Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
NaapurinMies
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 47
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Turku

Defendo

#766

Viesti NaapurinMies »

MikaM kirjoitti:
Mika kirjoitti: Onhan tuo Wolfe lapsellinen ja katkera vanha jarru. Nuo hänen uskomattoman pitkät ja kieliasultaan puutteelliset (kyllä, pystyn selvästi parempaan kirjalliseen ulosantiin hänen äidinkielellään) tekstit toiminevat silti hyvänä mainosmateriaalina Suomen Defendo-opettajille. Hän tuskin tajuaa tätä ironiaa.
Kieliasu todellakin puutteellinen, sisältäen myös yksinkertaisia typoja älyttömän määrän. Tätä ei ole kukaan oikolukenut. Kutsuu mm. suomalaisia eviksi. Ja sitten se taukoamaton minä, minä, minä.
Olihan se sentään kirjoittanut Jokisen nimen oikein ;)
Tyypillistä, saatana.
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Defendo

#767

Viesti n0k »

[youtube][/youtube]

On kyllä äärettömän lapsellista käytöstä
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
IJM
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 17
Lauteille: Tammikuu 2007

Defendo

#768

Viesti IJM »

n0k kirjoitti: On kyllä äärettömän lapsellista käytöstä
Hämmästyttää kovasti puheet Wolfen vaimon uhkailemisesta (Videon kohdassa 1:10 ja 2:00). Mistäköhän siinä on kyse? Sen mitä minä tunnen Jussia ja Anttia, niin vaikea on uskoa heitä uhkailemassa kenenkään vaimoa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Defendo

#769

Viesti bodyguard »

Ja sen mitä Billin vaimosta on saanut uutisista lukea niin taitaa hän yleensä hoitaa sen uhkailemisen :lol:

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#770

Viesti Mjölnir »

Itse arvostaisin sitä, että Wolfen kommentit jätetään omaan arvoonsa. Me Scandinavian Defendossa emme aio lähteä kommentoimaan tai heittämään vastaan mitään Wolfen suuntaan. On ikävää, että tuollaista pitää mennä julkisuudessa tekemään, ja olisin toivonut Wolfelta arvokkaampaa käyttäytymistä.

Toivottavasti hän saa psyykeensä kuntoon ja voi hyvin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
mvar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 184
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lahti

Defendo

#771

Viesti mvar »

Kuinka paljon Wolfen Defendo eroaa Scandinavian Defendosta?
Älä usko piraatteihin ja varastettuun. Usko laatuun ja muista mainita lähde, mistä tekniikat on lainattu.
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Defendo

#772

Viesti n0k »

Mjölnir kirjoitti: Itse arvostaisin sitä, että Wolfen kommentit jätetään omaan arvoonsa. Me Scandinavian Defendossa emme aio lähteä kommentoimaan tai heittämään vastaan mitään Wolfen suuntaan. On ikävää, että tuollaista pitää mennä julkisuudessa tekemään, ja olisin toivonut Wolfelta arvokkaampaa käyttäytymistä.

Toivottavasti hän saa psyykeensä kuntoon ja voi hyvin.
:thumbsup:
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#773

Viesti Mjölnir »

mvar kirjoitti: Kuinka paljon Wolfen Defendo eroaa Scandinavian Defendosta?
Jonkin verran. Esim asetekniikoissa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Teurassika
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 68
Lauteille: Lokakuu 2010

Defendo

#774

Viesti Teurassika »

mvar kirjoitti: Kuinka paljon Wolfen Defendo eroaa Scandinavian Defendosta?
Oma tietämykseni Wolfen Defendosta perustuu vain ja ainoastaan Defendo C.O.R.E-opetusvideoon (ja tietämys Scandinavian Defendoonkin vain muutaman kuukauden säälittävään räpellykseen). Sen perusteella mielestäni Scandinavien Defendon tekniikat ovat "viimeistellympiä" ja enemmän loppuun asti ajateltuja, kuin Wolfen videolla, mutta kuitenkin ihan samasta perusrungosta veistettyjä.

Lisäys: Yhteenvetona voisi sanoa Scandinavian Defendon olevan greatoitu versio Wolfen Defendosta. :smt003

Kaltaisiani nettidraaman ystäviä tuo Wolfe tykkää näemmä helliä. Nyt siis popcornia ja pilponaadia käden ulottuville hakemaan ja sitten lueksimaan pdf:ää 8-)
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Defendo

#775

Viesti n0k »

Vihjailee videoissaan että koska Defendo ohjaajista moni on myös Maga ohjaajia, että he sitä kautta yrittävät muuttaa Defendoa Magamaiseksi, niin ainakin meillä on selvä ero milloin ollaan defendo ja milloin ollaan maga treeneissä. Jos Defendo treeneissä näytetään maga tekniikka, tai toisin päin, siitä aina mainitaan erikseen, "että tämä on sitten maga tekniikka." ja niitä korkeintaan kokeillaan muutaman kerran, ei aina sitäkään.

En puhu seuran puolesta, mutta omista havainnoistani voin sanoa että meillä erotellaan kyllä milloin syöt MacDonaldsissa ja milloin Hesburgerissa. Ei niitä sotketa keskenään. Defendon peruskurssilla olin ihan yhtä pihalla kuin muutkin, vaikka magaa treenasinkin jo kun sen aloitin :)
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 5304
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Defendo

#776

Viesti MikaM »

Tuon huomaa todella hyvin sekatreeneissä, eli kun Maga- ja Defendojannut on yht'aikaa. Melkeen vuoronperään tulee sellasia mit-vit-juttuja, kun ei ole koskaan nähnyt kys. tekniikkaa tahi kuullut nimeä. Lajit on tosiaan yhteneväisyyksistään huolimatta erit.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3303
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Defendo

#777

Viesti sinappi »

n0k kirjoitti: Vihjailee videoissaan että koska Defendo ohjaajista moni on myös Maga ohjaajia, että he sitä kautta yrittävät muuttaa Defendoa Magamaiseksi, niin ainakin meillä on selvä ero milloin ollaan defendo ja milloin ollaan maga treeneissä. Jos Defendo treeneissä näytetään maga tekniikka, tai toisin päin, siitä aina mainitaan erikseen, "että tämä on sitten maga tekniikka." ja niitä korkeintaan kokeillaan muutaman kerran, ei aina sitäkään.

En puhu seuran puolesta, mutta omista havainnoistani voin sanoa että meillä erotellaan kyllä milloin syöt MacDonaldsissa ja milloin Hesburgerissa. Ei niitä sotketa keskenään. Defendon peruskurssilla olin ihan yhtä pihalla kuin muutkin, vaikka magaa treenasinkin jo kun sen aloitin :)
Eikö magan ja defendon harjoitteleminen rinnakkain riko hieman molempien lajien perusperiaatteita? Eikö näissä systeemeissä ole juuri tarkoituksena opetella yksi mahdollisimman toimiva toimintamalli, jota sitten voi soveltaa mahdollisimman moneen tilanteeseen?

Olen hiljattain saanut tutustua vähän sekä krav magaan että defendoon. Tässä vaiheessa ne vaikuttavat hyvin erilaisilta lajeilta. Varsinkin defendo sai minut innostumaan. Onkin sääli, että lajin sisältä löytyy tuolaista ihme spedeilyä ja torailua, kuten tässä Wolfen tapauksessa käy ilmi.

Mikä Wolfen suhde on Scandinavian Defendoon? Wolfeko siis toi koko lajin Suomeen eikä ole tyytyväinen siihen, miten sitä täällä opetetaan? Jakautuuko defendo moneenkin eri koulukuntaan, missä harjoittelu poikkeaa olleellisesti muista?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20211
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo

#778

Viesti JanneM »

Varmasti joku minua viisaampi valistaa, mutta oman käistykseni mukaan Jyrki Saario toi Defendon Suomeen ja WOlfelta on pyydetty konsultaatiota DEfendon kehittämiseen suomessa. Sittemmin tiet erosivat ja Wolfe ei ollut tästä järin tyytyväinen.
Yksityiskohtia erosta ja sen syistä en tiedä ja vaikka tietäisinkin, niin foorumit ei ehkä niiden puimiseen ole parhaita paikkoja. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Defendo

#779

Viesti n0k »

sinappi kirjoitti:
n0k kirjoitti: Vihjailee videoissaan että koska Defendo ohjaajista moni on myös Maga ohjaajia, että he sitä kautta yrittävät muuttaa Defendoa Magamaiseksi, niin ainakin meillä on selvä ero milloin ollaan defendo ja milloin ollaan maga treeneissä. Jos Defendo treeneissä näytetään maga tekniikka, tai toisin päin, siitä aina mainitaan erikseen, "että tämä on sitten maga tekniikka." ja niitä korkeintaan kokeillaan muutaman kerran, ei aina sitäkään.

En puhu seuran puolesta, mutta omista havainnoistani voin sanoa että meillä erotellaan kyllä milloin syöt MacDonaldsissa ja milloin Hesburgerissa. Ei niitä sotketa keskenään. Defendon peruskurssilla olin ihan yhtä pihalla kuin muutkin, vaikka magaa treenasinkin jo kun sen aloitin :)
Eikö magan ja defendon harjoitteleminen rinnakkain riko hieman molempien lajien perusperiaatteita? Eikö näissä systeemeissä ole juuri tarkoituksena opetella yksi mahdollisimman toimiva toimintamalli, jota sitten voi soveltaa mahdollisimman moneen tilanteeseen?
Ongelma tullut hieman kun äkkiä magan peruskurssin jälkeen aloitin defendon, niin tulee niitä "mites tää nyt sitten defendossa tehtiinkään?" Mutta kun sitten lämmittely mielessä tehdään jotain, niin sitten sieltä tulee maga tai defendo tekniikkaa, kumpi nyt tuntuu hyvältä idealta siinä. Eli en sanoisi että on mikään ongelma ns "tositilanteessa", pikemminkin paremmat eväät. Itse poiminut tekniikkapussiin tarkasti ne mitkä tulee itseltä luonnostaan. Ja niitä vaikeimpia osa-alueita koittanut hioda paremmiksi.
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20211
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo

#780

Viesti JanneM »

JanneM kirjoitti: Varmasti joku minua viisaampi valistaa, mutta oman käistykseni mukaan Jyrki Saario toi Defendon Suomeen ja WOlfelta on pyydetty konsultaatiota DEfendon kehittämiseen suomessa. Sittemmin tiet erosivat ja Wolfe ei ollut tästä järin tyytyväinen.
Yksityiskohtia erosta ja sen syistä en tiedä ja vaikka tietäisinkin, niin foorumit ei ehkä niiden puimiseen ole parhaita paikkoja. :D
Rupes kaihertaan tuo kirjotukseni, että enhän ladellut omiani, niin piti vähän työpäivän lomassa selata internettiä. :)

tälläinen ilmoitus vuodelta 2005 missä Wolfe mainitaan teknisenä neuvonantajana
http://www.krav-maga.nu/seminar051022.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 50 kurkkijaa