Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sotilas Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tekuruma
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 757
Lauteille: Huhtikuu 2007

Sotilas Krav Maga

#1

Viesti tekuruma »

Mikähän on tilanne Sotilas Krav Magan suhteen ,reenataanko sitä muissakin reserviläis

järjestöissä tai muuten vaan asiasta kiinnostuneiden parissa ?Eli onko muita kuin PTR?
"Kukkokin on kananpoika"
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Re: Sotilas Krav Maga

#2

Viesti planter »

Mjölnir vetää muistaakseni Valkeakosken ressuille. PTR ovat saanet maistaa SKM herkkua 17.1.2009 kaksivuotta. Itseasiassa PTR saattoi olla primääri reserviläisyhdistys tässä suhteessa.
Kaksivuotta sitten soitin Mjölnirille, pikkulinnut olivat laulaneet että äijä tulee Tampereen suunnalle ja vähän ohitse siitä. Ideana oli "läskireservin madaltaminen hien erityksen kautta". Esittelin asiaa Prkanmaan reserviläispiirissä, reaktio oli samankaltainen kuin SRA:n alkuaikoina eli ihan kuin piirinkokoushuoneessa olisi levinnyt kalmanhaju. Viime treeineissä PTR läisiä olivat sinä ja Paul ja minä loput olivat TRES, TRES, PMAAKK, KRES.

Esim. PTR:ssä on yksi jäsen joka on ollut alullepanija SRA:ssa itse asiassa Mjölnir on ollut mukana myös tuossakin toiminnassa. Muistan olikohan se vuosi 1993 tai 1994 vai olikohan se sittenkin 1995 kun eräs ilmavoimien yliLtn hääräsi muistaakseni hirviradalla SRA touhuissa.

SKM ja SRA ovat laatutavaraa tuutin täydeltä.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Sotilas Krav Maga

#3

Viesti Mjölnir »

Se oli vuotta 1997 muistaakseni.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tekuruma
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 757
Lauteille: Huhtikuu 2007

Re: Sotilas Krav Maga

#4

Viesti tekuruma »

planter kirjoitti: Mjölnir vetää muistaakseni Valkeakosken ressuille. PTR ovat saanet maistaa SKM herkkua 17.1.2009 kaksivuotta. Itseasiassa PTR saattoi olla primääri reserviläisyhdistys tässä suhteessa.
Kaksivuotta sitten soitin Mjölnirille, pikkulinnut olivat laulaneet että äijä tulee Tampereen suunnalle ja vähän ohitse siitä. Ideana oli "läskireservin madaltaminen hien erityksen kautta". Esittelin asiaa Prkanmaan reserviläispiirissä, reaktio oli samankaltainen kuin SRA:n alkuaikoina eli ihan kuin piirinkokoushuoneessa olisi levinnyt kalmanhaju. Viime treeineissä PTR läisiä olivat sinä ja Paul ja minä loput olivat TRES, TRES, PMAAKK, KRES.

Esim. PTR:ssä on yksi jäsen joka on ollut alullepanija SRA:ssa itse asiassa Mjölnir on ollut mukana myös tuossakin toiminnassa. Muistan olikohan se vuosi 1993 tai 1994 vai olikohan se sittenkin 1995 kun eräs ilmavoimien yliLtn hääräsi muistaakseni hirviradalla SRA touhuissa.

SKM ja SRA ovat laatutavaraa tuutin täydeltä.

Jos tosiaan näin on , SKM :llä luulisi olevan saumaa ressujen keskuudessa :D
"Kukkokin on kananpoika"
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Re: Sotilas Krav Maga

#5

Viesti planter »

Mjölnir kirjoitti: Se oli vuotta 1997 muistaakseni.
Oliko se niin myöhään kuin 1997, muisti pettää. Miksen muista moista, olit kuitenkin jo 1999 harjoituksen valvojana SA henkilönä siis harjoitus oli muistaakseni "Kohteen puolustus, pataljoonan ammusvarasto" olit "Arkanin Tiikerit" joukkueen kanssa tekemässä pahojanne ja häiritsitte harjoituksessa olevien yöunta. Katselin nimittäin tänään teidän ryhmänne valokuvia.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Sotilas Krav Maga

#6

Viesti Mjölnir »

planter kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Se oli vuotta 1997 muistaakseni.
Oliko se niin myöhään kuin 1997, muisti pettää. Miksen muista moista, olit kuitenkin jo 1999 harjoituksen valvojana SA henkilönä siis harjoitus oli muistaakseni "Kohteen puolustus, pataljoonan ammusvarasto" olit "Arkanin Tiikerit" joukkueen kanssa tekemässä pahojanne ja häiritsitte harjoituksessa olevien yöunta. Katselin nimittäin tänään teidän ryhmänne valokuvia.
:) Asiallista.

Lähetä mulle privana, jos löydät jotain hyviä kuvia.

Minä tulin kuvioihin mukaan syksyllä 1997. Sitä ennen on voinut olla jotakuta muita.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Re: Sotilas Krav Maga

#7

Viesti planter »

tekuruma kirjoitti:
planter kirjoitti: Mjölnir vetää muistaakseni Valkeakosken ressuille. PTR ovat saanet maistaa SKM herkkua 17.1.2009 kaksivuotta. Itseasiassa PTR saattoi olla primääri reserviläisyhdistys tässä suhteessa.
Kaksivuotta sitten soitin Mjölnirille, pikkulinnut olivat laulaneet että äijä tulee Tampereen suunnalle ja vähän ohitse siitä. Ideana oli "läskireservin madaltaminen hien erityksen kautta". Esittelin asiaa Prkanmaan reserviläispiirissä, reaktio oli samankaltainen kuin SRA:n alkuaikoina eli ihan kuin piirinkokoushuoneessa olisi levinnyt kalmanhaju. Viime treeineissä PTR läisiä olivat sinä ja Paul ja minä loput olivat TRES, TRES, PMAAKK, KRES.

Esim. PTR:ssä on yksi jäsen joka on ollut alullepanija SRA:ssa itse asiassa Mjölnir on ollut mukana myös tuossakin toiminnassa. Muistan olikohan se vuosi 1993 tai 1994 vai olikohan se sittenkin 1995 kun eräs ilmavoimien yliLtn hääräsi muistaakseni hirviradalla SRA touhuissa.

SKM ja SRA ovat laatutavaraa tuutin täydeltä.

Jos tosiaan näin on , SKM :llä luulisi olevan saumaa ressujen keskuudessa :D
Pitää paikkansa, SKM ei voisi opettaa 15v eikä myöskään sivareille, ehkäpä hektinen ikäraja saattaa olla 18v tai ylempi. Pääpainopiste olisi kuitenkin se mikä se nyt onkin.

SKM markkinointia on tehty, itse asiassa sitä saisi myös tehdä treenaritkin. Uskon että näitä SKM treenareita on piilossa jossain päin poteroa. Minulla on sellainen uskomus, että täytyy kulua ehkäpä 5v ennen kuin tällaiset asiat hyväksytään. Saatan olla väärässä mutta minulla on sellainen mielikuva että ohjaajien pitää olla evp. tai vp SA henkilöitä. Heillä on niin vahva ammattitaito kouluttaa osaamattomatkin osaavaiseksi, kuten viime treeneistä huomasit, kysyin yhdeltä uudelta kaverilta "onko vaikeata" vastaus oli " ei, onhan pirun hyvä kouluttaja, tämä on fantastista" ja lisäksi "oli se hyvä kun luin ResNet sivustoa"

SKM on infoa ResNet ja SUSI1 foorumissa.

Tiedän että PMAAKK ollaan kiinostuneita asiasta, kysymys onkin mistä pätevät ja osaavat kouluttajat, heitä kun ei vättämättä löydä PUB:sta ja jos löytää niin yleensä hehän ovat "ulosheittäjän" asusteissa.
Mitä kylvät, sitä niität.
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Re: Sotilas Krav Maga

#8

Viesti planter »

Mjölnir kirjoitti:
planter kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Se oli vuotta 1997 muistaakseni.
Oliko se niin myöhään kuin 1997, muisti pettää. Miksen muista moista, olit kuitenkin jo 1999 harjoituksen valvojana SA henkilönä siis harjoitus oli muistaakseni "Kohteen puolustus, pataljoonan ammusvarasto" olit "Arkanin Tiikerit" joukkueen kanssa tekemässä pahojanne ja häiritsitte harjoituksessa olevien yöunta. Katselin nimittäin tänään teidän ryhmänne valokuvia.
:) Asiallista.

Lähetä mulle privana, jos löydät jotain hyviä kuvia.

Minä tulin kuvioihin mukaan syksyllä 1997. Sitä ennen on voinut olla jotakuta muita.
Se on varmaankin 1997, miksi muistan moisen, tivasit minulta " mikä mies ja mitä teet täällä", Kiiskinen sanoi että " Kov.. on meikäläisiä ja kurssit on suoritettu".

Kuvat ovat minulla piirtoheitin kalvolla, orginellit ovat Ilmav. esikunnassa ex puheenjohtajalla.
Mitä kylvät, sitä niität.
tekuruma
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 757
Lauteille: Huhtikuu 2007

Re: Sotilas Krav Maga

#9

Viesti tekuruma »

Mikä olisikaan parempi keino verestellä armeijamuistoja kuin nämä harjoitukset !

Unohtamatta ampumaradalla tapahtuvaa reeniä.Aseen käsittelyn ja muun toiminnan

harjoitteluun oikeissa elementeissä.
"Kukkokin on kananpoika"
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Re: Sotilas Krav Maga

#10

Viesti planter »

tekuruma kirjoitti: Mikä olisikaan parempi keino verestellä armeijamuistoja kuin nämä harjoitukset !

Unohtamatta ampumaradalla tapahtuvaa reeniä.Aseen käsittelyn ja muun toiminnan

harjoitteluun oikeissa elementeissä.
Hmm kyllä, aivan. Olet ihan oikeassa, oikea paikka-aika-hyvä porukka.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Sotilas Krav Maga

#11

Viesti Mjölnir »

En ole kuullut, että muualla olisi kovasti vastaavan kaltaista toimintaa, mutta Valkeakosken talousalueen (johon Tamperekin kuuluu) lisäksi Turussa ja Espoossa on ainakin koulutettuja ohjaajia, eli Krav Maga Turku tai Espoon Krav Maga -voisivat olla yhteydenottopisteinä, mikäli joku reserviläinen sillä alueella on kiinnostunut.
Krav Maga Turku ry. http://www.kravmagaturku.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Harjoittelusali: Mad Man Sport Center http://www.madman.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Postiosoite: Hakapellonkatu 2, 20540 Turku

Sähköposti: info@kravmagaturku.fi
Espoon Krav Maga

Osoite: Tapiolan Tennispuisto, Tuulikuja 1

Puhelin: 040 500 8452 tai konttori 412 5201
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Sotilas Krav Maga

#12

Viesti planter »

V.. joo tänään 19.12.2008 seurasin MilMaga treenejä sivusta, teki mieli mennä treenaamaan mukaan mutta mutta.. ihan mukavaa toimintaa.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11242
Lauteille: Kesäkuu 2008

Re: Sotilas Krav Maga

#13

Viesti Jorge »

Pitää paikkansa, SKM ei voisi opettaa 15v eikä myöskään sivareille, ehkäpä hektinen ikäraja saattaa olla 18v tai ylempi. Pääpainopiste olisi kuitenkin se mikä se nyt onkin.

SKM markkinointia on tehty, itse asiassa sitä saisi myös tehdä treenaritkin. Uskon että näitä SKM treenareita on piilossa jossain päin poteroa. Minulla on sellainen uskomus, että täytyy kulua ehkäpä 5v ennen kuin tällaiset asiat hyväksytään. Saatan olla väärässä mutta minulla on sellainen mielikuva että ohjaajien pitää olla evp. tai vp SA henkilöitä. Heillä on niin vahva ammattitaito kouluttaa osaamattomatkin osaavaiseksi, kuten viime treeneistä huomasit, kysyin yhdeltä uudelta kaverilta "onko vaikeata" vastaus oli " ei, onhan pirun hyvä kouluttaja, tämä on fantastista" ja lisäksi "oli se hyvä kun luin ResNet sivustoa
Kuulostaa kuvauksesi perusteella enemmän aatteelliselta, kuin "reality based"- touhulta....
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Re: Sotilas Krav Maga

#14

Viesti planter »

Jorge kirjoitti:
Pitää paikkansa, SKM ei voisi opettaa 15v eikä myöskään sivareille, ehkäpä hektinen ikäraja saattaa olla 18v tai ylempi. Pääpainopiste olisi kuitenkin se mikä se nyt onkin.

SKM markkinointia on tehty, itse asiassa sitä saisi myös tehdä treenaritkin. Uskon että näitä SKM treenareita on piilossa jossain päin poteroa. Minulla on sellainen uskomus, että täytyy kulua ehkäpä 5v ennen kuin tällaiset asiat hyväksytään. Saatan olla väärässä mutta minulla on sellainen mielikuva että ohjaajien pitää olla evp. tai vp SA henkilöitä. Heillä on niin vahva ammattitaito kouluttaa osaamattomatkin osaavaiseksi, kuten viime treeneistä huomasit, kysyin yhdeltä uudelta kaverilta "onko vaikeata" vastaus oli " ei, onhan pirun hyvä kouluttaja, tämä on fantastista" ja lisäksi "oli se hyvä kun luin ResNet sivustoa
Kuulostaa kuvauksesi perusteella enemmän aatteelliselta, kuin "reality based"- touhulta....
Mitä aatetta tarkoitat? SKM on tiettyjä osioita kuten harjoitukset rajoitetulla alueella ja siellä tapahtuva toiminta on rajoittava tekijä. Lapsille kuten alle 18v ovat sopivat muunlaiset harrastukset paremminkin esim. judo, karate, jalkapallo, tennis yms.

Katsoisin että siviilipalvelusmiehet ovat itse aatteensa, tai vakaumuksensa vuoksi kieltäytyneet esim. aseellisesta palveluksesta. Oma mielipiteeni on, ettei ko henkilöille opetettaisi edes SKM toimintaa.

Itse asiassa ihmettelenkin sellaista harrastusta jossa siviilipalvelusmies eli henkilö joka on kieltäytynyt asepalveluksesta, harrastaa aseellista kamppailua erilaisilla miekoilla, veitsillä, patukoilla jne.
Mitä kylvät, sitä niität.
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Re: Sotilas Krav Maga

#15

Viesti planter »

planter kirjoitti:
Jorge kirjoitti:
Pitää paikkansa, SKM ei voisi opettaa 15v eikä myöskään sivareille, ehkäpä hektinen ikäraja saattaa olla 18v tai ylempi. Pääpainopiste olisi kuitenkin se mikä se nyt onkin.

SKM markkinointia on tehty, itse asiassa sitä saisi myös tehdä treenaritkin. Uskon että näitä SKM treenareita on piilossa jossain päin poteroa. Minulla on sellainen uskomus, että täytyy kulua ehkäpä 5v ennen kuin tällaiset asiat hyväksytään. Saatan olla väärässä mutta minulla on sellainen mielikuva että ohjaajien pitää olla evp. tai vp SA henkilöitä. Heillä on niin vahva ammattitaito kouluttaa osaamattomatkin osaavaiseksi, kuten viime treeneistä huomasit, kysyin yhdeltä uudelta kaverilta "onko vaikeata" vastaus oli " ei, onhan pirun hyvä kouluttaja, tämä on fantastista" ja lisäksi "oli se hyvä kun luin ResNet sivustoa
Kuulostaa kuvauksesi perusteella enemmän aatteelliselta, kuin "reality based"- touhulta....
Mitä aatetta tarkoitat? SKM on tiettyjä osioita kuten harjoitukset rajoitetulla alueella ja siellä tapahtuva toiminta on rajoittava tekijä. Lapsille kuten alle 18v ovat sopivat muunlaiset harrastukset paremminkin esim. judo, karate, jalkapallo, tennis yms.

Katsoisin että siviilipalvelusmiehet ovat itse aatteensa, tai vakaumuksensa vuoksi kieltäytyneet esim. aseellisesta palveluksesta. Oma mielipiteeni on, ettei ko henkilöille opetettaisi edes SKM toimintaa.

Itse asiassa ihmettelenkin sellaista harrastusta jossa siviilipalvelusmies eli henkilö joka on kieltäytynyt asepalveluksesta, harrastaa aseellista kamppailua erilaisilla miekoilla, veitsillä, patukoilla jne.
Niinpä niin, tarkoituksena ei ole nostattaa myrskyä siviilipalvelusta vastaan. Aseeton palvelus aseita vastaan saattaa olla äärettömän jaloteko vs. äärettömän edesvastuuton teko, riippuu tietenkin kenen näkökulmasta sitä katsoo. MilMaga ei minun mielestäni ehkäpä siksi sovellu siviilipalvelusmiehelle. Nämä ovat minun mielipiteitäni. Onhan minullakin unelma, se unelma on rauhallinen ja suvaitseva maailma, ei sotia, ei vääryyttä, oikeudenmukaisuus ja suvaitsevaisuus olisivat sen korkeimpia ja tavoitellumpia asioita. Olenkin ilmeisesti saanut jotain 60-luvusta mukaan tälle vallattomalle 2000 – vuosituhannelle. Jep.
Mitä kylvät, sitä niität.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa