Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo

#1306

Viesti JanneM »

TUolla toisessa ketjussa asiaa sivuttiinkin, mutta mikä lienee tällä hetkellä TAMpereen Underwood Defendo treeniryhmän tilanne? Missä treenaavat vai onko homma paussilla?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

Defendo

#1307

Viesti Huppu »

L.K. kirjoitti:
Huppu kirjoitti: Tuossa Real Defendo pätkässä esitetyt mattotekniikat oli aika mielenkiintoisia. Onko joku oikeasti avannut jonkun suljetun guardin 1:20 esitetyllä tekniikalla? Tai onko joku saanut tökättyä kaveria silmiin koko nelssonista? Kysyn ihan mielenkiinnosta 8-)
Olen avannut guardin reidestä puristamalla, mutta en lähtisi sitä kuitenkaan opettamaan ensisijaisena avauskeinona. ;) Tosin, silloin otin lihaa käteen niin paljoin kuin sai, en tuollai nipistämällä...
Oliko kyseessä siis ihan oikea mylly, vai joku kokeilu tjs? Itse en ole suljettua guardia harrastanut katu-tilanteessa, mutta jo sparrissa olen huomannut ettei reiteen poraaminen ainakaan toimi oikeastaan lainkaan. TOSIN tämä reiden sörkkiminen voi toimia, mikäli kipua ei osaa helpottaa/ tai ei ole tottunut?
Oss!
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 154
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Defendo

#1308

Viesti L.K. »

Treeneissä painissa, mutta kuten sanoin, kyseessä oli varmaankin kipuun tottumaton tai muuten sitä säikähtänyt kaveri. Reidestä "ropistamalla" kyllä olen nähnyt aktiivisesti pitkäaiaikseten ja paljon treenanneinneidenkin reagoineen, ainakin kun se tulee ns yllärinä kesken muun touhun. Siltinkin, kuten sanoin , ei sen varaann tietenkäää hommaa voi rakentaa. Sillä voi kuitekin avata tai helpottaa sitä tekniikkaa, jolla homma tehdään, kuten useimmat törkytemput toimii. Jos menee kuin Strömsössä,silloin sekin voi pelkästään riittää. Pelkästään sen varaan homman rakentaminen on kuitekin silkkaa typeryyttä ilman muuta.

Suljettuja guardeja itse näin aika ajoin ovella kun jengi myllytti, kyse tuskin oli koskaan mistäään räpljääjistä vaan kyse oli opitusta reaktiosta kun oli vähän poikaporukassa painittu ja/tai UFC:ta katseltu.

Eipä meilläkään kyllä opeteta mitään suljettua guardia oppilaille, mutta toki joskus sillekin voi olla paikkansa ip-mielessä. Voisin kuitenkin kuvitella että vähän painininut kaveri voisi sitä käyttääkin katumyllyissä,varsinkin jos haluaa hetken sitoa kaveria esim jos on tullut vähän kuokkaan ensin tms.

Tietenkin voi olla että defendotreenarit on vaan nin paljon pehmeämpiä kuin ziizutsu-kurkot joihin ei minkäänlaiset kipuun perustuvat jutut toimi ;)

EDIT: niin ja tietty jos sieltä reidestä otetaan kiinni niin pitää treeneissäkin ottaa sitten kiinni kunnolla ja kovaa. JOku kevyt painelu kuten tuossa videossa tms on ihan hölmöläisen hommaa. Sauma on yleensä kerran ja sillon pitää pyrkiä maksimomaan tulos. Seurauksena voi toki treeneissä olla kipeitä mustelmia mutta se on pieni hinta minusta. Jos taas se kaveri johonki nipstelyyn reagoi heti avaamalla jalkansa, sehän tietenkin opettaa vaan vääriä toimintamalleja.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Sementti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 188
Lauteille: Toukokuu 2011

Defendo

#1309

Viesti Sementti »

Kun tässä on saanut temmeltää kahden pienen lapsen kanssa olen mielenkiinnolla seurannut kuinka he reagoivat eri tilanteissa. Suljettu guardi tulee muuten kumpaisellakin täysin luonnostaan ja siitä lähtevät potkimaan katkarapua :) Että ei näissä mattohommissakaan lähtökohtaisesti ole pyörää keksitty uudestaan.
Poika 2,5 ja tyttö 5 vuotta.
dirac
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 26
Lauteille: Helmikuu 2015

Defendo

#1310

Viesti dirac »

Onko defendo yleensä ottaen kallis laji? Johtuuko tämä lajin brändäyksestä viranomaistaholle ynnä muille vastaaville vai onko lajin kysyntä vain niin suurta?

Nopean tutkailun perusteella ainakin neljässä seurassa (Tre, Seinäjoki, 2*Hki) defendon harrastamisesta joutuu pulittamaan yli 600 euroa vuodessa eli >50e/kk (ja Seinäjoella jopa 720 euroa vaikkei siellä näytä olevan edes mustan vyön omaavaa kouluttajaa, mikä tosin ei tarkoita sitä etteikö opetus voisi olla erinomaista).
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo

#1311

Viesti JanneM »

dirac kirjoitti: Onko defendo yleensä ottaen kallis laji? Johtuuko tämä lajin brändäyksestä viranomaistaholle ynnä muille vastaaville vai onko lajin kysyntä vain niin suurta?

Nopean tutkailun perusteella ainakin neljässä seurassa (Tre, Seinäjoki, 2*Hki) defendon harrastamisesta joutuu pulittamaan yli 600 euroa vuodessa eli >50e/kk (ja Seinäjoella jopa 720 euroa vaikkei siellä näytä olevan edes mustan vyön omaavaa kouluttajaa, mikä tosin ei tarkoita sitä etteikö opetus voisi olla erinomaista).
Kaikissa mainitsemissasi seuroissa opetus on erittäin tasokasta ja voin suositella jokaista näistä seuroista.
Jokaisessa mainitsemassasi seurassa myös samalla maksulla saa harjoitella muitakin lajeja sekä ainakin osassa käyttää kuntosalia.OHjattuja harjoituksia kaikissa näistä on varmasti jokaiselle viikon päivälle ammattivalmentajien ja kouluttajien opastuksella.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1312

Viesti Mjölnir »

dirac kirjoitti: Onko defendo yleensä ottaen kallis laji? Johtuuko tämä lajin brändäyksestä viranomaistaholle ynnä muille vastaaville vai onko lajin kysyntä vain niin suurta?

Nopean tutkailun perusteella ainakin neljässä seurassa (Tre, Seinäjoki, 2*Hki) defendon harrastamisesta joutuu pulittamaan yli 600 euroa vuodessa eli >50e/kk (ja Seinäjoella jopa 720 euroa vaikkei siellä näytä olevan edes mustan vyön omaavaa kouluttajaa, mikä tosin ei tarkoita sitä etteikö opetus voisi olla erinomaista).
Tämä todnäk johtuu siitä, että Defendoa opetetaan monessa paikassa ammattimaisesti, jolloin välttämättä kunnan myöntämiä harjoitustiloja ei ole käytössä. Kaupungin hintataso vaikuttaa vuokrien kautta suoraan hintatasoon.

Esim meillä on halvempaa, vaikka sali on "oma" koska Valkeakosken vuokrahinnat ovat huomattavasti halvemmat kuin isommissa kaupungeissa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
dirac
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 26
Lauteille: Helmikuu 2015

Defendo

#1313

Viesti dirac »

Kiitoksia vastauksista. Piti muutama hetki edellisen viestin lähettämisen jälkeen poistaa tuo naivi mustavyökommenttini, mutta viestiä ei voinut enää muokata, joten pahoittelut siitä. Ykkösharrastukseni (luonnossa liikkuminen eri menopelein) on sen verran kallis etten voi ns. kakkosharrastukseen laittaa tuon vertaa pelimerkkejä, vaikkakin defendo näyttää useiden videoiden yms. perusteella itselleni mieluisammalta lajilta.

Viime syksynä mietin teillä Valkeakoskella peruskurssin käymistä, mutta totesin matkojen syövän hintaedun.
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

Defendo

#1314

Viesti Huppu »

Mites tää Defendon kisahomma on nyt lähtenyt kulkeman? Onko joku aloittanut harjoittelemaan erikseen kisoja varten?
Oss!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1315

Viesti Mjölnir »

Huppu kirjoitti: Mites tää Defendon kisahomma on nyt lähtenyt kulkeman? Onko joku aloittanut harjoittelemaan erikseen kisoja varten?
En tiedä valtakunnan tilannetta, mutta meillä on vedetty parit treenit, jotka ovat ns. kisatreenit.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Defendo

#1316

Viesti Andy »

Facebook kertoo että Defendon kesäleirillä olisi tarkoitus järjestää Defendo Duellum -kisat. Onko tämä nyt ensimmäinen kerta kun kisoja pidetään?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo

#1317

Viesti JanneM »

Andy kirjoitti: Facebook kertoo että Defendon kesäleirillä olisi tarkoitus järjestää Defendo Duellum -kisat. Onko tämä nyt ensimmäinen kerta kun kisoja pidetään?
Puolassa on ollut jo yhdet duellum kisat tuossa viime kuussa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vambro
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Heinäkuu 2015
Etulaji: Defendo
Sivulajit: Lukkopaini
Takalajit: Thainyrkkeily, nyrkkeily, HJJ

Defendo

#1318

Viesti Vambro »

Muutin Lappeenrantaan muutama kk sitten paikkakunnalta jossa Defendon opetus oli huippuluokkaa ja puitteet hyvät. Minkälainen tilanne Lappeenrannassa on lajin suhteen?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo

#1319

Viesti Mika »

@Mjölnir ja @L.K. vastannevat tähän, kunhan ehtivät. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1320

Viesti Mjölnir »

Vambro kirjoitti: Muutin Lappeenrantaan muutama kk sitten paikkakunnalta jossa Defendon opetus oli huippuluokkaa ja puitteet hyvät. Minkälainen tilanne Lappeenrannassa on lajin suhteen?
Krav Maga Lappeenranta -nimisessä seurassa on myös Defendoa. Käypä katsomassa meininkiä! Kesätauko on nyt heinäkuun meneillään, mutta täältä löydät varmaan lisätietoa:
http://www.kravmagalappeenranta.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla on ollut harjoittelussa parin vuoden tauko. Pitääkö peruskurssi käydä uudestaan, jotta pääsee taas mukaan treeneihin?

Jos peruskurssi on jo kertaalleen suoritettu, voi harrastusta uudelleen aloittaessa valita mieleisensä vaihtoehdon:
1.Liittyy suoraan jatkoryhmän treeneihin.
2.Hakee aluksi tuntumaa peruskurssin treeneistä ja siirtyy sopivaksi katsomassaan vaiheessa jatkoryhmän harjoituksiin.
3.Käy peruskurssin kokonaan uudelleen.

Paras vaihtoehto riippuu siitä, miltä itsestä tuntuu. Jos haluaa käydä kurssin kokonaan uudelleen, ei sitä tarvitse maksaa toiseen kertaan, vaan harjoittelu onnistuu normaalilla kausimaksulla, joka on peruskurssimaksua halvempi.

Harjoittelen Krav Magaa/Defendoa toisessa kaupungissa. Olen tulossa käymään Lappeenrannassa, voinko tulla silloin treeneihin? Paljonko maksaa?

Treeneihin pääsee kyllä, eikä satunnaisista käynneistä ole otettu muiden seurojen jäseniltä maksua. Jos kyseessä on pidempiaikainen oleskelu Lappeenrannassa esim. työkeikan vuoksi, voidaan maksusta sopia sen mukaan, kuinka pitkään treeneissä aikoo käydä.

Kannattaa kuitenkin olla aluksi yhteydessä seuraan, sillä poikkeukset treenisalien aukioloajoissa aiheuttavat joskus peruutuksia treenivuoroihin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa