Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Krav Maga

#391

Viesti Tuomo »

Kerta "keulitaan", niin mun vastaavassa lukee:

Great to have you with us,
Best wishes
Eyal Yanilov
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Krav Maga

#392

Viesti Mars »

Tyttö kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Kirjoja minulla ei itselläni ole muita kuin Eyal Yanilovin kirjoittama, nimeä en nyt muista, mutta siinä oli aseuhkia vastaan toimintaa.
Mahtaisiko olla tämä ? Tuo löytyy omasta kirjahyllystä. :)
On muuten ilmestynyt "jatko osa" --> http://www.booky.fi/kirja/sde_or/krav_m ... 1583942253" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT. Jaa ei olekaan kai vielä ilmestynyt, mutta tänä vuonna tulossa...
“Fatigue makes cowards of us all.”
toni-f
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 269
Lauteille: Tammikuu 2009

Krav Maga

#393

Viesti toni-f »

Harmi ku ei ole yhtään kirjaa titta poo suomi kieli :seina:
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Krav Maga

#394

Viesti Lowclass »

Kuvat selventää ja kirjoituskieli suht helppoa...
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Krav Maga

#395

Viesti Streetwise »

Mun kirja onkin hepreaksi. Sitä vasta onkin hankala lueskella :D Ja omistuskirjoituksella of course, päivätty 15 vuotta sitten (kyllä aika rientää) :)
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Krav Maga

#396

Viesti Lowclass »

Kunhan muistat että me ei vanhennuta vaan muut nuorenee :)
Zamikki
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 81
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Krav Maga

#397

Viesti Zamikki »

Millasia kokemuksia teillä on Krav Magan tasokokeista? Sanotaan vaikka SKML:n puolelta G1-2 tasoilta?

Itse siis kävin suorittamassa sinisen vyön lauantaina ja oli kohtuu tuskan takana! =D Porukkaa oli joku noin 25 kipaletta. Oliskohan ollu 3 keltasta, 10 oranssia, 7 vihreetä ja 5 sinistä tasoa suorittamassa tms. Ennen tasokoetta oli 2h tasokoeleiri jolla viilailtiin tekniikat kuntoon, pienen tauon jälkeen alkoi sitten tasokokeet joiden välissä oli aina pieni tauko. Siniseen meni leirin jälkeen 5½ tuntia taukoineen. Eli piti suorittaa kaikki tasot sihin omaan kokeeseen asti. Tuntuma oli vähän sellanen että keltaseen ja oranssiin käytettiin enemmän aikaa kuin vihreeseen ja siniseen. Tosin olihan niissä enemmän porukkaakin ja ilmeisesti eniten huomautettavaakin. Itellenikin huomautettiin parista tosi tyhmästä jutusta.

Aluksi tehtiin jokaiseen tasoon kuuluva kirjallinen koe. Taas piti suorittaa kaikki kokeet sihin asti mitä tasoa oli menossa suorittamaan. Stressireaktioita, hätäensiapua ja jotain rikosten tyypillisiä piirteitä. Kokeita ei hirveän tarkkaan katsottu, kunhan ne perusasiat oli kunnossa ja ei mitään aivan päin peetä selittänyt. Sen jälkeen olikin sitten se itse fyysinen osuus.

Kaava meni kutakuinkin seuraavasti per taso: Aluksi tehtiin 50 kipaletta perus kuntoliikkeitä kutakin (punnerrukset, istumaannousut, selät ja kyykyt). Sitten testattiin jokaisesta ko. tason "tekniikkaryhmästä" yksi tekniikka, jos siinä kämmäsi, niin sitten muutkin ko. tekniikkaryhmästä. Lopuksi oli sitten matsia tms. jos tasoon sitä kuului. Tasojen välissä ja kuntoliikkeiden jälkeen oli lyhyt tauko. Taktiikka tyyppisiä juttuja ei juuri kyselty, eikä niistä hirveästi tasokoelappusissa puhuttukaan. Oikeastaan muistan vain patukalla tehtävän etäisyystekniikan, jossa oli käskyttämistä ja puolustajan asennon muuttuminen uhkan kasvaessa. Niin ja sinisen lopussa oli taktiikkaottelu kahta puukkomiestä ja yhtä patukkamiestä vastaan. Siinähän nyt on kanssa jotain taktiikkaa, ettei jää vihulaisten väliin ja jää myllyttämään liikoja yhden kanssa tms. Niin ja se perinteinen putkinäön rikkominen lähes joka tekniikassa!

Mun ei pitänyt jäädä leirin jälkeen itse tasokokeeseen, kun olen kerennyt työ/koulukiireiden takia käymään niin harvoin treeneissä viime kuukausien aikana. Oletin, että tekniikka olisi hakusessa, mutta leirillä se tuli ilmi että ne oli (lihas?)muistissa jo valmiiksi aika hyvin ja pienen kertauksen jälkeen vielä paremmin. Mutta itse kokeessa kohtaloksi meinasi koitua kunto! Sitä en odottanut ollenkaan! Mutta siis vähä treeni viime aikoina yhdistettynä siihen, että en ollut syönyt aamupalaa, eikä lounastakaan kerennyt syömään, teki tepposet. (Onneksi sentään pari urheilujuomaa ja yhden proteiinipatukan kerkesin vetää!) Ja olenhan tässä koko ajan laihtunutkin pikkasen viikossa, kun en ole kerennyt syömään kuin töissä ja kotona illalla pikasesti yleensä leipää tai harvemmin lämpimän aterian. Viimesiä punnerruksia tehdessä tärisi koko ukko! Vaikka silti istumaannousut tuntuivat tuskaisimmilta alusta alkaen. Mielenkiinoisena detaljina vasen pakara oli koetuksella ja pelkäsin että se vielä kramppaa lopussa tms., mutta ei sitä onneksi tehnyt. Ekan ja vikan tason lihaskuntoliikkeet tuntuivat tuskaisimmilta. Varsinkin ekat oli tuskasia, ne kun tehtiin luvun mukaan toooosi hitaasti kohtuu kylmiltään.

Mutta hakisin siis erityisesti seuraavia kohtia verrattuna tuohon omaan kokemukseeni:
- Tehtiinkö kaikki tasot sihin omaan asti vai vain se oma taso?
- Kuinka fyysiseltä koe tuntui? Tuliko se matsista tms. vai lihaskuntoliikkeistä?
- Kuinka paljon taktiikkaa kuului kokeeseen tekniikoiden mukana tai erikseen?
- Kuinka paljon teoriaa kyseltiin, jos ollenkaan?
- Kuinka kauan koe kesti?

Mutta joo, nyt siis koko kehoa kolottaa ja ensi viikko meneekin sitten kertausharjoitusten puitteissa...
Chuck Norris failed 7th grade Science. The only thing he recognized on the periodic table was the element of surprise.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#398

Viesti Mjölnir »

jokunen on tullut jo noita tasokokeita tehtyä, mutta ihan muutama pointti:

Aikanaan Practioner-tasoilla tehtiin ensin kaikkien alempien tasojen kokeet, sama meininki jatkui vielä Graduate tasolla. P5 tasokokeeni kesti muistaakseni 3-4 tuntia, ja G4 tasokoe 4-5 tuntia. Expert 1 tasokokeessa treenattiin ensin kaksi päivää, jona aikana yleinen taso arvioitiin, ja varsinainen tasokoe leirin lopuksi kesti yhtäjaksoisesti 6 tuntia. Siinä ei tehty enää kaikkien tasojen kaikkia tekniikoita, vaan keskityttiin siihen, että sovelletuissa tilanteissa osasi käyttää vaistonvaraisesti perustekniikoita.

Expert II tasokokeessa treenattiin ensin viisi päivää ja varsinainen tasokoe kesti yhtäjaksoisesti 8 tuntia. Tästä ajasta 6 tuntia oli alempien tasojen syvällistä osaamista, ja "oman tason" tekniikat noin 2 tuntia.

kaikki testini, joissa olen ollut, ovat olleet fyysisiä, mutta yhdessäkään ei ole tehty varsinaisesti jumppaa, vaan fyysisyys on tullut aggressiivisesta tekemisestä ja ottelusta / kamppailusta.

Taktiikkaa testattiin tähän mennessä eniten EXP II tasolla, jossa se oli kiinteä osa perustekniikoiden suoritusta. Myös alemmilla tasoilla Graduate ja EXP I on testattu, mutta lähinnä yksittäisissä harjoitteissa. Nykyään Krav Maga Globalilla taktiikat ovat osa tasokoeohjelmaa jo P1 tasosta alkaen (mun kuvaukseni em. taktiikoista löytyy jostain täältä potkusta).

Teoriaa kyseltiin satunnaisesti tekemisen välillä, en muista paljonko oli aiemmin, mutta EXP II kokeessa piti selittää välillä joitain asioita.

Yleensä on pää ollut aika tyhjä tuollaisen setin jälkeen. Tietty kroppakin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
toni-f
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 269
Lauteille: Tammikuu 2009

Krav Maga

#399

Viesti toni-f »

Nyt kun tuo P1 on suoritettu, niin eteen tulee tuo passin hankinta. Minkähän hintanen se on?
Liekki
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 54
Lauteille: Marraskuu 2009

Krav Maga

#400

Viesti Liekki »

25 euroa.
Ja tarvitset kaksi passivalokuvaa täytetyn passikaavakkeen liitteksi.
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Krav Maga

#401

Viesti magamies »

Zamikki kirjoitti: Millasia kokemuksia teillä on Krav Magan tasokokeista? Sanotaan vaikka SKML:n puolelta G1-2 tasoilta?

Itse siis kävin suorittamassa sinisen vyön lauantaina ja oli kohtuu tuskan takana! =D Porukkaa oli joku noin 25 kipaletta. Oliskohan ollu 3 keltasta, 10 oranssia, 7 vihreetä ja 5 sinistä tasoa suorittamassa tms. Ennen tasokoetta oli 2h tasokoeleiri jolla viilailtiin tekniikat kuntoon, pienen tauon jälkeen alkoi sitten tasokokeet joiden välissä oli aina pieni tauko. Siniseen meni leirin jälkeen 5½ tuntia taukoineen. Eli piti suorittaa kaikki tasot sihin omaan kokeeseen asti. Tuntuma oli vähän sellanen että keltaseen ja oranssiin käytettiin enemmän aikaa kuin vihreeseen ja siniseen. Tosin olihan niissä enemmän porukkaakin ja ilmeisesti eniten huomautettavaakin. Itellenikin huomautettiin parista tosi tyhmästä jutusta.

Aluksi tehtiin jokaiseen tasoon kuuluva kirjallinen koe. Taas piti suorittaa kaikki kokeet sihin asti mitä tasoa oli menossa suorittamaan. Stressireaktioita, hätäensiapua ja jotain rikosten tyypillisiä piirteitä. Kokeita ei hirveän tarkkaan katsottu, kunhan ne perusasiat oli kunnossa ja ei mitään aivan päin peetä selittänyt. Sen jälkeen olikin sitten se itse fyysinen osuus.

Kaava meni kutakuinkin seuraavasti per taso: Aluksi tehtiin 50 kipaletta perus kuntoliikkeitä kutakin (punnerrukset, istumaannousut, selät ja kyykyt). Sitten testattiin jokaisesta ko. tason "tekniikkaryhmästä" yksi tekniikka, jos siinä kämmäsi, niin sitten muutkin ko. tekniikkaryhmästä. Lopuksi oli sitten matsia tms. jos tasoon sitä kuului. Tasojen välissä ja kuntoliikkeiden jälkeen oli lyhyt tauko. Taktiikka tyyppisiä juttuja ei juuri kyselty, eikä niistä hirveästi tasokoelappusissa puhuttukaan. Oikeastaan muistan vain patukalla tehtävän etäisyystekniikan, jossa oli käskyttämistä ja puolustajan asennon muuttuminen uhkan kasvaessa. Niin ja sinisen lopussa oli taktiikkaottelu kahta puukkomiestä ja yhtä patukkamiestä vastaan. Siinähän nyt on kanssa jotain taktiikkaa, ettei jää vihulaisten väliin ja jää myllyttämään liikoja yhden kanssa tms. Niin ja se perinteinen putkinäön rikkominen lähes joka tekniikassa!

Mun ei pitänyt jäädä leirin jälkeen itse tasokokeeseen, kun olen kerennyt työ/koulukiireiden takia käymään niin harvoin treeneissä viime kuukausien aikana. Oletin, että tekniikka olisi hakusessa, mutta leirillä se tuli ilmi että ne oli (lihas?)muistissa jo valmiiksi aika hyvin ja pienen kertauksen jälkeen vielä paremmin. Mutta itse kokeessa kohtaloksi meinasi koitua kunto! Sitä en odottanut ollenkaan! Mutta siis vähä treeni viime aikoina yhdistettynä siihen, että en ollut syönyt aamupalaa, eikä lounastakaan kerennyt syömään, teki tepposet. (Onneksi sentään pari urheilujuomaa ja yhden proteiinipatukan kerkesin vetää!) Ja olenhan tässä koko ajan laihtunutkin pikkasen viikossa, kun en ole kerennyt syömään kuin töissä ja kotona illalla pikasesti yleensä leipää tai harvemmin lämpimän aterian. Viimesiä punnerruksia tehdessä tärisi koko ukko! Vaikka silti istumaannousut tuntuivat tuskaisimmilta alusta alkaen. Mielenkiinoisena detaljina vasen pakara oli koetuksella ja pelkäsin että se vielä kramppaa lopussa tms., mutta ei sitä onneksi tehnyt. Ekan ja vikan tason lihaskuntoliikkeet tuntuivat tuskaisimmilta. Varsinkin ekat oli tuskasia, ne kun tehtiin luvun mukaan toooosi hitaasti kohtuu kylmiltään.

Mutta hakisin siis erityisesti seuraavia kohtia verrattuna tuohon omaan kokemukseeni:
- Tehtiinkö kaikki tasot sihin omaan asti vai vain se oma taso?
- Kuinka fyysiseltä koe tuntui? Tuliko se matsista tms. vai lihaskuntoliikkeistä?
- Kuinka paljon taktiikkaa kuului kokeeseen tekniikoiden mukana tai erikseen?
- Kuinka paljon teoriaa kyseltiin, jos ollenkaan?
- Kuinka kauan koe kesti?

Mutta joo, nyt siis koko kehoa kolottaa ja ensi viikko meneekin sitten kertausharjoitusten puitteissa...

Hyvää tekstiä Zamikki: olen treenannut molemmissa km-liitoissa ja hyvää settiä molemmissa, silloin jokusen vuosia sitten kun Combat Academyssa suorittelin tasoja, tulee mieleeni 4. tason koe, testi kesti 8 tuntia, käytiin läpi kaikki perustekniikat ja asiaan kuuluvat jumpat. Kokeen loppuosuudessa oli ottelut kontaktilla ja siihen aikaan Combatilla vaikutti vielä Jomhod ja Jan Tilles, eli potkunyrkkeilymatsissa oli Jomppa vastassa ja vapaa-osiossa Jan Tilles, aika kylmää kyytiä sai kun ensin oli kahdeksan tuntia hiottu tekniikoita ja hapotkin oli jo kortilla

Edellenkin mielestäni Krav maga on kelvollinen laji ip-hommiin ja suomessa taso korkea.
Magamies
Zamikki
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 81
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Krav Maga

#402

Viesti Zamikki »

Mjölnir kirjoitti: kaikki testini, joissa olen ollut, ovat olleet fyysisiä, mutta yhdessäkään ei ole tehty varsinaisesti jumppaa, vaan fyysisyys on tullut aggressiivisesta tekemisestä ja ottelusta / kamppailusta.

...

Taktiikkaa testattiin tähän mennessä eniten EXP II tasolla, jossa se oli kiinteä osa perustekniikoiden suoritusta. Myös alemmilla tasoilla Graduate ja EXP I on testattu, mutta lähinnä yksittäisissä harjoitteissa. Nykyään Krav Maga Globalilla taktiikat ovat osa tasokoeohjelmaa jo P1 tasosta alkaen (mun kuvaukseni em. taktiikoista löytyy jostain täältä potkusta).
Itseasiassa mä oon vähän ihmetelly tuota kanssa. Kauheella työllä tehään lihaskuntoliikkeitä, mutta itse tekniikat on sitten voinut tehdä aika löysästi. (Täähän nyt on aika suhteellista, mutta silleen että vihulainen ei hirveästi pistä hanttiin ja muutenkaan hyökkää "täysii" ja puolustautujan toiminta on sitten suhteessa hyökkäykseen)

Samoin ton lihaskuntojutun jälkeen huilattiin kohtuu pitkään ja ikäänkuin heitettiin se aikaansaatu väsymys hukkaan. Mun mielestä olis voinut "hyödyntää" sen väsymyksen tekemällä heti perään jotain tekniikkaa tms. Varsinkin jotain sellasta jossa joutuisi tekemään jotain päätöksiä, vaikka ne taktiikkaottelut, sparrit tms. (jotka nyt pidettiin aivan lopussa).

Mutta tietyllä tavalla kyllä ymmärrän että nuo lihaskuntoliikkeet on tasokoevaatimuksissa. Sehän on vähän sama kuin tossa taktiikan kyselyssä. Voitaisiin olettaa että taktiikka tai hyvä kunto olisi osa normaalia tekniikkaa, mutta kirjaamalla ne erikseen tasokoevaatimuksiin ikäänkuin pakotetaan niidenkin testaus. Jää vähemmän sitten kokeen vetäjän harteille ja kokeet ovat varmaankin tasalaatuisempia paikasta ja vetäjästä riippumatta.

Ja tiettyhän sitä voisi varmaan ajatella tasokoetta silleen oppimistapahtumana jossa on vähän stressiä mukana. Silleen että oikeastaan tekniikat piti osata jo ennen koetta, sinä vaiheessa kun joku vetäjä antaa luvan osallistua kokeeseen. Sitten kokeessa katsotaankin jotain ihan muuta kuin tekniikan suoritusta...just toi kun koe venyy monituntiseksi ja jaksaa silti lopussa tehdä jotain järkevää siinä taktiikkaottelussa useampaa vihulaista vastaan. Ja että systeemi pysyy yhdenmukaisena paikasta riippumatta, kaikkialla opetetaan samalla tavalla.

Niin...että olisiko nämä (lihaskuntoliikkeet vs. sähäkkä tekniikan tekeminen) nyt sitten kuitenkin vain kaksi eri lähestymistapaa samaan asiaan. Kumpikin jonkinsortin kompromissi ja kummankin tekeminen olisi lähempänä ideaalia. Nojoo...onneksi mä olen vain rivitreenaaja ja mun ei tarvitse miettiä tälläsia oikeesti! :D
Chuck Norris failed 7th grade Science. The only thing he recognized on the periodic table was the element of surprise.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Krav Maga

#403

Viesti Tyttö »

Zamikki kirjoitti: Millasia kokemuksia teillä on Krav Magan tasokokeista? Sanotaan vaikka SKML:n puolelta G1-2 tasoilta?

Mutta hakisin siis erityisesti seuraavia kohtia verrattuna tuohon omaan kokemukseeni:
- Tehtiinkö kaikki tasot sihin omaan asti vai vain se oma taso?
- Kuinka fyysiseltä koe tuntui? Tuliko se matsista tms. vai lihaskuntoliikkeistä?
- Kuinka paljon taktiikkaa kuului kokeeseen tekniikoiden mukana tai erikseen?
- Kuinka paljon teoriaa kyseltiin, jos ollenkaan?
- Kuinka kauan koe kesti?
Kokemukset tasokokeista vaihtelevat, vaikka tasokokeissa itsessään ei ole ollut yhtä paljon vaihtelua. Jokaisessa tasokokeessa on kysytty tekniikoita alusta alkaen - ei kuitenkaan kaikkia tekniikoita, vaan tasokokeen pitäjän tarpeelliseksi/tärkeäksi katsomat tekniikat.

Kun tasokokeet suoritetaan aina leirin päälle ja monesti treeniä on takana parin päivän verran, niin kyllähän se tasokoe aina fyysiseltä tuntuu. Välillä tasokoe on ollut enemmän fyysinen ja välillä vähän vähemmän. Mutta kyllä olen aina nauttinut siitä, että tasokokeen jälkeen on tuntenut tehneensä. Lihaskuntoliikkeitä ei tasokokeissa ole tullut jostain syystä pahemmin tehtyä (vaikka tiedän joidenkin tasokokeen pitäjien niihinkin viehtyneen ja teettävän niitä paljonkin), vaan fyysisyys on tullut lajinomaisesta tekemisestä: ylösnousuja, heittoja, sparria, 1 vs monta, jatkuvaa tekemistä ilman taukoja, tasokokeen jatkamista, vaikka annetaan ymmärtää, että seuraavan sparrierän jälkeen homma on ohi - mitä milloinkin.

Taktiikkakin kuuluu kokeeseen, jatkuvasti enemmän. Ei riitä, että teet, vaan pitää tietää, miksi teet. Eikä saa jumiutua määrättyyn tekniikkaan, vaan pitää pystyä ajattelemaan laajemmin/soveltamaan. Taktiikan pitää liittyä varsinaiseen tekemiseen, joskus tasokokeen pitäjä saattaa kysyä, miksi määrättyyn ratkaisuun on päädytty.

Teoriaa on kysytty monesti tekemisen lomassa esim. mihin torjunnan pitäisi optimaalisesti osua tms. Teoriaa ei tentata erikseen. P4-tasokoe kesti muistaakseni kaksi tuntia ja sen jälkeen kokeet ovat kestäneet keskimäärin 2,5 - 3,5 h.
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga

#404

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: kaikki testini, joissa olen ollut, ovat olleet fyysisiä, mutta yhdessäkään ei ole tehty varsinaisesti jumppaa, vaan fyysisyys on tullut aggressiivisesta tekemisestä ja ottelusta / kamppailusta.
Noin sen juuri pitäisi mennä.

Mielestäni hyvin järjestetyssä taso-/vyökokeessa kokeen vaativuus ylipäänsä rakennetaan sellaisten juttujen ympärille, jotka ovat lajissa ja kyseisen kokeen tasokoevaatimuksissa niitä ydinasioita. Ja asian voi ilmaista myös niin päin, että lajin opetusohjelman pitää painotuksiltaan olla linjassa tasokokeissa vaadittavan osaamisen kanssa.

Kuulostaa ehkä itsestään selvältä, mutta monenlaiseen sitä on oman kamppailuhistoriankin aikana törmännyt.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Krav Maga

#405

Viesti Clancy B. »

Tyttö kirjoitti: ylösnousuja, heittoja, sparria, 1 vs monta, jatkuvaa tekemistä ilman taukoja, tasokokeen jatkamista, vaikka annetaan ymmärtää, että seuraavan sparrierän jälkeen homma on ohi - mitä milloinkin.
Sinulla krav magan 8.taso nyt, mistä tasosta asti on testattu sparria/ottelua ja millaista sparria on se ollut milloinkin? Onko kerrottu mikä on se asia jota sparria testatessa merkitsee kokeessa? Onko siinä epäonnistuminen esim.hylkäysperuste?
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa