Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Senshidosta

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#646

Viesti Mjölnir »

Tuomo kirjoitti: Mitä analysoinnillasi hait?
Sitä, että todennäköisin veitsihyökkäys ei ole se "worst case scenario"
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#647

Viesti Clancy B. »

Worst case on silloin kun pelko ehtii hiipiä puseroon. Pikatikkaukset menee huomaamatta tai automaatiolla. Kun sulle kerrotaan että olet katiskassa ja kohta sulla on omia suolia edessä lattialla, on worst case monen mielestä. Siinä jos pystyt hymyilemään, olet välinpitätämätön positiivisesti. Todennäköisyydet taasen riippuu sosiaaliluokastasi ja minne itsesi viet. Jokainen arpi on kaunistus...
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#648

Viesti Mjölnir »

Clancy B. kirjoitti: Worst case on silloin kun pelko ehtii hiipiä puseroon.
Niin. Ja tätä pelkoa pyritään vähentämään harjottelun kautta.

Stressireaktiot aiheutuvat, kun mieli kokee ristiriidan vaatimusten ja suorituskyvyn välillä.
http://www.potku.net/kirjasto/artikkeli ... elussa.php" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 100
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#649

Viesti Tuomo »

Mjölnir kirjoitti:
Tuomo kirjoitti: Mitä analysoinnillasi hait?
Sitä, että todennäköisin veitsihyökkäys ei ole se "worst case scenario"
Järkeilitkö tämän mielipiteesi kahden videon perusteella?

Jos todennäköisyyksistä puhutaan, niin jotain tilastoa/tutkimusta väitteelle ottaisin mielellään vastaan.
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#650

Viesti Clancy B. »

Kukaan ei ole niin kova etteikö koskaan murtuisi.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#651

Viesti Mjölnir »

Tuomo kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Tuomo kirjoitti: Mitä analysoinnillasi hait?
Sitä, että todennäköisin veitsihyökkäys ei ole se "worst case scenario"
Järkeilitkö tämän mielipiteesi kahden videon perusteella?

Jos todennäköisyyksistä puhutaan, niin jotain tilastoa/tutkimusta väitteelle ottaisin mielellään vastaan.
Siitä vaan guuglaamaan, jos kiinnostaa. Olen kyllä nähnyt todella paljon videoita, joista hyvin harva muistuttaa tuota ensimmäistä esimerkkiä.

En muutenkaan näe tämän todistelun jatkamista hedelmällisenä, kuitenkaan ne, jotka "tietävät" totuuden, eivät muuta näkemystään, vaikka perusteet olisivat millaiset.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#652

Viesti Paha Kani »

Rivien välistä olen lukevinani, että täällä on aika paljon kirjoittelijoita joilla on aika paljon kokemusta veitsiä vastaan puolustautumisesta. Ihan hyvä niin, mä kun en netin ulkopuolelta tunne yhtäkään.

Itse kun olen näin tyhmä, niin mietin kaikenlaisia kysymyksiä.
Voidaanko mitään veitsihyökkäystä kutsua tavalliseksi? Onko siis olemassa jotain tapaa hyökätä, joka on huomattavasti muita yleisempi?
Onko tässä tavallisessa hyökkäystavassa eroja eri alueilla, ympäristöissä yms?
Entäs jos se juuri minun kohtaamani veitsihyökkäys onkin epätavallinen?
Paljonko ja miten minun olisi treenattava, jotta selviytyisin edes jonkinlaisella todennäköisyydellä tilanteesta, jossa osaava ihmisten puukottaja pääsee yllättämään minut puukolla? Onko minun ylipäänsä mahdollista saavuttaa siihen tarvittavaa osaamista?

Nämä ovat sitten ihan oikeasti kysymyksiä eivätkä julistuksia joissa sattuu olemaan kysymysmerkki perässä.

Minua viisaampi mies on neuvonut, että "If you train for what happens the most, you'll be prepared for most of what happens." Neuvo kuulostaa mielestäni ihan viisaalta, kaikkeen kun ei voi valmistautua, tai en ainakaan minä voi.

Nyt kun luen tätä vielä ennen lähettämistä, niin huomaan että tekstiä voi tulkita niin että olisin sitä mieltä että Dimitrin lähestymistavassa on jotain vikaa. Näin ei ole, pidän miehen lähestymistavasta asiaan. "There is stuff that works better than others, but nothing is 100% functional" kuulostaa minun korvaani hyvältä. Miehessä näyttäisi olevan tietynlainen nöyryys, joka usein opetuslapsilta puuttuu.

Itse asetan toivoni siihen, että minua ei puukoteta, tai jos puukotetaan, niin puukottaja on hirveässä kännissä ja liikuntarajoitteinen, tai jos ei ole niin puukko ainakin on tosi pieni tai jos ei ole niin se osuu rintataskussani olevaan taskumattiin tai jos ei osu niin vieressä sattuu olemaan poliisi ja lääkäritasoinen ambulanssi.

Ja aina kun puukotuksista puhutaan, tulee mieleen fightsportissa haastateltu olikossenyt Karl Transwell, joka totesi että monilla veitsipuolustuksesta vaahtoavilla on suurempi todennäköisyys kuolla huonoihin elämäntapoihin kuin veitseen.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#653

Viesti Mjölnir »

Paha Kani kirjoitti: "There is stuff that works better than others, but nothing is 100% functional" kuulostaa minun korvaani hyvältä. Miehessä näyttäisi olevan tietynlainen nöyryys, joka usein opetuslapsilta puuttuu.
:samaamielta:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 100
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#654

Viesti Tuomo »

Mjölnir kirjoitti:
Tuomo kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Tuomo kirjoitti: Mitä analysoinnillasi hait?
Sitä, että todennäköisin veitsihyökkäys ei ole se "worst case scenario"
Järkeilitkö tämän mielipiteesi kahden videon perusteella?

Jos todennäköisyyksistä puhutaan, niin jotain tilastoa/tutkimusta väitteelle ottaisin mielellään vastaan.
Siitä vaan guuglaamaan, jos kiinnostaa. Olen kyllä nähnyt todella paljon videoita, joista hyvin harva muistuttaa tuota ensimmäistä esimerkkiä.

En muutenkaan näe tämän todistelun jatkamista hedelmällisenä, kuitenkaan ne, jotka "tietävät" totuuden, eivät muuta näkemystään, vaikka perusteet olisivat millaiset.
Miksi minun pitäisi hakea tukea sinun mielipiteisiin googlamalla? Yleensä vastuu lienee kirjoittajalla?

Hedelmällisyys mielestäni katosi jo sinun ensimmäisestä "No joo" tai "touche" kommenteista. Koska olemme keskustelleet asiasta enempi kahdestaan, pidät kirjoitustasi totuuden "tietämisestä" allekirjoittaneen aliarviointina. Pidän kovasti harmillisena, että keskustelun mennessä tiettyihin lajeihin muuttuu keskustelun sävy ala-arvoiseksi. Samoin ammattimiesten kirjoittelu moiseen sävyyn saa allekirjoittaneen nuolen lyttyyn. Mut niillä lahjoilla mennään, mitä on saatu. Onneksi joulu on tulossa!!
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#655

Viesti Mjölnir »

Tuomo kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Tuomo kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Tuomo kirjoitti: Mitä analysoinnillasi hait?
Sitä, että todennäköisin veitsihyökkäys ei ole se "worst case scenario"
Järkeilitkö tämän mielipiteesi kahden videon perusteella?

Jos todennäköisyyksistä puhutaan, niin jotain tilastoa/tutkimusta väitteelle ottaisin mielellään vastaan.
Siitä vaan guuglaamaan, jos kiinnostaa. Olen kyllä nähnyt todella paljon videoita, joista hyvin harva muistuttaa tuota ensimmäistä esimerkkiä.

En muutenkaan näe tämän todistelun jatkamista hedelmällisenä, kuitenkaan ne, jotka "tietävät" totuuden, eivät muuta näkemystään, vaikka perusteet olisivat millaiset.
Miksi minun pitäisi hakea tukea sinun mielipiteisiin googlamalla? Yleensä vastuu lienee kirjoittajalla?

Hedelmällisyys mielestäni katosi jo sinun ensimmäisestä "No joo" tai "touche" kommenteista. Koska olemme keskustelleet asiasta enempi kahdestaan, pidät kirjoitustasi totuuden "tietämisestä" allekirjoittaneen aliarviointina. Pidän kovasti harmillisena, että keskustelun mennessä tiettyihin lajeihin muuttuu keskustelun sävy ala-arvoiseksi. Samoin ammattimiesten kirjoittelu moiseen sävyyn saa allekirjoittaneen nuolen lyttyyn. Mut niillä lahjoilla mennään, mitä on saatu. Onneksi joulu on tulossa!!
Ota ihan rauhassa. Tiedät, mitä mieltä olen jenkkityylisestä hypetyksestä, ja sanon vielä kerran mielipiteeni: asiat eivät ole mustavalkoisia, vaikka MARKKINOINNIN kannalta on tietysti helpompaa tehdä yleistyksiä. Olen pahoillani, jos koet keskustelun menevän ala-arvoiseksi, tarkoitukseni ei ollut. Kommenttini "no, joo" tarkoittaa, että "kyllä, myös tuo on mahdollista, mutta on myös erittäin todennäköistä, että näin ei tapahdu". Ja "touche" tarkoittaa, että "Rich luonnolisesti haluaa promota omaa näkemystään luomalla kärjistäviä esimerkkejä, ja näyttävyyden kannalta on tietysti parempi esittää asia raflaavasti".

Olen saanut Dimitrin videoista paljon omaan tekemiseeni treenien vedossa, mutta en pysty allekirjoittamaan kaikkea, mitä hän sanoo. En myöskään Yanilovin, enkä juuri kenekään muunkaan sanomisista. Omat kokemukset tukevat niitä juttuja, joita opetan, siten kuten opetan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#656

Viesti Aihki »

Emmä mistään paljon tierä, mutta "touché" ja "douche" ihan oikeasti tarkoittavat jokseenkin eri asioita.
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 100
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#657

Viesti Tuomo »

Mjölnir kirjoitti: Ota ihan rauhassa. Tiedät, mitä mieltä olen jenkkityylisestä hypetyksestä, ja sanon vielä kerran mielipiteeni: asiat eivät ole mustavalkoisia, vaikka MARKKINOINNIN kannalta on tietysti helpompaa tehdä yleistyksiä. Olen pahoillani, jos koet keskustelun menevän ala-arvoiseksi, tarkoitukseni ei ollut. Kommenttini "no, joo" tarkoittaa, että "kyllä, myös tuo on mahdollista, mutta on myös erittäin todennäköistä, että näin ei tapahdu". Ja "touche" tarkoittaa, että "Rich luonnolisesti haluaa promota omaa näkemystään luomalla kärjistäviä esimerkkejä, ja näyttävyyden kannalta on tietysti parempi esittää asia raflaavasti".
Otan aikalailla aina rauhassa. En kirjoita "tunteella", vaikka jotkut täällä luetut asiat pistääkin joskus harmittamaan/mietityttämään.

Jos tästä jotain haluaa oppia, niin noiden mielipiteiden avaus varmaan kannattaa, jos ei halua tulla väärin ymmärretyksi. Tämäkään tuskin olisi avautunut kommentilla "Just just"?!

Siitä olemme harvinaisen samaa mieltä, että asiat eivät ole mustavalkoisia. Siksi itse varonkin kommenteissani mm. toteamista miten asiat todennäköisesti tapahtuu. Silloin ne mainitut harmaan sävyt kun tuppaa häviämään.
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 129
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#658

Viesti L.K. »

Niin Tuomo, ei tarvi aina ottaa itseensä kun omaa mestaria kritisoidaan;)

Vakavammin ottaen, tarkoitin sanalla "hassu" juuri tuota jo monessa muussa yhteydessä esiintuota sekä Mjölliksenkin markkeeraamaa esitystapaa.

Minkä tahansa toisen opettaman asian kun saa näyttämään huonolta jos haluaa kun vielä samalla korostaa sitä omaa juttuaan. Itsekin olen katsellut sen ziljoona veitsivideota ja en muista nähneeni yhdessäkään tuon kaltaista toimintaa. Myös omassa tiedossani olevat tositapaukset ovat olleet aika erilaisia. Valtaosa puukotuksista Suomessahan tosin tapahtuu ryyppyporukoissa tms. joten tämä valtio ei ehkä muutenkaan ole vielä mikään hirveä validi paikka tilastoinnin kannalta.

Dimitristä on jauhettu aika paljon ja edelleen miehellä on hyviä juttuja, mutta tuo esitystapa tökkii ja pahasti. Tästä ei sen enempää koska aiheestahan on keskustelua muistaakseni tuollla senhido ketjussa hurumycket.

Voitaneen myös ehkä vähän kärjistäen sanoa, että tyhmä puukottajia vastaan on onnistuttu puolustautumaan, on ne tekniikat olleet mitä vain. Puukonkäytön taitava tai aihepiiristä tietävä ei tod.näköisetsi jätä mahdollisuuksia hirveästi puolustautumelle kuitenkaan.

Menee kuitenkin tosi OT alkuperäisestä aiheesta, pahoittelen omasta puolestani myös mutta toki vastaan kun sitä pyydettin:)

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen kuten moni on jo sanonut, valitse seura jossa kaikki osa-alueet tuntuu natsavan tai herättää sellaista positiivista "vibaa". Itse lajihan aukeaa vasta pidemmän harjoitelun kautta, mutta muita aspekteja saat kyllä selville nopeastikin. Mikään ei myöskään estä äänestämästä jaloillaan kesken kurssin tms. jos homma ei natsaa. Elämä on lyhyt, sitä ei kannata käyttää liikaa asioihin mitkä ei tunnu hyvältä.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 100
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#659

Viesti Tuomo »

Mjölnir kirjoitti:
Paha Kani kirjoitti: "There is stuff that works better than others, but nothing is 100% functional" kuulostaa minun korvaani hyvältä. Miehessä näyttäisi olevan tietynlainen nöyryys, joka usein opetuslapsilta puuttuu.
:samaamieltä:
L.K. kirjoitti: Niin Tuomo, ei tarvi aina ottaa itseensä kun omaa mestaria kritisoidaan;)

Vakavammin ottaen, tarkoitin sanalla "hassu" juuri tuota jo monessa muussa yhteydessä esiintuota sekä Mjölliksenkin markkeeraamaa esitystapaa.
Dimitristä saa sanoa jokainen ihan mitä itse haluaa. Häntä ei kiinnosta, eikä juuri minuakaan. Toki jos keskustelusta tasoltaan halutaan edes keskinkertaista, niin mielummin lukisin perusteltuja kommentteja noiden "just just, no joo, Touche, Hassu video" kommentien tilalta.

Sitten kun mennään henkilökohtaisuuksiin, niin ne meinaa harmittaa. Erehtymisen vaaraa ei taida olla, koska kahdesta virallisesta Senshido ohjaajasta tänne / tai tähän ketjuun kirjoittaa allekirjoittanut. Mielestäni henkilökohtaisuuksiin meno ei edusta tämän foorumin linjaa. Olen ilmeisesti väärässä?
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga Tikkurila&Tapanila

#660

Viesti Mjölnir »

Tuomo kirjoitti: Erehtymisen vaaraa ei taida olla, koska kahdesta virallisesta Senshido ohjaajasta tänne / tai tähän ketjuun kirjoittaa allekirjoittanut.
Mistä päättelit, että kyse on tästä ketjusta? Eikä esimerkiksi senshido.comin foorumista?

Ei kannata olla automaattiloukkaantuja ;)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa