Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Harjoituskalenterin luominen

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Harjoituskalenterin luominen

#16

Viesti Andy »

Jos on sitä mieltä että combat hapkidossa harjoiteltavien tekniikoiden valikoima ja painotus on pahemmin pielessä niin herää kysymys kannattaako koko lajia edes harjoitella.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Harjoituskalenterin luominen

#17

Viesti Lasse Candé »

Juuri tuosta tullaan siihen 2-5 vuoteen jonka mainitsin. Sen jälkeen aikaa sitten riittää paremmin.
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Harjoituskalenterin luominen

#18

Viesti Rawson »

Andy kirjoitti: Jos on sitä mieltä että combat hapkidossa harjoiteltavien tekniikoiden valikoima ja painotus on pahemmin pielessä niin herää kysymys kannattaako koko lajia edes harjoitella.
Kuka on ollut tätä mieltä? En minä ainakaan. Hipkolla on hyvin yleistä, että treenataan lajeja ristiin. Ja juuri se mahdollistaa mielestäni sen, että oppilas jolla on intoa ja aikaa voi edistyä haluamassaan tahdissa. Sen olen kuitenkin huomannut, että liikaa ei kannata pakkaa sekoittaa. Kevään kokemuksella yhden kamppailuosa-alueen hiominen rinnalla onnistuu ainakin varsin mukavasti.
Purple belt papa power
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Harjoituskalenterin luominen

#19

Viesti Andy »

Siis pointtina se että ei kai minkään lajin treeneissä ole sen enempää aikaa tehdä toistoja suorituksissa kuin toisenkaan lajin treeneissä?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Harjoituskalenterin luominen

#20

Viesti L.K. »

Eiköhän tuossa tarkoiteta sitä, että vaikkapa potkunyrkkeilytreeneissä keskimäärin varmemmin saa hiottua lyöntitekniikkaa joka treenissä kohtuullisella määräällä toistoja versus hapkido-treenit joissa on paljon muitakni osa-alueita ja joku treeni voi pelkästään vaikka keskittyä mattokamppailuun tms.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Harjoituskalenterin luominen

#21

Viesti Lasse Candé »

Nyt kun pääsee oikein näppäimistöllä niin...
Rawson kirjoitti: Olen vähän eri linjoilla Lassen ja Andyn kanssa. Olen useampaa ip-lajia kokeillut ja kaikissa on ollut sama ajankäytöllinen ongelma. Opittavaa on niin paljon, että yksittäiseen osa-alueeseen ei ehditä kovin paljoa aikaa käyttämään. En näe mitään ongelmaa siinä, että käy hakemassa toistoja ja lisäoppia kamppailun puolelta.
Jos opittavaa on paljon ja kokee että on erilaisia osa-alueita, niin tarkoitatko tässä nyt sitä että
1. Ei opettele kaikkia osa-alueita kunnolla vaan keskittyy vain joihinkin vai
2. Haluaa kehittyä tasaisesti näissä osa-alueissa?

Mainitsemani 2-5 vuotta säännöllistä about joka toinen päivä tapahtuvaa harjoittelua tarvitaan siihen että osa-alueet alkavat nivoutua yhteen ja tekniikat alkavat enemmän ilmentää jotakin syvempää ymmärrystä. Vielä ennen sitä tuntuu että on olemassa jotain osa-alueita. Myöhemmin ei ehkä niinkään.

Ongelma erikoistumisesta ja yleisosaamisesta on toki aina läsnä ja ratkaisut vaihtelevat henkilöstä riippuen. Itse suosittelen omatoimista harjoittelua. Se on ainoa takuuvarma tapa saada itselleen täysin sovitettua treeniä. Keräilyvaiheessa tein itse niin että vähemmän keskeisiä harjoitteita kertasin jotta eivät tunnu seuraavan kerran ufoilta ja muuten tein todella paljon perusteita. Jos vaikkapa tahdoin kehittyä potkuissa, potkin. Esim nykyään taas lyön enemmän ja potkin lähinnä jotta en olisi aivan surkea niissä ja muutenkin liikunnallisista syistä.
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Harjoituskalenterin luominen

#22

Viesti Rawson »

L.K. ymmärsi pointtini.
Lasse Candé kirjoitti: Jos opittavaa on paljon ja kokee että on erilaisia osa-alueita, niin tarkoitatko tässä nyt sitä että
1. Ei opettele kaikkia osa-alueita kunnolla vaan keskittyy vain joihinkin vai
2. Haluaa kehittyä tasaisesti näissä osa-alueissa?
Tavoitteena tietysti kaikkien osa-alueiden hallinta, mutta tasaista kehittymistä kaikilla osa-alueilla en pidä realistisena vaihtoehtona.
Lasse Candé kirjoitti: Ongelma erikoistumisesta ja yleisosaamisesta on toki aina läsnä ja ratkaisut vaihtelevat henkilöstä riippuen. Itse suosittelen omatoimista harjoittelua. Se on ainoa takuuvarma tapa saada itselleen täysin sovitettua treeniä. Keräilyvaiheessa tein itse niin että vähemmän keskeisiä harjoitteita kertasin jotta eivät tunnu seuraavan kerran ufoilta ja muuten tein todella paljon perusteita. Jos vaikkapa tahdoin kehittyä potkuissa, potkin. Esim nykyään taas lyön enemmän ja potkin lähinnä jotta en olisi aivan surkea niissä ja muutenkin liikunnallisista syistä.
Olen toki omatoimistakin harjoittelua tehnyt. Tekniikkaa ja kuntoa ajatellen koen kuitenkin mielekkäämmäksi sen, että mulla on mustavyö katsomassa tekniikan päälle ja pari pitämässä pädejä. Kahvakuulailukin on ollut ohjattuna antoisampaa kuin yksin. Nopeus-/voimatreenit olen toistaiseksi tehnyt itsekseni.
Purple belt papa power
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa