Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Pure milling

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6416
Lauteille: Lokakuu 2009

Pure milling

#31

Viesti Ile »

Hyvää settiä Mjölnir. Jos on pikakurssi, niin kyllähän se pitää suunitellakin pikavauhtia...

Itseäni houkuttaisi pudottaa vielä melkein kaikki puolustavampi aines pois ja keskittyä suoraviivaiseen hyökkäämiseen.

Toki perussuojaaminen kamppailuasennossa ja kilpi olisi mukana. Muuten:

-vasen ja oikea suora
-vahvemman käden koukku
-vahvemman käden kyynärpää
-pääpusku
-polvipotku
-polkaisupotku

Yksittäiset suoritukset, kahden iskun kombinaatiot ja ihan muutama harjoite tyyliin: tarttuminen+pääpusku, tarttuminen+raju polvetus jne...

Noin puolet jokaisesta treenisessiosta edellämainittujen harjoittelua välineisiin. Laskeskelin, että välineharjoittelussa voisi kymmellä treenikerralla saada kerättyä suuruusluokkaa 500 toistoa per "työkalu" (jotain suoria lyöntejä paljon enemmän). Ei paljon mitään, mutta paljon enemmän kuin ei mitään...

Toinen puoli jokaisesta treenisessiosta sisältäsi noita työkaluja ja kombinaatioita käyttäen agressiivisen vastahyökkäyksen harjoittelua suojavarustuksessaja totuttelua ihmisen lyömiseen. Hyökkääjän roolina olla klassinen agressiivinen riitapukari joka kävelee edestäpäin vastaan ja hyökkää vapaavalintaisella tyylillä.

Joo, tällainen pelimiehen riskiveto... ;)
Viimeksi muokannut Ile, elo 20, 2010, 14.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Pure milling

#32

Viesti Mjölnir »

Ile71 kirjoitti: Itseäni houkuttaisi pudottaa vielä melkein kaikki puolustavampi aines pois ja keskittyä suoraviivaiseen hyökkäämiseen.
Mielestäni 10 treeniä on jo niin pitkä aika, että siinä ehtii vähän ottaa tuotakin puolta. Mutta olen kouluttanut porukkaa myös siten, että on aikaa puolitoista tuntia. Tällöin ohjelma on esimerkiksi: whiplash ja sama pistooli tai rynkky kädessä, taikka isohko kivi, tiili tahikka mikä tahansa tanko, lapio ym. Polvipotku ja polkaisupotku. Aseen riiston esto.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Pure milling

#33

Viesti tohtorismies »

Mainittakoon se että mitään tietämiäni ilkeyksiä en tarkoituksella opettanut, tiesin tarkalleen että se kaverinin ottaa opitut heti käyttöön kunhan vain mahdollista. Mjölnir, pidän ajttelu mallistasi todella paljon. Voisitko kertoa noin pähkinän kuoressa mikä tämä whiplash on?
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Pure milling

#34

Viesti Mjölnir »

tohtorismies kirjoitti: Voisitko kertoa noin pähkinän kuoressa mikä tämä whiplash on?
Kahdenkäden "pumppulyönti", ikäänkuin painantaelvytys, joka voidaan tehdä rintaan tai naamaan edestä, sivulta esim etäisyystekniikkana olkavarteen / -päähän, takaa vaikka lapaluiden väliin tai kallonpohjaan. Motorisesti helppo, tukee luontaista reaktiota laittaa molemmat kädet kohti uhkaa. Lisäksi on helppo, koska bi-polaarinen symmetria.

[youtube][/youtube]

Tässä potku-miitin videossa näkyy mun osuudessa muutama sovellus, joissa käytetään whiplashia (alkaa noin kohdasta 4:24):
[youtube][/youtube]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Pure milling

#35

Viesti tohtorismies »

Ok, kiitos. Tuon kaltaista vetoa on tullut treenattua joskus.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
harja
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 153
Lauteille: Elokuu 2008

Pure milling

#36

Viesti harja »

Pystyisitkö Mjölnir avaamaan tuota emmental-otetta samalla tavoin? Luulen tajuavani, mistä on kyse, mutta joku sovellusesimerkki olisi kiva...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Pure milling

#37

Viesti Mjölnir »

harja kirjoitti: Pystyisitkö Mjölnir avaamaan tuota emmental-otetta samalla tavoin? Luulen tajuavani, mistä on kyse, mutta joku sovellusesimerkki olisi kiva...
Kaivelen vähän videoarkistoani, mutta tässä esimerkkikuva:

Kuva

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 902
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Pure milling

#38

Viesti MikaelF »

Emmental?? Äsch joku ehti ennen minua mutta kohtuu kuvaava termi
Viimeksi muokannut MikaelF, elo 20, 2010, 18.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

Pure milling

#39

Viesti Jussi Häkkinen »

MikaelF kirjoitti: Emmental??
Juusto. Sormet reikiin.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 902
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Pure milling

#40

Viesti MikaelF »

Hmm minulla tää iFöönin yhteys on ilmeisesti hieman hidas ...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Pure milling

#41

Viesti Mjölnir »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
MikaelF kirjoitti: Emmental??
Juusto. Sormet reikiin.
:thumbsup:
Juu, kaverini keksi tämän nimen tuolle tekniikalle, ja se on nyt jo vakiintunut käytäntö. Suomen Turusta lähtenyt nimi, muuten.

Naama on reikäjuusto (Emmental) ja sormet tungetaan sen koloihin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
harja
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 153
Lauteille: Elokuu 2008

Pure milling

#42

Viesti harja »

Jep, tuota vähän arvelinkin :D

minkälaisia sovelluksia tuolle on? Tuskin sitä staattisena pitona kuitenkaan käytetään. Arvelisin, että alasviennin tehostajana tuo toimii hyvin?
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6416
Lauteille: Lokakuu 2009

Pure milling

#43

Viesti Ile »

harja kirjoitti: minkälaisia sovelluksia tuolle on? Tuskin sitä staattisena pitona kuitenkaan käytetään. Arvelisin, että alasviennin tehostajana tuo toimii hyvin?
Erittäin toimiva joissakin irrottautumisisissa. Toimii hyvin myös jos pitää mennä sivusta auttamaan kaveria, jota joku esim. kuristaa.
Jussi Häkkinen kirjoitti: Juusto. Sormet reikiin.
Joo, tuossa nimessä pyritään melko neutraaliin ilmaisuun. Se kadulla kohdattava juusto voi kuitenkin olla paljon pahemman hajuinen...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Pure milling

#44

Viesti Mjölnir »

harja kirjoitti: Jep, tuota vähän arvelinkin :D

minkälaisia sovelluksia tuolle on? Tuskin sitä staattisena pitona kuitenkaan käytetään. Arvelisin, että alasviennin tehostajana tuo toimii hyvin?
Kyllä, alasviennin tehostaja ja otteen irroittaja.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Pure milling

#45

Viesti bodyguard »

Olin kerran ADAC finlandin kurssilla jossa oli skenaariorata ja kaikki videoitiin. Eräs skenaario oli tollanen 2vs.1 ja kun katteltiin videoita niin lähes kaikki sieltä sivusta tulleet nappasi päästä kiinni. Eli melkein sanoisin että tollanen päästä nappaaminen on aika luonnollinen reaktio useille.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 59 kurkkijaa