Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendon tulevaisuus?

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendon tulevaisuus?

#31

Viesti Mika »

Tämä tapaus lienee vielä niin tuore, ettei noihin kysymyksiin varmaan kukaan osaa tyhjentävästi vastata. Joidekin kuukausien päästä tilanne on varmasti selkiytynyt. Sillä välin on varmaan hyvä antaa työrauha niille, joita tämä läheisemmin koskettaa. He varmasti tiedottavat asioiden tilasta, kun aika on kypsä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Defendon tulevaisuus?

#32

Viesti Rojola »

owned kirjoitti: ...miten siitä voi käyttää defendo nimitystä?
Pakkaa sekoittanee vielä Bill Underwoodin Defendo, joka siis ei ole sama Defendo, kuin Wolfen tai Saarion Defendo. Tätä Underwoodin Defendoa reenataan käsittääkseni ainakin Tampereella SNIKT:ssä, en tiedä onko muualla.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendon tulevaisuus?

#33

Viesti Mjölnir »

owned kirjoitti: Miten muuten suomen muuta eturivin defendo ohjaajat ovat suhtautuneet
kyseiseen tapahtumaan ja kuinka monet ovat menossa Saarion leiriin ja ketkä
jatkavat alkuperäisen(Wolfen) defendon parissa?
Uskon suurimman osan ohjaajista jatkavan Scandinavian Defendo -liiton alla. Tämä ei ole tietoa, ainoastaan mutuilua. Toisaalta, "alkuperäisyys" on hieman venyvä käsite, enkä juurikaan viitsisi siihen nojata modernien itsepuolustuslajien kysessä ollen. Koko systeemien tarkoitushan on etsiä optimaalisuutta, ei suinkaan perinteiden tai alkuperäisyyden säilyttäminen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Defendon tulevaisuus?

#34

Viesti Streetwise »

Mä olen kyllä käsittänyt, että nimenomaan Defendon tarkoitus on vaalia näitä Fairbairn -perinteitä (oli sitten hyvää tai huonoa). Koska jos näin ei ole niin sitten Defendo voisi yhtä hyvin olla JKD tai mikä hyvänsä.

"Absorb what is useful, reject what is useless" on hyvä periaate, mutta "there can be only one", sanoi Highlander :lol:
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Defendon tulevaisuus?

#35

Viesti Streetwise »

Mutta nyt mulle selvis Billin käytös siellä Turun JV/Viranomaisleirillä :smt115 Onneksi en ole tässä sopassa mukana.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendon tulevaisuus?

#36

Viesti Mjölnir »

STR kirjoitti: Mä olen kyllä käsittänyt, että nimenomaan Defendon tarkoitus on vaalia näitä Fairbairn -perinteitä (oli sitten hyvää tai huonoa). Koska jos näin ei ole niin sitten Defendo voisi yhtä hyvin olla JKD tai mikä hyvänsä.
No, jos katsot kaksikymmentäluvun manuaaleja, niin on sieltä esimerkiksi jaksakset jne. -juttuja poistettu. Toisaalta, jos peilaa liittoutuneiden II MS -taistelukoulutukseen, niin niiden viiden tekniikan lisäksi on jotain muitakin lajissa. Eli ihan suoraan sanottuna laji ei ole muuttumattomana säilynyt.

Laji ammentaa ideaansa Fairbairnin opeista (tekniikat sinänsä ovat vanhoja), mutta kantavana teemana on yksinkertaisuus ja toimivuus. Kuitenkin lajissa käytetettävät tekniikat voidaan jäljittää vanhoista manuaaleista, kuten vaikka Codex Wallerstein jne.

Fairbairn on Defendolle vähän niinku Bruce Lee StreetwiseJKD:lle :) ?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Defendon tulevaisuus?

#37

Viesti Streetwise »

Mjölnir kirjoitti: Fairbairn on Defendolle vähän niinku Bruce Lee StreetwiseJKD:lle :) ?
Ja Wolfe on Vunak :D
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Defendon tulevaisuus?

#38

Viesti Sami Tolvanen »

En nyt tiedä puhunko suulla suuremmalla :savolaiset: kun otan Defendoa vielä edes harrastamattomana :binky: mutta asiasta kyllä kovasti kiinnostuneena, kantaa Wolfen Suomi24-sähköpostiin. Mitenkäs, kun minun mielestäni bisnesajattelua koskevat erimielisyydet tuntuivat puskevan joissain kohdin pintaan paljon enempi kuin esimerkiksi teknistä opettamista jne koskevat huolet? Eli tuntuu että jollain tasolla, eikä ehkä kovin merkityksettömälläkään, kyse on myös rahasta. Vai miltä teistä vaikutti? Kun nuo amerikkalaiset (joihin rinnastan myös kanadalaiset) tuntuvat olevan usein kovasti hanakoita fyrkan perään ja loukkaantuvat niin maan verisesti :darkevil: :smt076 jos joku sotkee heidän bisneksentekoaan.

Mutta sinne ekoihin Defendo-treeneihini olen näillä näkymin edelleen menossa, tällä viikolla lentsu esti. :cold:
marija
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 36
Lauteille: Joulukuu 2008

Defendon tulevaisuus?

#39

Viesti marija »

Sami36Hki kirjoitti: Mitenkäs, kun minun mielestäni bisnesajattelua koskevat erimielisyydet tuntuivat puskevan joissain kohdin pintaan paljon enempi kuin esimerkiksi teknistä opettamista jne koskevat huolet? Eli tuntuu että jollain tasolla, eikä ehkä kovin merkityksettömälläkään, kyse on myös rahasta. Vai miltä teistä vaikutti?
Saman huomasin minäkin. Jokunen päivä sitten kyselin tuolla jossain ketjussa missä määrin kamppailulajeissa mielletään treenaajat/harrastajat maksaviksi asiakkaiksi ja tuolloin vastanneiden mielestä ajatus oli perin kummallinen, ellei peräti outo ja ihan vieras. Ei se ajatus kyllä ainakaan Wolfen viestin kanssa ole ristiriidassa. Jos lajilla tehdään bisnestä tai siitä puhutaan bisneksenä, eivätkö silloin harrastajat ole niitä asiakkaita? Ehkä tässä on ero (ainakin joidenkin) ns. modernien ja ns. perinteisempien lajien välillä.

Itse en ole varma onko "tuotteistaminen" nyt ihan 100% huono juttu. Jos on kysyntää jollekin tietylle tuotteelle, esim. nopeasti perusitsepuolustus/voimankäyttö/xx -taidon antavalle kurssille, ehkä sellaisen kehittäminen, markkinoiminen ja myyminen on kaikin puolin järkevää ja hyödyllistäkin. Mutta silloin seuraa mukana ajatus, että sitä "tuotetta" pitäisi toteuttaa tietyllä tavalla, jotta se olisi alkuperäisen suunnitelman mukainen ja tuottaisi ostajalleen sitä, mitä hän on tullut hakemaan (tai ainakin toteutus on ollut mielikuvia vastaava, vaikkei kukaan omista rajoitteistaan johtuen mitään olisi oppinutkaan). Ajattelumalli tietenkin poikkeaa silloin esim. monen itämaisen lajin filosofiasta (jos tällaisessa modernissa jutussa varsinaista filosofiaa onkaan), mutta ei se välttämättä huonommaksi ajatusta tee. Monenlaista maailmaan mahtuu...
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

Defendon tulevaisuus?

#40

Viesti kamppaaja »

Minusta defendo, samoin kuin useat muutkin ip-lajit, vaikutti jo alunperinkin kaupalliselta tuotteelta, Wolfen sivuston ja mainosten perusteella. Vaikka Suomessa moni ei kai tee sillä rahaa? Itseäkin kaupallisuus vähän vieroksuttaa mutta tulin siihen tulokseen että ei kai sillä ole väliä vaan se ratkaisee mitä treenataan ja miten (niin kauan kuin se ei maksa älyttömästi).
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Defendon tulevaisuus?

#41

Viesti Sami Tolvanen »

marija kirjoitti:
Sami36Hki kirjoitti: Mitenkäs, kun minun mielestäni bisnesajattelua koskevat erimielisyydet tuntuivat puskevan joissain kohdin pintaan paljon enempi kuin esimerkiksi teknistä opettamista jne koskevat huolet? Eli tuntuu että jollain tasolla, eikä ehkä kovin merkityksettömälläkään, kyse on myös rahasta. Vai miltä teistä vaikutti?
Saman huomasin minäkin. Jokunen päivä sitten kyselin tuolla jossain ketjussa missä määrin kamppailulajeissa mielletään treenaajat/harrastajat maksaviksi asiakkaiksi ja tuolloin vastanneiden mielestä ajatus oli perin kummallinen, ellei peräti outo ja ihan vieras. Ei se ajatus kyllä ainakaan Wolfen viestin kanssa ole ristiriidassa. Jos lajilla tehdään bisnestä tai siitä puhutaan bisneksenä, eivätkö silloin harrastajat ole niitä asiakkaita? Ehkä tässä on ero (ainakin joidenkin) ns. modernien ja ns. perinteisempien lajien välillä.

Itse en ole varma onko "tuotteistaminen" nyt ihan 100% huono juttu. Jos on kysyntää jollekin tietylle tuotteelle, esim. nopeasti perusitsepuolustus/voimankäyttö/xx -taidon antavalle kurssille, ehkä sellaisen kehittäminen, markkinoiminen ja myyminen on kaikin puolin järkevää ja hyödyllistäkin. Mutta silloin seuraa mukana ajatus, että sitä "tuotetta" pitäisi toteuttaa tietyllä tavalla, jotta se olisi alkuperäisen suunnitelman mukainen ja tuottaisi ostajalleen sitä, mitä hän on tullut hakemaan (tai ainakin toteutus on ollut mielikuvia vastaava, vaikkei kukaan omista rajoitteistaan johtuen mitään olisi oppinutkaan). Ajattelumalli tietenkin poikkeaa silloin esim. monen itämaisen lajin filosofiasta (jos tällaisessa modernissa jutussa varsinaista filosofiaa onkaan), mutta ei se välttämättä huonommaksi ajatusta tee. Monenlaista maailmaan mahtuu...
Itse mä olen aina ollut vahvasti kamppailu- ja etenkin itsepuolustuslajeilla "rahastamista" vastaan [-X , johtuen ehkä nuoruudessani harjoittamistani "perinteisistä" lajeista joissa itsepuolustuksen ja taistelutaidon opettaminen mielletään ehkä enempi "yhteishyväksi". Toki en ole koskaan vastustanut esim. ajatusta ammattimaisista opettajista jotka tienaavat leipänsä opettamalla, haaveilinpa aikoinaan itsekin joskus sellaiseksi pääseväni. Mutta kun aletaan puhua ihan liiketoiminnasta samoissa lauseissa itsepuolustuslajien kanssa niin se vaan edelleen jotenkin särähtää mulla korvaan. Kun liiketoiminnasta tulee mieleen ei pelkästään elannon ansaitseminen, jonka miellän jotenkin yksilön kyvyistä seuraavaksi asiaksi, vaan voiton tavoittelu (ja yleensä nimenomaan maksimaalisen voiton...) joka taas minun ajatusmaailmassani yhteytyy usein jos nyt ei suoranaiseen riistoon niin ainakin hieman häikäilemättömämpään toimintaan.

Ja kun Wolfekin tuossa viestissä puhui muistaakseni jostain "tekijänoikeuksista" tms, niin missä sitten menee oman "itsepuolustustuotteen" raja? "Toi oli mun keksimä lyönti, nyt mä vedän sut oikeuteen!" :smt076 Näinkö?

Toivottavasti kukaan ei nyt tuu silittelemään mun päätä snagariheivarilla ku tällaisia lauon... :smt021
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Defendon tulevaisuus?

#42

Viesti bodyguard »

Onneksi Japanilaiset ja Kiinalaiset ovat senverran seesteisiä että eivät ole kiinnostuneet rahasta :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Defendon tulevaisuus?

#43

Viesti Sami Tolvanen »

bodyguard kirjoitti: Onneksi Japanilaiset ja Kiinalaiset ovat senverran seesteisiä että eivät ole kiinnostuneet rahasta :D
Sanos muuta... :smt003

(Mihin se "päästää sammakon suustaan" -hymiö nyt oikein katosi...?)
:smt017
marija
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 36
Lauteille: Joulukuu 2008

Defendon tulevaisuus?

#44

Viesti marija »

Sami36Hki kirjoitti: Ja kun Wolfekin tuossa viestissä puhui muistaakseni jostain "tekijänoikeuksista" tms, niin missä sitten menee oman "itsepuolustustuotteen" raja? "Toi oli mun keksimä lyönti, nyt mä vedän sut oikeuteen!" :smt076 Näinkö?
Joo! Mä ainakin haluan olla seuraamassa sitä oikeudenkäyntiä! :smt014 :D
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Defendon tulevaisuus?

#45

Viesti bodyguard »

Olisko kyse kuitenkin logoista ja nimistä jne.?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 14 kurkkijaa