Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Gilmore
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1041
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Vantaa

Defendo

#1201

Viesti Gilmore »

Mjölnir kirjoitti:
Ile kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Keväällä on muuten taas mahdollisuus lähteä kokeilemaan Defendo Blue'ta Unkariin viikon lomareissulle. .
:)
Lomaa se on toimintalomakin :D
On! Itsellä lomat anottu töistä (ja kotoa) - toiveissa on paras loma vuosiin. Ainakin kuulemma pääsee jumppaamaan koko rahalla.
"Olemme raatajia, emme nautiskelijoita. Kestämme, paiskomme ikiaikaisia tappovälineitä, emme me pompi ja loiki kepeästi kuin länsinaapurimme." - Tuomas Kyrö.
Sami Kaipio
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 60
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Pori

Defendo

#1202

Viesti Sami Kaipio »

Mites toiminta on porissa käynnissä? onko paljon kävijöitä ja minkä tasoinen valmentaja? Pitkään empinyt mukaan menemistä, mutta jos vihdoin menisi seuraavalle alkeiskurssille tutkimaan, mikä on homman nimi.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#1203

Viesti Mjölnir »

Jorge kirjoitti: Ja ei sitä itsepuolustusta aina markkinoinnissakaan korosteta

Kuva
Kuva

paanari yrittikin jo tuolla jossain ketjussa nillittää noista veitsistä, mutta kuten jo ennenkin sanoin, niin Defendossa ei opeteta veitsitappelua oppilastasoilla, ja veitset ovat vain heraldinen juttu, kun lajin historialliseksi esikuvaksi on valittu W.E. Fairbairn ja kuvassa siis Fairbairn & Sykes -tikarit.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Roistot saleillamme

#1204

Viesti Jorge »

Mjölnir kirjoitti: paanari yrittikin jo tuolla jossain ketjussa nillittää noista veitsistä, mutta kuten jo ennenkin sanoin, niin Defendossa ei opeteta veitsitappelua oppilastasoilla, ja veitset ovat vain heraldinen juttu, kun lajin historialliseksi esikuvaksi on valittu W.E. Fairbairn ja kuvassa siis Fairbairn & Sykes -tikarit.
Onko tuo "legendary combat training" ollut joskus iskulauseena, joka on sitten vaihtunut poliittisesti korrektiin muotoon "scientific self defence"?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#1205

Viesti Mjölnir »

Jorge kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: paanari yrittikin jo tuolla jossain ketjussa nillittää noista veitsistä, mutta kuten jo ennenkin sanoin, niin Defendossa ei opeteta veitsitappelua oppilastasoilla, ja veitset ovat vain heraldinen juttu, kun lajin historialliseksi esikuvaksi on valittu W.E. Fairbairn ja kuvassa siis Fairbairn & Sykes -tikarit.
Onko tuo "legendary combat training" ollut joskus iskulauseena, joka on sitten vaihtunut poliittisesti korrektiin muotoon "scientific self defence"?
En tiedä, mistä tuo merkki on löytynyt, se on ehkä joku evoluutio 1 -kehitelmä, joka ei ole jäänyt tuotantokäyttöön
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#1206

Viesti Mjölnir »

DeusVult kirjoitti:
Jorge kirjoitti: Itse en keksi juuri muita vaihtoehtoja, kuin taistelussa olleet sotilaat ja heistäkin vain aniharva on käyttänyt lyhyttä terää aseenaan live- tilanteessa.
Tähän vielä että kuinka monta kertaa nämä livetilanteessa veistä käyttäneet sotilaat ovat sen tehneet? Onko heidän "otantansa" todellisista veitsikamppailutilanteista niin suuri, että sen pohjalta voidaan rakentaa jonkinlainen systematisoitu kamppailutaito? Kuinkahan monta kertaa esimerkiksi herrat Applegate ja Fairbairn olivat olleet käsin tai veitsin "in deadly combat" ennen kuin kehittivät kamppailumetodinsa jonka nimeen nykyäänkin monet vielä vannoo? 2? 3? 100...?
Esimerkiksi Defendossa on veitsipuolustuksia, jotka on kuvattu 1400-luvun eurooppalaisissa manuaaleissa.

Veitsen käyttöön en ota kantaa, koska homma ei kuulu normaaliin kurrikulumiin.

edit:
mutta esimerkiksi sotilasversiossa en näe mitenkään mahdottomana, että konsultaatiota voisi ottaa esimerkiksi henkilöltä, joka on puukottanut ihmisiä hengiltä. Konna tai ei. Sotilaan tekemällä veitsellä tappamisella ei ole taas mitään tekemistä itsepuolustuksen kanssa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Roistot saleillamme

#1207

Viesti DeusVult »

Kuinkahan monta kertaa ne 1400-luvun manuaaleissa esiintyvät hahmot ovat toteuttaneet tekniikoita käytännössä? Kerran? Pari kertaa? Useissa sodissa vuosien aikana? Sitähän ne manuskat eivät koskaan kerro, ja vaikka siellä joku kirjoittaja olisikin ollut vaikka Baijerin herttuan henkilökohtainen kamppailuasiantuntija, niin eihän sekään sinällään mitään miehen käytännön kokemuksesta kerro.

Tämä ei siis ole mitään Scandinavian defendon dissaamista, per se, lähdin vaan mukaan tuohon Jorgen pohdintaan. :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#1208

Viesti Mjölnir »

DeusVult kirjoitti: Kuinkahan monta kertaa ne 1400-luvun manuaaleissa esiintyvät hahmot ovat toteuttaneet tekniikoita käytännössä? Kerran? Pari kertaa? Useissa sodissa vuosien aikana? Sitähän ne manuskat eivät koskaan kerro, ja vaikka siellä joku kirjoittaja olisikin ollut vaikka Baijerin herttuan henkilökohtainen kamppailuasiantuntija, niin eihän sekään sinällään mitään miehen käytännön kokemuksesta kerro.
Eipä niin. Luulen, että nykypäivän kokemuksista saa enemmän faktaa kuin noista vanhoista manuaaleista. Mutta samoja tekniikoita on tehty ihan oikeasti nykypäivänä. Siis ei joku joskus jossain luvatussa maassa, vaan Antti tai Pertti, Imatralla ja Savonlinnassa, noin esimerkiksi.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Roistot saleillamme

#1209

Viesti Jorge »

Mjölnir kirjoitti: En tiedä, mistä tuo merkki on löytynyt, se on ehkä joku evoluutio 1 -kehitelmä, joka ei ole jäänyt tuotantokäyttöön
On tainnut kuitenkin jäädä, Scandinavian Defendoa googlettamalla löytyy useammastakin paikasta

Kuva
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#1210

Viesti Mjölnir »

ok, liiton virallinen logo on kuitenkin tuo scientific self defence
http://www.defendo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 18977
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Defendo

#1211

Viesti Andy »

Tuollainenkin versio löytyi arkistojen kätköistä: http://dawhois.com/www/defendo.fi.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva

EDIT: Noita vanhoja versioitahan jää tämmöisessä omatoimimainostuksessa helposti. Tuokin Riihimäen mainos on selvästi "tee se itse" -tuotantoa. Tekijä on löytänyt ehkä jostain koneelta tai netistä vanhan version merkistä ja lätkäissyt sen mainokseen edes huomaamatta, että kyseessä on vanha logo.
Viimeksi muokannut Andy, elo 1, 2013, 12.08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1212

Viesti Mjölnir »

Juu, tuo unarmed combat on ainakin puolalaisilla ja unkarilaisilla vieläkin käytössä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 154
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Defendo

#1213

Viesti L.K. »

Mun mielestä tekniikan toimivuudesta kertoo yleensä paljon enemmän se, kun sitä on käyttänyt usea ihminen onnistuneesti versus että joku yksittäinen guru sanoo hoidelleensa 100 veitsi/ase/tiesmitämiestä tällä tekniikalla.

Koska tällöin tekniikassa todentuu se, että se toimii myös erilaisilla ihmisillä. Pitää kuitenkin muistaa, että jonkun lajin guru on aina yleensä eri asemassa osaamisellaan kuin ns. normiharrastaja/tavis.

Tämä ei ole mikään dissaus jotain kovia kokeneita ip-kouluttajia/vast kohtaan, mutta ajatusta vaan siitä mitä pidän toimivana yleisesti.

Koska ollaan defendo-ketjussa niin mainittakoon esim että tietääkseni kutakuinkin kaikkia lajin opetettavia tekniikoita on käytetty onnistuneesti ip-tilanteissa eri maissa, "suorittajana" ollut niin harrastajia kuin ohjaajia, hyvin eri kokemustaustoilla.
Joitain tekniikoita toki enempi, joitain vähempi.

Varmasti monessa muussakin lajissa näin on, sitä en tarkoita.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Defendo

#1214

Viesti DeusVult »

Kaikkein onnistuinein kamppailutekniikka kautta aikojenhan lienee yksinkertainen "nyrkillä turrrrpaan!". Ihmiskunta on kuitenkin kehittänyt systematisoidut kamppailutaidot nimenomaan vastauksena noihin vaistomaisen tappeluvietin tuottamiin "tekniikoihin", joten siinä mielessä kamppailujärjestelmien pitäisi aina olla parempia kuin satunnaisten tappelijoiden yksittäiset, "hyviksi havaitut" tekniikat.

Touhun ikuinen dilemma on tietysti siinä että haluatko uskoa johonkin toisen ihmisen kehittämään teoriaan, vai omiin tai kavereidesi kokemuksiin. :smt102
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20212
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo

#1215

Viesti JanneM »

Defendossa, ja puhun nyt nimen omaan Scandinavian Defendosta ja Defendo Alliancesta, on se huikea puoli, että kokoajan kerätään dataa siitä miten tekniikat ovat toimineet tositilanteisa ja miten eivät ole toimineet. Lajia kehitetään ja opetetaan tämän datan pohjalta ja se on oikeasti huikea juttu. Jos ajatellaan, että lajin harrastajia on tällä hetkellä useita satoja ellei jopa tuhansia henkilöitä seitsämässä eri maassa, niin siitä saadaan jo kerättyä melko puolueetonta dataa siitä miten mikäkin tekniikka ja taktiikka on toiminut minkälaisissa tilanteissa.
On tietenkin vain (ooneksi) osa lajin harrastajista jotka koskaan joutuvat käyttämään harjoittelemiaan taitoja, mutta siltikin uskaltaisin väittää, että monestakaan muusta itsepuolustustaidosta ei ole näin paljoa aktuaalista tietoa siitä miten sitä on käytetty oikeissa tilanteissa niin siviili kuin ammattipuolellakin.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa