Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Defendo

#1471

Viesti Puni »

^ei toimi kehässä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Defendo

#1472

Viesti Kari Aittomäki »

Mjölnir kirjoitti:
Me nähdään tämä asia aika eri tavalla. Minulle on meriitti, opettajana, jos saan palautetta, että joku selvisi itsepuolustustilanteesta ilman pahoja vammoja ja ei saanut tuomiota.

Se ei liity suoraan Defendoon. Opetusmenetelmänä sieltä tulee eväät vaikka mihin. Ja meidän vahvuus on nimenomaan nämä ammatti-defendot, väriversiot, joissa tuodaan sitten se ammattiosaaminen mukaan. Siviili-Defendossa taas juttu lähtee pehmeästi liikkeelle: alkuun kamppailuharjoittelut jne tehdään ilman likaisia temppuja, koska suurin osa ihmisistä ei ole henkisesti valmis käyttämään niitä. Vasta kun ehdollistumista yleensäkin toisen ihmisen satuttamisen on saatu aikaan, otetaan mukaan tarvittaessa likaiset temput osina tilanteita. Kuitenkin perimmäinen tarkoitus on, että kyseessä ei ole mikään erikoisjoukko-operaattorilaji, vaan sinne todellakin voi tulla kuka tahansa. Sieltä putken toisesta päästä joskus tulee niitä operaattoreita, jotka ovat todella taitavia niissä perustekniikoissa ja pystyvät soveltamaan niitä muuttuvissa tilanteissa. Sekä ovat kovia myllyttäjiä. Tämä on ollut ilo huomata. Mutta kantavana teemana on se, että peruskurssin jälkeen harjoittelijan kyky itsepuolustukseen on parantunut. Koska Defendossa, kuten muissakin massalajeissa, varmaan 80-90% lopettaa peruskurssin jälkeen.

Esimerkiksi ne tummimmat sielunmaisemat tehdään sitten Green-koulutuksessa helposti, sillä tekniikkaa ei enää tarvitse juurikaan opettaa, koska muutaman vuoden harjoitellut opettaja, joka tulee Green-opettajakoulutukseen, osaa jo "kaiken", mitä tarvitsee. Siksi suurin osa kurssista on mentaaliharjoittelua, jossa luodaan se oikea viitekehys sille, että mitä nyt ollaan tekemässä. Ja harjoitellaan Perustekniikoita, mutta soveltaen siten, että tässä yhteydessä sulla on mahdollisuus ottaa pistooli ja ampua lonkkaan tai nyt on mahdollisuus päästä veitselle. Huomaatko, että voit tehdä nyppäyksen veitsi kädessä jne, jne.

Meillä on, Kari, yksi perustavaa laatua oleva ero: minä suhtaudun yhteiskunnan asettamiin rajoihin enemmän haasteena kuin masentavana tekijänä :) Se on niinkuin korkein aste itsepuolustustuksessa, että pystyy tekemään hommia ilman tuomioita. Siihen Defendon pystypainiratkaisut antavat hyvät eväät. Mutta niitä voi käyttää muutenkin, jos on tarvis. Mielestäni on nerokasta järjestelmän kannalta, että kuten demosin viime potku-miitissä, täysin samaa tekniikkaa käytetään siviili-itsepuolustuksessa, Blue:ssa, Greenissä ja Whitessa, ainoastaan viitekehys ratkaisee, millainen lopetus tehdään.
Kiitoksia erinomaisesta vastauksesta.
Eli asia on niinkuin uumoilinkin, laatikointi on opetusväline ja siedätyshoitoa. Se on varmaan sitä Punin viittaamaa asiakaspalvelua. (Jotatermiä tässäyhteydessä vierastan, ei ole opiskelijan asia kertoa sisältövaatimuksia kun aihe on kuitenkin hyvin rujo.)

Mä en koe että oltaisiin kovastikaan erilinjoilla, minä en vaan heiluta laillisuudenlippua joka käänteessä. Olen aivan surutta kertonut että jos vaan pääsee on parempi painua paikalta vamonos tiehensä.
Toki olen kertonut toiminnan vastuusta ja heitteillejättö-sanktioista sekä moraalisesta heijasteesta, joka on muuten minusta aika oleellinen huomiokohta tappelustöihin totutellessa.
Kuinka tehdyt väkivallanteot raaistaa ja turmelee, mutta toisaalta antamatta jäänyt kolimoukuli viiksettää vuosia.

En ole myöskään jättänyt kertomatta siitä häjystä ilosta. Jonka ääriesimerkkinä on battle-high. Tajuttoman vahva myrkky. Luulisin, että sitä tärpättiä päästään uumoilemaan tuossa greensessioinnissa, ainakin kaikuna.

Toisin sanoen mä olen jättänyt valintojen teon treenikaverille, ohjastamatta muuten kuin kertomalla.
Eli en ole ikinä mieltänyt itseäni opettajaksi, ohjeistajaksi vain.

Olen varma että Defendo on erittäin onnistunut opetusmenetelmä, vierastanpa vain villisikana karsinointia kaikenlaista.

Hehee, vai masentavanä tekijänä. :lol:
Jos nauraminen on masennusta ni sitte kai.
Niinku silloin kun se emäntäinen päätti alkaa nyrkittelemään minua katulamppujen alla. Ihan treenannut ja kilpaillutkin tapaus. Jätin potkut huomiotta ja blokkailin lyönnit otsalla, oikeen koetin hajottaa kätösensä, kaskun huomasin että nyrkki on näköjään aina tehty hanskalla, löysä.
Onnistuinkin siihen mittaan että jouduin kuulusteluun pahoinpitelystä epäilynä.

Eli jouduin tuhlaamaan aikaani tollaseen farssiin. Naurattaa yhä, vaikka harmittaahan se myös.
Kyllä tällanen tissiposkiyhteiskunta on jo liika pullainen.
Ihan periaatteellisella tasolla.. vastustan lujasti virkamiesyhteiskunnan väkivaltamonopolia.

Mitä Andyn viestiin tulee
Jos ajattelee vain tehokkuuden kautta, niin kai silloin olisi parasta kulkea aina aseistettuna - mieluiten ampuma-aseilla - ja pienestäkin vihamielisyyden osoituksesta tai sellaisen epäilyksestä avata yllättäen tuli tai lyödä puukolla pyrkien mahdollisimman nopeaan surmaamiseen?

Mutta onko tämä tämmöinen hyvä idea, onkin hieman toinen juttu.
No, ikävä kyllä ei ole pitkä matka paikkoihin jossa tuollainen toiminta on hyvinkin tarpeen.
Mikäli pitää hengittämisestä.
Silkkapelkkä mukilointi on toki eriasia kuin mortal combat, mutta ei ole sitämetodia joka ei jostainkohtaa sisältäisi kontaktipintaa primitiivisempään paukutteluun.
Ja Defendo on mitä ilmeisimmin kaikenkattava harjoittelukokonaisuus.

tulipas pitkä. andeeks.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1473

Viesti Mjölnir »

Hienoa saada keskustelua ja vielä oikein aiheesta
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Defendo

#1474

Viesti T-T »

tapsaattori kirjoitti:lT-T: laki nyt on mitä se sattuu olemaan. Ja sen puitteissa kannattaa toimia oli se sitten kuinka jargonia vaan. Jos on siis halu elää suht normaalia elämää veronmaksajana. Itselläni ei ainakaan ole varaa mihinkään oikeustaisteluihin. Ei oo varaa edes ylinopeussakkoon..
Mikä muu voisi olla lähtökohtana ip-harjoittelussa , puhumattakoon voimankäytöstä, kuin laki?
Ei kyse ole siitä etteikö lain puitteissa kannattaisi pyrkiä elämään, ja itse asiassa laki on monessa suhteessa varsin hyvä. Tulkinnat ja huomioonottoseikat tuomioissa on sitten välillä varsin mielenkiintoisia.
Ja tottakai lakiasiat pitää ainakin jossain määrin ottaa huomioon itsepuolustuksessa.
Mutta sillä ei ole väliä osaatko hätävarjelupykälän ulkoa. Tai ymmärrät pakkotilan jne.
Siellä oikeudessa on vastapuoli jota ei kinosta sun analyysit ja hän/he koittavat saada sut pussiin ties millä keinoin...riippuen tietenkin heidän motivaatiostaan.
Se on pahimmillaan todella helvetin likaista peliä.

Sovittelutkin voi olla mielenkiintoisia jos vastapuolella on leppoisa tai leppoisia kavereita.

Tättähäärä vanhatätisovittelija aloitti kerran kovasti toruen, että miten mä olen voinut käyttäytyä noi törkeästi. Tän jälkeen toru vastapuolta yleisesti tupakinpoltosta (en edes tajua miten hän pääsi siihen niin jouhevasti)
Ehdotin tän jälkeen, että toruu kolmannenkin kaverin, vaikka se on ollut ihan hiljaa.
Tässä vaiheessa kirjaaja pakeni hihittään näyttönsä taakse.
Pyysin lisää keksejä kun sovittelija oli päässyt sovittelussa siihen vaiheeseen, että se kertoo miehensä sairauksista.
Vastapuoli sai myös torumiset metsästyksestä muistaakseni. Kirjaaja keskeytti sovittelun kun ehdotin yhteishalausta. Oli kokonaisuutena mukavan absurdin hupsua menoa enkä edes muista kaikkea.
Merkkasivat muuten maksunkin väärin ja alakanttiin. Maksoin kuitenkin mitä lupasin.

Otsikkona Defendo. Hmmmm....joo. Ei onnistu aiheeseen kääntö.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1475

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Defendo

#1476

Viesti Andy »

Onko defendossa otettu uudestaan käyttöön tuo 65 tekniikkaa? Eikö siitä tarkasta tekniikkamäärästä luovuttu jossain vaiheessa?

Musiikki oli puheeseen nähden turhan kovalla videossa. Muuten hyvä ja selkeä esitys.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1477

Viesti Mjölnir »

Andy kirjoitti:Onko defendossa otettu uudestaan käyttöön tuo 65 tekniikkaa? Eikö siitä tarkasta tekniikkamäärästä luovuttu jossain vaiheessa?
Kyllä siitä on pidetty kiinni, sillä kun järjestelmään tuli kaksi uutta tekniikkaa; kauluskuristus ja pääpusku; kahdesta muusta luovuttiin, taisivat olla "pesäpallomaila"-ratkaisu giljotiinista vapautumisessa ja jalkakaato taaksepäin syliotteesta takaa.
Musiikki oli puheeseen nähden turhan kovalla videossa. Muuten hyvä ja selkeä esitys.
Kiitos, valitettavasti eurolla saa vaan euron tavaraa, eli mun kiinalaisessa GoPro-kopiossa ei mikki riittänyt parempaan vaikka puheosuuksien äänenvoimakkuus on jo täysillä.

Tässä vielä sama, Jannen pyynnöstä ulkomaan markkinoille ;) , with English subtitles
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 154
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Defendo

#1478

Viesti L.K. »

Sen verran tuohon Hupun laittamaan potkun x-blokkiin, pitää vielä oma mielipide heittää kehiin..
Eli kuten Mjölnir laittelikin, sehän on reaktiivinen torjunta useimmiten, mutta ei välttämättä huono myöskään tiedostettuna jos sillä päästään sisälle potkuun. Vertaa esim veitseä vastaan x-blokki. Ideahan on jso mahdollista, päästä potkuun kiinni alkuvaihessa. Eli taas se ns. katupotku usein lähtee vähän eri tavalla kuin kamppailijan potku ja toisalta myös se kamppailijan suora potku lähtee kuitenkin ns alakautta jolloin siihen pääsee ajoituksen sopiessa tuollakin kiinni.
Jatkotekniikkana tuosta on kohtuu helppo jatkaa esim iholle menolla tai vaikka lyönnein, jos potku on hitaampi tai se tulee ns läpi eli ole kunnon palautusta niin blokin jälkeen voi jalan napata "kiinni" ja ohjata sivuun koukkaavalla torjunnalla. Mikäli taas blokki tulee hyvinkin reaktiivisesti ja jopa niin että lantio heitetään taakse, tällöin toki on vaikeampi päästä heti eteenpäin jatkamaan, mutta tällöin kuitenkin on saatu potku torjuttua ja voidaan jatkaa muilla toimenpiteillä.

Lisäksi x-blokki on käyttökelpoienn jos potkaisija on esim vähän ylempänä itseä (rappuset,puolustaja istumassa) sekä pitää muistaa, että x-blokki elää myös viistoihin, tällöin puhutaan sivukilvestä.

Omasta mielestä X-blokin etu on sen karkeamotorisuus ja käsien symmetrinen liike plus se, että monella kokeneemmallakin on vaikea esim koukkaavassa torjunnassa yhdistää käden sekä kehon torjunta hyvin. Heikkoutena toki on se, että potkussa on voimaa kovasti ja kädestä voi luita murtua tms mutta taas parempi se kuin esim potku vaparina nivusiin tms.

Potkunyrkkeilyottelussa tai kamppailullisemmassa tilanteessa ei tietenkään ole niin käyttökelpoinen, mutta sillon taas lähtötilanne on eri mihin blokki alun perin on rakennettu.

Noihin karhunsyleilyotteisiin tulikin hyvin kattavat vastaukset yms. mutta mainittakoon vielä, että perusajatus olisi myös niissä se, että jos/kun röllikkä nappaa otetta, reagoidaan mahd. nopeasti painonpudottamisella/tasapainon parantamisella sekä esim samalla jo kädet lyödään hyökkääjän kasvoile (jos ote siis käsien alla). Jos taas käsien päältä niin sama idea, mutta vain ensin itsensä työntö lantiosta taakse (samalla taas painopiste alemmas, jolloin vaikeampi heittää) ja underhookit+jatkot tilanteen mukaan (yleensä simppeli vaihtoehto kovia polvia). Jos taas otteen hakija kovin iso+vahva, voidaan eka polvi antaa jo heti tilanteon jälkeen ja vasta sitten hakea underhookit. Tässäkin yksi vaikuttava tekijä on se mitä pitää ensin saada helpotettua/pysäytettyä. Onko se kova puristus, liike, heitonyritys vai kaikkia näitä. Vertaa esim kuristus takaa. Onko se paikallaan (hapensaanti heti tärkein jne) vai liittyykö siihen vielä raahausta (happi+liikkeen pysäyttäminen/hidastaminen jotta voidaan tehdä vapautumistekniikkaa) jne.

Lisäksi kun ote käsien alta, ei sitä päästä maahanvientiä tarvi välttämättä tehdä ruuvaamalla vaan se voidaan tehdä myös suoraan taakse. Kova lyönti naamaan(toinen käsi takaraivolle) ja siitä ajetaan voimalla kaverin päätä taakse sekä käytetään omaa kehoa ajamaan kaverin tasapainoa taakse. Tätä ei ehkä niin usein käytetä koska A) se on niskoille ikävämpi vaihtoehto eli treeneissä haastavampi jso tulee paljon toistoja jne ja B) siinä ei päästä aina niin hyviin ns jatkohallintaan jos sitä halutaan (hyökkääjä yleensä kaatuu selälleen ja itse jäädään hyökkääjän ylle/jalkojen luo) versus kiertävä päästä maahanvienti, mistä kaveri saadaan "nätimmin" kyljelleen.

Väittäisin kuitenkin, että jos tuo ruuvaustekniikka tehdään kovaa ja kunnolla niin välttämättä sillä otteen ottaneella ei ensimmäisenä mielessä ole heitto silloin ELLEI heitto ole jo ns. lähtenyt liikkeelle.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1479

Viesti Mjölnir »

Kevään suurleiri pidetään Kotkassa 1.-2.4.2017

Perinteinen Defendon Suurleiri järjestetään vuonna 2017 taas Kotkassa, mutta tällä kertaa leiri pidetään aivan erilaisessa ympäristössä ja teemalla.

Tänä vuonna leirin pitopaikkana on Höyterin Leirikeskus Kotkassa ja nyt treenit pidetään pääsääntöisesti ulkona (osa treeneistä pidetään sisällä).. Leirin teemana onkin tänä vuonna harjoittelu arkivaatteissa sekä oikeassa ympäristössä (ulkona, sisällä käytävillä,ahtaissa tiloissa jne). Ulkoharjoittelu toteutuu säässä kuin säässä, joten osallistujien on hyvä varata asianmukainen varustus.

Leirikeskus sijaitsee meren rannalla ja tarjoaa upeat puitteet ulkotreeneile luonnon keskellä.

Treenit jatkuvat lauantaina iltaan saakka (viimeinen treeni on ns. pimeä/hämärässä… tehtävä treeni).

Leirin ohjaajina toimivat Jyrki Saario, Antti Nurmi sekä Lari Kaurala.

Osallistujilla on mahdollisuus majoittua leirikeskuksessa ja näin päästä treenin lisäksi istumaan iltaa muiden leiriäisten kanssa sekä tutustumaan harrastajiin ympäri Suomea. Leirillä majoittujilla on illalla käytössä rantasaunat (omat saunat naisille ja miehille).

Ulkotreenejä silmällä pitäen on kuivia/puhtaita varusteita helppo vaihtaa päivän aikana, koska majoitustilat ja harjoittelupaikat ovat aivan lähekkäin.

Leirimajoituksen ottaville kuuluu majoituspaketin hintaan kaikki ateriat ja niille ketkä majoittuvat muualle, on tarjolla leiriruokailu.
Näiden hinnat ja sisällöt löydät alempaa.

HUOM!! Tarkemmat treenien/leirin aikataulut julkistetaan lähempänä kevään aikana.

Leirillä on mahdollista suorittaa tasokokeita, jotka myös pidetään lähtökohtaisesti ulkona.

Tarkemmat majotusohjeet ja info-pkt tulee tammi-helmikuun aikana .
PAIKKA:
- Höyterin Leirikeskus (Höyterintie 226, 48810 Kotka)

AIKA:
- LA 1.-SU 2.4. Leirin aloitus lauantaina klo 10.00, ilmoittautumispiste aukeaa klo 8.45 lauantaina.

HINTA:
- Leiri 2pv 80eur, 1pv 55eur
- Majotuspaketti 85eur
- Leiriruokailu 50eur (1pv ruokailupaketti 25eur)

Majoituspaketti sisältää majoituksen leirikeskuksessa 2-4hh huoneissa (pääsääntöisesti pyritää majoittamaan 1-2h samaan huoneeseen,riippuen majoittujien määrästä). Ruokailiut la ja su sisältyvät pakettiin (LA: lounas,päiväkahvi,päivällinen,iltapala. SU: aamupala,lounas ja päiväkahvi). Majoitustiloissa yhteiset suhiku-ja wc tilat. Omat lakanat/makuupussit mukaan.

Leiriruokailu sisältää lauantaina lounaan,päiväkahvin sekä päivällisen ja sunnuntaina lounaan sekä päiväkahvin.

ILMOITTAUTUMINEN:
- ohjaajat@defendokotka.com

HUOM!! Kun ilmoittaudut,ilmoita seuraavat tiedot:
1. Montako päivää olet leirillä
2. Suoritatko tasokokeita (mikä taso)
3. Otatko majotuspaketin vai pelkän leiriruokailun vai tuletko omilla eväillä
4. Kenen kanssa haluat majoittua (jos samasta seurasta tulee useampia jne) samassa huoneessa jos majotut.


Tervetuloa Kotkaan vuoden suurimpaan Defendo-tapahtumaan!!

http://www.defendokotka.com
http://www.defendo.fi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

Defendo

#1480

Viesti Huppu »

Kävin pitkästä aikaa virallisissa Defendo reeneissä. Täytynee todeta, että laji oli muuttunut melkoisesti. Luulin osaavani lähes koko lajin tekniikkavalikoiman, mutta nyt olin pihalla kuin lumiukko. En ota kantaa siihen oliko uudet tekniikat parempi vai huonompia. Täälläkin on taidettu sanoa, että kaikki tekniikat ei välttämättä ole parhaita, mutta ovat helposti opetettavissa tjs. Miten näiden vasteiden kanssa venkslaaminen edesauttaa reenaajaa oppimaan, kun selkärankaan jäänyt vaste pitäisi vaihtaa uuteen(ainakin jos haluaa olla hyvä oppilas)? Osaako joku sanoa moniko tekniikka on vaihtunut esim viimeisen 3v aikana ja miksi?
Oss!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1481

Viesti Mjölnir »

En osaa nyt sanoa, että mitkä muut olisivat muuttuneet kuin yksi giljotiinista vapautuminen ja yksi syliotteesta vapautuminen on jätetty pois, kun uutena on tullut pääpusku ja kauluskuristus

Kerro enemmän,niin voin ehkä avata asiaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

Defendo

#1482

Viesti Huppu »

Mjölnir kirjoitti:En osaa nyt sanoa, että mitkä muut olisivat muuttuneet kuin yksi giljotiinista vapautuminen ja yksi syliotteesta vapautuminen on jätetty pois, kun uutena on tullut pääpusku ja kauluskuristus

Kerro enemmän,niin voin ehkä avata asiaa
Jos nuo ovat ainoat asiat jotka lajissa on muuttunut viimeisen 3v aikana, niin minun täytyy kyllä selvittää itse asiaa hiukan lisää. Kiitos vastauksesta.
Oss!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo

#1483

Viesti JanneM »

Huppu kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:En osaa nyt sanoa, että mitkä muut olisivat muuttuneet kuin yksi giljotiinista vapautuminen ja yksi syliotteesta vapautuminen on jätetty pois, kun uutena on tullut pääpusku ja kauluskuristus

Kerro enemmän,niin voin ehkä avata asiaa
Jos nuo ovat ainoat asiat jotka lajissa on muuttunut viimeisen 3v aikana, niin minun täytyy kyllä selvittää itse asiaa hiukan lisää. Kiitos vastauksesta.
MOnesti ohjaajien erilaiset tyylit opettaa ja painottaa asioita saavat asiat tuntumaan hyvinkin erilaisilta.
Tai jos on opetettu jotain kamppailujuttua joka ei varsinaisesti ole Defendon tasokoetekniikka. Tällaisissakin tapauksissa itse ainakin pyrin jollain tapaa sitomaan opetettavan asian olemassa olevaan Defendotekniikkaan.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1484

Viesti Mjölnir »

JanneM kirjoitti:
Huppu kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:En osaa nyt sanoa, että mitkä muut olisivat muuttuneet kuin yksi giljotiinista vapautuminen ja yksi syliotteesta vapautuminen on jätetty pois, kun uutena on tullut pääpusku ja kauluskuristus

Kerro enemmän,niin voin ehkä avata asiaa
Jos nuo ovat ainoat asiat jotka lajissa on muuttunut viimeisen 3v aikana, niin minun täytyy kyllä selvittää itse asiaa hiukan lisää. Kiitos vastauksesta.
MOnesti ohjaajien erilaiset tyylit opettaa ja painottaa asioita saavat asiat tuntumaan hyvinkin erilaisilta.
Tai jos on opetettu jotain kamppailujuttua joka ei varsinaisesti ole Defendon tasokoetekniikka. Tällaisissakin tapauksissa itse ainakin pyrin jollain tapaa sitomaan opetettavan asian olemassa olevaan Defendotekniikkaan.
Itse epäilisin myös tätä ohjaajan painotustapaa, jos esim ohjaaja on vaihtunut tai käynyt jatkokoulutuksissa tms. Nämä voivat vaikuttaa siltä.

Mutta katsotaan, jos pystyn auttamaan selventämään asiaa, kun saat jotain lisätietoa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
ninja
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 311
Lauteille: Huhtikuu 2010

Defendo

#1485

Viesti ninja »

defendon pääkontrolli..?

pot,,pot,,potkut sain, kesken hakkailujen..
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa