Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendon tulevaisuus?

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

marija
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 36
Lauteille: Joulukuu 2008

Defendon tulevaisuus?

#46

Viesti marija »

On varmaan, mutta yllä mainittu versio olisi hauskempi.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendon tulevaisuus?

#47

Viesti Mika »

marija kirjoitti: On varmaan, mutta yllä mainittu versio olisi hauskempi.
:smt003
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
NaapurinMies
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 47
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Turku

Defendon tulevaisuus?

#48

Viesti NaapurinMies »

Suomessa ollaan nyt vain totuttu siihen että näitä lajeja opetetaan kansakoulun jumppasalissa, ilmaiseksi. Talkoo- ja vapaaehtoistouhu on Suomalaisen harrastustoiminnan perusta ja sydän, sitä ei Kanadan-setä välttämättä tiedä.
Ja jotenkin tuntuu siltä ettei samainen setä tajua, kuinka paljon pienempi markkina-alue Suomi on verrattuna vaikka pohjois-Amerikkaan tai keski-Eurooppaan.

STR, mikä "Billin käytös"? Yhtä valloittava persoona hän oli jo "ennen kohua". :p
Tyypillistä, saatana.
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Defendon tulevaisuus?

#49

Viesti Sami Tolvanen »

NaapurinMies kirjoitti: Suomessa ollaan nyt vain totuttu siihen että näitä lajeja opetetaan kansakoulun jumppasalissa, ilmaiseksi. Talkoo- ja vapaaehtoistouhu on Suomalaisen harrastustoiminnan perusta ja sydän, sitä ei Kanadan-setä välttämättä tiedä.
Ja jotenkin tuntuu siltä ettei samainen setä tajua, kuinka paljon pienempi markkina-alue Suomi on verrattuna vaikka pohjois-Amerikkaan tai keski-Eurooppaan. :p
Tuota minäkin mietin Wolfen tekstiä lukiessani. :thinking: Osaako joku muuten sanoa kuinka monta elantonsa kamppailulajien opettamisella tienaavaa ammattilaista Suomessa on? Ei varmaan kovin montaa ja varmaan vielä vähemmän sellaisia jotka elävät pelkästään "siviililajeja" opettamalla eli jos lasketaan pois ammatikseen esim. puolustusvoimissa ja poliisissa toimivat henkilöt.

Mutta tosiaan, en halua sinänsä dissata :bootyshake: Wolfen bisnesajattelua mutta vähän erikoiselta se suomalaisen korvaan kalskahtaa. Toivottavasti asiaan löytyy rauhanomainen :kamut: ja kaikkien osapuolten kannalta tyydyttävä ratkaisu.
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Defendon tulevaisuus?

#50

Viesti Sami Tolvanen »

bodyguard kirjoitti: Olisko kyse kuitenkin logoista ja nimistä jne.?
Tämä on kyllä varmasti aivan totta. Ja siinä mielessä on täysin ymmärrettävää että jonkin tuotteen keksijä :smt115 haluaa keksintöään ja luomustaan suojella. :boxing2:
marija
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 36
Lauteille: Joulukuu 2008

Defendon tulevaisuus?

#51

Viesti marija »

Sami36Hki kirjoitti: Osaako joku muuten sanoa kuinka monta elantonsa kamppailulajien opettamisella tienaavaa ammattilaista Suomessa on? Ei varmaan kovin montaa ja varmaan vielä vähemmän sellaisia jotka elävät pelkästään "siviililajeja" opettamalla eli jos lasketaan pois ammatikseen esim. puolustusvoimissa ja poliisissa toimivat henkilöt.
Tähän en tiedä vastausta, mutta näiden henkilöiden lisäksi on myös olemassa seuroja, jotka maksavat tiloistaan melko suurta vuokraa yms. kuluja. Kyllä niidenkin maksamiseksi täytyy aika paljon myyntiä olla ja silloin toiminta muuttuu jo melkeinpä liiketoiminnan tapaiseksi, vaikkei voittoa tuottaisi tai tavoittelisikaan. Silloin ei riitä jos jokaiselle peruskurssille tulee 10 tyyppiä ja heistä vaikkapa kolme jää aktiivisiksi treenaajiksi, vaikka se periaatteessa ehkä riittäisikin jonkin harvinaisemman lajin säilymiseen Suomessa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendon tulevaisuus?

#52

Viesti Mjölnir »

Tuosta raha-asiasta: Todellakin, näkemykset poikkeavat suuresti toisistaan. Billin tavoite olisi, että Defendo-opettajat voisivat elättää itsensä, tai ainkin tehdä huomattavaa sivutuloa, mutta tämähän ei Suomessa onnistu.

Ja naapurinmies on oikeassa... Bill on aika "erikoinen" persoona. Mutta kukapa kamppailulajien parissa kymmeniä vuosia treenannut olisi suuren enemmistön mielestä "täysin normaali". Minä ainakaan en.

Suomessa on muutamia henkilöitä, jotka opettavat työkseen, mutta sivussa tekevät mm. turvallisuuskoulutuksia, järjestyksenvalvontaa jne.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Defendon tulevaisuus?

#53

Viesti planter »

No voi... Itse asiassa nythän olisi tilaus uudelle tyylille, kunpa joku alkaisi päätoimisesti tehdä miksausta Defendosta ja Krav Magasta l. yhdistelisi ja yksinkertaistasi molempia lajeja= DefMaga. Saarion & kumpp. voisivat tehdä tuon. Minulla on molemmista henkilöistä vain seminaarikokemusta. Saarion opetustaito jäi minulle mieleen positiivisena tapahtumana. Jahka Saarion syksyn sessio 2 ilmestyy Tampereelle, olen siellä.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendon tulevaisuus?

#54

Viesti Mjölnir »

Ei tässä ole tarpeen tehdä mitään muutoksia tyyleihin. Homma pelittää loistavasti näin. Mielestäni on tosi hyvä, että on erilaisia lajeja.

Erilaiset ihmiset haluavat treenata eri tavalla. Paitsi meidän seurassa, kun suurin osa porukasta käy molempien lajien treeneissä :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Defendon tulevaisuus?

#55

Viesti Sami Tolvanen »

Mjölnir kirjoitti: Erilaiset ihmiset haluavat treenata eri tavalla. Paitsi meidän seurassa, kun suurin osa porukasta käy molempien lajien treeneissä :)
Kysäisenkin näin oivan tilaisuuden tullen asiantuntijan :ari: mielipiteen siitä, että jos ei ole treenannut sen paremmin Defendoa kuin Magaakaan niin voiko mielestäsi molempien treenaamisen aloittaa samaan aikaan vai kannattaako ensin treenata toista esim. vuosi tai pari ennen kuin alkaa "täydentämään" tietämystään? Itse olen ajatellut, jos Defendo alkaa maistumaan, treenailla sitä ihan sellaisenaan ainaskin sen aikaa että muistan jotta mitenkä sitä oikein kamppailulajeja harjoiteltiinkaan.
-Nimim. Edellisistä treeneistä kohta viisitoista vuotta... :patsukki:
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendon tulevaisuus?

#56

Viesti Mjölnir »

Suosittelen valitsemaan jomman kumman. Muistanko oikein, vai olitko kiinnostunut / työskentelet turvallisuusalalla? Siinä tapauksessa suosittelen ensimmäiseksi kokeilemaan defendoa. Jos tämän jälkeen kiinnostaa hakea lisää haasteita, mene magan peruskurssille.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Defendon tulevaisuus?

#57

Viesti Tuomo »

owned kirjoitti: Mielenkiinnosta kyselyn sellaista että eikös tämä defendo ole tuon Wolfen tuoma laji tänne pohjoismaihin ja jos nyt ns.seuraajat ovat siitä eritymässä niin miten siitä voi
käyttää defendo nimitystä?
Mielestäni omituisin kysymys ever. Mm. Karate tyylejähän ei ole kuin yksi? Krav Maga tyylejähän ei myöskään ole kuin se yksi ja ainoa oikea?

Modern Defendo - Scandinavian Defendo.

Kyllähän nuissa on juuri se ero mikä tarvii.

Ja loppuun. En harrasta Defendoa!!
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Defendon tulevaisuus?

#58

Viesti Streetwise »

NaapurinMies kirjoitti: STR, mikä "Billin käytös"? Yhtä valloittava persoona hän oli jo "ennen kohua". :p
Joo tosi valloittava, en tiedä kuka sitä jaksaa kuunnella. Nyt tämä tilanne taisi saada aikaan miehessä vielä hieman extra-boostia. Purkaus oli selvästi Defendo-ohjaajille suunnattu (niitä kun oli enemmistö), liittyen tähän asiaan. Itseäni ihmetytti se, että eikö Defendo-ohjaajat muka tiedä miten Defendossa asiat tehdään. Mutta nyt tajusinkin mistä oli kysymys.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
NaapurinMies
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 47
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Turku

Defendon tulevaisuus?

#59

Viesti NaapurinMies »

STR kirjoitti:
NaapurinMies kirjoitti: STR, mikä "Billin käytös"? Yhtä valloittava persoona hän oli jo "ennen kohua". :p
Joo tosi valloittava, en tiedä kuka sitä jaksaa kuunnella. Nyt tämä tilanne taisi saada aikaan miehessä vielä hieman extra-boostia. Purkaus oli selvästi Defendo-ohjaajille suunnattu (niitä kun oli enemmistö), liittyen tähän asiaan. Itseäni ihmetytti se, että eikö Defendo-ohjaajat muka tiedä miten Defendossa asiat tehdään. Mutta nyt tajusinkin mistä oli kysymys.
Minä jaksoin kaksi päivää :)
Kyllä minä jaksan vittuilua kuunnella, jos sen esittäjällä on kompetenssia sitä tehdä.
Niinkun Billillä mun nähdäkseni on.
Asiaahan se harjoittelusta puhui, ainakin mun mielestä.
Tyypillistä, saatana.
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Defendon tulevaisuus?

#60

Viesti Sami Tolvanen »

Olin huomaavinani että Wolfen viestin sisältänyt kirjoitus oli poistettu Suomi24:n sivuilta... :siivoaa: Vai katsoinko väärästä paikasta?
Jos on poistettu, niin mikä mahtaa olla syynä? :smt017 Tietoa? :patsukki: Arvauksia? :smt102 Villejä huhuja&juoruja? :savolaiset:
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 49 kurkkijaa