Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sparraaminen

Keskustelua Potku-tapahtumista ja muista yhteisistä karkeloista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#61

Viesti Jarppa »

terssi kirjoitti: Jaa, aattelin kyllä jättää puvun kotia. :) Meinasin, että ei siellä kellään mitään pukuja ole, niin kannattaako sitä ottaa pelkästään meijän kahden kohtaamisen takia? Voitais pysyä suosiolla HOPA-linjalla? :) Lisäks mä voisin sun kanssa ottaa vähän pystyäkin.

Aattelin ottaa myös noi säärisuojat ja hanskat mukaan, että mäkin pääsen huitomaan jonkun kanssa. Pystysparria voisin ottaa kenen kanssa tahansa. Etenkin olisi mukava sparrata jotain kung fuilijaa tai muuta itämaisen lajin harrastajaa vastaan. Enpä ole päässyt moista koskaan kokeilemaan. Toki myös Andyt ja muut kikkarit/thaikkarit käy. :)

Niin ja painin mieluusti kenen kanssa tahansa, myös jonkinlaisten lyöntien kanssa, jos tarvis.
Mitenkäs noissa lajiesittelyissä, esim. Hanmoodo. Eikös siinä oo puku käytössä? Ajattelin kyllä puvun ottaa mukaan, tiedävaikka pääsis hanmoodo porukan kanssa sparraamaan. :)

Hopa- linja sopii mullekin, mut ottelu lyönnein, puvut päällä on oikeestaan mun lempparia monipuolisuuden takia. Hehheh, mukavan härskiä vetää toinen hihasta alas pystyottelussa, tai matossa sitoa puvusta ja lyödä. :D

Ois oikeestaan todella makeeta jos olisi vapaaottelukisat joissa gin käyttö olisi pakollista. Ois nyrkkipotkuilijat ja vastaavat ihmeissään, liekö edes osallistuisivat. :D

Pitää kattoa josko saisin grappling- hanskat lainaksi mukaan, voidaan painia vähän lyöntienkin kera.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

#62

Viesti Jussi Häkkinen »

K.Maga kirjoitti: Onneksi jätin tulematta miitiin,ois menny koko aika de-eskaloidessa Polvea ja etsiessä sellaista paikkaa,ettei Polvi pääse käymään päälle ns. puun takaa. :lol:
Näh.

Oltaisiin jätetty extra hold -geelipurkki haaskaksi pukuhuoneen peilin lähelle ja siepattu se säkkiin kun se lähestyy purkkia silmät lasittuneena. Sitten taidetta a'la nippusiteet ja ilmastointiteippi niin saadaankin näppärä...hmm...buddhapatsas, jonka voi sijoittaa treenialueen reunalle (ohi mennessään voi jokainen hieroa buddhan masua). Sillä on liikkuvat silmätkin!
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2909
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#63

Viesti terssi »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
terssi kirjoitti:Jaa, aattelin kyllä jättää puvun kotia. :) Meinasin, että ei siellä kellään mitään pukuja ole
No, ainakin viime miitissä porukka oli lajiensa asuissa. Ja oletettavasti tässäkin.
No joo. Oikeastaan tarkoitin, että tuskin siellä on hirveämmin porukkaa, joita kiinnostaa painia ja joilla on tarpeeksi kestävä puku siihen hommaan. Kun kerran suuri osa könyäjistä on perunut tulemisensa. Vai mitä?
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#64

Viesti Samppa »

Sylvesteri kirjoitti: Thaishortsit eivät taida olla ihan ykkösvalinta, kun siellä kumminkin seisoskellaan katsomassa esityksiä?
Ne just on ykkösvalinta. Kaikki kovat jätkät pukeutuu sellasiin. Istuu reunalla ja hieroo linimenttiä jalkoihin fiiliksen saamiseks. Sit kotia kertoo kauheeta legendaa...

Uubs... Paljastin vahingossa suunnitelmani.
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#65

Viesti keskilinja »

No mä sparrailen kyllä vaan miten tahansa jos vain jaksan vääntöjen jälkeen. Kunfumiäs on etusijalla. Jonku pitää vaan kertoa miten nyrkkeilyhanskoilla kantsii suojata.
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#66

Viesti Andy »

Oli kiva sparrailla. Tang Lang-sparri oli vähän outoa. Vaparihanska nirhaa kasvoja ikävästi, vaikkei osuma olisikaan kova. EskoR otteli oikea puoli edessä, enkä uskaltanut potkia vartaloon, kun en halunnut vetää täysillä ja jalasta sai ottaa kiinni. Meni kamalaksi kyttäilyksi, kun Eskokaan ei tullut kovin innokkaasti päälle. Jostain syystä sain heitettyä itse kerran, vaikka luulin, että lentelisin kuin leppäkeihäs pystypainissa.

Samppa oli ihan suvereeni thaisäännöillä. Potki kovaa ja neutraloi minun lyöntini pystypainilla. Jotkut muut säännöt olisi tietenkin minulle edullisemmat, mutta on se kokonaisuutena selvästi parempi. Ch_an haki sandasäännöillä heittoa jopa countterina alapotkuihin. Piti olla tarkkana palautusten kanssa. Olin sen verran isompi, etten ihan koko ajan lennellyt. Lyöntipotkupuolella pärjäsin paremmin.

Jarpan kanssa oli etäisyys koko ajan hirveän iso, eikä oikein päästy iskujenvaihtoon. Magician ei ollut tottunut päähän lyömiseen ja sippasi. Tapio sippasi myös. Tabithalla ei yritystä puutu, mutta suojaus on näemmä tuntematon käsite.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#67

Viesti Mika »

Andy, heittosi oli muuten varsin komea vastaheitto, Tang Lang -matsissa olisit saanut täydet kolme pistettä siitä. 8)
Harmi ettet päässyt Hollowin kanssa ottelemaan, hänen tyylinsä poikkeaa Eskosta koko lailla, olisit nähnyt toisenkinlaista Mantista.
Ja heitit muuten jonkun muunkin, olisiko ollut Ch_an, oikein tyylipuhtaalla lonkkaheitolla (Ogoshi?).

Samppa oli selvästi porukan kokeinein, eikä muutenkaan mikään ihan pikkupoika, vaikka revityn kireä olikin. Mä sen Sampan vielä vedän siltaan... :p

Tabitha ja suojaus eivät tosiaan kuulu samaan lauseeseen kuin kieltosanan kanssa...:D
Innokas on kyllä.

KonDe veti kanssa hyvin. Jarpan pystytaidoista olin hieman yllättynyt, painija kun on. Kunto on kanssa kova, Jarppa matsasi Sampankin kanssa varmaan 20 minuuttia. :D

Olin muuten yllättynyt Jari.Renkon painitaidoista. Luulin että on käynyt vääntämässä vähän enemmänkin, mutta kuulemma ei koskaan. Ulkopuolisen silmään näytti kyllä muulta. Mutta hyväkuntoinen ja pitkään kamppailut kaveri, mikäs ihme se toisaalta oli.

Joo, sparrille ohjattu osuus ensi kerralla, se on vissi. Niin, Hallamaa heitti ilmaan ajatuksen Kiukkarisäännöillä ottelemisesta ensi miitissä. Se voisi olla yksi osa sparrisessioita, jos halukkaita riittää.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#68

Viesti mronkain »

Sen verran mitä katselin sparria niin pisti silmään se, miten kokeneemmat kaverit osasivat hyvin löysätä tai kiristää tahtia sen mukaan mikä oli vastustajan taso, niin kuin tietysti sparrissa on tarkoituskin. Hienon näköistä hommaa noin muutenkin, hauska katsoa osaavia ihmisiä sparraamassa.

- Marko
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#69

Viesti Samppa »

Jahas täällä aletaan jo haasteita heittämään seuraavaa miittiä varten :D Tämä Mika muistetaan :lol:

Hauskaa oli ja aika pitkä setti sitä tuli heiluttua. Varovasti joutu aina aluks kattelee miten kovaa kukakin vetää ja miettiä sit pitääkö vetää täysiä takasi vai onko varaa löysätä. Mut hyvin tais mennä kaikilla. Ei tullu mitään teurastus mättöjä. Jarppa pääs aluks yllättää lyönneillään, kun ne tulikin terävämmin mitä ootin. Herätti hyvin sparriin mukaan. Jarppa oli kyllä hyvä pystymatsissakin. Taidettiin tosiaan aika pitkä pätkä siinä ottaa, kun Mika tuli jo huomauttelee, että meinasitteko koko illan sparrata kahestaan :D

Andyn kanssa otettiin vaan yks pätkä. Noi lyönnit ei oo mun paras juttu ja tosiaan sidon lähiotteluun kyllä jos vaan pystyn lähitilanteet. Ei oo tottunut tuohon kikpoksaajien lyöntimyllytykseen lähellä kun sitä ei juuri Thaissa ole, kun saa ottaa kiinni. Muutaman kopin otinkin, kun jäin ihastelee suoritusta väärälle etäisyydelle. Toi avoin alue hämäs yleensäkkin aika paljon ja polvien käyttö oli surkeeta. Ei riitä itellä taidot ottaa kaveria kiinni kun liikkumatilaa oli reilusti. Tahto jokainen ketä vastaan käytin polvia päästä vähän karkuun paitsi tilanteissa joissa oltiin jo valmiiks lähellä. Toivottavasti se sun kyynärpää ei menny pahasti? Ens kerralla pitää laittaa paksummat suojat.

EskoR:n kanssa joutu ehkä olee eniten varuillaan just ton "erikoisen" tyylin takia. Ei tiennyt yhtään mitä oottaa. Iso mies ja liikku nopeesti. Oikea asenne otteluun.

En ees taida muistaa kaikkia ketä vastaan sparrasin... Tapio ja Terssi ainakin. Niin ja tietenkin Konden kiusaaminen mut sitä ei lasketa, kun sen kanssa oon sparrannu ennenkin :D

Harmi kun ei tullu seurattua muiden keskenäisiä sparreja yhtään, kun unohuin lähes koko ajaks heilumaan ite. Ottiko noita kukaan yhtään nauhalle enempää kun noi pätkät mitä tuolla aiemmin oli?

Toi Kiukkari säännöillä sparri kuulostaa hyvältä. Oottelinkin, että joku kiukkari ois tullu sparraamaan jo nyt. Ois ollut mielenkiintosta koittaa niilläkin säännöillä saako mitään aikaseks muuta ku kipeet kylet itelle.

Niin ja Mika mitäs tää tarkottaa?
vaikka revityn kireä olikin.
Oliks mun jutut jotenkin kireitä vai mikä? Tabbykin sano mua lihavaks, kun alussa katteli ketä sen pooliin kuuluu :roll:
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#70

Viesti Mika »

Samppa kirjoitti: Tabbykin sano mua lihavaks, kun alussa katteli ketä sen pooliin kuuluu :roll:
:smt043
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#71

Viesti Jarppa »

Andy kirjoitti: Jarpan kanssa oli etäisyys koko ajan hirveän iso, eikä oikein päästy iskujenvaihtoon.
Niimpä. Sulla on hyvä ulottuvaisuus, joten meni mun osalta alapotkuihin, pariin etäisyyden rikkomiseen ja kevyisiin lyöntisarjoihin. Sen takia ehdotinkin nekkailusääntöjä, jossa tulikin vähän enemmän iskunvaihtoa.

Samppa otteli varsin nätisti, monta kertaa hyvä alapotku toimi nättinä pyyhkäisynä (näkyy hyvin Markon videollakin). Mun ja Sampan taustoista tuli molempien onnistuneet yritykset, samppa potki pysäreitä ja alapotkuja etten päässyt nyrkkietäisyydelle. Alussa sain etäisyyden rikki kun Samppa vähän yllättyi, osuin lyönneillä vähäsen, ja myöhemmin sain maahankin homman vietyä.

EskoR:n kanssa oli kyllä varovaista, Esko sai vietyä mut parikin kertaa maahan, mut brassitottumuksella selvisin päälle, jos Esko tuli mukana alas. Lyönneillä ei tainnut kumpikaan osua. Luulen että yllätin juurikin sillä, että lähdin maahanvienteihin reippaasti mukaan, hakien otetta jotta Esko tulisi mukana. Aina ei onnistunut, välillä Esko pyyhkäs mut maahan ja pysyi itse pystyssä. Kerran Eskon pysäri iski ilmatkin pihalle.

Terssi teki pystymatsissa pari hyvää shoottia, ja tuli guardistakin ohi, mut vastikkeeksi osuin myös lyönneillä ja potkuilla. Matossa lyöntien kanssa, minä alla, Terssin puolustus oli hyvää, lukkoja en saanut onnistumaan, Terssi merkkaili useaan otteeseen että lyöntejä olisi naamaan tullut.

Mika, oon nuorempana nyrkkeillyt useamman vuoden, ja treenannut potkunyrkkeilyäkin ennen ku aloitin BJJ:n, yhdessä vaiheessa kaikkia yhtä aikaa. Ehdin kilpaillakin potkunyrkkeilyssä pari matsia, mut käden murtumisesta seurannut puolen vuoden täydellinen treenitauko kamppailusta söi motivaation täysin, enkä edes treenannut potkunyrkkeilyä pariin vuoteen. Vasen käsi oli sen verran kehnossa kuosissa, etten voinut lyödä edes säkkiä useaan kuukauteen. Vaikka matsisilmää ja tekniikkaa löytyy yhä, ei ne aktiivikisailijan tasoa enää ole.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#72

Viesti Mika »

Jarppa kirjoitti: [Mika, oon nuorempana nyrkkeillyt useamman vuoden, ja treenannut potkunyrkkeilyäkin ennen ku aloitin BJJ:n, yhdessä vaiheessa kaikkia yhtä aikaa.
No, mä sitä vähän ihmettelinkin...:D


Sori etten muistanut... :oops:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#73

Viesti DaNjA »

Itse sparrasin hieman Nyyskin kanssa.. Kiitos Nyyski, että jaksoit "sparrata" tälläisen kokemattoman kanssa :bow:
Voishan sitä joskus ehkä kokeilla muittenkin kanssa, kunhan uskallan pyytää tai jotain :D
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Tapio
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 192
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Lahti

#74

Viesti Tapio »

Olihan kyllä piristävää päästä ottamaan kokeneilta pystymatsaajilta turpaansa. :hammas: Pituuserokin taisi toimia Andyn ja Sampan hyväksi, sillä en ole juurikaan itseäni (ainakaan kovin paljoa) pidempiä vastaan sparraillut. (Juu, meidän seurassa on paljon kääpiöitä. 8) Ja selityksiä turpaan otolle löytyy kyllä lisääkin... mm. isot hanskat, huonot hartiat, jne... :D )

Harmittaa vain kun jäi sparrailut omalta kohdalta vähemmälle, kun teki mieli osallistua näytöksiin ja treeneihinkin.

Ensi miitissä sitten kyllä ehdottomasti lisää! ;)

Kiitokset vielä Andylle ja Sampalle koulutuksesta. :D

PS. Tuota ensi miittiä vartenhan voisi sitten kanssa vaikka keräillä listan niistäkin, ketkä tahtoo päästä sparrailemaan muiden kanssa, niin löytyy sparrikaveri sitten helposti listasta.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#75

Viesti Polvi »

Itsehän en paikalla ollut, mutta mitä olen kommentteja lukenut, niin tämä Tapion ehdotus voisi olla ihan harkitsemisen arvoinen:
Tapio kirjoitti: PS. Tuota ensi miittiä vartenhan voisi sitten kanssa vaikka keräillä listan niistäkin, ketkä tahtoo päästä sparrailemaan muiden kanssa, niin löytyy sparrikaveri sitten helposti listasta.
En sitten tiedä, miten tuo käytännössä hoidettaisiin. Tehtäisiinkö pelkkä lista sparria haluavista, vai listattaisiinko myös sparripareja, järjestyksiä jne..?
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa