Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

Defendo

#646

Viesti riku »

Mjölnir kirjoitti: Toi viimeinen kuva on :lol:

Toimittaja on vähän alistetun oloinen :)
Juu, ja sitten kun toimittajan ilmeeseen liittyy Jannen myhäily, tulee vaan jotenkin Kylmä Rinki mieleen... "Hei, mä tiedän, sä olet uusi osastolla. Pysy vaan mun mukana, niin kukaan ei ala sulle mitään..." Ja viikkoa myöhemmin kaverilla on kulmakarvat nypittynä ja huulipunan käyttö hallussa brushteeth

Riku Ylönen
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 154
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Defendo

#647

Viesti L.K. »

Defendo Alliance DVD-boksin ekan osan promopätkä. Pian saatavilla. :)

[youtube][/youtube]
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Teurassika
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 68
Lauteille: Lokakuu 2010

Defendo

#648

Viesti Teurassika »

Tietääkös kukaan tuon videon myyntiin tulon aikataulua yhtään tarkemmin kuin vain "melko pian?"

Olisi tuon katsominen mukavaa kuivaharjoittelua tähän väliin. Takana defendon alkeiskurssin parissa räpellystä puolitoista kuukautta ja nyt märkärupi tai joku muu rutto iski korvalehteen. Eli juuri kun treeneissä vähän enemmän aletaan tekemään muutakin kuin vain huidotaan ilmaa, niin pakkotauko iski päällensä. Mikä huutava vääryys.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 154
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Defendo

#649

Viesti L.K. »

Teurassika kirjoitti: Tietääkös kukaan tuon videon myyntiin tulon aikataulua yhtään tarkemmin kuin vain "melko pian?"

Olisi tuon katsominen mukavaa kuivaharjoittelua tähän väliin. Takana defendon alkeiskurssin parissa räpellystä puolitoista kuukautta ja nyt märkärupi tai joku muu rutto iski korvalehteen. Eli juuri kun treeneissä vähän enemmän aletaan tekemään muutakin kuin vain huidotaan ilmaa, niin pakkotauko iski päällensä. Mikä huutava vääryys.
Voin yrittää selvittää tossa viikonloppuna kun näen Antin ja Jyrkin. Aikataulu ilmestymisen suhteen on kuitenkin sinällään ymmärtääkseni out of their hands eli editoinnit tms. kesken ja niissä ei voi vältämättä sanoa mitään tarkkaa päivää.

Pukinkonttiin sen saa varmasti näin uskaltaisin luvata niillä tiedoilla mitä itselle on annettu:)

P.S. Missä päin muuten treenailet?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Defendo

#650

Viesti nomad »

L.K. kirjoitti: Defendo Alliance DVD-boksin ekan osan promopätkä. Pian saatavilla. :)

[youtube][/youtube]
Jahas, Antti särmäilee oikein huolella :lol:
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
lunski
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 78
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Akaa

Defendo

#651

Viesti lunski »

Jumaleissön olihan reenit tänään :) Empä ole tiennyt että painiminen on noin raskasta ja sitä tehtiin paljon. Hiki lensi ja pulssi oli varmaan 300. Mimmostahan sitten on kun pääsee alkeiskurssilta oikeisiin kekkereihin. Mii laik :perfect10:
Rikkokaa paikat, lannistakaa kohde. Kovat otteet, rento meno.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#652

Viesti Mjölnir »

lunski kirjoitti: Jumaleissön olihan reenit tänään :) Empä ole tiennyt että painiminen on noin raskasta ja sitä tehtiin paljon. Hiki lensi ja pulssi oli varmaan 300. Mimmostahan sitten on kun pääsee alkeiskurssilta oikeisiin kekkereihin. Mii laik :perfect10:
Taidat olla meillä Heraclesilla alkeiskurssilla?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
lunski
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 78
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Akaa

Defendo

#653

Viesti lunski »

Juurikin siellä
Rikkokaa paikat, lannistakaa kohde. Kovat otteet, rento meno.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Defendo

#654

Viesti Lowclass »

Komps :)
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 20845
Lauteille: Joulukuu 2007

Defendo

#655

Viesti Lasse Candé »

L.K. veti hyvän setin miitissä. Voisiko joku kertoa hieman tuon väsyttämisen ideasta (mitä tehtiin mättämällä pistareihin tms)? Minkälaisia vaikutuksia olette havainneet itsessänne tai oppilaissa? Toimiiko juttu samalla tavalla jokaiselle ja koetteko sen ajavan hyvin sitä asiaa mitä sen on tarkoitus ajaa?

Tätä on muistaakseni sivuttu jossain täällä muutamaankin kertaan ja kyllähän L.K. vähän juttua avasi jo miitissäkin.
lunski
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 78
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Akaa

Defendo

#656

Viesti lunski »

Lasse Candé kirjoitti: L.K. veti hyvän setin miitissä. Voisiko joku kertoa hieman tuon väsyttämisen ideasta (mitä tehtiin mättämällä pistareihin tms)? Minkälaisia vaikutuksia olette havainneet itsessänne tai oppilaissa? Toimiiko juttu samalla tavalla jokaiselle ja koetteko sen ajavan hyvin sitä asiaa mitä sen on tarkoitus ajaa?

Tätä on muistaakseni sivuttu jossain täällä muutamaankin kertaan ja kyllähän L.K. vähän juttua avasi jo miitissäkin.
Näin alkeiskurssikokemuksella olen ainakin huomannut että väsyneenä se vähäinenkin opittu tekniikka hajoaa todella helposti ja homma meinaa karata vähän hosumiseksi. Vielä selvemmin ainakin omalla kohdalla tuo tulee ilmi harjoituksessa (en nyt muista nimeä) jossa itse on piirin keskellä ja vuorotellen piiristä hyökätään kimppuun ja aina tulee uusi kaveri kun on edellisestä irti päässyt. Alkuun vielä hommaa sujuu, mutta kun väsy hiipii puseroon niin varmaan sivusta katsoen melkoista huiskimista :)

Lisäksi ainakin meillä Heraclesilla painotetaan paljon sitä ettei koskaan saa antaa periksi vaikka tuntuis kuinka pahalta , eli kropan huutaessa niveaa niin silti pitää pystyä suorittamaan. Päätähän siinä reenataan.

Minun mielestä ainakin ajatuspohjalla se ajaa hyvin sitä asiaa, että tuolla tosielämässä jos joskus törmää väkivaltatilanteeseen niin ei siinä voi sille toiselle sanoa että pidetään pieni breikki vaan homma pitää jaksaa saattaa siihen asti että voi itse turvallisesti poistua.

En tiedä oliko tämä nyt sitä mitä Lasse haki, mutta jotain kuitenkin näin aloittelijan silmin.

- Juha
Rikkokaa paikat, lannistakaa kohde. Kovat otteet, rento meno.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Defendo

#657

Viesti Paappa »

Lasse Candé kirjoitti: L.K. veti hyvän setin miitissä. Voisiko joku kertoa hieman tuon väsyttämisen ideasta (mitä tehtiin mättämällä pistareihin tms)? Minkälaisia vaikutuksia olette havainneet itsessänne tai oppilaissa? Toimiiko juttu samalla tavalla jokaiselle ja koetteko sen ajavan hyvin sitä asiaa mitä sen on tarkoitus ajaa?
HMAC:ssä aikanaan selitettiin, että on kyse stressireaktioitten luomisesta. Kun kädet vapisee, adrenaliini jyllää ja hengästyttää jää jäljelle vain karkeamotorinen tekniikka. Eli totutaan toimimaan paineen alla.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 154
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Defendo

#658

Viesti L.K. »

Kyllä, juurikin näin kuten edelliset mainitsi.

Stressiä simuloidaan sekä myös korostetaan sitä "periksi ei saa antaa"-asenetta. Koska väsyneenä helpommin antaa periksi.
Piiriharjoite on loistava myös tähän mistä lunssi varmaankin puhuu.

Rasitusta voidaan tehdä lajinomaisesti tai jollain jumppaliikkeellä, rajana on vain taivas:)

Itse käytän tätä jo aika paljon peruskurssillakin, jotta harrastajat huomaavat että tekniikat ovat oikeasti varsin
yksinkertaisia, koska suht vähäisen toistomäärän jälkeen he pystyvät tekemään tekniikoita jo jonkinlaisella tasolla
myöskin väsyneenä ja/tai stressin alla.

Lisäksi tuollainen fyysinen rasitus on myös hyvä adrenaalin nostattaja.On vaikea olla "innostumatta" kun kaveri ja vetäjä
tsemppaa ja pääsee esim. mättämään pistaria täysillä. Silloin helopsti myös vastaa kunnolla siihen seuraavaan hyökkäykseen.

Vaikutuksista sen verran, että kun kova väsy iskee olen havainnut sitä että ainakin vähän kokemattomampi saattaa aluksi mennä "paniikkiin" tai kääntää esim selkää kun hyökkäyksiä alkaa tulla ja väsymys on ottanut vallan.
Myös yliyöntejä näkyy ja näihin pitää tietty puuttua.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 20845
Lauteille: Joulukuu 2007

Defendo

#659

Viesti Lasse Candé »

Kiitoksia kattavista vastauksista. Toivottavasti kokemuksia tulee lisää. Tämä, koska jotenkin uskoisin että vaikutuksia voi olla erilaisia, kuten L.K. mainitsi ylilyöntien versus selänkääntöjen suhteen. Liikunnallisissa harjoitteissa osa alkaa puuskuttaa kuin porsaat siten että hengityksen mukaan tulee näkyvää ulkoista liikettä ja ilme muuttuu kärsiväksi, kun taas toisilla ryhti paranee ja hymy tulee huuleen. Ja tämä ero ei kerro pelkästään mukavuustilasta vaan ehkä enemmän siitä miten mukavuuden puutteen kokee.

Itse huomasin että vaihdoin tekniikkaa vielä opetettuja karkeammiksi. Yleensä pyrin kunnioituksesta treenisessiota ja omaa oppimistani kohtaan olemaan kikkailematta liikaa omiani, mutta ajattelin että suoraviivaisuustarkoitukseen se sopinee paremmin kuin arpominen kyseisessä harjoitteessa. Hyvin harjoite tuokin esiin sen yksinkertaistavan asianhaaran, ettei mitään kovin monimutkaista voi tehdä. Samaten varmasti lunskin mainitseman luovuttamattomuudenkin, mikäli sen on tarkoitus olla osa jutun juonta.

Siinä kohtaa että valmentaa ryhtymistä toimintaan jännittävässä tilanteessa uskon että tulee vähän ihmiskohtaista eroa. Mikäli Paappa tai lunski tätä yhtään tarkoitti tai se on osa harjoitetta. Omalla kohdallani kynnykset katoavat erittäin fyysisessä kontekstissa, johtuen siitä että olen pelannut paljon jalkapalloa missä fyysisimmät kanssakäynnit juurikin tulevat kun on rankkaa. Muutenkin olen tottunut fyysiseen rasitukseen ja lukeudun ehkä enemmän niihin joilla ryhti vain paranee ja hymy tulee huuleen, joskaan en enää tuolta osalta niin suurissa määrin kuin ennen. Mahdollisesti siis niihin ylilyöjiin. Se taas että lähtee kylmilteen liikkeelle on toinen asia estojen ollessa silloin sisäisiä ja ylipäätään olemassa. Koen että tuo on ryhtymistä helpottava harjoitusmuoto, eikä vaikeuttava. Tämän(kin) takia haluaisinkin kuulla kommentteja miten paljon kyseinen asia vaihtelee ihmisestä toiseen. Niin vetäjän tai muun asiaa havainnoineen kuin tekijänkin näkökulmasta. Mielenmaisemia - Miten on koettu.


Miten vain, se on selvä että harjoite opettaa oleellista tavaraa ja antaa oleellisia kokemuksia. Kysymyksen juju on siinä että voiko tuo ehkä opettaa jollekin enemmän ja jollekin vähemmän?
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Defendo

#660

Viesti n0k »

Lasse Candé kirjoitti: Muutenkin olen tottunut fyysiseen rasitukseen ja lukeudun ehkä enemmän niihin joilla ryhti vain paranee ja hymy tulee huuleen.
Itse olen se kaveri joka päästelee niitä oksennuksen sekaisia yskäisyitä ja kuolaa silmät harmaana tatamille :/ Mutta sitten vasta lopetetaan kunnes oksennetaan tai pyörrytään :lol:
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa