Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Re: Krav Maga

#781

Viesti Streetwise »

IIsakki kirjoitti:
TimoS kirjoitti:
STR kirjoitti: Ei Maga ihan pelkkää munille potkimista ole ikinä ollut :)
Siis onko Simpsonit muka väärässä? " onclick="window.open(this.href);return false;
Str tais nyt järkyttää pahemman kerran kamppailumaailmaa.. :smt003
Joillekin joutuu vääntämään rautalangasta ;) Kysymykset taisi tällä kertaa olla siinä?
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Krav Maga

#782

Viesti IIsakki »

MItäs eroa tällä Netwörk Magalla ja Suomessa laajemmin treenattavalla magalla on?
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Illu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 119
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Krav Maga

#783

Viesti Illu »

Ehkä ison ero on tekniikoiden tai harjoitteiden vähyys. Networkin järjestelmässä on vain noin kuusikymmentä tekniikkaa tai harjoitetta, jotka testataan vyökokeissa.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Maga

#784

Viesti Mika »

@vesa vuorinen, kuulin kaveriltani että kerrot mainoksissasi sinulla olevan vankka 15 vuoden kamppailulajitausta. Jos olen oikein tulkinnut näitä keskusteluja, aivan tuota käsitystä en ole saanut.

Kuulemma myöskin kritisoit karatea ja krav magaa esittelytilaisuuksissasi. Haluaisitko kommentoida tätä?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vesa Vuorinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 33
Lauteille: Kesäkuu 2014
Paikkakunta: Valkeakoski

Krav Maga

#785

Viesti Vesa Vuorinen »

Huomenta,

ja taas mennään tähän ihmisten mollaamiseen. Internet on siitä hauska ja ihmeellinen maailma, että siellä kuka tahansa pystyy kritisoimaan, arvostelemaan, tai haukkumaan ketä tahansa. Mös anonyymisti, kuten täälläkin moni tuntuu tekevän. No, vastaan kysymyksiisi.

Olen muistaakseni jo aiemmin sanonut täälläkin, etten ole koskaan aikaisemmin suorittanut missään lajissa mitään mainittavaa. Minulla ei ole mustia vöitä, mestaruuksia tai meriittejä. En ole koskaan muuta väittänytkään. Olen harrastanut kuitenkin monia lajeja. Se, että jotain harrastaa, ei tarkoita, että siinä pitää olla mestari. Olen myös harrastanut itsepuolustusta noin yleensä. Opetellut esimerkiksi juuri CKM tekniikoita yksin, sekä harjoitellut niitä työpaikan kerhossa. Treenejä olen pitänyt pienimuotoiseesti vuodesta 2005 asti. Olen harrastanut yhteensä kaikkea kamppailulajeihin ja itsepuolustuksene liittyvää yli 13 vuotta. Tosin siitä on kolmisen vuotta nuoruuden karate-ja judokokeilua. Eli varsinaista itsepuolustusta noin 10 vuotta. Minä en ole koskaan liioittellut taustaani - tai sanonut sne olevan "vankka 15-v".

Minä olen harrastanut magaa yli 3 vuotta. Tältä pohajlta voin hyvin sanoa oman mielipiteeni lajista. Joka tosin on kaikissa esittelyissäni ollut aina positiivinen. CKM perustuu krav magaan. Siinä on pohjana magan tekniikoita. Miksi minä alkaisin esikuvana ollut järjestelmää haukkumaan? Olen sanonut ana, että krav maga on hyvä laji. Toimii varmasti monissa tilanteissa Siinä on kuitenkin elementtejä, jotka minusta on toteutettu paremmin CKM:Ssä. Esimerkiksi parempi kontrolli asetekniikoissa. Tämä on minun oma näkemykseni, jota sanon halutessani joskus esimerkkinä. En silti koskaan puhu pahaa krav magasta.

Minä en hauku muita lajeja. Olen harrastanut karatea monta vuotta. Se on hauska harrastus, mutta ei mikään reality based -IP laji. Voin joskus verrata jotain tekniikkaa toisen lajin vastaavaan. Vain siinä tapauksessa, että osaan molemmat tekniikat itse.

Minä otan nyt tämän yhden kerran kantaa näihin "kuulemma sitä" ,"kuulemma tätä" -keskusteluihin. Minä en ole pitänyt montaa esittelytilaisuutta. Tiedä oiekin hyvin, mitä niissä olen sanonut. Jos minulta kysytään parasta lajia, sanon aina "minusta paras", tai "minulle sopivin" jne. Esimerkiksi defendo tai krav maga ovat hyviä ja toimivia lajeja. CKM tarjoaa vain erilaisen vaihtoehdon. Tapanani ei ole jatkossakaan muita lajeja haukkua. Sille en voi mitään, että minua edes tapaamattomat ihmiset kommentoivat tekemisiäni, tai sanomisiani netissä.
Seuraavan kerran olen esittelemässä CKM:ää joskus loka-marraskuussa Helsingissä. Sinne paikalle tulevat voivat itse todeta tapani esitellä omaa lajiani.

Hyvää syksyn loppua!

-Vesa
Vesa Vuorinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 33
Lauteille: Kesäkuu 2014
Paikkakunta: Valkeakoski

Krav Maga

#786

Viesti Vesa Vuorinen »

Yksi lisäys vielä.

Koska olen opetellut esimerkiksi CKM:n tekniikoita yli kuuden vuoden ajan itse, se antaa minulle kohtalaisen hyvän pohjan. Voin sanoa opetelleeni monia tekniikoita oikeasti satoja, sekä taas satoja kertoja. Yksin kotona, kavereiden kanssa salilla. Varmaan moni muukin treenaa paljon. Halusin vain tällä sanoa, että ei aina tarvitse treenata seuroissa saadakseen osaamista. Minua on myös opettanut yksityisesti monien eri lajien taitavatkin ihmiset. Meillä oli Nokialla joksu hieno harrastuskerho. Siellä oli mukana monien lajien ihmisiä. Tuolla mainitussa paikassa treenasin yhteensä yli 7 vuotta. Kyllä minä voin hyvin seistä mainostamani kokemuksen takana. Ainoat meriitit mitä olen mainoksissani käyttänyt, ovat "Suomen ainoa virallinen CKM ohjaaja" ,sekä "Oman kurssinsa 3. paras ohjaaja". Molemmat pitävät paikkansa. Kolmanneksi paras Israelissa olin. Suomessa ei myöskään toista virallisen CKM opestuslisenssin omaavaa ohjaajaa ole.

Minä itse luulen, että CKM lajina tuntuu ärsyttävän joitakin ihmisiä. Tästä syystä itse lajia, sen kehittäjää, minua ja kaikkea CKM:ään liittyvää arvostellaan. Minä olen sitä mieltä, että jos ei jotain lajia ole itse harrastanut - tai ainakin edes kokeillut - on huono sitä arvostelemaan.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Re: Krav Maga

#787

Viesti TimoS »

Vesa Vuorinen kirjoitti: Se on hauska harrastus, mutta ei mikään reality based -IP laji.
Riippuu hyvin pitkälle siitä miten sitä karatea opetetaan. Karate voi olla hyvinkin realistinen itsepuolustusmenetelmä, mutta se vaatii, että opettaja tuntee järjestelmänsä sisällön.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Krav Maga

#788

Viesti Aihki »

Vai onko meidän "reality" muutaman sadan vuoden takaa? Tosin kukaan ei ole pystynyt näyttämään humalaisen käytöksen oleellisesti muuttuneen sinä aikana. :evil: brushteeth

Sanoo "irreaalilajin" harrastaja, joka aikoo harjoitella sitä jatkossakin.

OT out.
Vesa Vuorinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 33
Lauteille: Kesäkuu 2014
Paikkakunta: Valkeakoski

Krav Maga

#789

Viesti Vesa Vuorinen »

Kohteliaasti huomauttaisin, että käytin äsken yleisesti nykyään tunnettua jakoa: perinteiset kamppailulajit, uudemmat, ns. "reality based" -lajit. Varmasti karate toimii IP puolellakin, ei siinä mitään.
Kaikki kuitenkin toivottavasti tajusivat minun tarkoitukseni noissa viesteissä. Ei minun jokaista lausettani tarvitse alkaa erikseen analysoimaan. Minä olen aina pitänyt kamppailulajeista. Arvostan kaikkia lajeja kuitenkin paljon. Totta kai minulla on omat mielipiteeni, sekä oma ykköslajini. Se ei silti tarkoita sitä, että puhuisin pahaa muista lajeista. Pyydän anteeksi, jos joku on käsittänyt väärin jonkun kommenttni / kirjoitukseni. AIna on vaarana, että tulee väärin ymmärretyksi.

Hyvää loppuvuotta!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Maga

#790

Viesti Mika »

Kaverini soitti minulle eilen. Häntä kiinnosti Commado Krav Magan aloittaminen. Linkitin hänelle sitten sen puhelun aikana tähän ketjuun. Hänen mielestään tämän ketjun kirjoitukset eivät täysin vastanneet sitä käsitystä, jonka hän oli Commando Krav Maga -esityksen aikana saanut. Hänen mukaansa esityksessä oli verratty Commando Krav Magaa sekä Krav Magaan että karateen jälkimmäisiä vähemmän mairitellen. Voi tietysti olla, että hän ymmärsi jotakin väärin. Siinä tapauksessa lienee syytä miettiä miten kommunikoi lajiansa esitellessään. Toki kaikesta huolimatta joku voi aina ymmärtää jotakin väärin, eikä sille voi mitään. Tässä kuitenkin oli kyse ihmisestä, jota laji alunperin kiinnosti.

Tuosta reality-termistä muuten käytiin pitkä keskusteltu täällä taannoin. Se karkasi käsistä, joten ketju on nyt piilossa. Se kuitenkin kertoo siitä, kuinka räjähdysalti tuo termi on. Kyse ei siis ole sinun lauseidesi analysoimisesta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Oar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 555
Lauteille: Huhtikuu 2011

Krav Maga

#791

Viesti Oar »

Niin, no, jos kaverisi ei osaa lainata mitään tiettyä lausetta jolla näitä lajeja mollattiin, on aika paljon vaatia Vesaa mollaamisesta tilille. Mielensä on helppo pahoittaa, toki, ja monet asiat voi ymmärtää väärin. Esimerkiksi Vesan toteamus että "karate on hauska harrastus" kuulostaa aika helposti siltä, että Vesa pitää karatea ihan pilipalilajina, ei oikeana kamppailulajina, ja että se on lähinnä kiva tapa viettää aikaa... tai sitten voi vain kohauttaa olkiaan ja ei olettaa heti pahinta.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Maga

#792

Viesti Mika »

Ainahan väärinymmärtämisen mahdollisuus on olemassa. Kuten edellisessä viestissäni sanoin, silloin on silti syytä pohtia kommunikointiaan. Tässä tapauksessa oli kyse henkilöstä, joka oli kiinnostunut lajista.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Krav Maga

#793

Viesti Mjölnir »

Itselleni on kans joskus aloittelevana ohjaajana käynyt silleen, että on halunnut viestiä jotain, mutta ihmiset ovat ymmärtäneet väärin. Ja huumori on vaikea laji, mutta on syytetty väkivallan ihannoinnista ja sovinismista muun muassa, vaikka olen vain yrittänyt vakuuttaa jotain asiaa tai heittää huumoria.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vesa Vuorinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 33
Lauteille: Kesäkuu 2014
Paikkakunta: Valkeakoski

Krav Maga

#794

Viesti Vesa Vuorinen »

Minä kiitän palautteesta! Kuten aikaisemmin sanoin, tarkoitukseni ei ole koskaan haukkua muita lajeja. Minä olen harrastanut itse sekä karatea , että krav magaa. Tästä johtuen olen käyttänyt muutamien tekniikoiden vertailua. Osoittaakseni, miksi minusta CKM:n ratkaisu on toimivampi. Ehkä tämä on ollut siis huono tapa. Korostaisin vielä, etten ole koskaan esimerkiksi sanonut krav magan olevan huono järjestelmä. Olen vain sanonut oman mielipiteeni muutaman tekniikan toimivuudesta. Olen myös aina korostanut kuitenkin magan toimivuutta noin yleisesti muuten. Minulla ei ole mitään syytä alkaa haukkumaan muita lajeja. Joskus tulee tilanteita, jolloin myös kysytään eroja tekniikoissa tms. Luonnollisesti silloin jotain vertauksia olen tehnyt.

Minä en ole kuitenkaan kehityskelvoton yksilö. Otan aina opikseni asioista. Keskityn siis jatkossa vain ja ainoastaan esittelemään itse CKM:ää. Aina näyttöää olevan mahdollisuus pahoittaa jonkun mieli. Kuten sanoin, tämä ei ole koskaan ollut minun tarkoitukseni. Pahoittelen siis asiaa vielä kaverisi suuntaan.

Minun täytyy kyllä vielä tähän väliin sanoa, että olen kuullut myös CKM:stä kaikkea roskaa enemmän kuin laki sallii. Alkaen jo lajin nimestä. Tosin tietynlaiseen arvosteluun sai ehkä varautuakin etukäteen. Minä en itse kuitenkaan lue keskustelupalstoja. En myöskään yleensä ala kommentoimaan mitään CKM:stä esitettejä väitteitä. Minulla on muutakin tekemistä, kuin olla vastaamassa kaikenlaisiin haukkumisiin. Halusin nyt kuitenkin nyt tähän asiaan ottaa kantaa. Varsinkin, kun minut mainittiin siinä nimeltä.

Kiitos vinkistä. En siis ala kommentoimaan eri lajien mahdollisia kategorointeja millään tavalla :-) ,mutta nyt olen sanonut sen, mitä minulla tähän oli kommentoitavaa.

Ensi esittelyssä pidän kuitenkin nämäkin asiat mielessäni.
Vesa Vuorinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 33
Lauteille: Kesäkuu 2014
Paikkakunta: Valkeakoski

Krav Maga

#795

Viesti Vesa Vuorinen »

Kiitos Mjölnirille! Olen ihan samaa mieltä. Mutta kuten sanoin, koitan ottaa asioista opikseni.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 22 kurkkijaa