Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Commando Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Commando Krav Maga

#31

Viesti Mika »

Point kirjoitti: Sitten seuraavaksi tuli mieleen, että miksi? Fyysinen kunto on tietenkin hyvä lähtökohta puolustuskyvylle, mutta voisiko sitä tehdä enemmän omalla ajalla ja ohjaajan kanssa hakea enemmän niitä toistoja tekniikoihin, jotka sitten parantavat niitä mahdollisuuksia puolustautua?
Heh, tämä on tämä ikuisuusaihe. Kokemusteni perusteella voin sanoa, että vaikka tuosta omalla ajalla jumppaamisesta aina kovasti puhutaan - tästähän on ainakin yksi oma aiheensa Saunassa - vain ehkä noin 5 % niin aikuisten oikeasti tekee. Toki tämän viiden prosentin mielipide keskusteluissa korostuu, kuten aina vähemmistön mielipide missä tahansa keskustelussa, mutta oikeasti hyvin, hyvin harva tekee mitään omalla ajallaan omin päin. Tämä nyt vain on fakta. Jokainen meistä tietenkin haluaisi olla oman elämänsä gladiaattori ja terminaattoreiden terminaattori, mutta ihminen on kumminkin perusluonteeltaan laiska ja saamaton nahjus mukavuudenhaluinen.

Kaikki laskelmat siitä, kuinka se 10 minuuttia harjoituskerrasta tarkoittaa vuositasolla sitä ja tätä ja kuinka sinä aikana olisi voinut tehdä vaikka etukäden suoraa, ovat minusta aina olleet ylimaallisen koomista absurdiutta. Mutta insinöörit tykkäävät ynnätä kaikenlaista. Eivät he sille itse mitään mahda.

Olen sanonut tämän ennenkin, mutta pidän fyysistä suorituskykyä äärimmäisen tärkeänä kamppailulajeissa. Täten olin opettajaurani (noin 18 vuotta) aikana fanaattinen fyysisen kunnon ylläpitäjä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Commando Krav Maga

#32

Viesti Point »

Juu. Tiedän. Harva sitä jumppaa kotonaan eikä sen fysiikan merkitystä tosiaan voi väheksyä. Lähinnä tuli mieleen valittujen fysiikkaharjoitusten vaikutus lajin tekniikoiden kannalta. Urheilukamppailuajeissa on yleensä ns. Lajinomaista liikkumista/lämmittelyä/liikkumisharjoittelua jne. Karata Kidissä oli oma Wax in, wax out harjoitteensa, jolla oli oma funktionsa (pahoittelen kömpelöä vertausta, mutta toivon mukaan ajatuksesta saa kiinni).






Sent from my iPhone using Tapatalk
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Commando Krav Maga

#33

Viesti Lasse Candé »

Samalla linjalla Mikan kanssa. Todella tärkeä huomio tässä on myös se, että jos yhteisissä treeneissä jumpataan, tämä meininki tarttuu helpommin kotiin kuin pelkkä kehotus kotitreenistä!

Paketin voi kasata monin eri tavoin ja olen sitä mieltä että perusjampalle tai -jampattarelle suunnatun harrastuksen pitää olla myös yleistä liikuntakasvatusta. Toisekseen treenien opetusmäärä ei voi aluksi olla kovin korkea, jolloin tehokkaat treenit rakennetaan nimenomaan yleisliikunnallisuudesta käsin ja lajiosuus kasvaa asteittain. (Tai ainakin tämä on todella hyvä ja järkevä tapa.)

Veitsipuolustukseen karhukävely (eli pointin kannalta hyvä fysiikka) auttaa siten, että jaksaa taistella viskoen esineitä ja vaikkapa heilutellen tuolia ja on voimaa tapella puukottajaa vastaan kun puolimakaa jollain sohvalla tms. Ehkä myös mahikset selvitä osumista hengissä kasvaa kun on paremmassa kunnossa. Lisäksi kaikennäköiset tekniikat toimivat paremmin joka mielessä jos tekijällä on toimivampi keho.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Commando Krav Maga

#34

Viesti sinappi »

Commando krav magan päämies oli muuten human weapon -sarjan jaksossa opettamassa juontajille ampuma-aseen riistoa.

Noin kohdasta 15.13
[video][/video]
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Commando Krav Maga

#35

Viesti Lowclass »

Sana commando, ja asfalttisissihousut ... Mihin tahansa liittoon menet niin sama koulutus Suomessa. Pitänee laittaa oman seuran sivulle toi commando..
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Commando Krav Maga

#36

Viesti Kari Aittomäki »

Lueskelin ketjun läpi ja kattelin tarjonnat.
Hyvin kiintoisa ja toimivanoloinen konsepti, hyvä kompromissi fyysisen treenaamisen aiheuttaman hyvänolon ja tummempien tunteiden välillä. Josta aihiosta onpi juteltu toisaalla ja jokapointti on nähdäkseni tärkeää.
Rujo täsmäväkivalta kun saattaa olla melko hapanta nautintaa suojattua elämää eläneelle treeneihin hakeutujalle.
Nimenomaan muistijälkien ja henkisen profiilin rakentelun kannalta.

Muutama huomio. Tuo sinapin postaaman videon aseriisunta muistuttaa asemoinniltaan ja kehonkäytöltään gojukaratea, osin myös wadoa. Liike on toki pehmeämpää ja otekiristys tapahtuu dominanssisormilla - joka on ymmärrettävää kyllä. Tosipaikassa käsi, käden hienomotoriikka tosiaan taikinoituu ja nimetön/pikkusormi putoaa miltei stabiilitilaan. Täytyy treenata todella, todella paljon että käsi olisi ikäänkuin luontojaan kokonaan käytössä, puristuksen kiristys pikkurillillä. Eli optimi.
Jos tonki yksittäisen tekniikan kääntää karatekoodille ne liikkeet on teräviä, vahingoittavia ja kulmikkaita, lantionliikkeet hyvin napakoita. Ja kokonaisuus erittäin paha vastaanottaa, aistit ei ehdi mukaan.
Lisäksi itte vierastan tota aseenkääntoä kohdetta vastaan. Kyse on kuitenkin tuntemattomasta vehkeestä jonka toiminta ei ole varmaa. Eli lääpäistessä saattaa kuulua klik. Jota seuraa väistämättä jäätyminen ja tää-ei-voi-olla-näin tuokio. Itte käyttäisin vehjestä astalona, vasenta kättä käänteisemmentalitempasulla kurkun paljastaen ja löisin viinahissin sisään.
Alikersantti Rokka ehkä pystyy lyömään erikoistuneen vanginsieppaajan pistoolinkahvalla naamasta hengiltä, mutta hän on fiktiivinen olento.

Tarina tarkoittaa että CKM vaikuttaa toimivalta, loogiselta ja miellyttävältä treenikokonaisuudelta.
Se pukkihyppyjuttu.. Jos mulla ois yhä nuorenmiehen suorituskyky kuuluis treeniin oleellisena osana kaikenlaiset esteradat ja luontainen voimmailu.
Mika ja muut on erittäin oikeassa fyysisen suorituskyvyn merkityksestä. Sitä ei voi treenata eikä painottaa tarpeeksi.

Sitte taas
Lasse Candé kirjoitti:Ei tuosta ikävästä vakionegatiivisuudesta, jossa ei ole pätkänkään vertaa aitoa kiinnostusta, kannata välittää. Se on vain joillekin niin kivaa ja ei kovin kummoista lukijaa tarvitse havaitakseen informaatioarvo nollaksi.
Tämä on paras lukemani kiteytys tosta ikävästäilmiöstä.
Se ei vain ole aivan niin viatonta hauskanpitoa, kyseinen pärinä tappaa keskusteluja eli informaatiota oikeesti uteliaitten saatavilta. Ja etenkin nostaa keskustelukynnystä, kukapa haluaisi jauhettavaksi.

Eli kiitoksia virikkeistä, onnea seuratoiminnalle ja toivottavasti viesti ei ole liian pitkä.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Commando Krav Maga

#37

Viesti T-T »

Moni Aizik on niin isolla todennäköisyydellä pskanpuhuja että jos mahdollista niin löisin tästä suurehkon summan vetoa.
Mä en tykkää yhtään kun tehdään valehtelulla bisnestä....tää lyö niin lujaa vastaan, että en nyt jaksa sanoa mitään positiivista tällä kertaa.

Ja niiden tummempien tunteiden tai täsmäväkivallan tuntemuksiin....

1. Jos ihminen esim. nujuaa töikseen joka viikko, niin ei se saa siihen juttuun "koukkuja" ip-salilta joskun mennään yleisen reeniryhmän keskiarvon mukaan.
2. Se joka ei ole kokenut väkivaltaa erityisemmin voi saada mahdollisesti tuleviin kokemuksiin itsevarmuutta reenaamalla itsepuolustusta, mutta eihän saa nykysaleilta sitä "höh...kuolikohan se?" Välinpitämättömyyttä. Se tulee joillakin muulla tavoin. Enkä nyt sano että se olis välttämättä edes tavoittelun arvoinen juttu.

Noi synkät tuntemukset tulee normi-ihmisellä tässä kontekstissa pääasiassa epätoivon kautta. Siellä pitäis reeneissä käydä, mutta loppuu reenaajat.

Itselläni ainoat kerrat kun sain ja saan jotain edes pieniä muistijälkiä töihin on kun parempi lyö turpaan tai kiristää kuristusta sillai pikkuhiljaa, kun ite on puhki. Vielä keskinäiset v1ttuilut siihen päälle.

Sellaista mukavan haastavaa tekniikkajumppaa varmasti commando krav magakin on. Antaa todennäköisesti juttuja erityisesti tekniikkapuolella myös synkkien juttujen ymmärtäjälle.

Ps. Mä oon ihan täynnä niitä "reenaan lajia x" mutta hämmästyn kun oikeasti pitäis tehdä jotain.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Commando Krav Maga

#38

Viesti Kari Aittomäki »

Nojoo, noinkin.
Eihän nuo(kaan) lajit varsinaisesti takaa maltsikikkelien toimintakykyä siinämitassa että tilanteissa luottaa vois.

Mä vaan olen niin paljo puhkinu saleilla kaikenlaisilla että mussa elää vahvana tää tiedonvälittäjä-asenne.
Realitylajeja vaivaa akateemisuus siinämissä traditionaalisempia metodeja, ja sen suorannaisena seurauksena on tietty, aika vastenmielinen hekumointi.
Joka tottakai kuuluu tappelus-myrkyn sivuvaikutuksiin, hyvän myllyttäjän rakennuspalikoihin kuuluukin tietty v*ttumaisuus (tosin munversiossa se on jatkuvaa, kohdennettua v*tutusta) ja se juttu pitää polttaa loppuun ennenkuin kehittymistä pääsee tapahtumaan.

Siinämielessä tämä CKM vaikuttaa onnistuneelta kompromissilta, metodilla jossa mehevä yhdessätekeminen eli se endorfiinilähde yhdistyy tappeluspointerseihin.
Virikkeitä.
Fyysinen tekeminen on tärkeää, mä selvisin siitä kertomastani 3irkkua-vs-minäpolo katunyrkkeilystä elossa ja ilman vakavia vammoja pelkästään kondiksen ja ominaisuuksien avulla. Taino, ei ehkä pelkästään.

Siinämielessä pidän CMK:n linjaa kiintoisana, vaikkakin luulisin että Heracles on jutussa melko optimissa.
Tai ehkä oululaiset jkd-polun tallaajat.
Mutta mielestäni metodit ei ole yhteismitallisia, jo pelkästään vertaisryhmä-elementti on sellanen liima jota ei oikein voi verrata.
Mikä kellekin potkii.

Hyvä huomio tuo välinpitämättömyys-kerroin. Jois oikeen rehellisesti katson kokemiani niin se.. oisko inhimillinen hätä oman sieluntilan suhteen, kun katsoo jotakin kaadettua väkäleukaa ja näkee hetkenajan sen lapsenhädän sieltä silmistä, voi nähdä millanen se harvahammas on ollu pikkupoikana..
Sen tunteen luutuminen tuntuu.. pahalta. Tällanenko mä olen? Etenkin kun siihen sekoittuu tuoreena se vastakoettu julma ilo.
Peilistä katselevat silmät eivät näytä hyvältä.
Eikä se käsienpesu auta.

Sitä ominaisuutta kohti ei ole syytä kenenkään kurkottaa, kuten jo totesitkin.
Raaistumisen käsittely on sellanen vaiettu ongelma, onneksi kaiketi sentakia että se on täälä lintukodossa kohtuu harvojen kokema.

Olipas synkkää.
Mä en suuria piittaa siiitä onko joku treenivetäjä virallisilla dokumenteilla varustautunut vai nou.
En arvosta virkamieshahmotusta enkä usko kurssienkäymisen (politikoinnin) autuaaksitekevään vaikutukseen.
Treeni on tärkeintä. Ei sitä kokojuttua kuitenkaan saa omaksuttua, virikkeitä vaan.
Ja muilla ei ole väliä, mulla vain.
Tässä mun siivussani maailmaa.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Commando Krav Maga

#39

Viesti T-T »

Tuli niin paljon hyvää asiaa, että pakko lukea kunnolla myöhemmin, mutta

Sitä en todellakaan ota pois, että joskun heillä rempseä yhdessätekemisen meininki. Silloin on aikas sama jopa mitä reenataan. Naarmuille, kolhuille, mustelmille jne. naureskellaan ja sille joka ei jaksa niin positiivisesti v1ttuillaan. Jos he ovat tällaisen ryhmän saaneet kasaan, niin se on sekä harvinaista että todella todella hienoa.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Commando Krav Maga

#40

Viesti T-T »

Tää menee niin paljon aiheen ohi jo valmiiksi sanottuna... :)

Mä ite lopetin monen yrityksen jälkeen itsepuolustuslajien reenaamisen yleisellä seuratasolla.
Ja tämä ei todellakaan johdu siitä, että olisin uskomattoman hyvä tai edes sinnepäin. Olen tässä asiassa luovuttaja.
Mutta kun en saanut niistä ikinä sitä mitä hain. Mulle ei tule eriryisempiä stressireaktioita kun joku hakkaa patjalla suorituksen ajan selkään jne. Ja olen liian lyhytypinnainen käymään vuosia että saisin sen yhden "koukun" sieltä.
Plus niissä on usein liian kilttiä porukkaa :D

Luovuttanut en vielä ole ihan täysin kuitenkaan. Systemaseminaarilla ne huomas että mä tykkään olla lyötävänä ja anto reilusti mennä. Luulen myös, että esim. Ashihara tai Kyokushinista löytyy varmasti varmasti tällaista "hakataas toisiamme" rempseyttä. Mjölnir on saanut pikkukaupunkiin luotua hienosti oman armeijansa kun joskus heidän reenejään kattelin. Oon hänen kanssaan ollut hyvin vähän tekemisissä, mutta hänen juttujaan oon käyttäny kymmeniä kertoja.

Mikähän mun pointti oli edes alunperin.

Joskun CKM:lla ei ole ns. Mitään hävittää niin pistäkää ne hulluimmat koville. Toimivat samalla esimerkkinä muille. Nimi on kuitenkin Commando Krav Maga. Pelokaimmat menee sitten vaikka Zumbaan.
Sen takia tonne varmasti mennään kun halutaan olla kovia. Se vaatii jotain muuta kuin camohousu tekniikkajumppaa PERKELE! :)
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Commando Krav Maga

#41

Viesti Kyynikko »

T-T kirjoitti:Tää menee niin paljon aiheen ohi jo valmiiksi sanottuna... :)

Mä ite lopetin monen yrityksen jälkeen itsepuolustuslajien reenaamisen yleisellä seuratasolla.
Ja tämä ei todellakaan johdu siitä, että olisin uskomattoman hyvä tai edes sinnepäin. Olen tässä asiassa luovuttaja.
Mutta kun en saanut niistä ikinä sitä mitä hain. Mulle ei tule eriryisempiä stressireaktioita kun joku hakkaa patjalla suorituksen ajan selkään jne. Ja olen liian lyhytypinnainen käymään vuosia että saisin sen yhden "koukun" sieltä.
Plus niissä on usein liian kilttiä porukkaa :D

Luovuttanut en vielä ole ihan täysin kuitenkaan. Systemaseminaarilla ne huomas että mä tykkään olla lyötävänä ja anto reilusti mennä. Luulen myös, että esim. Ashihara tai Kyokushinista löytyy varmasti varmasti tällaista "hakataas toisiamme" rempseyttä.
uskon että jos pari vuotta sitten olisit vaan mennyt mma/thai-seuraan niin ei tarvitsisi urputtaa kovuuden puutteesta. :D :D brushteeth Aina siellä sitä paitsi joku turva-alan vajakki on joka tulee vapaalla saliajalla tekeen vähän vapaamuotoista hakkaamista jonkinmoisessa skenaariossa. Sen kummempia systemoita ei tarvita :D
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Commando Krav Maga

#42

Viesti T-T »

Kyynikko kirjoitti:
T-T kirjoitti:Tää menee niin paljon aiheen ohi jo valmiiksi sanottuna... :)

Mä ite lopetin monen yrityksen jälkeen itsepuolustuslajien reenaamisen yleisellä seuratasolla.
Ja tämä ei todellakaan johdu siitä, että olisin uskomattoman hyvä tai edes sinnepäin. Olen tässä asiassa luovuttaja.
Mutta kun en saanut niistä ikinä sitä mitä hain. Mulle ei tule eriryisempiä stressireaktioita kun joku hakkaa patjalla suorituksen ajan selkään jne. Ja olen liian lyhytypinnainen käymään vuosia että saisin sen yhden "koukun" sieltä.
Plus niissä on usein liian kilttiä porukkaa :D

Luovuttanut en vielä ole ihan täysin kuitenkaan. Systemaseminaarilla ne huomas että mä tykkään olla lyötävänä ja anto reilusti mennä. Luulen myös, että esim. Ashihara tai Kyokushinista löytyy varmasti varmasti tällaista "hakataas toisiamme" rempseyttä.
uskon että jos pari vuotta sitten olisit vaan mennyt mma/thai-seuraan niin ei tarvitsisi urputtaa kovuuden puutteesta. :D :D brushteeth Aina siellä sitä paitsi joku turva-alan vajakki on joka tulee vapaalla saliajalla tekeen vähän vapaamuotoista hakkaamista jonkinmoisessa skenaariossa. Sen kummempia systemoita ei tarvita :D
Sellainen reeni on ittelle ollut parasta, että eka otetaan lyömistä ja painia, sen jälkeen ip-juttuja, lopuksi joku kuntorääkki....ja vielä tämän jälkeen katotaan rauhaksiin jotain tekniikkajuttua paremmin.
Pakko sekoittaa nää kaverin tai kavereiden kanssa kaikki yhteen, kun vielä pitäis vähän punttailla, asehivellä, juosta ja uida.
Ja töissäkin pitäis muka käydä. Ja olla muutakin elämää....ja laiskotellakin pitäis.
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Commando Krav Maga

#43

Viesti magamies »

Suomen Commando Krav maga on nykyään Combat krav maga ja eivät ole enää Moni Aizikin järjestössä, ovat ilmeisesti omillaan nyt.http://www.ckmfinland.fi/ckm-finland/
Magamies
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Commando Krav Maga

#44

Viesti Mika »

Näin näissä joskus käy. Olisi ihan mukava kuulla, mitkä ovat lajin tulevaisuudensuunnitelmat. [mention]Vesa Vuorinen[/mention]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Commando Krav Maga

#45

Viesti JanneM »

Ja ennen kaikkea kun sukset on menneet ristiin Monin kanssa, niin miksi noinkin lyhyellä historialla kannattaa lähteä tekemään omaa Krav Magaa eikä mennä jonkun valmiin järjestelmän alle josta saisi oikeata ohjaajakoulutusta ja vetoapua. Itse tekemällä hommista tuppaa tulemaan monesti puuhastelua.

Varsinkin hassua touhusta tekee sen, että kaikki meriitit mitä esitetään on commabdo krav magassa (ja perinteisessä kravmagassa) Eli ilmeisesti COmmabdo touhu on se mitä halutaan kuitenkin mainostaa, mutta ei haluta siinä olla mukana...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa