Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#256

Viesti Mjölnir »

[youtube][/youtube]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Bananas
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 488
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wild Wild Ouest
Etulaji: Kulttuurinen omiminen

Krav Maga

#257

Viesti Bananas »

Sattuipa tuossa "divarissa" käteen Krav Maga DVD-setti, yhteensä kuusi levyä.
Ajattelin niiltä opetella Krav Maga-ekspertiksi, ja mennä sitten Tel Aviviin haastamaan riitaa.

En tiedä Krav Magasta paljon muuta kuin nivuspotkupainotteisuuden, joten muutamia kysymyksiä
heräsi.

Luulin, ettei Krav Magassa pidetä värillisiä vyöitä. Tässä vetäjällä oli musta vyö, ja levyt oli nimetty keltainen-musta vyöarvojen mukaan. Onko tämä hämäystä?

Ohjaajana oli Alain Cohen niminen herra. Minusta vaikutti pätevältä.
Tunteeko joku entuudestaan, ja onko tämä nyt sitä oikeaa Krav Magaa?
Vähän huolestuttaa, kun hän opetti lyömään välillä muuallekin, kuin haaroväliin.

Keltaisen vyön tekniikoissa oli lyönti, jolla voi TAPPAA. Siinä survaistaan "keskirystysillä" päälakeen.
Olen nähnyt samanlaisen kiinalaisessa KUNGFUSSA. Miedommassa versiossa lyödään silmäkulmaan, johon sattuu niin perhanasti. Tämä ei ole kysymys, vaan mielenkiintoinen yhtäläisyys. Tiesivätkö jo muinaiset kiinalaiset mestarit, miten krav makaa?
Eläintyyli: hainyrkkeily ja kukkopaini

"Bananas on ananas Beellä"
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#258

Viesti Mjölnir »

Krav Magaa on maailmalla, kärjistetysti sanottuna, niin montaa kuin on erilaisia karate-tyylejäkin. Eli eri tyyleissä on paljonkin eroja, sillä ainakin Imi Lichtenfeldtin Krav Magassa laji on kehittynyt niin, että vuoden 1960 ja 2010 lajeja voi olla vaikea edes tunnsitaa samaksi.

Israelin puolustusvoimien perustamisen aikoihin Imi toimi fyysisen kasvatuksen kouluttajana, ja hänen näkemyksensä lähistaistelusta ja itsepuolustuksesta varmasti vaikuttivat pitkään koulutettaviin asioihin ja koulutustapaan. Krav Maga on yleisnimi, niinkuin japanissa Ju-Jutsu. Krav tarkoittaa lähitaistelua (kontaktitaistelu), ja nimikkeen alla opetetaankin paljon erilaista tavaraa.

Koska meillä Suomessa on kaksi vakavasti otettavaa tyylisuuntaa, joista toinen on eronnut vasta 90-luvun loppupuolella, ei Suomessa harjoiteltavissa tyylisuunnissa ole niin paljoa eroa kuin maailmalla olevista.

1995, ennen ensimmäistä Suomessa pidettyä IKMF -Krav Magan ohjaajakoulutusta, käytössä oli vielä vyöjärjestelmä. Itse Israelissa ensimmäistä kertaa v 2000 käyneenä, paikallisilla oli värivyöt käytössä.

Kommenttisi nivuspotkupainotteisuudesta osoitta, että et oikeasti TIEDÄ Krav Magasta juuri mitään :) Muu osa viestiäsi vaikuttaa muutenkin vittuilulta :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Bananas
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 488
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wild Wild Ouest
Etulaji: Kulttuurinen omiminen

Krav Maga

#259

Viesti Bananas »

Mjölnir kirjoitti: v 2000 käyneenä, paikallisilla oli värivyöt käytössä.
Jaa, tää video tosiaan vaikuttaa vähän vanhalta. Treenipareilla on tyylikkään ajattomat Adidakset
päällä, ja lopputekstit on se verran suttuset, ettei voi varmasti sanoa, mutta voi olla tehty viime vuosituhannella.
Mjölnir kirjoitti: osa viestiäsi vaikuttaa muutenkin pipari :smt003
Tais jäädä ne hymiöt aamutokkurassa pois. Piti olla tää :D tää brushteeth ja tää :badgrin:.
Eläintyyli: hainyrkkeily ja kukkopaini

"Bananas on ananas Beellä"
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Krav Maga

#260

Viesti Clancy B. »

Eihän se koskaan huippuhyvältä näytä kun aloittelijoita koulutetaan, mutta tollainen löytyi.
Suomenkielinen tekstitys, en ole moista Discoveryltä nähnyt kyllä.


[youtube][/youtube]
Bananas kirjoitti: Sattuipa tuossa "divarissa" käteen Krav Maga DVD-setti, yhteensä kuusi levyä.
Ajattelin niiltä opetella Krav Maga-ekspertiksi, ja mennä sitten Tel Aviviin haastamaan riitaa.

En tiedä Krav Magasta paljon muuta kuin nivuspotkupainotteisuuden, joten muutamia kysymyksiä
heräsi.

Luulin, ettei Krav Magassa pidetä värillisiä vyöitä. Tässä vetäjällä oli musta vyö, ja levyt oli nimetty keltainen-musta vyöarvojen mukaan. Onko tämä hämäystä?

Ohjaajana oli Alain Cohen niminen herra. Minusta vaikutti pätevältä.
Tunteeko joku entuudestaan, ja onko tämä nyt sitä oikeaa Krav Magaa?
Vähän huolestuttaa, kun hän opetti lyömään välillä muuallekin, kuin haaroväliin.

Keltaisen vyön tekniikoissa oli lyönti, jolla voi TAPPAA. Siinä survaistaan "keskirystysillä" päälakeen.
Olen nähnyt samanlaisen kiinalaisessa KUNGFUSSA. Miedommassa versiossa lyödään silmäkulmaan, johon sattuu niin perhanasti. Tämä ei ole kysymys, vaan mielenkiintoinen yhtäläisyys. Tiesivätkö jo muinaiset kiinalaiset mestarit, miten krav makaa?
Bananas; älä mene sillä kohtalosi olisi sama kuin Münchenin olympialaisiin iskeneiden terroristien. Mossad löytää ja tappaa.

Krav Magan painotus on häpyluu ;)

Musta ei ole väri.

Alain ei osaa potkaista päähän, edes maassa makaavaa. Huono osumatarkkuus :smt003

[youtube][/youtube]

Kaikki lyönnit voivat tappaa..

Kiinassa keksittiin ruutikin...
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#261

Viesti Mjölnir »

Ensimmäinen video on samaa Krav Magaa, jota Suomen Krav Maga Liitossa vedetään, toinen video on joku hybridi, jossa perustekniikat ovat kuten Imin (tai pitäisi ehkä sanoa Eyalin) Krav Magasta, mutta ikäänkuin "väkisin" on lisätty tuo kontrolliosuus, joka ei välttämättä oikein kaikkiin ratkaisuihin sovi. Hyvänä esimerkkinä nuo "suolapatsashyökkäykset", joissa puolustautuja jää pönöttämään käsi ojossa, että se rannekaato saadaan tehtyä. Vaikka juuri on lyöty sitä naamaan, jolloin se on todennäköisesti siirtynyt taaksepäin... Olisikohan tämä sitä häkkisen tarkoittamaa reverse-engineeringiä, joka ei oikein toimi...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Krav Maga

#262

Viesti n0k »

practioner 1 silmissä tuo jälkimmäisen 360 on sanoisinko, melko helvetin vikkelän näköistä omaan sohimiseen verrattuna :D
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#263

Viesti Mjölnir »

n0k kirjoitti: practioner 1 silmissä tuo jälkimmäisen 360 on sanoisinko, melko helvetin vikkelän näköistä omaan sohimiseen verrattuna :D
Se on ihan näyttävää, mutta periaatteessa ihan turhaa, koska vastahyökkäys muuttaa kaiken... Nyt tuossa "harjoitteessa" ei edes yritetä vastahyökätä, ja koko tekniikan tärkein osa on se, että vastahyökkäyksellä keskeytetään vastustajan päätöksentekoketju ja siirrytään defensiivisesta toiminnassa offensiiviseen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Krav Maga

#264

Viesti n0k »

Mutta eikös tuollainen treeni harjoita sitä silmä+käsi yhteispeliä? Vosin ainakin kuvitella :)
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#265

Viesti Mjölnir »

n0k kirjoitti: Mutta eikös tuollainen treeni harjoita sitä silmä+käsi yhteispeliä? Vosin ainakin kuvitella :)
Juu, tottakai! Se on ihan hyvä harjoite, mutta ettei vaan kukaan luule, että tuolla toiminnalla olisi tositilanteen kanssa mitään tekemistä :) Nimenomaan harjoite.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Krav Maga

#266

Viesti n0k »

Mjölnir kirjoitti:
n0k kirjoitti: Mutta eikös tuollainen treeni harjoita sitä silmä+käsi yhteispeliä? Vosin ainakin kuvitella :)
Juu, tottakai! Se on ihan hyvä harjoite, mutta ettei vaan kukaan luule, että tuolla toiminnalla olisi tositilanteen kanssa mitään tekemistä :) Nimenomaan harjoite.
ei kai kukaan tuollaiseen lähtisi mukaan :-D
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Krav Maga

#267

Viesti Clancy B. »

Mjölnir kirjoitti:
n0k kirjoitti: Mutta eikös tuollainen treeni harjoita sitä silmä+käsi yhteispeliä? Vosin ainakin kuvitella :)
Juu, tottakai! Se on ihan hyvä harjoite, mutta ettei vaan kukaan luule, että tuolla toiminnalla olisi tositilanteen kanssa mitään tekemistä :) Nimenomaan harjoite.
Mikä on tositilanne ?
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Krav Maga

#268

Viesti n0k »

Sellais että joku tulee ja LYÄ
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#269

Viesti Mjölnir »

Clancy B. kirjoitti: Mikä on tositilanne ?
Tilanne, jossa joku henkilö tekee oikeudettoman teon ja pyrkii lyömään tai tarttumaan kipua-aiheuttavalla tavalla toisesta henkilöstä. Tässä tapauksessa tositilanteessa käytettävä liikerata on kaareva, joka tulee väkivallan kohteen käsien ulkopuolelta.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)
Täytän tänään vuosia

Krav Maga

#270

Viesti Ale »

Mites toi Eyal Yanilovin lähtö IKMF:stä vaikuttaa. Tekeekö herra yhteistyötä vanhan liittonsa kanssa, vai onko jotain isompaa skismaa? Vaikuttiko lähtö suomalaiseen Krav Maga yhteisöön?
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 55 kurkkijaa