hyvin 2 m 100 kg miehellä, mutta ei se varmastikkaan sovi 150cm 40kg naiselle.
Niin,totta.Ja tätähän periaatetta ei missään muussa lajissa sovelleta kuin Senshidossa vai?! :? ;)
En mielestäni väittänyt missään vaiheessa väittänyt, että tätä periaatetta ei missään muussa lajissa sovelleta vaan koitin selvittään mitä Dimitri tarkoittia sanoilla "if it works for you, great, all the more power to you" kun siitä oli epäselvyyttä
Muke
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 58
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#55

Viesti Muke »

no esim krav magassa on paljon tekniikoita jotka eivät sovellu pienelle naiselle. Tai jos pieni nainen sen tekee niin vaikutus vastustajaan on nolla. :?
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)
Täytän tänään vuosia

#56

Viesti Ale »

Minkä verran Dimitrillä on kokemusta muista lajeista? Entä VKA:lla?
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#57

Viesti AriJ »

Ilcaccio kirjoitti:
Yamazu kirjoitti:But does it work on the other guy? :D Liekö pointti myös siinä ettei tuudittaudu siihen "oikeaan teknisyyteen" ja tee siten vain siksi?
Mitä Dimitrin puheistä ymmärsin niin Dimitri tarkoitti sitä, että vaikka joku tekniikka toimii jollain todella hyvin niin se ei tarkoita sitä, että tekniikka toimii kaikilla hyvin ja on kaikille sopiva tekniikka. Esimerkiksi tekniikka jossa otetaan yhdellä kädellä rinnuksista kiinni ja toisella kädellä lyödään voi toimia todella hyvin 2 m 100 kg miehellä, mutta ei se varmastikkaan sovi 150cm 40kg naiselle.
Taas joutuu sanomaan että eikö tämäkin ole itsestään selvää? Ei kai missään lajissa väitetä että jokainen opetettu muoto/tekniikka toimii sellaisenaan kaikkien tekemänä kaikille kaikissa tilanteissa...? En usko, en. Ihmiset vaan ovat niin erilaisia, tilanteet paljonkin vaihtelevia vaikka päällisin puolin samoja jne.

Hei! Tässäpä taas paikka heittää taikasanastoa - Shuhari! 8)
______________________
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18973
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#58

Viesti Andy »

Mitä olen magailijoiden kanssa sparrannut, niin olen huomannut, että heille tyypillinen taktiikka on tulla nopeasti iholle ja jakaa takakädellä yliolan lyöntejä kohti naamaa mahdollisimman tiuhaan tahtiin ilman lantion kiertoa.

Opinkäynyttä kamppailijaa vastaan tämä ei toimi kovinkaan hyvin, mutta ehkä sillä saadaan nopeasti aikaan jonkinlainen kamppailukyky niin, että maallikkohyökkääjä saadaan hoideltua auttavasti. Minulla on kuitenkin tuntuma, että tähän malliin jumituttaisiin liikaa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#59

Viesti Ronin »

joksanen kirjoitti: Jos joku toimii jollakin, olisi mielestäni hedelmällisempää miettiä miksi se (ehkä?) toimii, kuin unohtaa koko tapausta.
Eikös se ollut Terry O'Neil näistä Geoff Thompsonin kavereista, joka ovella työskennellessään on monesti pistänyt porukkaa läjään korkealla kiertarilla päähän? Muistaakseni oli. Äijä vaan osaa tekniikan todella, todella hyvin. En silti itse lähtisi panostamaan tuon opetteluun niin paljoa kuin itselleni helpommin toimiviin juttuihin. It works for him, all the power to him etc.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#60

Viesti bodyguard »

Terry O´Neillpä hyvinkin

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 58 kurkkijaa