Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#46

Viesti bodyguard »

Sniktin opetuksen taso on varmasti hyvä mutta jumankauta kuka sellasella salilla voi kamppailua treenata. Pukuhuoneessa on ruukkukasveja, kiiltävää parkettia ja peilejä :D Nojoo, se tatamitila on kyllä varsin asiallinen.

Ei vaan, tuosta NHB Budo clubista tuli mieleen että pitäisiköhän sitä itekki perustaa joku oma liitto. Sehän kuuluu nykyään kuulemma European RBSD Krav Maga Association:iin josta itse en ainakaan ole koskaan kuullut ja mahtaako siihen muita seuroja kuuluakkaan?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Ruukie
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 122
Lauteille: Elokuu 2010

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#47

Viesti Ruukie »

bodyguard kirjoitti: Sniktin opetuksen taso on varmasti hyvä mutta jumankauta kuka sellasella salilla voi kamppailua treenata. Pukuhuoneessa on ruukkukasveja, kiiltävää parkettia ja peilejä :D Nojoo, se tatamitila on kyllä varsin asiallinen.

Ei vaan, tuosta NHB Budo clubista tuli mieleen että pitäisiköhän sitä itekki perustaa joku oma liitto. Sehän kuuluu nykyään kuulemma European RBSD Krav Maga Association:iin josta itse en ainakaan ole koskaan kuullut ja mahtaako siihen muita seuroja kuuluakkaan?



tosta pukuhuoneesta ajatelin vaan sanoa että siellä toimii muitakin kun pelkkä kamppailu puoli esim GYM/jotakin hierojia ja jumppa hommia kävin siellä kerran ja huomasin että olin katsonut ihan väärin nyt menen uudestaan vähän rahakkaampana :P ja sponsoroituna
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#48

Viesti bodyguard »

Joo, tiiän kyllä että se on osa isompaa salia. Kyse on vaan henkilökohtaisista preferensseistä, mielummin itse treenaan tollasessa Valkeakoski spartan gym tyyppisessä salissa :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#49

Viesti L.K. »

Tää ketjuhan alkaa kohta ainakin osalta viesteiltä muistuttaa Suoli24:llä jossain vaiheessa (ehkä vieläkin?) vellonutta keskustelua jossa kahden tässä ketjussa mainitun salin edustajat kävivät varsin mielenkiintoista keskustelua.

Nimimerkin etu-heijari viestit ovat kyllä viihdearvoltaan olleet varsin hyviä:)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#50

Viesti L.K. »

bodyguard kirjoitti: Joo, tiiän kyllä että se on osa isompaa salia. Kyse on vaan henkilökohtaisista preferensseistä, mielummin itse treenaan tollasessa Valkeakoski spartan gym tyyppisessä salissa :D
Mut hei bg, ajat muuttuvat. Eihän Koskillakaan enää treenata Spartan Gymillä;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#51

Viesti bodyguard »

L.K. kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Joo, tiiän kyllä että se on osa isompaa salia. Kyse on vaan henkilökohtaisista preferensseistä, mielummin itse treenaan tollasessa Valkeakoski spartan gym tyyppisessä salissa :D
Mut hei bg, ajat muuttuvat. Eihän Koskillakaan enää treenata Spartan Gymillä;)
Joo, totta. En oo siellä uudella käynykkään :smt003 Täytyy silti senverran perua että vessa ois kuitenkin ihan kiva, itellä kerran ku olin Valkeakoskella pieni ripulikakka kurkisteli 15 asteen pakkasessa niin ei viittinyt minnekkään mettäkakallekkaan lähteä brushteeth

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#52

Viesti JanneM »

etu-heijari kirjoitti:
JanneM kirjoitti: etu-heijari: Olitko päissäsi kun kirjoitit v<astauksen vai etkä muuten vain halua vastata Neon sinäänsä OT kysymykseen+
Toki voit vastata Neolle myös yksärillä.
Kysymyksiin vastaamatta jättäminen kun on potkun etiketin vastaista.

..lapsikin pyytää tikkaria, ei aina voi saada haluamaansa.

Annoin perusteellisen vastauksen Neolle..
joiden mukaan hän saa vastaukset tiedonjanoonsa.

-lisää hullu pyytää kun saamaan oppii-

JanneM- krapulapäissäsikö kirjoittelit tänne..
En harrasta krapulaa.
Etkä sinä näköjään vastaamista.
Vasstauksesi ei millään tavalla liittynyt Neon kysymykseen. Vaan oli jopa suoranaista vittuilua. VAstaa kysymykseen ole hyvä. Jopa yksityisviesti käy.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Flint
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5
Lauteille: Lokakuu 2009

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#53

Viesti Flint »

Tervehdys,

Ruukie: Osallistumalla itse harjoituksiin, saat mielestäni parhaiten jonkinlaista osviittaa siitä mitä on tulossa.
Ainakin meillä on kurssilaisille jätetty mahdollisuus tutustua lajiin, saliin ja ohjaajiin yhden harjoituksen verran - ilman maksua. Mielestäni se on kaikille reilu peli näin. En itsekään ostaisi uutta autoa ilman koeajoa.
Joten tervetuloa tutustumaan salillemme.

Ja mitä tulee muuhun yhteistyöhön...niin, se on kieltämättä ollut vähäistä. Pitänee ottaa jonkinlainen ryhtiliike asiassa.
Jospa minä avaan peliä seuraavalla lauseella: Seurallamme oleva RedMan iskusuojapuku on vuokrattavissa kaikille kansainvälisen kattojärjestön alla toimiville Krav Maga seuroille. Yhteys allekirjoittaneeseen. http://www.chitalada.com" onclick="window.open(this.href);return false; ja yhteystiedot.

Eikä tuo meidän toimintamme nyt niin salaista ole muutenkaan. Salimme ovet ovat edelleenkin sunnuntaita lukuun ottamatta joka päivä avoinna. =)

Kimmo Kivinen
Krav Maga vastaava
Chitalada Finland
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#54

Viesti n0k »

Riksun heraclesissa sai vissiin treenata jonkun kk peruskursseilla ilman maksua. Valkeakosken menosta en tiedä
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#55

Viesti Mjölnir »

n0k kirjoitti: Riksun heraclesissa sai vissiin treenata jonkun kk peruskursseilla ilman maksua. Valkeakosken menosta en tiedä
Peruskurssilla ensimmäinen viikko ilmaiseksi. Sen jälkeen vähintään puolet kurssimaksusta, ja kuukauden päästä toinen puolikas.

Jos on harjoitellut aiemmin, eli käynyt peruskurssin vaikka jossain muualla, niin ensimmäinen käyntikerta tutustumisen piikkiin, sen jälkeen kerta-, kuukausi-, puolivuosi- tai vuosimaksu.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#56

Viesti Rojola »

Osaisiko joku valaista, mitä käytännön eroja (harjoittelu/pääperiaatteet) on israelilaisten IKMF/KMG Krav Magalla verrattuna ranskalaisten FEKM Krav Magaan?
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
etu-heijari
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 8
Lauteille: Elokuu 2010

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#57

Viesti etu-heijari »

Flint kirjoitti: Tervehdys,

Ruukie: Osallistumalla itse harjoituksiin, saat mielestäni parhaiten jonkinlaista osviittaa siitä mitä on tulossa.
Ainakin meillä on kurssilaisille jätetty mahdollisuus tutustua lajiin, saliin ja ohjaajiin yhden harjoituksen verran - ilman maksua. Mielestäni se on kaikille reilu peli näin. En itsekään ostaisi uutta autoa ilman koeajoa.
Joten tervetuloa tutustumaan salillemme.

Ja mitä tulee muuhun yhteistyöhön...niin, se on kieltämättä ollut vähäistä. Pitänee ottaa jonkinlainen ryhtiliike asiassa.
Jospa minä avaan peliä seuraavalla lauseella: Seurallamme oleva RedMan iskusuojapuku on vuokrattavissa kaikille kansainvälisen kattojärjestön alla toimiville Krav Maga seuroille. Yhteys allekirjoittaneeseen. http://www.chitalada.com" onclick="window.open(this.href);return false; ja yhteystiedot.
hmm.. kuullostaa mielenkiintoiselta voishan siellä tulla poikkeen kattomassa..
Eikä tuo meidän toimintamme nyt niin salaista ole muutenkaan. Salimme ovet ovat edelleenkin sunnuntaita lukuun ottamatta joka päivä avoinna. =)

Kimmo Kivinen
Krav Maga vastaava
Chitalada Finland

Ylipotkija: Lainaukset korjattu. Ainakin yritetty. Muistakaa nyt oikeasti oikolukea viestinne ennen lähettämistä.
Kuvake
Neo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 245
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Vantaa

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#58

Viesti Neo »

Neo kirjoitti:
etu-heijari kirjoitti: ilmeisesti olet "neo" aika uusi kamppailulajien monenkirjavassa maailmassa, kun kovasti kyselet.
kyselyistäsi päätellen olen itse sinua harjoittelijana kokeneempi, joten vastaan;
määrittele uusi? kun kerran olet harjoittelija niin kokenut niin varmaan voit sitten vastata myöskin siihen varsinaiseen kysymykseen?
etu-heijari kirjoitti: -ota rauhassa, älä hötkyile, ei roomaakaan luotu päivässä sama pätee kamppailulajeihin
otan :)
etu-heijari kirjoitti: -vaikka tiedonjanosi on kova, etene pitkäjänteisesti pala palalta omassa tahdissasi ja aikataulussasi, älä vertaa itseäsi muihin
tässä vaiheessa elämä mennään jo muidenkin asioiden aikataulujen mukaan.(valitettavasti)
etu-heijari kirjoitti: -tutustu eri lajeihin itse käymällä paikanpäällä katsomassa harjoituksia ja tee itse omia johtopäätöksiä
näin olen aina tehnyt, niin suomessa kuin ulkomailla
etu-heijari kirjoitti: -tsemppiä ja intoa treeneihisi ja nousujohteista kehitystä-
kiitos ja sitä samaa


nyt ollaan jo aikas kaukana Tampesterin KM-saleista... 8-)
:?:
Rennosti...JUMALAUTA RENNOSTI!
Kuvake
Ruukie
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 122
Lauteille: Elokuu 2010

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#59

Viesti Ruukie »

Tämä nyyppä on tehnyt päätöksensä meen tonne SKNIT! Harrastamaan KM:aa tai jotain muuta mutta kiitoksia vastauksista ja kommenteista
Flint
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5
Lauteille: Lokakuu 2009

Kysymys Tampereella toimivista KM-saleista

#60

Viesti Flint »

Rojola kirjoitti: Osaisiko joku valaista, mitä käytännön eroja (harjoittelu/pääperiaatteet) on israelilaisten IKMF/KMG Krav Magalla verrattuna ranskalaisten FEKM Krav Magaan?
Heh, nyt en ihan täysin ymmärrä kysymyksen asettelua israelilaisten ja ranskalaisten välille, sillä kyllä nuo FEKM:n tekniikat perustuvat ihan niihin samoihin lähtökohtiin kuin IKMF:n tekniikatkin. :D
Eikä vähiten siksi, että Euroopan Krav Maga liiton pääkouluttajamme on ollut lajin perustajan (Imi) omia oppilaita, aivan kuten Eyalkin IKMF:n puolella. Tottakai laji on mennyt niistä ajoista eteenpäin ja varmasti löytyy jotain eroavaisuuksiakin, mutta väittäisin harjoitteiden sisältävän samansuuntaisen peruskaavan. Tästä pitää huolen tasojärjestelmät ja ohjaajilta vaadittavan jatkuvan koulutuksen (Mitä meillä PKMI:n/FEKM:n alla toimittaessa löytyy tänä päivänä kiitettävästi, niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin.) ja koulutuksen auditoinnin. (Joko osaa tai sitten ei.)

Ilmeisesti osalle foorumilaisista FEKM ja Douieb ovat jääneet hieman etäisiksi, joten laitan tähän loppuun osan tekstinpätkästä, joka löytyy myös osoitteesta http://www.krav-maga.fi/uutiset.htm" onclick="window.open(this.href);return false; .
_____________________________________________________________________________________
RICHARD DOUIEB
Euroopan Krav maga-liiton presidentti ja pääkouluttaja Richard Douieb (Master 6. Dan) syntyi Israelissa Jerusalemissa 1956. Douieb aloitti liikunnallisen uransa voimistellen ja uiden siirtyen vuonna 1970 nyrkkeilemään. Krav magan ja karaten harjoittelun hän aloitti paikallisella Kibbuzilla 1973 jatkaen harjoittelua Israelin armeijan palvelukseen siirryttyään. Armeijassa hän suoritti krav magassa sotilaskouluttajan pätevyyden ja sai oikeuden opettaa lajia armeijan sotilaille ja henkilöstölle. Douieb palveli vuosina 1974-1976 commando-joukoissa, jotka koostuivat Israelin valtion parhaista valiosotilaista. Douieb osallistui arabimaiden kanssa käytyihin taistelutehtäviin ja haavoittui pahasti vuonna 1976. Haavoittunut Douieb siirrettin toipumaan sairaalaan, josta hänet kotiutettiin kotihoitoon vuoden päästä. Tämän jälkeen Douieb suoritti voimistelun opettajan tutkinnon yliopistossa sekä ensimmäisen asteen mustan vyön krav magassa. Vuonna 1980 Douieb muutti Ranskaan ja aloitti thainyrkkeilyn, savaten, judon ja ju jutsun harjoittelun. Kilpailuhenkinen ja kovaa harjoitteleva Douieb voitti nyrkkeilyn ja savaten Ranskan mestaruudet sekä suoritti ju jutsussa mustan vyön.

Krav magan perustaja Imi Lichtenfeld huomasi Douiebin kyvyt ja halusi Douiebin johtavan krav maga-toimintaa koko Euroopassa. Douieb otti Imin suoman kunnian vastaan; Euroopan Krav Maga-liitto perustettiin 1987 Ranskaan.

Joitakin vuosia tämän jälkeen Imi Lichtenfeld myönsi parhaille oppilailleen lupia perustaa lisää liittoja eri puolille maailmaa. Ehtona oli liittorajojen kunnioittaminen ja yhtenäinen krav maga-perhe. Imin kuoltua näitä sopimuksia ei ole enää noudatettu. Douieb vastaa aina kysymykseen, miksi hän ei perusta maailman liittoa Imin kuoltua, samalla tavalla: "Imi halusi minun johtavan Euroopan krav maga-toimintaa. En riko hänen tahtoaan vastaan, sillä minulle ei ole tärkeintä mahdollisimman suuri liitto; teen mieluummin yhteistyötä hyvien ihmisten kanssa, joista pidän. Haluan myös pitää tason korkeana." Douieb on tunnettu korkeasta moraalista ja hyvistä oppilaistaan kaikkialla maailmassa.

Euroopan krav maga-liitto toimii Ranskassa, Belgiassa, Puolassa, Italiassa, Espanjassa, Sveitsissä, Portugalissa, Monacossa sekä Suomessa. Imi on myöntänyt Douiebille krav magassa siviili- ja sotilaskouluttajan diplomit sekä viidennen asteen mustan vyön (Master 5. dan).
Eurosportilta Douieb on monille suomalaisillekin tuttu näky Pariisin Bercyn-hallissa vuosittain järjestettävästä maailman suurimmista Martial Art Festifaalista, jossa hän esiintyy parhaiden krav maga-oppilaidensa kanssa. Suomessa Douieb on vieraillut kansainvälisten leirien opettajana viime vuosina useasti. Suomalaisia krav maga-harrastajia ja -kouluttajia hän pitää korkeatasoisina. Doueb uskookin voivansa myöntää muutaman vuoden sisällä Suomeen useita mustia vöitä lisää.
______________________________________________________________________________________

Lopullista vastausta eroavaisuuksista en pysty sinulle sanomaan, koska kokemukseni ovat pääsääntöisesti FEKM:n puolelta, lukuunottamatta yksittäisiä harjoituksia IKMF:n kavereiden kanssa.
Mutta uskoisin jatkavien jäsenten osoittavan toiminnan olevan ammattimaista, niin FEKM:ssä kuin IKMF:ssäkin.
Treeni-intoa toivottaen.
- Kimmo -

Kimmo Kivinen
Krav Maga vastaava
Chitalada Finland
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Tsaar1 ja 26 kurkkijaa