Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Magan lyönneistä kysymys

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Krav Magan lyönneistä kysymys

#16

Viesti Kari Aittomäki »

Nojuu. Olin vähällä väsähtää.. On nämligen aika turhaa eriyttää keskustelua tarttumalla termeihin jotka selkeästi ovat hiukan virheellisiä. Samaan tyyliin kuin manipulatiivisessa selkävenytyksissä kuuluvaa fasettinivelten napsahtelua kuulee väitettävän nivelien naksauttamiseksi. Pääasia lie että se pinnetilan laukaisu helpottaa kipua, tässä kamppailukontekstissa se että koppaisu saa kivestystä aikaan. Yksittäisistä termeistä väkistäminen on hedelmätöntä, ehkä tarkoituksellisestikin.

Tuo postaamani kuva kertoo sen primaarimaalin.. vaikka tosiaan Mikael kertoi lihasrunkojen ja niveltenkin kopsuttelusta.
Hermot ovat aivan fyysisiä maaleja joita voi mm. venyttää kuin kitaran kieliä.. olinkohan 10 tai 11 kun ekakerran näin katkaisun, kun vahvan miehen käsi putosi kuolleena kuin sorsa lennosta.
Oishan niitä kuvauksia kerrottavana. Mutta olen hiukan vältellyt teknisiä yksityiskohtia moderaattorien ohjeistuksen mukaan.. varsinkin nyt kun tämäkin ketju on ottanut mierda-kosketusta.

Sanotaanko nyt, että tyypillisin ja tutuin lihaställiäinen on alapotku, tosin sitäkin pitää hiukan soveltaa kehäkäytännöstä askelta ilkeämmäksi. Olen nähnyt kun kake-taustainen boudari veteli kilpanyrkkeilijän nippuun alapotkuilla ja silkalla katusika-raivolla.
Samoin gluteus medius saa probokrauksessa joskus nyrkkiä, tekniikka on saanu ihan leffakuvauksenkin Milliondollarbabyssa.

Tällä taas ei ole magan kanssa paljon tekoa.. vaikka ihmettelen miksei valittu kansa käytä häntäluupotkua. On sukua pallihyökkäyksille mutta häjympi.
sampi
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6
Lauteille: Maaliskuu 2017
Etulaji: kickboxing

Krav Magan lyönneistä kysymys

#17

Viesti sampi »

Siis gluteus medius saa nyrkistä? Milliondollarbabbya ei ole tullu katsottua, mutta youtubessa olen videota nähnyt kun opetetaan potkaisemaan ko lihakseen normi alapotkun kohteen sijaan.
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Krav Magan lyönneistä kysymys

#18

Viesti MikaelF »

Ei nyt kannata väsähtää - tällä terminologia tarkkuudella ( jota itsekin vaalin omassa ammatissani myös maallikoiden suhteen) on selvä lajeja palveleva merkitys - mitä korrektimpiä termejä käytetään sitä täsmällisempää ja enemmän faktoihin perustuvaa keskustelua voidaan käydä aiheesta ja sitä mukaa keskustelu lienee myös vakuuttavampaa.
Yksi tehokkaimpia tapoja saada epäilijät heräämään on käyttää epämääräistä kieltä (tahattomasti tai tahallisesti) asioista joista loppujen lopuksi on mahdollista keskustella tarkoin termein ja faktoin.

Olen ainakin itse kiitollinen siitä kun joku tarjoaa tarkempaa tai uutta tietoa asioista.
Keskutelun alkuperäinen aihe liittyi Krav Magaan ja kyseessä on RBSD. Koen itse että RBSD on tuonut kamppailuun samaa mitä näyttöön perustuva hoito on tuonut lääketieteeseen - uskottavuutta ja toimivuutta faktaan perustuen sekä vähentämällä epämääräistä informaatiota.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Krav Magan lyönneistä kysymys

#19

Viesti Kari Aittomäki »

Olet tottakai täydellisen oikeassa. Kuten tavallista.
Ois pitäny jättää edellinen viesti lähettämättä, näköjään huonosti kirjoitettu.

Mikäs on mielipiteesi.. olen ollut huomaavinani, että ase-treenareilla kynnys kyetä vahingoittavaan tekniikkaan on matalampi kuin urheilutaustaisilla, hojoajat taasen ovat jossain siitä väliltä?
Viitaten tuohon edellisen-edelliseen yleistason viestiini.
On ikäänkuin siten että astaloilla survominen vapauttaa jonkinlaisia kertoimia.

Hyvänä esimerkkinä Vuorisen Jussi, joka oli kovantason kickboxari, mutta aloitettuaan kanssasi kalistelun sai tekniikkaansa vielä ylimääräistä häjyläis-jenkaa. Itseasiassa keppitreeni vaikutti koko seuran yleisilmeeseen.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Krav Magan lyönneistä kysymys

#20

Viesti Paanari »

Niin, lyönneistä kainaloon tms.. (ei kettuiluu tai haastamis...)
Antti S. Tuntuuhan/kuullostaa ihmeelliseltä, (ennen kaikkee tuntuu).
Uskoo kuka uskoo mutta, olen ”tiputtanu” älvästin kainalosta. Eihän sinne kainaloon helposti pääse kun, se vastustaja tuppaa palauttaa lyönnin… Sen takia…. Öööh (olispas demovideo) opetellaan sen ”lyönnin palautuksenseuraamista..( pitäs antaa tekniikalle nimi)
Sillä vähällä koemuksella mitä mulla on… suosittelen raajoen ”sisäpintoihin” hymm vaikuttamista…
Antti, ajattele vaikka silleen, olet päässyt/ohjannut/tms kätes semmoseen kohtaan että, sulla on mahdollisuus ottaa kiinni/ropistaa/nyppästä tai vaikka painaa…
Koko iho on yhtä hermoresponsoorii eli jotakin
Ota vaikka hanskan kans kiinni toverin hauperin sisäpinnasta ja nyppäse. (tuntemani painijat tekee aina )
. siitä kipvaa ohjaten sitten alas ylös tai sitten sivulle..
Kundi joka otetaa esim leirillä rivin eteen ja ropistetaan… pupillit pulleena otetaan vastaan..(espoon leirei monta kertaa) ei tunnu mihnään
ERI LAULU sitten kun se sama toimitetaan nakkipytingin jonos.
Yllätys, ilmeet, eleet, äänenpainot ,viilinkikä ja meininkiä.
Luojan armo jos ittelle jää ees syömähampia. Mitä meskus hampailla kun ei oo ees leipää. En lue postaan oitisw tästäpä hyvä pääsiäis saarna jos vaikka ristille roikkumaan...
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Krav Magan lyönneistä kysymys

#21

Viesti Paanari »

Sieltä se palaute tuli, Pursiseuralainenkin seuraa sivua ja ankarasti normitti..
Mun kirjoittettu ulosanti ei yhtään ole sama kuin puhuttu.. kulemani mukaan jotain jää pois kun on kirjallinnen.. empä tiiä
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Krav Magan lyönneistä kysymys

#22

Viesti Andy »

Mistä tiedät että verisuonia voi saada repeämään lyömällä kainaloon, jos sitä ei voi harjoitella?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Krav Magan lyönneistä kysymys

#23

Viesti Paanari »

Niin mistäpä minä…
Antti, laita vaikka oikee käsi kaulalle, pikkurilli lepää solisluun päällä. Ota kunnon kourasu ja väännä. Kysy sen jälkeen että, miksei verisuonet toimi… En vidduile, siitä vaan peukaloo valtimo/laskimo alueelle ja menoksi… Sillee se kainaloskin..
Tarkkaa ohjetta en ilkiä antaa sorry..
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Krav Magan lyönneistä kysymys

#24

Viesti Paanari »

Ai niin, sen verran vielä näistä hymmm lyönneistä tai vaikutuksen hakemisesta.
Tästä taitaa olla jo miljuuna suvee kun, leikin Vaasas portsarii.
Se leikistä, tutustuin yhteen Anssiin, siunaa ja varjele että olikin riski sonni.
Anssi oli nk. albiino, mikään ei toiminu. Ihan sama vaikka olis ampunu päähän, silmille olis tullu.
Hieno ja kiltti mies, mutta, olipa punttipoika, koita nyt sitten kaivaa lihasten välistä ”pisteitä”…
Luupallo on päässä ennenkun peukalo on lähelläkään luuta… Taju ei lähteny vakikka ammattijäärät kuristi ja koitti hapettaa(kehässä kehässä)...
Toisilla on vaan niin järjetön kivun sietokyky…
Noh, kipu on tunne, tuli sitä ittekin vedettyy persiit olalla rappuset alas ja solisluu poikki. Vähä-äly katto tilaisuutensa tulleen, taistele nyt kun ei käsi ees suostu nousee… Eipä hätiä, Paanari turvautu vanhaan, Shukokailla maikeri masuun ja oppi älvästikin oksentaa…
Reippaat hölkät ja aamulla Jorviin kuuntelee vittuiluu ”miksi et tullu heti”…. Arvaathan tuon… En kehannu selittää että, bussit ei kulkenu ja pervetiini ei tullu… Aamulla vasta taksikin…

On olemassa temppuloita millä päästään kainaloon/rintalihaksiin/tms vaan ovat pirun vaikeita suorittaa ellei omaa nk. pahaa asenetta… Täytyy olla halu/tarve/syy ja sen pitää olla vahva jos, mielii onnistuu… Toinen liikkuu, palauttaa lyönnin yms…. Itte ekaksi hyppäisin syliin ja koittasin kaataa ja samalla järjetöntä ”fritsuu” kaulaan kun käsi hakis kainaloo… Treenattu jäbä heittäs mut kun lapasen seinään. Heitto jäis jos ehtisin saada hampaat kaulaan… Noh, on ennenkin sanottu Paanareista että ” ..tun nipistelijät popaa poppaaa”
Tosi tanssi ei ole urheiluu, pikkusen eri määränpää…. :smt003
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Krav Magan lyönneistä kysymys

#25

Viesti Kari Aittomäki »

Tajusin just että tämä on ainoa oikea reagointi noihin keskustelun kuoletuspalloihin.. informatiivisia sovelluskuvauksia.
Kiitoksia ja mukavaa nousevaa aamua.

Itse kiputeemasta.. mä olen oppinut ja opettanut että yksi varteenotettava vaihtoehto on lähteä kohti kipua ja hyökätä. Odottamaton vastine suunnitelmallisessa hyökkäyksessä voi viedä tilanteen paremmille oddseille..
Mutki on kerran "väijytetty" ja judoatreenannut ykkönen hamus takakuristusta.
Hyökkäämällähän mä siitäki selvisin ja Kuristaja-asseri pötkähti, harhauttajat sai kolimoukulia.
Eli rahasta takaisin.
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Krav Magan lyönneistä kysymys

#26

Viesti magamies »

Uhkat ja hyökkäykset ovat suomessakin muuttuneet ja lisääntyneet, tämän päivän trendi on isolla joukolla yhden tai pienemmän joukon päälle ja mielellään vielä takaapäin eli ei suomettumista vaan kansainvälistä toimintaa ja kulttuuria syystä tai toisesta..
Kuulin hiljattain "nuorisojoukon" väijyhyökkäyksestä pienempää ryhmää kohtaan ja aseistetut hyökkääjät käyttivät raakaa väkivaltaa, tämänkaltaisessa tilanteessa pitää olla hereillä ja vastahyökkäys ei voi olla pehmeä ja mukaileva vaan nopea ja äärimmäisen brutaali ja karkuun.
Krav maga on katuviisas laji koska siinä jo 90 luvulla treenailtiin näitä nykypäivän uhkia vastaan, 3 + 1 tilanteita ja aina se putkinäön rikkominen, näitä kannattaa treenata sisäiseen muistiin.
Magamies
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Krav Magan lyönneistä kysymys

#27

Viesti Andy »

magamies kirjoitti:Uhkat ja hyökkäykset ovat suomessakin muuttuneet ja lisääntyneet,
Millä perusteella ne ovat lisääntyneet ja mistä alkaen? Minun nuoruudestani ne ovat kyllä nimenomaan vähentyneet.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Krav Magan lyönneistä kysymys

#28

Viesti magamies »

Andy kirjoitti:
magamies kirjoitti:Uhkat ja hyökkäykset ovat suomessakin muuttuneet ja lisääntyneet,
Millä perusteella ne ovat lisääntyneet ja mistä alkaen? Minun nuoruudestani ne ovat kyllä nimenomaan vähentyneet.
Minun havaintojeni mukaan juurikin joukolla päälle käymiset ovat lisääntyneet viime vuosina ja siihen varmaankin syitäkin löytyy , onko moraali rappeutunut vai kulttuuri muuttunut maassamme, missään tapauksessa laput silmillä ei voi kulkea ja kun muistaa putkinäön rikkomisen, tilanteiden ennakoimisen eli ympäristön tarkkailun ja jos tilanteeseen joutuu niin 360 asteen torjunnat ja yhtäaikaiset vastahyökkäykset ja se pakeneminen jos se on mahdollista ja et joudu suojelemaan muita ym.
Magamies
Kuvake
carenza
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 481
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Krav Magan lyönneistä kysymys

#29

Viesti carenza »

Kari Aittomäki kirjoitti:O
Mikäs on mielipiteesi.. olen ollut huomaavinani, että ase-treenareilla kynnys kyetä vahingoittavaan tekniikkaan on matalampi kuin urheilutaustaisilla, hojoajat taasen ovat jossain siitä väliltä?
Viitaten tuohon edellisen-edelliseen yleistason viestiini.
On ikäänkuin siten että astaloilla survominen vapauttaa jonkinlaisia kertoimia.

Hyvänä esimerkkinä Vuorisen Jussi, joka oli kovantason kickboxari, mutta aloitettuaan kanssasi kalistelun sai tekniikkaansa vielä ylimääräistä häjyläis-jenkaa. Itseasiassa keppitreeni vaikutti koko seuran yleisilmeeseen.
Vaikkei minulta suoraan kysyttykään kerron silti oman mielipiteeni asian suhteen :)

Jep, näin saattaa hyvinkin olla eli kun mielessä on aina miekan käyttäminen ja "I take your eyes out first" niin tuohon mahdolliseen konfliktiin kyllä alkaa asennoitumaan hyvinkin brutaalisti, tosin sama on Wingissäkin sekin kun on weapon based systeemi.
Risto Hietala

"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 33 kurkkijaa