Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Magan toimivuus

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

jauho
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2015
Paikkakunta: Eura

Krav Magan toimivuus

#1

Viesti jauho »

Älkää kiltit ihmiset suuttuko kun haluan kysellä. Olen treenannut n:20-25v en tiedä tarkkaan kamppailulajeja n:6 erilaista Päälajit on on ollut kai Taekwondo ja pitkään nyrkkeilyä, no olihansiinä vähän Judoakin. Portsarin hommia on kanssa tullut tehtyä varmaan 10v ja pienikin kun olen 169cm ja paino nyt 80kg eli olen joutunut useamman hyökkäyksen kohteeksi ja ei siinä hyökkääjälle hyvin ole käynyt ambulanssilla viety, enkä ole siitä kovin ylpeä. Sitten asiaan olisiko tässä Magassa jotain maahanvientejä, sidontoja, aseen poistoa tai aseen käyttyöä enkä tarkoita mitään ak-47?
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Krav Maga toimivuus

#2

Viesti Invictus »

Kyllähän noita krav magasta löytyy, aseen käytöstä en tosin tiedä, mutta jos tarkoitat jotain veitsi/keppi -osastoa niin kai (?) näitä Suomen Krav Maga seuroissa jonkunverran harjoitellaan... Jos (?) etsit ip-lajia joka painottuisi enemmän juurikin ns. maahanvienteihin ja muihin "pehmeämpiin" keinoihin kun lyönteihin ja potkuihin niin dDfendo sopisi melko varmasti tälläiseen tarpeeseen paremmin kuin Krav Maga.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga toimivuus

#3

Viesti Mjölnir »

Jos haluat portsarin hommiin sopivaa juttua, niin suosittelen mielummin Defendoa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
kukuska
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 112
Lauteille: Joulukuu 2013

Krav Maga toimivuus

#4

Viesti kukuska »

Kolmas kerta vielä kiellon päälle, suosittelen myös Defendoa, löytyy kaikkea sitä mitä kysyit.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Krav Magan toimivuus

#5

Viesti Lowclass »

Magassakin niitä löytyy, lähinnä kyse ohjaajan tietotaidossa. Itse kun vielä joutuu/pääsee opettamaan varusmiehille voimankäytön kautta, vartiomieskoulutuksessa... Muutaman lajin kautta. Tervetuloa käymään jos olet sivustolla.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Krav Magan toimivuus

#6

Viesti Lowclass »

Kaikella kunioituksella eräitä kohtaan täällä mutta defendo on magaohjaajien tekoa, siltä pohjalta...
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

Krav Magan toimivuus

#7

Viesti Huppu »

Lowclass kirjoitti:Kaikella kunioituksella eräitä kohtaan täällä mutta defendo on magaohjaajien tekoa, siltä pohjalta...
No eiköhän idea juurikin ole siinä, että Defendo perustuu enemmän hallintaan ja maga eliminointiin. Toki nyrkkeilystäkin löytyy elementtejä ovelle, kun oikea opettaja oikein opettaa... Magassa enemmän pumpum ja Defendossa halihali jos haluaa ugauga kielellä puhua.
Oss!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Magan toimivuus

#8

Viesti Mika »

Jos Defendoa ja Krav Magaa haluaa vertailla, tässä yhden Potku-tapaamisen videossa Firefighter ja Mjölnir esittelevät lajien eroja.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Magan toimivuus

#9

Viesti Mjölnir »

Huppu kirjoitti:
Lowclass kirjoitti:Kaikella kunioituksella eräitä kohtaan täällä mutta defendo on magaohjaajien tekoa, siltä pohjalta...
No eiköhän idea juurikin ole siinä, että Defendo perustuu enemmän hallintaan ja maga eliminointiin. Toki nyrkkeilystäkin löytyy elementtejä ovelle, kun oikea opettaja oikein opettaa... Magassa enemmän pumpum ja Defendossa halihali jos haluaa ugauga kielellä puhua.
Itse olen molemmissa jutuissa 3. asteen musta vyö, joten osaan ehkä tätä avata.
Krav Magassa on muutamia juttuja, jotka ovat teoriassa hyviä, mutta niitä on vaikea tehdä käytännössä. Defendo taas on krouvimpaa tekoa siksi, että on todettu joidenkin tekniikoiden olevan sellaisia, että esim turvallisuusalan ammattilaiset nauravat pihalle, jos niille näyttäisi joitain modernin krav magan ratkaisuja.
Defendo ei perustu "vain" kontrolliin, mutta kontrolliaspekti on voimakkaasti mukana siitä syystä, että tuntoaistin kautta oppiminen on nopeampaa kuin lyönti-potku-käsi-jalka-silmä-koordinaatio. Eli opettamalla perusteet pystypainista, saadaan auttava kyky toimia paljon nopeammin kuin esim Krav Magan lyönti-potku-ratkaisuilla.
Lisäksi, varsinkin turvallisuus-, opetus- ja hoitoalalla, lyöminen ja potkiminen on aika pitkälti "no-no". Tästä syystä Defendon pystypainillinen lähestymistapa sopii erityisen hyvin nimenomaan ammattikäyttöihin lisänä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Magan toimivuus

#10

Viesti Mjölnir »

Lowclass kirjoitti:Kaikella kunioituksella eräitä kohtaan täällä mutta defendo on magaohjaajien tekoa, siltä pohjalta...
Niin juuri. Parannettu versio ;)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Krav Magan toimivuus

#11

Viesti PetriP »

Defendon huonoin puoli on se heikko saatavuus. Maga seuroja on joka puolella, defendoa ei. Magalla taitaa olla aikamoinen markkinointi etumatka. Niin se painillinen tapa mahdollistaa fyysisesti raskaamman treeninkin - ainakin ulkopulisesta näin tuntuu - eli parempaa liikuntaa?
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Krav Magan toimivuus

#12

Viesti Andy »

22 seuraa: https://www.defendo.fi/seurat2/

16 seuraa: http://www.suomenkravmagaliitto.fi/seurat

12 seuraa: http://k-m.fi/krav-maga-network-seurat-suomi

6 seuraa: http://www.krav-maga.fi/

Nähdäkseni ero ei ole kovinkaan suuri, kun huomioidaan, että eri liittojen Krav Maga -seuroja on usein samoissa kaupungeissa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Krav Magan toimivuus

#13

Viesti magamies »

Scandinavian Defendon kehittäjä Jyrki Saario on myös perustanut Krav maga networkin eli alkuperäisen krav magan uudelleen tuomisen.
Molemmissa on järkeä ja toimivuutta.
Magamies
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Magan toimivuus

#14

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: Eli opettamalla perusteet pystypainista, saadaan auttava kyky toimia paljon nopeammin kuin esim Krav Magan lyönti-potku-ratkaisuilla.
Varmaan juuri noin.

Mä olen kokenut niin, että sain Krav Maga -tekniikat aika nopeasti toimimaan kohtalaisen hyvin sen takia, että mulla oli pitkä pystykamppailukokemus. Erityisesti nyrkkeilyn katson auttaneen tähän.

Jollain tasolla yhdistän tämän myös siihen, että Krav Magan suomalainen pioneerisukupolvi muodostui isolta osalta pystykamppailu-urheilijoista. Heille on ollut luontevaa omaksua laji sekä tehdä ja opettaa sitä tehokkaasti (ja tuoda sitä myös esiin tehokkaana lajina).

Mielestäni lajissa on joka tapauksessa hyviä juttuja vasta-alkajallekin sekä sellaista ymmärrystä tositilanteista ja stressireaktioista, että maallikko saa siitä saa aika nopeastikin joitakin hyviä lähtökohtia itsepuolustustilanteisiin.

Mutta jos hyviä pohjia muusta pystytekemisestä ei ole, niin ihan nopeasti osaa niistä ratkaisuista ei havaintojeni mukaa saa teknisessä mielessä toimimaan.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Magan toimivuus

#15

Viesti Mjölnir »

Ile kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Eli opettamalla perusteet pystypainista, saadaan auttava kyky toimia paljon nopeammin kuin esim Krav Magan lyönti-potku-ratkaisuilla.
Varmaan juuri noin.

Mä olen kokenut niin, että sain Krav Maga -tekniikat aika nopeasti toimimaan kohtalaisen hyvin sen takia, että mulla oli pitkä pystykamppailukokemus. Erityisesti nyrkkeilyn katson auttaneen tähän.

Jollain tasolla yhdistän tämän myös siihen, että Krav Magan suomalainen pioneerisukupolvi muodostui isolta osalta pystykamppailu-urheilijoista. Heille on ollut luontevaa omaksua laji sekä tehdä ja opettaa sitä tehokkaasti (ja tuoda sitä myös esiin tehokkaana lajina).

Mielestäni lajissa on joka tapauksessa hyviä juttuja vasta-alkajallekin sekä sellaista ymmärrystä tositilanteista ja stressireaktioista, että maallikko saa siitä saa aika nopeastikin joitakin hyviä lähtökohtia itsepuolustustilanteisiin.

Mutta jos hyviä pohjia muusta pystytekemisestä ei ole, niin ihan nopeasti osaa niistä ratkaisuista ei havaintojeni mukaa saa teknisessä mielessä toimimaan.
Näin se on. Alkuun Krav Magassa kaikki opettajat olivat tulleet jonkun muun lajin, käytännössä pystykamppailun kautta.

Ja viimeinen virke summaa sen, miksi minun mielestäni Defendo on parempi vaihtoehto henkilölle, jolla ei ole pohjia ja haluaa oppia itsepuolustusta mahdollisimman nopeasti.

Jos taas tykkää enemmän Krav Magan tyyppisestä harjoittelusta ja on kokenut tai poikkeuksellisen lahjakas lyönti-potku-jutuissa, niin siitä vaan. KUitenkin tehty treeni on parempi kuin se "täydellinen laji", jonka treeneissä ei ehdi, tykkää tai uskalla käydä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 24 kurkkijaa