Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#421

Viesti Mjölnir »

Kevyt potku munille kirjoitti: Ketkä noita tasoja saa myöntää SKML:n puolella?.
Ne, joilla on vähintään Graduate 5 taso, ja ylin myönnettävä taso omaa tasoa kaksi alempi.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Astroboy
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Krav Maga

#422

Viesti Astroboy »

Moro,
Treenaan tällä hetkellä PKMI Krav Magaa. Harkinnassa on kuitenkin liiton vaihto SKML puolelle lähitulevaisuudessa. Osaisiko joku sanoa linjausta, saako PKMI tason ja mahdollisesti myös suorittamattamattoman tason treenimäärän siirrettyä SKML puolelle? Itsellä on tällä hetkellä oranssi vyö ja treenimäärä riittäisi jo vihreän vyön tasokokeeseen, mutta vuorotyö ja pakolliset leirit tasokoevaatimuksena ovat toistaiseksi hankaloittaneet tasokokeeseen menoa.

Oletan että tekniikat pitää tottakai käydä läpi, koska liittojen välillä on pieniä eroja tekniikoiden painopisteissä. Se ei kuitenkaan houkuttele, että joutuisin taas aloittamaan tasojen hankkimisen alusta.

En muutenkaan täysin ole älynnyt tasojen vastaavuutta liittojen välillä, koska PKMI puolella on käytössä värivyöarvot. :)
Zamikki
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 81
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Krav Maga

#423

Viesti Zamikki »

Astroboy kirjoitti: Moro,
Treenaan tällä hetkellä PKMI Krav Magaa. Harkinnassa on kuitenkin liiton vaihto SKML puolelle lähitulevaisuudessa. Osaisiko joku sanoa linjausta, saako PKMI tason ja mahdollisesti myös suorittamattamattoman tason treenimäärän siirrettyä SKML puolelle? Itsellä on tällä hetkellä oranssi vyö ja treenimäärä riittäisi jo vihreän vyön tasokokeeseen, mutta vuorotyö ja pakolliset leirit tasokoevaatimuksena ovat toistaiseksi hankaloittaneet tasokokeeseen menoa.

Oletan että tekniikat pitää tottakai käydä läpi, koska liittojen välillä on pieniä eroja tekniikoiden painopisteissä. Se ei kuitenkaan houkuttele, että joutuisin taas aloittamaan tasojen hankkimisen alusta.

En muutenkaan täysin ole älynnyt tasojen vastaavuutta liittojen välillä, koska PKMI puolella on käytössä värivyöarvot. :)
Minä kysyin pari vuotta sitten asiasta, ennen kuin aloitin krav magan uudestaan 10 vuoden tauon jälkeen (eli vähän eri tilanne kun sulla, mutta sama oranssi vyö mullakin sillon oli). Kuitenkin vastaus oli silloin että peruskurssille ei tarvitse mennä (Ellei itse halua), eli suoraan "jatkoryhmään" ja sitten jonkun ajan päästä kun tasokokeen suorittaminen on ajankohtaisia, niin katellaan sitä tasoa sitten tarkemmin. Eli sain sen käsityksen että aivan nollasta ei tarvitse lähteä ja treenin jälkeen katotaan mihin kyvyt riittää ja tarvittaessa skipataan pari tasoa ja käydään "sopiva" tasokoe suorittamassa.

Ymmärtääkseni tekniikoissa ja tasokoevaatimuksissa on jonkin verran eroja, joten ne pitää ensin saada hiottua kuosiin ennen tasokokeita ja muutenkin osoitettava omat taidot käytännössä ennen kuin jotain "lähtötasoa" annetaan. Ja eihän tolla tasolla nyt niin merkitystä ole, kaikki treeni on kotiin päin oli taso mikä tahansa. Hatusta voisin heittää että varmaan jonkin P3-4 tason voisi saada "pohjille" muutaman kuukauden treenin jälkeen.

Itseasiassa löysin ko. mailin Espoon Krav Magan Jani Suvannolta ja mulle ehdotettiin suoritettavaksi tasoksi P3-4, joten sulla varmaan sitten P4-5...

Jonkin sortin suuntaa antava tasojen vastaavuustaulukko löytyy Espoon Krav Magan sivuilta.
Chuck Norris failed 7th grade Science. The only thing he recognized on the periodic table was the element of surprise.
Kuvake
Astroboy
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Krav Maga

#424

Viesti Astroboy »

Zamikki kirjoitti: Ymmärtääkseni tekniikoissa ja tasokoevaatimuksissa on jonkin verran eroja, joten ne pitää ensin saada hiottua kuosiin ennen tasokokeita ja muutenkin osoitettava omat taidot käytännössä ennen kuin jotain "lähtötasoa" annetaan. Ja eihän tolla tasolla nyt niin merkitystä ole, kaikki treeni on kotiin päin oli taso mikä tahansa. Hatusta voisin heittää että varmaan jonkin P3-4 tason voisi saada "pohjille" muutaman kuukauden treenin jälkeen.

Itseasiassa löysin ko. mailin Espoon Krav Magan Jani Suvannolta ja mulle ehdotettiin suoritettavaksi tasoksi P3-4, joten sulla varmaan sitten P4-5...

Jonkin sortin suuntaa antava tasojen vastaavuustaulukko löytyy Espoon Krav Magan sivuilta.
Jeps, kiitos vastauksesta. Nyt hahmotan tasojen vastaavuuden hieman paremmin. :)
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Krav Maga

#425

Viesti Lowclass »

Tapauskohtaista. Itse jonkinasteinen ohjaaja toisessa liitossa ja entisen emännän mukana suoritin aikoinaan ykköstason toisessa... Vaikka sanoivat että ohjaajia aina tarvitaan. Aina sitä karkkia tulee vaikka vanhaa kertaa. Kunhan treenaa. Onhan se toki hyvä että nälkää riittää.
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Krav Maga

#426

Viesti n0k »

Viikonloppuna on saatu kahdeksan Uutta Expert 1 ja yksi uusi Expert 2 Taso Suomeen,
Onnittelut heille :)
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Krav Maga

#427

Viesti magamies »

n0k kirjoitti: Viikonloppuna on saatu kahdeksan Uutta Expert 1 ja yksi uusi Expert 2 Taso Suomeen,
Onnittelut heille :)
Mihinkä seuroihin näitä uusia Expert arvoja tuli?
Magamies
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Krav Maga

#428

Viesti n0k »

magamies kirjoitti:
n0k kirjoitti: Viikonloppuna on saatu kahdeksan Uutta Expert 1 ja yksi uusi Expert 2 Taso Suomeen,
Onnittelut heille :)
Mihinkä seuroihin näitä uusia Expert arvoja tuli?
Enempää en tiedä, kuin että meille riihimäen heraclesiin tuli 1x 1exp
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#429

Viesti Mjölnir »

Expert 2
Mikko Laaksonen, Järvenpään Kehäkarhut

Expert 1
Joni Heinonen, Krav Maga Salo
Markus Häytiö, Primefighters
Markku Lahti, Primefighters
Mikko Lehtinen, Primefighters
Jarkko Savolainen, SNKIT!
Mikko Silvennoinen, Tapanilan Erä
Jani Tuomela, Krav Maga Salo
Jari Virtanen, Heracles Riihimäki
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Krav Maga

#430

Viesti magamies »

Kiitos hyvä vastaus Mjölnir.
Magamies
Kuvake
ataraxia
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 7
Lauteille: Syyskuu 2011

Krav Maga

#431

Viesti ataraxia »

Oliko Eyal Yanilovin uudesta Krav Maga: How to Defend Yourself Against Physical Attack, Volume One -kirjasta jo puhetta? Aseuhkia vastaan puolustautumisesta taisi ilmestyä oma opuksensa jo kymmenen vuotta sitten, mutta tämä vaan antaa odottaa itseään. Toivottavasti toista osaa ei tarvitsisi vuositolkulla odotella.

Olen kieltänyt tyttöystävääni ostamasta itselleni mitään syntymäpäivä- tai joululahjoja, mutta tässä kohtaa saattaisin sallia pienen poikkeuksen. Julkaisupäiväksi on Amazonin mukaan merkitty 30. marraskuuta. Ehtisi siis hyvin pukin säkkiin.
ira furor brevis est
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Krav Maga

#432

Viesti PDC »

Kirja tulossa myös adlibriksen kautta tilattavaksi

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1583942254" onclick="window.open(this.href);return false;
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Krav Maga

#433

Viesti Lowclass »

Mielenkiinnolla odotan mitä siellä on...
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Krav Maga

#434

Viesti Clancy B. »

Eilen ilmestyneen FightSportin lähes parasta antia :smt003


Kuva
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6410
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga

#435

Viesti Ile »

:D
Ihan normiskenaario...

Toinen hyvä on känninen uhoaminen yhdistettynä Haistakaa V1ttu olen Stadista - T-paitaan.
Käytetään agreharjoituksissa esim. Turussa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 20 kurkkijaa