Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Elävä treeni (Aliveness, Matt Thornton)

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Re: Elävä treeni (Aliveness, Matt Thornton)

#61

Viesti tohtorismies »

Pointsina oli ne harjoittelumetodit ja mielipiteet puukko hyökkäyksistä. Että on tämä aliveness jo aiemminkin tiedetty (kuten aiemmin ketjussa on mainittukin), ja tekstihän on aika helkkarin asiallista. Ja kun lukee tuota "oopusta" niin huomaa kyllä aikas paljon yhtäläisyyksiä nykyaikaisissa rsbd metodeissa ja ymmärryksessä oikeasta tappelusta. Minä itse olen todellakin aloittelija näissä asioissa ja en omaa kovinkaan syvää ymmärrystä kamppailu/ip asioissa, mutta ainakin se ymmärrys mitä tosi tilanteisiin(omat typerät känninujakoinnit joskus muinoin ja todistanut muutamia aika ilkeitä tapauksia :( ) tulee niin kirjan kuvaukset olivat vallan järkeenkäypiä. Mainittakoon vielä että en edusta mitään rsbd tyylisuuntaa. Vaan suomalaisia "huuhaa ukkoja". Mutta se siitä.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Re: Elävä treeni (Aliveness, Matt Thornton)

#62

Viesti Miklu »

Rojola kirjoitti: Hmmm ehkä tärkeämpänä pointtina se ettei veistä pidetä etukädessä helpommin saatavilla?
Joo, varsinaista "sekasortopuukotusta". Kätevää väkijoukossa ja ahtaissa tiloissa, kuten vankiloissa.
Vaan tykkäävät ne opettaa joissakin maissa sotilaillekkin tuollatavalla toimimista. Kaikelle(lähes) on paikkansa.
Bruce Lee elää!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Elävä treeni (Aliveness, Matt Thornton)

#63

Viesti Andy »

[video][/video]

Tämä lienee se video jota keskustelu käsittelee kun nuo vanhat linkit ovat tietysti kuolleet vuosia sitten.

Thornton tietysti liioittelee että "in 99,9% of martial arts schools" elävä treenaus on tuntematonta, mutta on se silti erittäin yleinen ongelma. Martial artseilla hän tarkoittanee nimenomaan kaikkia karaten, jujutsun, kungfun ja hapkidon tyyppisiä lajeja.

Usein homma menee niin että paritreenaus tehdään tuolla tavalla kuolleesti ja siitä siirrytään suoraan sparraamiseen, jota ei opeteta millään tavoin vaan vedetään vain hanskat käteen ja aletaan lyödä. Tämä ei tietenkään ole kovin tehokasta vaan nimenomaan paritreenin pitäisi olla mahdollisimman elävää ja sitä tulisi harjoitella niin jo osana peruskurssia.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 41 kurkkijaa