Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Senshido

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Senshido

#226

Viesti tohtorismies »

Pirunnyrkki kirjoitti: Minulle on tullut hieman erikoinen ongelma, kun tätä Senshidoa on nyt jonkin aikaa tullut treenattua. Tuli taas pitkästä aikaa käytyä krav maga treeneissä ja siellä kun yritti tehdä ohjaajan näyttämän ja selostaman "tasokoe"-tekniikan, niin millään ei meinannut pystyä keskittymään tekemään juttua niinkuin oli ohjeistettu, vaan vastatoiminta hyökkäykseen/uhkaan tahtoi mennä vapaamuotoisemmaksi a'la Senshido.

Muutenkin olisi mielenkiintoista saada muilta treenaajilta kommenttia Senshidosta, sen vaikutuksista treenaamiseen tai tekemiseen. Ainakin itse olen saanut paljon lisää infoa itsestäni ja reaktioista, fyysisellä ja henkisellä puolella. Kenttäkokemusta kun ei livenä ole juuri tullut kerättyä, niin Senshidosta on ainakin pohjaa saanut tilanteisiin. Tässäpä lyhyt ja epämääräinen alkukommentti.

Kuulostaapa hyvältä, olisiko aika heittää maga menemään?

Onko sillä sulle enää tarvetta?
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Senshido

#227

Viesti Mjölnir »

Miksi magassa ei saisi olla vapaamuotoista tekniikkaa? Vai oliko kyse siitä, että nimenomaan OPETELTIIN jotain tekniikkaa?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Senshido

#228

Viesti Pirunnyrkki »

Senshidoa pääsee treenaamaan kerran viikossa tunnin ja vartin.Tarvitsen määrällisesti enemmän treeniä. Sitä on tarjolla krav magan ja defendon muodossa. Sitten kun vielä työt ja muut saattavat vaikeuttaa treeniin menemistä, niin on pakko treenata sitä, mitä on tarjolla. Mitenkään krav magaa väheksymättä, erittäin hyvää treeniä siellä on ja treenaajia on yleensä huomattavasti suurempi määrä kerralla. Jos vielä vähän yritän kiteyttää, niin magasta ja defendosta haen työkaluja ja senshidossa pyrin soveltamaan niitä "käytännössä".

(Selain kaatu tässä välissä pari kertaa...)
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Senshido

#229

Viesti Pirunnyrkki »

Mjölnir, nimenomaan siinä se oli se ongelma, että yritettiin opetella sitä "perus"-tekniikoita, mutta en pystynyt keskittymään niin hyvin, että olisin saanut ne menemään alusta loppuun "oikealla" tavalla ja kun pakka levähti, niin meni säveltämiseksi.
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Senshido

#230

Viesti Mjölnir »

Pirunnyrkki kirjoitti: Mjölnir, nimenomaan siinä se oli se ongelma, että yritettiin opetella sitä "perus"-tekniikoita, mutta en pystynyt keskittymään niin hyvin, että olisin saanut ne menemään alusta loppuun "oikealla" tavalla ja kun pakka levähti, niin meni säveltämiseksi.
No, mutta niinhän se kuuluukin toimia. "Tekniikka" on se ensimmäinen vapautuminen / torjunta ja mahdollisimman nopea vastahyökkäys, joka riippuu valmiustilasta ja vartalon asennosta, ja sen jälkeen "it becomes a fight".
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Senshido

#231

Viesti Tuomo »

Pirunnyrkki kirjoitti: Mjölnir, nimenomaan siinä se oli se ongelma, että yritettiin opetella sitä "perus"-tekniikoita, mutta en pystynyt keskittymään niin hyvin, että olisin saanut ne menemään alusta loppuun "oikealla" tavalla ja kun pakka levähti, niin meni säveltämiseksi.
Sarjataitoja suorittaessa ongelmaksi monesti tulee se, että "kaikki aika mikä on pois hyökkääjän satuttamisesta on turhaa"? Eli tahtoisi satuttaa, mutta pitääkin tehdä jotain muuta.

Ja tämä asia ei ole mustavalkoinen. Kyse vaan on lajista ja lajin periaatteista.

Nythän STR:llä on tilaisuus heittää vanhat haamut roskiin ja mennä kokeilemaan juttuja Richin leirille. Ehkäpä sieltä tarttuu mukaan jokin uusi juttu?!
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Senshido

#232

Viesti Mjölnir »

Tuomo kirjoitti: Sarjataitoja suorittaessa ongelmaksi monesti tulee se, että "kaikki aika mikä on pois hyökkääjän satuttamisesta on turhaa"? Eli tahtoisi satuttaa, mutta pitääkin tehdä jotain muuta.
Jos näin on käynyt Krav Maga -harjoituksissa, niin silloin on toimittu väärin. Krav Magan periaate on mahdollisimman nopea vastahyökkäys. Mutta siitä voisi jatkaa enemmän vaikka lajin ketjussa, jos joku aiheesta haluaa keskustella.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Senshido

#233

Viesti Tuomo »

Hyvä periaate, mutta monissa tekniikoissa jotenkin tuntui, että vastahyökätty ei siltikään heti kun voisi... Ehkä se meni sit jotenkin väärin?! Toki arvioitaessa tuota sanaa "mahdollisemman nopea" tekisin itse mielelläni arvion tästä. Ehkä siksi kuljen suuntaan minne kuljen.

En halua lähteä hiekkalaatikkokilpailuun siitä kenellä on parhaat lelut. Kaikki kamppailulajit on hemmetin kovia juttuja!!

Itselleni tämä laji on kuitenkin tarjonnut ratkiriemukasta oivallusta tappelusta, itsepuolustuksesta ja jopa voimankäytöstä.
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Senshido

#234

Viesti Mjölnir »

Tuomo kirjoitti: Hyvä periaate, mutta monissa tekniikoissa jotenkin tuntui, että vastahyökätty ei siltikään heti kun voisi... Ehkä se meni sit jotenkin väärin?! Toki arvioitaessa tuota sanaa "mahdollisemman nopea" tekisin itse mielelläni arvion tästä. Ehkä siksi kuljen suuntaan minne kuljen.
Olen joskus aiempina vuosina itsekin keskittynyt opetuksessa epäolennaiseen. Nykyään tiedän enemmän ja paremmin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Senshido

#235

Viesti Tuomo »

Ja kuka sanoo et vanha koira ei opi uusia temppuja :)
(Ottamatta kantaa Mjölnirin fyysiseen ikään. Eikös se ole vielä nuori poika)
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Senshido

#236

Viesti Mjölnir »

Tuomo kirjoitti: Ja kuka sanoo et vanha koira ei opi uusia temppuja :)
(Ottamatta kantaa Mjölnirin fyysiseen ikään. Eikös se ole vielä nuori poika)
Näin on. Rohkeutta on myöntää olleensa joskus vähän harhassa.

Senshido on vaikuttanut harjoitusmetodillisesti ainakin omaan opetukseeni. Mutta niin on myös Dimitrin "opettaja" Blauer.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa