Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Defendo

#316

Viesti Paappa »

MarkkuT kirjoitti: Aika hankala pitää pokkaa, kun joku karjuu vieressä, että "Sä panit mua pienenä!!! VIDDU MÄ TAPAN SUT!! AAAAARRGGGHHH!!!"
:smt003
Ei herranjestas :smt082 Kyllä se Porkyn skenaario täytyy vielä joskus toteuttaa että saadaan lajille vielä lisää mainetta.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
neema
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 204
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lahti/Hki/Tre

Re: Defendo

#317

Viesti neema »

Paappa kirjoitti: Kyllä se Porkyn skenaario täytyy vielä joskus toteuttaa että saadaan lajille vielä lisää mainetta.
Mikä Porkyn skenaario??? Tahtoo tietää!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Defendo

#318

Viesti Mjölnir »

neema kirjoitti:
Paappa kirjoitti:Kyllä se Porkyn skenaario täytyy vielä joskus toteuttaa että saadaan lajille vielä lisää mainetta.
Mikä Porkyn skenaario??? Tahtoo tietää!
Ettei olis se tangomarkkinat ja asuntovaunu?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
neema
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 204
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lahti/Hki/Tre

Re: Defendo

#319

Viesti neema »

Kuulostaa mielenkiintoiselta :ilkio:
Kuvake
f-e
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 391
Lauteille: Kesäkuu 2005

Re: Defendo

#320

Viesti f-e »

Tossa viime viikonloppuna tuli suoritettua Hard Target-tasokoe, joten ehkä jotain mietteitä voisi laittaa. Potkun kauttahan kiinnostus heräsi. Ilman Mjölniriä ja Paappaa niin olis varmaan jäänyt hieno systeemi huomioimatta kokoaan, eli kiitosta siihen suuntaan :]

Itse olen treenaillut HMAC:ssa (ja varmaan tavannut muutaman potkulaisenkin) ja tykäänyt hyvin paljon. Muissakin seuroissa opetus on varmaan myös hyvää, kun olen sannut sellaisen käsityksen että opettajaksi ei noin vaan päästä.
Ei ole maksettu mainos, vaan olen vain viihtynyt hyvin treeneissä :D

Mutta itse lajista... Defendon tekniikat ovat melko suoraviivaisia ja helposti omaksuttavia esim. molemmat torjunnat tuntuivat heti hyvin luonnollisilta. Se että on hiukan lajitaustaa varmasti auttoi, mutta kyllä noi kaveritkin jotka eivät aikasemmin ole treenannet mitään tajuaa aika nopeasti mistä on kyse. Hiottavaa sit taas riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa ja sitähän siellä treeneissä tehdäänkin. Homma ei kyllä koskaan ole mennyt tylsäksi hinkkaamiseksi, vaikka tekniikat ovat yksinkertaisia niin harjoitusmenetelmät ovat monipuolisia.

Muutaman ekan kerran jälkeen kun on treenattu perusliikkeet jotenkuten kuntoon niin ei enää kovin paljon yksinharjoittelua näe. Suurin osa treeneistä on pari- tai ryhmäharjoituksia, ja parit vaihtuu aika tiuhaan tahtiin niin ei tule sitä vakiopari-efektiä vaan joutuu soveltaa ties minkä kokoisiin ja näköisiin ihmisiin.

Mulle on jostain jäänyt sellainen kuva että ip-lajeilla olisi sellainen mainen etteivät olisi kovin fyysisiä, ei pidä paikkansa :D Varsinkin päättäväisyysharjoitteet jossa esim. punnerretaan tai tehdään kyykkyhyppyjä kunnes näkö sumenee ja sit levännyt vastustaja hyökkää huutaen kimppuun ovat suurta hupia :D

Järjestelmä vaikuttaa melko pitkälle mietityltä, treenit etenevät hyvin loogisesti karkeamotorisista liikkeistä ja yleisistä uhkatilanteistä hienmotorisimpiin tekniikoihin ja erikoisimpiin tilanteisiin, silti vahvasti pitäen kiinni perusteista. Ne tilanteet joita ollaan harjoiteltu ovat kaikki hyvin tuttuja. Juuri sellaisia mihin on itse joutunut tai yrittänyt tehdä kun meno on ollut vähän hektisempää, esim. vaatteista kiinni ja nyrkillä päähän, syleilyote tai niskalenkki. Viime viikonloppuna saatiin hieman esimakua STAR-tekniikoista ja samoja juttujahan siinä oli kuin peruskurssillakin, joskin hieman sovellettuna. En tiedä jos ratkaisu on aina paras mahdollinen mutta kun samaa liikettä hinkataan moneen tilanteeseen niin sillä varmaan reagoikin yllättävässä tilanteessa, kun stressiä ja nyrkkiä pukkaa, eikä jää miettimään vaihtoehtoja.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Defendo

#321

Viesti Mjölnir »

f-e, onnittelut tason suorituksen johdosta!

Mukavaa, että olet pitänyt harrastuksesta.

On mukava kuulla, kun joku muukin on samaa mieltä siitä, että tuleeko itsepuolustuslajia harjoitellessa väsy ja hiki. Valitettavan usein kun niitä vastakkaisia mielipiteitä kuulee.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Re: Defendo

#322

Viesti kollegiassessori »

Täällä Porissa on ollut jo kahteen otteeseen defendoleirejä, viimeisessä oli 2 viikon tehotreenit josta saa Hard Target-tittelin jakolmenkympin lisäpanostuksella jonkin sortin stipendin.

Vaikuttaa vähän rahastukselta. Onko kellään mitään tietoa siitä että saadaanko tänne Poriinkin oikea seura? Ei tullaisista kursseista tule miksikään oli rahastusta tai eivät.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Defendo

#323

Viesti Mjölnir »

kollegiassessori kirjoitti: Täällä Porissa on ollut jo kahteen otteeseen defendoleirejä, viimeisessä oli 2 viikon tehotreenit josta saa Hard Target-tittelin jakolmenkympin lisäpanostuksella jonkin sortin stipendin.

Vaikuttaa vähän rahastukselta. Onko kellään mitään tietoa siitä että saadaanko tänne Poriinkin oikea seura? Ei tullaisista kursseista tule miksikään oli rahastusta tai eivät.
Voihan sitä kurssin jälkeen sitten alkaa niitä asioita vaikka porukassa treenailemaan...

Ei ole tietoa Porin tilanteesta.

Rahastuksesta: jotkut ihmiset ovat valmiit maksamaan hyvästä koulutuksesta, eivätkä välttämättä ajattele asiaa siten, että homma olisi hukkaan mennyttä, jos ei sitä pääse heti jatkamaan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Defendo

#324

Viesti bodyguard »

kollegiassessori kirjoitti: Ei tullaisista kursseista tule miksikään oli rahastusta tai eivät.
Miten niin ei tule miksikään ja miksikä pitäisi tulla?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Re: Defendo

#325

Viesti kollegiassessori »

bodyguard kirjoitti:
kollegiassessori kirjoitti: Ei tullaisista kursseista tule miksikään oli rahastusta tai eivät.
Miten niin ei tule miksikään ja miksikä pitäisi tulla?
2 viikkoa on kovin lyhyt aika että oppisi oikeasti jotain jollei jatkotreeni mahdollisuutta ole.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Defendo

#326

Viesti bodyguard »

kollegiassessori kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
kollegiassessori kirjoitti: Ei tullaisista kursseista tule miksikään oli rahastusta tai eivät.
Miten niin ei tule miksikään ja miksikä pitäisi tulla?
2 viikkoa on kovin lyhyt aika että oppisi oikeasti jotain jollei jatkotreeni mahdollisuutta ole.
Niin, se peruskurssi tosiaan opettaa perusteet. Lienee kuitenkin oppimisen kannalta huomattavasti parempi että se peruskurssi käydään 2 viikossa kuin 2 kuukaudessa jos tuntimäärä on kutakuinkin sama.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: Defendo

#327

Viesti Kari Aittomäki »

"2 viikkoa on kovin lyhyt aika että oppisi oikeasti jotain jollei jatkotreeni mahdollisuutta ole."

Mä pystyn opettamaan tehokasta ruhjomista vartissa.
Kahdessa viikossa jo kokonaisuuksia.
Se, kykeneekö opetuksen kohde luopumaan hahmotusmatriisistaan tuossa ajassa on eri asia, ja se varsinainen hankaluus.
Suurinosa metodeista on harrastus-ja kuluttajamentaliteetin ryvettämää pullamössöä.
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

Re: Defendo

#328

Viesti Ronin »

Jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin kyllä minä mieluummin koluisin harvoja leirejä ja pitäisin yllä leireillä opittuja yksinäni kuin treenaisin kokonaan soolona. Kuulemani mukaan ainakin Defendon leirit on sieltä paremmasta päästä kun puhutaan ip-treenileireistä.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Defendo

#329

Viesti Mika »

Mjölnir kirjoitti: Ei ole tietoa Porin tilanteesta.
Turun pojat eli Antti Nurmi siitä vastaa. Onko muuten Antti potkulaisia? Mukava kaveri, Rooneyn seminaarilla tavattiin.

Kollegiassessori, tuo kurssihan voi sitä paitsi olla vastaus kysyntään. Parempi kai tuo on kuin ei mitään, ja jos joku tai jotkut ovat sitä toivoneet, hienoa että järjestävät moisen. Voihan se varsinainen toiminta tuosta myös alkaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
MNO
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 38
Lauteille: Heinäkuu 2006

Re: Defendo

#330

Viesti MNO »

Porissa järjestetään siis 29-30.11 (la-su) sekä 13-14.12 (la-su) Defendo intensiiviperuskurssi.

Kouluttajana toimii Antti Nurmi.

Lisätietoa kurssista sekä jatkosta Antti Nurmelta.
Yhteystiedot löytyy http://www.madman.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 21 kurkkijaa