Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1546

Viesti Mjölnir »

Vanhakankea kirjoitti: kesä 23, 2018, 11.07
Mjölnir kirjoitti: kesä 22, 2018, 20.37 Tuossa on pari ongelmaa: ns. normaalit ihmiset EIVÄT ole kiinnostuneita omasta turvallisuudestaan, varsinkaan koko perhe
Onko oikeasti niin, että eivät ole? Vai onko niin, että ihmiset on "kuohittu" uskomaan, että viranomainen ehtii joka paikkaan turvaksemme?
Mjölnir kirjoitti: kesä 22, 2018, 20.37 Lisäksi, esimerkiksi, minä en voin näyttää omaa sotamoodiani perheelleni. Se olisi liian turvallisuuden perusrakenteita järkyttävää. He ovat nähneet jotain viitteitä ulkomaanreissuilla, kun joku on yrittänyt tulla ryöstämään tai taksikuski on yrittänyt kusettaa, mutta ei koskaan ole jouduttu sinne rajan yli.

Jos ei mennä millään nami-nami- linjalla treeneissä, niin se ”real deal” voisi olla aika järkyttävää. Kun vanhempien kuluu olla se turvallinen ja tasapainoinen hahmo
Mä olen ilmeisesti tehnyt jotain lastensuojeluilmoitusta vaativaa, koska olen kertonut lapsille, että iskä puolustaa perhettään oikeudetonta hyökkäystä vastaan kykyjensä mukaan tarvittaessa niin, että hyökkääjää sattuu enemmän. Minusta lasten on hyvä tietää tämä. Ollaanhan me sotilasvalassa sitouduttu jopa tappamaan...

12 vee poika on myös laittanut luokan kiusaajan kuriin "WWE-leikillä" (ei olla suuresti huudeltu kamppailuharrastuksesta). 3 kertaa koitti ja nyt ei enää ole pojan eikä luokan pienempien kimpussa.

Me ollaan siis käsitelty itsepuolustusta oikeudetonta hyökkästä vastaan jo aika nuoresta iästä lähtien. Saapa nähdä millaisia psykopaatteja ollaan kasvatettu...

Varmaan tuolta nami-namin ja "Real Dealin" välistä löytyisi joku välimaasto, josta voisi rakentaa perheille sopivan turvapaketin. Jo sekin, että muut perheenjäsenet, eivät jäätyisi ja noudattaisivat käskyjä, olisi mielestäni iso edistys.

Yritän itse sovitella Defendon aloituksen lähitulevaisuuteen, joten ajatuksent varmaan kehittyy.
Tottakai minäkin olen kertonut, että jos tulee tilanne, että näette mun olevan vakava, silloin totellaan, ei kysellä. Mutta treenaamaan kanssani, paitsi jotain harmitonta pistarihipppaa, en ole lapsia ja vaimoa vienyt. Siis itseni kanssa; tytär on käynyt meidän seuran naisten itsepuolustuskurssin, jonka veti naispuolinen Defendo-ohjaaja
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1547

Viesti Mjölnir »

Ja tietty lapset ovat salilla olleet mukana 2-vuotiaasta saakka, mutta leikkimässä omia leikkejään
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1548

Viesti Mjölnir »

Älkää ymmärtäkö väärin, en halua dissata ideaa sinänsä, olen vain skeptinen sille, että se voisi toimia taloudellisesti kannattavasti. Lisäksi minun mielestäni lapset ja aikuiset pitäisi eriyttää tuollaisessa seminaarissa, mikäli siitä halutaan tehdä jotain muuta kuin nami-namia, lapsille joku oma juttu, jossa leikin kautta tai muuten pehmeästi tehdään juttuja ja aikuisille oma.

Edit:
Vielä sen verran, että on täysin eri asia kertoa kuin näyttää. Aivot on rakennettu sillä tavalla, että ihminen ei lähtökohtaisesti pysty kuvittelemaan niin rajua juttua, että se olisi vahingollista aivoille, tästä syystä sadut lapsille voivat kerrottuna kuulostaa hyvinkin julmilta, ja lapset eivät niistä traumatisoidu, mutta taas jos he näkevät vaikka elokuvan, jossa tehdään pahoja juttuja, voi saada elinikäisen trauman.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1549

Viesti Mjölnir »

Keskiviikosta sunnuntaihin on tällä viikolla mahdollisuus tutustua Defendoon, leiri on avoin kaikille lajitaustasta riippumatta

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1550

Viesti Mjölnir »

Pidän demoa tuntoaistin merkityksestä reagoinnille ohjaajakurssilla Ruotsissa. Tässä vaiheessa meni jo niin intensiiviseksi, että olen taas vaihtanut englantiin

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Defendo

#1551

Viesti Puni »

EFO-hommia, 'nuff said.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo

#1552

Viesti Mika »

Antti Nurmi ei muistaakseni ole potkulaisia, joten ehkä häneltä ei saa tähän suoraa kommenttia. Joka tapauksessa Nurmi kirjoittaa jättävänsä Defendon taakseen.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1553

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo

#1554

Viesti Mika »

Samassa Saarion sivut ovat saaneet mukavan nykyaikaisen ulkonäön. :jepa:

https://saarioacademy.com/

Defendo-sivut ovat...aika erilaiset. :D Ehkäpä nekin päivitetään tälle vuosituhannelle jossakin vaiheessa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo

#1555

Viesti JanneM »

Mika kirjoitti: heinä 12, 2019, 17.27 Samassa Saarion sivut ovat saaneet mukavan nykyaikaisen ulkonäön. :jepa:

https://saarioacademy.com/

Defendo-sivut ovat...aika erilaiset. :D Ehkäpä nekin päivitetään tälle vuosituhannelle jossakin vaiheessa.
Tarkoitatko www.defendo.fi vai www.defendo.org sivuja?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo

#1556

Viesti Mika »

Tuo .fi on vanhanaikainen. Tuo .org taasen on varsin nykyaikainen. :jepa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1557

Viesti Mjölnir »

https://www.instagram.com/invites/conta ... nt=7fouo7k

Defendo löytyy myös instagramista
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1558

Viesti Mjölnir »



Pidän mestari Jyrkin kanssa Defendo-ohjaajien erikoiskoulutuksen Lahdessa ennen talvileiriä. Jyrki käy läpi specialnieppejä veitsitekniikoista ja minä puhun siitä, miten tulla mestarilliseksi opettajaksi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo

#1559

Viesti Mika »

Mjölnir kirjoitti: marras 1, 2019, 11.11 ---ja minä puhun siitä, miten tulla mestarilliseksi opettajaksi
:D :jepa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Defendo

#1560

Viesti Sardaukar »

Sattuisiko Raumalla olemaan mahdollisuutta harjoitella Defendoa tai Krav Magaa?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa