Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
avj
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Helmikuu 2012
Paikkakunta: Mikkeli

Krav Maga

#451

Viesti avj »

Tervehdys palstalaisille etelä-savosta.
Minulla nelisen vuotta hmd:tä takana, sittemmin 4v taukoa kamppailutouhuista. Mielenkiintoa vieläkin löytyy.
Olen pohdiskellut, olisiko se taekwondo, tai sitten kravmaga/defendo. Takea varten minulla jo noista potkuista on jonkinlainen käsitys, toki notkeus ja lihaskunto pitäisi saada taas takaisin. Krav maga on toinen kovasti kiinnostava juttu, Mikkelin seurassa ymmärsin että on vielä pystyottelutreenit mihin voi magalaiset osallistua. Nyrkkeilytaitoa ei ole yhtään ja sitä oisi hyvä oppia. Maga näyttää Videoilla melko kovalta mättämiseltä. 31v kohta taulussa ja ei niin parhaassa iskussa enää kun kakskymppisenä millon tuntu kestävän aika hyvin kovaakin menoa. Ei taida nuo hmd-taustat juurikaan magaa tukea mitenkään? Eli olisi lähdettävä ihan alusta..

Ajatuksia, vinkkejä?
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Krav Maga

#452

Viesti nomad »

Kyllä ne perustaidot jeesaa aina. Defendosta sen verran; on "turva-alan työläiselle sopiva"- eli invalideille, läskeille ja huonokuntoisille yhtä sopiva kun kelle tahansa muullekkin, a.k.a lähtötaso ei ole ongelma eivätkä tekniikat vaadi juurikaan notkeutta. Siellä vähän lyäräänkin.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Krav Maga

#453

Viesti L.K. »

Varmasti HMD tausta auttaa. Meillä on ollut useita HMD taustaisia treenareita (ja on vieläkin) ja lähtökohtaisesti minusta heidän
taustastaan on ollut vain hyötyä.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga

#454

Viesti Ile »

avj kirjoitti: Maga näyttää Videoilla melko kovalta mättämiseltä. 31v kohta taulussa ja ei niin parhaassa iskussa enää kun kakskymppisenä millon tuntu kestävän aika hyvin kovaakin menoa.
Mulla oli vielä enemmän taulussa, kun aloitin Magan. Mun mielestä itse tekeminen on ihan leppoisaa ja keski-ikäistyvälle sopivaa, lähinnä alkujumpat syö miestä... ;) .

Leppoisalla tarkoitan oikeastaan sitä, että tekemisen "kovuutta" pystyy yleensä hyvin sääntelemään eli vierailemaan epämukavuusalueella järkevästi omien rajojen mukaan. Niinkuin ip-lajissa kuuluukin. Perusterveen 31-vuotiaan tarvitse jättää magaharrastusta väliin siksi, että ei pysy "ryhmän vauhdissa".
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Maga

#455

Viesti Mika »

Sitten on olemassa sellainenkin liitto kuin European RBSD Krav Maga Association. Näitä mainoksia näkee aika usein Tampereella. Tuo kypärä tuo mieleen Heraclesin.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
MNO
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 38
Lauteille: Heinäkuu 2006

Krav Maga

#456

Viesti MNO »

Mika kirjoitti: Sitten on olemassa sellainenkin liitto kuin European RBSD Krav Maga Association. Näitä mainoksia näkee aika usein Tampereella. Tuo kypärä tuo mieleen Heraclesin.

Ei kai sama tapaus kun mm. Street krav defendu? :cry:
MNO
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 38
Lauteille: Heinäkuu 2006

Krav Maga

#457

Viesti MNO »

Apua! Mikä tämä on?

http://www.k-m.fi/SKMF/Etusivu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#458

Viesti Mjölnir »

MNO kirjoitti:
Mika kirjoitti: Sitten on olemassa sellainenkin liitto kuin European RBSD Krav Maga Association. Näitä mainoksia näkee aika usein Tampereella. Tuo kypärä tuo mieleen Heraclesin.

Ei kai sama tapaus kun mm. Street krav defendu? :cry:
Näin veikkaan... :/
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Krav Maga

#459

Viesti Lowclass »

Eteläsavoon: iällä ei koskaan merkitystä laji kuin laji. Mulla monta yli 50v alkeisissa ja Japanissa ei ihme yli 60v alkeiskurssilla ja myöh vielä Daniin asti.
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

Krav Maga

#460

Viesti voipa »

Mjölnir kirjoitti:
MNO kirjoitti:
Mika kirjoitti: Sitten on olemassa sellainenkin liitto kuin European RBSD Krav Maga Association. Näitä mainoksia näkee aika usein Tampereella. Tuo kypärä tuo mieleen Heraclesin.

Ei kai sama tapaus kun mm. Street krav defendu? :cry:
Näin veikkaan... :/
Jos tarkkoja ollaan, niin mainosjulisteen mukaan se oli sreet krav defendu :lol:
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Krav Maga

#461

Viesti Lowclass »

Eräästä liitosta poispotkittuja, pitkä tarina ja olkoon...
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Krav Maga

#462

Viesti magamies »

http://www.itsepuolustus.com/forum/view ... ?f=3&t=375" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla oli mielenkiintoista keskustelua aiheesta.
Magamies
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Krav Maga

#463

Viesti Lowclass »

Ai vieläkin.. 2 jätkää ku eivät päässeet vyökokeesta läpi perustaa oman liiton :)
MNO
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 38
Lauteille: Heinäkuu 2006

Krav Maga

#464

Viesti MNO »

Entä onko Amanuut Krav Magaa vielä tarjolla? ;)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#465

Viesti Mjölnir »

MNO kirjoitti: Entä onko Amanuut Krav Magaa vielä tarjolla? ;)
Luulisin, että täällä Valkeakoskissa on sitäkin vielä. Tosin, ei muodosta meille (Heracles) varteenotettavaa kilpailijaa. Ainakaan tällä hetkellä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 53 kurkkijaa