Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#316

Viesti Kari Aittomäki »

Muistan lukeneeni että jotkut soolona keikkaa ajavat seriffit kantoivat vasemmalla sivulla myös sen takia, ettei etupenkillä kuljetettava poka saisi päähänsä kokeilla aseennappausta?

Eikös ne kuitenkin kuljeta takapenkillä ja jos on aavistus tättäröinnistä niin raudoissa?
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#317

Viesti YJT »

Siitä takapenkillä voi kurottaa etupenkkien välistä. Tosin jenkeissä käsiraudat eivät ole voimankäyttöväline kuten meillä, joten siellä asiakkaan voi raudoittaa ennakoivasti mikä on se syy, että lähtökohtaisesti kaikki laitetaan rautoihin. Mutta toki käsiraudat ovat vain hidaste.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#318

Viesti Kari Aittomäki »

Tää on jääny vähä kaihertaan:
YJT kirjoitti: kesä 5, 2018, 19.08 Mutta toki käsiraudat ovat vain hidaste.
Siis eikös ne kädet mene rutiinilla taakse?
On juu tiedän veikkoja jotka kykenee pujottaan kädet eteen, kerrotusti joku jopa hypyn aikana:


Leffaintoilijana on aivan pakonpakonpakko laittaa tämä pätkä yhdestä lempparistani, tuo inkkari on/oli oikeestikin sitä mitä väittää ja helevatin järeä tyyppi kaiken kaikkiaan. Leffa on Thunderheart, perkeleenmoinen.
Stunttiveikko ei aivan onnistu mutta kerrotusti joku tuon on tehnyt ja vieläpä juuri Badlandseillä.


No, mitä minä pureksin on tuo lause raudoista.
Onko vastaan tullut edes kuulopuheena näitä käsirautojen irrottajia?
Mä olen nämligen opetellut ja jopa oppinut aukaisemaan saranamallisetkin raudat ilman avainta, jos vain lukitus ei ole päällänsä.
Vaatii kyllä aikaa ja hermoja, onnistui enimmin.

Ketjunkatkaisusta kuulee kans juttuja, olen aikas jassoo.
Vaikka olenki onnistunu katkasemaan rautakangen.
Gruh.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#319

Viesti YJT »

Raudat lähtökohtaisesti taakse, mutta itse vierastan ehdottomia "aina" tai "ei koskaan" -tyyppisiä termejä. Eli joskus myös muulla tavalla.

Ei ole minulle tullut vastaan että joku olisi rikkonut raudat, mutta useampia valokuvia olen nähnyt. Käsittääkseni ne ovat olleet yleensä huonolaatuista tavaraa. Sen sijaan useampia kertoja olen nähnyt miten kädet menevät takaa eteen, joskus on mennyt nopeastikin mutta ei kuitenkaan hyppäämällä.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
sikajudoka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 565
Lauteille: Helmikuu 2009

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#320

Viesti sikajudoka »

Jim Shorttin tekniikkaa ampuma-asetta vastaan Saksan bodyguard-kurssilta.

magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#321

Viesti magamies »

Jimbo on ammattilmies, kävi 80 luvulla usein suomessa kun Aven kanssa olivat samoissa kuvioissa.
Magamies
Illu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 119
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#322

Viesti Illu »

YJT kirjoitti: joulu 15, 2018, 14.05 Ei ole minulle tullut vastaan että joku olisi rikkonut raudat, mutta useampia valokuvia olen nähnyt. Käsittääkseni ne ovat olleet yleensä huonolaatuista tavaraa. Sen sijaan useampia kertoja olen nähnyt miten kädet menevät takaa eteen, joskus on mennyt nopeastikin mutta ei kuitenkaan hyppäämällä.
Itselleni on käynyt niin, että asiakas rikkoi käsiraudat - olivat vielä HIATTSin saranaraudat. Toinen kaari aukesi kun kohde väänsi niitä, pari hampan kärkeä oli katkennut/vääntynyt.

Luonnollisesti kohdehenkilö ei myönnä vastustaneensa toimenpidettä ja pitää rautojen avautumisen jälkeistä kaasusumuttimen käyttöä täysin kohtuuttomana voimakeinona.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#323

Viesti Kari Aittomäki »

Rautojen rikkominen on yksi seikka..

Tuolla väkäleukapuolella se rautojen taitava irrottaminen on yksi leuhkimisen väline, verrattain moni kertoo tempun tehneensä ja lyöneensä raudat konstaapelin käteen "ole hyvä."
Olenpa kuullut että raudat ois livautettu poliisin ranteisiin. Joopajee.

Onhan se viileetä mutta multa ainaki menee, meni treenatessa aukiliruttamiseen melkoisen pitkä aika.
Oli oisko tapauksia jossa kriminero ois riisunu raudat ominavuin?

Mitä Jim Shorttiin tulee, olen paitsi treenannut myös toiminut kanssaan ja se jätkä nyt vaan osaa.
Ne kontaktit oli myös sellasta kamaa jotta jep.
Maksoivat tään talon.

Eli tuo "narahtaminen" on kärpästen surinaa.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#324

Viesti MikaM »

Noita Venäjän poika järjestää, ihan ammutaan vastaan, tönitään ammunnan aikana jne.
http://www.rightthisminute.com/video/ru ... -ever-seen
Sinne vaan.
Ylipotkija: Siirretty viestejä puutarhasaksiketjusta.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#325

Viesti Timpa »

Joo, oman hengen vaarantuminen luo suoritukseen erilaista painetta.
Männä vuosina ostettiin kavereiden kanssa Paint Ball -aseet, ja mentiin paljon niitä pelejä. Jo pelkästään niiden osumien tuottamien mustelmien ja kuhmujen välttely loi suorituspaineita.
Kerran kaveri ampui metristä otsaani täydellisen napin. Lippis lensi päästä kuin lännenelokuvissa, ja loppuillan saunomisissa kaikki ihailivat komeaa kuhmuani. Ääni oli kuulemma sama kuin olisi lahoon kantoon osunut.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#326

Viesti Kari Aittomäki »

MikaM kirjoitti: syys 1, 2019, 06.25 Sinne vaan.
Oltu ja tehty. Tuo on vielä peruskamaa.
Jenkit on tissiposkia.

Hyvä kokemus osoittaa että ellei aidosti ole tottunut stressiliikkeessä loogisuuteen, menee tilanne säpsähtelyksi ja rätkimiseksi.
Mä olen kasellut sitä poliisipoikain ehdollistamista ja olen tullut tulokseen että se komentelu on suunnattu yhtäpaljon itselle kuin kohteelle.
Källi konsti.

Tottihan kertoo kirjassaan kuinka kerran heitä oli kaksi käskyttäjää jotka antoivat pokalle keskenään ristiriitaisia kehotuksia.
Tasokas tunnustus.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#327

Viesti MikaM »

Näkeehän noita videoita paljon, joissa toinen huutaa epäiltyä polvilleen ja toinen maata. Tai huudetaan kitarisat pitkällä polvilleen, joka on jo polvillaan.
Olet mielestäni oikeassa tuossa, että huuto on myös itselle, vrt 'uraaaaaa!'.
Ne on mielenkiintosia tilanteita, joissa jännäkakka hakkaa kalsareita.

Tuo maalikuula on ihan hyvä ja turvallinen reenikeino, etenkin jos vaatteet kastellaan, että vartalo-osumatkin oikeasti sattuu... Ja naamari on ainoa suoja, ettei nyt sentään kurillaan pysyvästi vahingoiteta ketään. Onkos korviin hyviä suojia nin, että vielä kuitenkin hyvin kuulee hiipimiset ym?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#328

Viesti Kari Aittomäki »

Vahakuulat on parempia, voi käyttää omaa kahvaa ja taatusti sattuu tarpeeksi.
Mä takavuosina kertoilinkin niistä treeneistä, itte käytin kahta veistä ja asettani, kaverilla oli kilpa-aseensa.
Hyviä sessioita.
sepeto kirjoitti: elo 31, 2019, 14.51 IDPAn kisoissa pistooli pitää olla piilossa ja vedetään vasta äänimerkistä.
Onko äänimerkkiin joku erityinen syy?
Triggerinä se on aika äärijuttunen, lujassa hengenmenotilanteessa voi toki lääpäistä ilman näköhavaintoa mutta enimmin se ärsyke kuitenkin taitaa olla visuaalinen.
Kun se "ampumispäätös" ja muut rintaäänitermit viittaa varmistettuun maaliin.

Tähän nyt ei saa puutarhasaksia enää milläänkonstilla jengattua mukaan..
Noissa mainitsemissani treeneissä mä käytin heitettyä veistä pelotteena, kaveri jännäs sitäjuttua enemmän ku vahaluotia ja sähläs.
Heitin tottakai viereen, teit isän astumaan..

Se oli velipoikiensa kanssa väijysotaa aidoilla kivääreillä ja räjähtävillä luodeilla.
- Ammutaan viereen.

Ja eipä veljesten viinapesälle kovin moni halunnut lähteä sörkkimään.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#329

Viesti Timpa »

En lähtenyt vaatteiden kastelulla hakemaan lisätuskaa :) muutenkin keho oli täynnä punaisia läiskiä. Mutta toki jos halutaan harjoitella toimintaa ultimaattisen häirinnän stressitilassa.

Naamareissamme on korvasuojaus, enkä ole kokenut sen haittaavan kuulemista.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#330

Viesti Kari Aittomäki »

Mahtais olla niin - en ole ikinä kuulapyssyillä treenaillut - että se suhteellinen turvallisuudentunne houkuttaapi rokkänrolliin eli rätkimiseen.
Vahaluodit taasen on niin ikäviä että se tilannekiihkeys simuloi kohtuuhyvin sitä tosipaikan intensiteettiä.
Tosin se tosipaikan riemastus on sellasta kuparinmakua jota ei matkittua saa kuin katolta hyppäämällä.

Mulle kasvosuojukset antaa ilkeää värinää.. mä näin kerran etelämpänä ekamaailmansodan veteraanin, vanha mies mutta hyväkuntoinen.
Vaikka osumaa oli ottanutkin, pienikokoinen liikkui kevyesti ja eleettömästi.
Piti kasvonaamiota joka kaikesta päätellen oli vanha ja hiukan vaivalloinen. En tiedä mitä kuttaperkkaa mahtoi olla, maalatut värit olivat hilseilleet.

Hän oli näitä jotka olivat saaneet rujon kasvovamman ja joille oli väsätty naamannäkönen proteesi ettei kanssaihmiset yökkäis.
Sen miehen ryhti ja olemisen laatu - ja lopultakin se jo vanhentuneen oleman uhkaavuus - olivat sitä luokkaa että nää kaikenlaiset naamapleksit vaikuttaa minusta niinku niin alleviivaavan kantajansa tissiposkisuutta.

Poikkeuksia toki on. Niinku Hannibal Lecterin maski tai tämä mies, nöösivuosieni sankari.

Kuva

Jiri Holeček, Tsekkoslovakian tiikeri.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa