Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

CCWW ja Jyrki Saario???

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

CCWW ja Jyrki Saario???

#1

Viesti Sami Tolvanen »

Valistakaahan nyt joku minua tietämätöntä aloittelijaa, jotta mikä ihme on "CCWW"? Törmäsin termiin Scandinavian Defendo Finlandin nettisivuilla (http://www.defendo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;) olleessa leiriesitteessä, jossa leirin vetäjien esittelyssä sanottiin:

"Jyrki Saario - the primus motor of Defendo, founder of CCWW".

Nyt siis kiinnostaisi tietää että mikä tuo CCWW on kun en sitä Potkun sivuilta löytänyt enkä googlettamallakaan.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

CCWW ja Jyrki Saario???

#2

Viesti L.K. »

Sain Jyrkiltä meilillä luvan täsmentää termiä seuraavasti (teksti siis suoraan Jyrkiltä):

Aloitusviestissä mainittu lause on Unkarilaisten käsialaa, jota voi täsmentää seuraavasti:
Jyrki Saario
Scandinavian Defendo; Primus Motor
Co-founder of CCWW

CCWW on kansainvälinen ryhmä/järjestö joka on keskittynyt historiallisen kamppailun tutkimukseen, harjoitteluun ja opettamiseen. Jyrki on yksi ryhmän/järjestön perustaja jäsenistä ja tällä hetkellä myös puheenjohtaja. Nettisivuja ei ole.
CCWW on lyhennys Combat Classics World Wide- sanoista.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

CCWW ja Jyrki Saario???

#3

Viesti Sami Tolvanen »

L.K. kirjoitti: Sain Jyrkiltä meilillä luvan täsmentää termiä seuraavasti (teksti siis suoraan Jyrkiltä):

Aloitusviestissä mainittu lause on Unkarilaisten käsialaa, jota voi täsmentää seuraavasti:
Jyrki Saario
Scandinavian Defendo; Primus Motor
Co-founder of CCWW

CCWW on kansainvälinen ryhmä/järjestö joka on keskittynyt historiallisen kamppailun tutkimukseen, harjoitteluun ja opettamiseen. Jyrki on yksi ryhmän/järjestön perustaja jäsenistä ja tällä hetkellä myös puheenjohtaja. Nettisivuja ei ole.
CCWW on lyhennys Combat Classics World Wide- sanoista.
Kiitos kovasti tiedosta ja vaivannäöstä!
:kiitos:
Tuohan on mielenkiintoista, että herra Saario on tuollaisessakin toiminnassa mukana. Mitähän tuo "historiallinen kamppailu" mahtaa pitää sisällään?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

CCWW ja Jyrki Saario???

#4

Viesti Mjölnir »

Sami Tolvanen kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Sain Jyrkiltä meilillä luvan täsmentää termiä seuraavasti (teksti siis suoraan Jyrkiltä):

Aloitusviestissä mainittu lause on Unkarilaisten käsialaa, jota voi täsmentää seuraavasti:
Jyrki Saario
Scandinavian Defendo; Primus Motor
Co-founder of CCWW

CCWW on kansainvälinen ryhmä/järjestö joka on keskittynyt historiallisen kamppailun tutkimukseen, harjoitteluun ja opettamiseen. Jyrki on yksi ryhmän/järjestön perustaja jäsenistä ja tällä hetkellä myös puheenjohtaja. Nettisivuja ei ole.
CCWW on lyhennys Combat Classics World Wide- sanoista.
Kiitos kovasti tiedosta ja vaivannäöstä!
:kiitos:
Tuohan on mielenkiintoista, että herra Saario on tuollaisessakin toiminnassa mukana. Mitähän tuo "historiallinen kamppailu" mahtaa pitää sisällään?
Muunmuassa moderni defendo on osin "palautettu" manuaaleista. Kyseistä lajia ei ole käsittääkseni säilynyt katkeamattomana Fairbairnin ajoista.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

CCWW ja Jyrki Saario???

#5

Viesti flammee »

L.K. kirjoitti: CCWW on kansainvälinen ryhmä/järjestö joka on keskittynyt historiallisen kamppailun tutkimukseen, harjoitteluun ja opettamiseen. Jyrki on yksi ryhmän/järjestön perustaja jäsenistä ja tällä hetkellä myös puheenjohtaja. Nettisivuja ei ole.
CCWW on lyhennys Combat Classics World Wide- sanoista.
Onko CCWW siis Wolfen korvike? Vai oliko se perustettu jo ennen erimielisyyksiä?
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

CCWW ja Jyrki Saario???

#6

Viesti Mjölnir »

Sami Tolvanen kirjoitti: Voiko muuten jo tosiaan puhua Scandinavian Defendosta erillisenä asiana Modern Defendosta?

Voi kun mä jaksaisin joskus treenata yhtä kovaa ku kysellä...
Scandinavian Defendo ja Modern defendo eivät tule olemaan enää sama asia. Kuitenkin tekniset eroavaisuudet ovat mielestäni aika pieniä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

CCWW ja Jyrki Saario???

#7

Viesti Sami Tolvanen »

Mjölnir kirjoitti:
Sami Tolvanen kirjoitti: Voiko muuten jo tosiaan puhua Scandinavian Defendosta erillisenä asiana Modern Defendosta?

Voi kun mä jaksaisin joskus treenata yhtä kovaa ku kysellä...
Scandinavian Defendo ja Modern defendo eivät tule olemaan enää sama asia. Kuitenkin tekniset eroavaisuudet ovat mielestäni aika pieniä.
Ok. Tämä on hyvä tietää, vaikka tuskin tällä nyt on suurta merkitystä tällaisen vasta-alkajan elämään ja harjoitteluun. :)

Mitä nämä "pienet tekniset eroavaisuudet" tulevat mielestäsi olemaan (tai ovat jo nyt)?

Onko vielä tietoa käytetäänkö jatkossakin samaa tasojärjestelmää jne?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

CCWW ja Jyrki Saario???

#8

Viesti Mjölnir »

Sami Tolvanen kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Sami Tolvanen kirjoitti: Voiko muuten jo tosiaan puhua Scandinavian Defendosta erillisenä asiana Modern Defendosta?

Voi kun mä jaksaisin joskus treenata yhtä kovaa ku kysellä...
Scandinavian Defendo ja Modern defendo eivät tule olemaan enää sama asia. Kuitenkin tekniset eroavaisuudet ovat mielestäni aika pieniä.
Ok. Tämä on hyvä tietää, vaikka tuskin tällä nyt on suurta merkitystä tällaisen vasta-alkajan elämään ja harjoitteluun. :)

Mitä nämä "pienet tekniset eroavaisuudet" tulevat mielestäsi olemaan (tai ovat jo nyt)?

Onko vielä tietoa käytetäänkö jatkossakin samaa tasojärjestelmää jne?
Käsittääkseni suurimmat erot ovat siinä, että Scandinavian Defendon asetekniikat ovat Kapap'sta; modern defendon vastaavat näyttävät enemmän ju-jutsulta/hapkidolta.

Tasojärjestelmän muutoksista ei ainakaan oli mitään tietoa. Krav Magassa ja Scandinavian Defendossa on ainakin aika samankaltaiset tasomerkit ja niitä myy sama firma, joten tuskin mitään radikaalia on tulossa :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

CCWW ja Jyrki Saario???

#9

Viesti Sami Tolvanen »

Mjölnir kirjoitti: Käsittääkseni suurimmat erot ovat siinä, että Scandinavian Defendon asetekniikat ovat Kapap'sta; modern defendon vastaavat näyttävät enemmän ju-jutsulta/hapkidolta.

Tasojärjestelmän muutoksista ei ainakaan oli mitään tietoa. Krav Magassa ja Scandinavian Defendossa on ainakin aika samankaltaiset tasomerkit ja niitä myy sama firma, joten tuskin mitään radikaalia on tulossa :D
Kun nyt kyselyn alkuun olen päässyt niin... Osaatko valottaa miksi juuri Kapap'sta? Ja mikäs se ero Kapap'n ja KM:n välillä taas olikaan...?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

CCWW ja Jyrki Saario???

#10

Viesti Mjölnir »

Sami Tolvanen kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Käsittääkseni suurimmat erot ovat siinä, että Scandinavian Defendon asetekniikat ovat Kapap'sta; modern defendon vastaavat näyttävät enemmän ju-jutsulta/hapkidolta.

Tasojärjestelmän muutoksista ei ainakaan oli mitään tietoa. Krav Magassa ja Scandinavian Defendossa on ainakin aika samankaltaiset tasomerkit ja niitä myy sama firma, joten tuskin mitään radikaalia on tulossa :D
Kun nyt kyselyn alkuun olen päässyt niin... Osaatko valottaa miksi juuri Kapap'sta? Ja mikäs se ero Kapap'n ja KM:n välillä taas olikaan...?
Mennään tänne jatkamaan kapapista.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

CCWW ja Jyrki Saario???

#11

Viesti L.K. »

flammee kirjoitti:
L.K. kirjoitti: CCWW on kansainvälinen ryhmä/järjestö joka on keskittynyt historiallisen kamppailun tutkimukseen, harjoitteluun ja opettamiseen. Jyrki on yksi ryhmän/järjestön perustaja jäsenistä ja tällä hetkellä myös puheenjohtaja. Nettisivuja ei ole.
CCWW on lyhennys Combat Classics World Wide- sanoista.
Onko CCWW siis Wolfen korvike? Vai oliko se perustettu jo ennen erimielisyyksiä?
Ilman 100% varmistusta Jyrkiltä, uskaltaisin sanoa että on perustettu eikä ole mikään korvike.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
mvar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 184
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lahti

CCWW ja Jyrki Saario???

#12

Viesti mvar »

Korvike on hiukan huono sanonta.

Uskaltaisin hahmotella, että Skandinavian defendo hakee vielä linjaansa sekä sisällön että nimen osalta.

Kuten harrastaja aiempana mainitsi, niin pelkällä defendo haulla tulee monenlaista vastaan ja sää hänet hiukan hämmenyksiin.

Defendo tulee aina heijastamaan, että se on Wolfen juttu. Näin siksi, että se markkinoitiin alussa niin voimakkaasti juuri Wolfen nimen kautta.

Tuntematta taustoja enempää uskaltaisin veikata seuraavaa:
- Skandinavian defendo tulee sisällöltään muuttumaan vielä ( ei ole enään ne 56 tekniikkaa). Yksinkertaisesti tuote elää vielä.
- kun se muuttuu, niin onko se enään defendoa vai hybridi?
- Skandinavian defendo tulee nimenä tulevaisuudessa muuttumaan, juuri yllämainitun (Wolfen) nimen takia. Onko se sitten juuri CCWW?
Älä usko piraatteihin ja varastettuun. Usko laatuun ja muista mainita lähde, mistä tekniikat on lainattu.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

CCWW ja Jyrki Saario???

#13

Viesti AriJ »

Niin, jos Defendo määrittyy lajiksi jossa on vain juuri nuo 56 tekniikkaa, ja sitä pakkaa ryhdytään sitten uusimaan/poistamaan/lisäämään, niin ei se ehkä pian ole enää "sitä defendoa" (ja jos nimen Defendo suhteen on vielä jotain kopiosuojausta, niin)....
______________________
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

CCWW ja Jyrki Saario???

#14

Viesti bodyguard »

Mitä hittoa :D

Jos lajia muutetaan siitä niin se ei ole enää Modern Defendoa mutta mitä sitten kun ei se enää muutenkaan ole Modern Defendoa :lol:

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

CCWW ja Jyrki Saario???

#15

Viesti AriJ »

Mutta eikö tässä voida nähdä asia niinkin, että enää ei olisi rajattu se mitä laji on (jos se aiemmin niin oli)?
______________________
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 40 kurkkijaa