Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Senshidosta

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Fanatich
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 68
Lauteille: Syyskuu 2007

Senshidosta

#1

Viesti Fanatich »

Liekkö tosta senshidosta kirjoteltu minkään näköstä ooppusta? On nuo youtube pätkät tullu koluttua jo turhanki useasti ja jostain pitäs infoa löytää lisää.
"Laakson v****maisimman mörön ei tarttee pelätä ketään"
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 100
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Senshidosta

#2

Viesti Tuomo »

Tervehdys!

Parasta infoa saat, kun menet mukaan treeniporukkaan. Virallisia seuroja on Tampereella ja Oulussa. Lisäksi ainakin Helsingissä treenataan.

Seuraavia kirjoja by Richard Dimitri voi tilata Senshidon kotisivuilta:

- In total defence of the self
- Shredder (tilaa samalla filmi)
- Scenario replication (tilaa samalla filmi)
- Guardian Angel (lasten turvallisuudesta)
- Safe for life (naisten turvallisuudesta)

Lisäksi jos et omista Ville Kaivosen Puolustaudu sarjaa, niin hetimiten tilaamaan. Puolustaudu 1-3 sisältää kirjan ja filmin.

Huippu tavaraa molemmat. Omistan siis ko. kirjat ja Villen DVD sarjan. Suosittelen ehdottomasti tilaamaan!!
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Fanatich
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 68
Lauteille: Syyskuu 2007

Senshidosta

#3

Viesti Fanatich »

Juu treenaamaan kyl tulisin mut taitaa lähimpään paikkaan olla se 500km+ :D. Tota puollustaudu dvd-sarjaa kans kattelin et koha täs rikastuu ni pitää pistää kaikki tulee. Pitää kahella jos noita kirjoja löytys kirjastoista jne. Kiitoksia vastauksesta.
"Laakson v****maisimman mörön ei tarttee pelätä ketään"
Kuvake
Ruukie
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 122
Lauteille: Elokuu 2010

Senshidosta

#4

Viesti Ruukie »

Kannattaako noita kirjoja ja dvd:itä hankkia? Veikkaan että ovat kiinnostavia mutta onko niistä hyötyä oikeesti?
VKA
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 832
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Senshidosta

#5

Viesti VKA »

Hassua, miten usein ihmiset kysyvät tätä:
Kannattaako noita kirjoja ja dvd:itä hankkia? Veikkaan että ovat kiinnostavia mutta onko niistä hyötyä oikeesti?
(Enkä puhu nyt omistani tai Richin hengen tuotoksista vaan kamppailu DVD:itä/kirjoista yleisellä tasolla.)
Kirjat ja DVD:t ovat tapa siirtää ja jakaa tietoa. Eivät sen enempää tai vähempää. Jos ostat kymmenen gracien BJJ kirjaa ja opettelet ne ulkoa, et osaa BJJ:tä.
Mutta jos sen lukemisen ohella etsit treenikaverin ja te yhdessä treenaatte kirjoista löytyviä asioita tarpeeksi, te varmasti jo jollain tasolla osaatte BJJ:tä. Avainsana on treenata.
Jos taas päätät kaverisi kanssa alkaa treenaamaan BJJ:tä ja treenaatte tosi paljon, mutta kummallakaan ei ole käsitystäkään siitä, mitä BJJ on ettekä ole nähneet yhtään aihetta käsittelevää opetusvideota tai kirjaa niin tuskin olette kovin hyviä BJJ:ssä treenimaratoninne jälkeen vai mitä? (Tosin varmaan raivopainissa olette saaneet mustan vyön.)

Eli eri lähteet kuten kirjat tai DVD antavat ohjeita ja neuvoja siihen treenaamiseen jotta se olisi mielekästä ja järkevää ja jollain tavalla hyödyllistä hommaa.
Mutta ilman treeniä hommasta ei tule mitään.

Eli kannattaako jonkin lajin kirja tai DVD hankkia? Riippuu täysin henkilöstä, hänen treenitavoitteistaan ja treenistä ja tottakai ko. teosten tasosta ja sisällöstä.
-------------------------------------------------------
"VKA, et näytä tajunneen kamppailulajien periaatteita alkuunkaan."
Kuvake
Ruukie
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 122
Lauteille: Elokuu 2010

Senshidosta

#6

Viesti Ruukie »

Ok! itse harrastan tota KM yksin niin ei noi DVD/kirjat tarjoa mitään saattaa ehkä joitakin "Ahaa" elämyksiä tulla mutta ei varmaan mitään mullistavaa..
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Senshidosta

#7

Viesti Mjölnir »

Itse ostin Dimitrin 10 kpl Senshido-vidoita joitain vuosia sitten, ja niiden katsominen kyllä avasi Krav Magankin harjoittelua. Itse asiassa huomasi sen, että kovin paljon on yhteistä.. Rippuu ihan siitä, miten asioita katsoo.

Videoiden / DVD:n kautta pystyy saamaan paljon eri juttuja, jos ottimet riittävät. Tosin, pitää olla kykyä poimia olennainen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Fanatich
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 68
Lauteille: Syyskuu 2007

Senshidosta

#8

Viesti Fanatich »

Joo kuten tos aiemmat jo sanoki ni eihä ne kirjat ja dvd:t sua opeta samal taval ku ohjatut treenit. Kyl se ihestä o kiinni. Mut omassa tapauksessa ku toi treenipaikka o turha kaukana ja kuitenki kiinnostusta olis lajiin.
"Laakson v****maisimman mörön ei tarttee pelätä ketään"
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 100
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Senshidosta

#9

Viesti Tuomo »

Mjölnir kirjoitti: Itse ostin Dimitrin 10 kpl Senshido-vidoita joitain vuosia sitten, ja niiden katsominen kyllä avasi Krav Magankin harjoittelua. Itse asiassa huomasi sen, että kovin paljon on yhteistä.. Rippuu ihan siitä, miten asioita katsoo.
Puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, että mitä videoita tilasit ja mitä yhtymäkohtia näistä löysit? Varmasti harjoitteita niistä saa myös muihin lajeihin.

Lyönnit, potkut ym. on kutakuinkin samaa, mutta loppuosasta minulla on kyllä ihan päinvastaiset kokemukset.
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Senshidosta

#10

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: Videoiden / DVD:n kautta pystyy saamaan paljon eri juttuja, jos ottimet riittävät. Tosin, pitää olla kykyä poimia olennainen.
Niinhän se on, että valmius tehokkaaseen "itseopiskeluun" kasvaa sitä mukaa, mitä pidemmälle kamppailijana muutoinkin kehittyy. Jos on pohjat kunnossa, niin irrallisistakin tiedonjyvistä voi saada hyviä oivalluksia. Tällä en tarkoita, etteikö harrastuksen alusta alkaenkin voisi olla hyödyllistä kaivella kaikkea aiheeseen liittyvää matskua ja zoomailla sitä iltapuhteeksi...
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 236
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Senshidosta

#11

Viesti Rojola »

Uskoisin että yhtäläisyyksien ja eroavaisuuksien löytäminen riippunee paljolti siitä miten läheltä tai kaukaa asioita katsoo (käytännön taso vs. abstrakti taso) sekä siitä minkä värisin lasein haluaa materiaaleja katsella (pro, neutraali, anti).
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Senshidosta

#12

Viesti Mjölnir »

Tuomo kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Itse ostin Dimitrin 10 kpl Senshido-vidoita joitain vuosia sitten, ja niiden katsominen kyllä avasi Krav Magankin harjoittelua. Itse asiassa huomasi sen, että kovin paljon on yhteistä.. Rippuu ihan siitä, miten asioita katsoo.
Puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, että mitä videoita tilasit ja mitä yhtymäkohtia näistä löysit? Varmasti harjoitteita niistä saa myös muihin lajeihin.
Täytyy katsoa kotona, palaan asiaan. Yhtymäkohtia? Samanlaisia tekniikoita, muunmuassa. Kyllä, sanoin tekniikoita, sillä noilla videoilla Rich tekee nimenomaan tekniikoita :)
Lyönnit, potkut ym. on kutakuinkin samaa, mutta loppuosasta minulla on kyllä ihan päinvastaiset kokemukset.
Jaa. Kummallista.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Senshidosta

#13

Viesti Mjölnir »

Rojola kirjoitti: ...siitä minkä värisin lasein haluaa materiaaleja katsella (pro, neutraali, anti).
Just näin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
VKA
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 832
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Senshidosta

#14

Viesti VKA »

Kyllä, sanoin tekniikoita, sillä noilla videoilla Rich tekee nimenomaan tekniikoita :)
Ilmeisesti kyse on parista ensimmäisestä vidosta, joita Rich aikanaan teki.
Ne ovat jo vuosia sitten "vanhentuneet" ja homma on kehittynyt tuosta aika paljon. Ne ovat kuitenkin edelleen myynnissä lähinnä siksi, että monia kiinnostaa myös juuret josta homma lähti käyntiin.
Eli Senshidossa ei edelleenkään tänä päivänä harjoitella tekniikoita, jolla tarkoitan ärsyke-vaste pohjaista harjoittelua: kun joku tekee näin, sinä teet näin. Mutta tähän keskusteluun ei kannattane lähteä.
Anyways nuo pari DVDtä ovat jo useita vuosia sitten vanhentuneet. Hienoa kuitenkin, että joku saa niistäkin vielä jotain irti!
-------------------------------------------------------
"VKA, et näytä tajunneen kamppailulajien periaatteita alkuunkaan."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Senshidosta

#15

Viesti Mjölnir »

VKA kirjoitti: kun joku tekee näin, sinä teet näin.
Aha, no olen sitten ymmärtänyt väärin, kun jotkut senshidoa harrastaneet ovat kertoneet, että harjoiteltiin esim niskalenkistä vapautumista
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 24 kurkkijaa