Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, IMPACT, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Ylipotkijat: Mjölnir, Tyttö

Vastaa
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Lauteille: Helmikuu 2006
Tykännyt: 16 kertaa
Tykätty: 108 kertaa

Viesti Kari Aittomäki » kesä 5, 2018, 16.53

Muistan lukeneeni että jotkut soolona keikkaa ajavat seriffit kantoivat vasemmalla sivulla myös sen takia, ettei etupenkillä kuljetettava poka saisi päähänsä kokeilla aseennappausta?

Eikös ne kuitenkin kuljeta takapenkillä ja jos on aavistus tättäröinnistä niin raudoissa?

Kuvake
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Lauteille: Helmikuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 29 kertaa

Viesti YJT » kesä 5, 2018, 19.08

Siitä takapenkillä voi kurottaa etupenkkien välistä. Tosin jenkeissä käsiraudat eivät ole voimankäyttöväline kuten meillä, joten siellä asiakkaan voi raudoittaa ennakoivasti mikä on se syy, että lähtökohtaisesti kaikki laitetaan rautoihin. Mutta toki käsiraudat ovat vain hidaste.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)

Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Lauteille: Helmikuu 2006
Tykännyt: 16 kertaa
Tykätty: 108 kertaa

Viesti Kari Aittomäki » joulu 15, 2018, 02.54

Tää on jääny vähä kaihertaan:
YJT kirjoitti:
kesä 5, 2018, 19.08
Mutta toki käsiraudat ovat vain hidaste.
Siis eikös ne kädet mene rutiinilla taakse?
On juu tiedän veikkoja jotka kykenee pujottaan kädet eteen, kerrotusti joku jopa hypyn aikana:

Leffaintoilijana on aivan pakonpakonpakko laittaa tämä pätkä yhdestä lempparistani, tuo inkkari on/oli oikeestikin sitä mitä väittää ja helevatin järeä tyyppi kaiken kaikkiaan. Leffa on Thunderheart, perkeleenmoinen.
Stunttiveikko ei aivan onnistu mutta kerrotusti joku tuon on tehnyt ja vieläpä juuri Badlandseillä.

No, mitä minä pureksin on tuo lause raudoista.
Onko vastaan tullut edes kuulopuheena näitä käsirautojen irrottajia?
Mä olen nämligen opetellut ja jopa oppinut aukaisemaan saranamallisetkin raudat ilman avainta, jos vain lukitus ei ole päällänsä.
Vaatii kyllä aikaa ja hermoja, onnistui enimmin.

Ketjunkatkaisusta kuulee kans juttuja, olen aikas jassoo.
Vaikka olenki onnistunu katkasemaan rautakangen.
Gruh.

Kuvake
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Lauteille: Helmikuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 29 kertaa

Viesti YJT » joulu 15, 2018, 14.05

Raudat lähtökohtaisesti taakse, mutta itse vierastan ehdottomia "aina" tai "ei koskaan" -tyyppisiä termejä. Eli joskus myös muulla tavalla.

Ei ole minulle tullut vastaan että joku olisi rikkonut raudat, mutta useampia valokuvia olen nähnyt. Käsittääkseni ne ovat olleet yleensä huonolaatuista tavaraa. Sen sijaan useampia kertoja olen nähnyt miten kädet menevät takaa eteen, joskus on mennyt nopeastikin mutta ei kuitenkaan hyppäämällä.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 kurkkijaa