Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkumiitin lyömäasekahinat

Keskustelua Potku-tapahtumista ja muista yhteisistä karkeloista

Valvoja: Valvoja

Jos seuraavassa potkumiitissä saat ulottuvillesi pehmustettuja lyömäaseita niin osallistuisitko:

Cup-luonteiseen hippaotteluun
2
2%
Vapaamuotoiseen sparrailuun
36
42%
SM-kisoihin Paapan johdolla
1
1%
Kaikkeen
22
26%
Pitäkää tunkkinne
25
29%
 
Ääniä yhteensä: 86

Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#16

Viesti mronkain »

Miklu kirjoitti: Anteeksi mutta pijän ihan naurettavana ajatusta sparrista oikeiden asieden kanssa. Varsinkaan ku vastapuoli on tuntematon eikä ole tietoa kys. henk. henkisistä voimavaroista (ts. egottaakko helposti).

Paitti tiätysti jos se teirän esmes puukkosparri on jotain kären ojentelua?
Öh, ei kai tässä kukaan ole oikein asein mitään esittänytkään harrastettavan? Käsittääkseni puhuttiin koko ajan sparriaseista (pehmokepit yms.)?

Edes kovin kepein sparria ei tosiaan kannata ennen kuin suojata ja yhteiset pelisäännöt on kunnossa. Suomessa ei taitaisi toimia edes Dog Brothers -tyyppinen "No suing no one for no reason for nothing no how no way!", koska järjestävällä taholla on aina jotain vastuuta.

- Marko
Kuvake
jose
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 73
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#17

Viesti jose »

Juu ei.
Vapaa keppiottelu tuntemattoman kanssa täyskontaktilla.. ois kun häkkiin lähteminen kehnosti valmistautuneena eli ei ei ei. Tarkoitinkin puusauvoilla sellaista 75% nopeudella ja 100% kontrollilla sparraillua periaatteella toista ei vahingoiteta. Puuveitsillä taasen kontrolli on sen verran parempi että kokeneen kaverin kanssa voi melko turvallisesti ottaa täydelläkin nopeudella, ei tietenkään päähän osumia taaskaan. Ja kyllä siinä sitä kättä ojennellaan aika reipasta tahtia, vai mitä Miklu tarkoitit? ;)

Mut en siis ole kuitenkaan moista ehdottamassa ohjelmanumeroksi asti, pehmoaseilla toki vain.

Helposti egottavat tai hermostuvat henkilöt eivät sovi minkäänlaiseen veljeshenkiseen sparriin, mutta eihän potkulaisista sellaisia ole paikalle tulossa, eihän? Kyllä bofferimiekallakin saa kaverilta tajun pois jos mitään kontrollia ei touhussa ole. :roll:
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4953
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#18

Viesti Mänzy »

Pehmustetuilla aseilla mättämistä minä lähinnä kaipasin. Kutsuttakoon sitä bofferoinniksi, jos mieli tekee.



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#19

Viesti Miklu »

jose kirjoitti: Puuveitsillä taasen kontrolli on sen verran parempi että kokeneen kaverin kanssa voi melko turvallisesti ottaa täydelläkin nopeudella, ei tietenkään päähän osumia taaskaan. Ja kyllä siinä sitä kättä ojennellaan aika reipasta tahtia, vai mitä Miklu tarkoitit? ;)
Oukei, ku ne sparrit mitä minä olen kokenut on parempi hoitaa miekkailumaski naamalla ja kuminen puukko käres (ehdottomasti paras on se appelgate klooni ja niitä saa kaks 27€ esim. teriskeskuksesta) :)

Oon vain niin herkkänahkainen nykyään tuon treenien panos-tuotto -suhteen suhteen, että tulee nillitetty kaikenmaailman asijoista.
Bruce Lee elää!
topi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 96
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Espoo

#20

Viesti topi »

Miklu kirjoitti: Oukei, ku ne sparrit mitä minä olen kokenut on parempi hoitaa miekkailumaski naamalla ja kuminen puukko käres (ehdottomasti paras on se appelgate klooni ja niitä saa kaks 27€ esim. teriskeskuksesta) :)
Tuosta olen samaa mieltä; kun aseena on mikään muu kuin pehmomiekka, olisi päässä parempi olla jonkun sortin suojus, jos vapaasta sparrista (tuntemattoman kanssa) on kyse. Kumiaseet tosin ovat aseistariisuntojen kannalta raivostuttavia :)

Mä tuonen mukanani pari puista rondelli-tikaria ja sapelia (single stick), pehmoaseita kun en valitettavasti omista. Mutta miellelläni niilläkin sparrailisin, jos jollakin on laina-astaloita.
Topi Mikkola
School of European Swordsmanship
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#21

Viesti Miklu »

topi kirjoitti: Tuosta olen samaa mieltä; kun aseena on mikään muu kuin pehmomiekka, olisi päässä parempi olla jonkun sortin suojus, jos vapaasta sparrista (tuntemattoman kanssa) on kyse. Kumiaseet tosin ovat aseistariisuntojen kannalta raivostuttavia :)
Pehmoillakin syytä saada nenä, ohimot ja silmät piiloon. Ellei nyt sitten pelkästä solumuovisesta lötköpötköstä ole kyse?

Aseenriistot onnistuu kyllä kohtuudella tuon kumisen (vai mitä lie thermoplastia se olikaan) appelgaten kanssa. Parempi tradeoffi händikäppi riistojen kanssa (varsinkin kun luulenpa ettei niitä pahemmin monikaan saa aikaiseksi kun kongi kumahtaa...) ku se ettei saa viiltää ynnä muuten puukottaa kunnolla. Mielipideasioita mutta fiksut reenaa fiksusti ;)
Bruce Lee elää!
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

#22

Viesti Juho »

Itse lupaudun tuomaan kolmet samaa sarjaa olevat pehmeät nunchakut. Keveästi pehmustettu bokkenikin löytyy.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#23

Viesti Paappa »

Yritän tehdä ajoissa pari asiallista miekkaa, joilla voisi pätkiä ilman pelkoa luunmurtumista. Se minkä poika katkaisi käsivarteeni oli muuten asiallinen, mutta ydinmateriaali oli väärä. Jos en itse pääse paikalle niin laitan jonkun pääkaupunkiseudulta tulevan matkaan. Jos suinkin pääsen itse paikalle niin tuon mukanani omat pehmokepit, eivät ole liian pehmeitä (Vlad voi todistaa :D ), sekä silmikollisen jääkiekkokypärän ja pari kumipuukkoa.

Jokin silmikollinen kypärä on kyllä aivan välttämätön, jos päähän lyönti aiotaan sallia. Kyllä pää sen pehmokepin kestää mutta lähinnä olisin huolissani silmistä ja korvista.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#24

Viesti Elina »

Because the pen is mightier than the sword, I shall choose the pen! Hah!!! I laugh at all o' y'all's general direction! :smt065
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#25

Viesti Vlad Tepes »

Paappa kirjoitti: Jos suinkin pääsen itse paikalle niin tuon mukanani omat pehmokepit, eivät ole liian pehmeitä (Vlad voi todistaa :D ), sekä silmikollisen jääkiekkokypärän ja pari kumipuukkoa.
:smt039

Ei ainakaan minun mielestä. Kyllä niillä puujalan saa.
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#26

Viesti S_L »

Paappa kirjoitti: Jos suinkin pääsen itse paikalle niin tuon mukanani omat pehmokepit, eivät ole liian pehmeitä (Vlad voi todistaa :D ), sekä silmikollisen jääkiekkokypärän ja pari kumipuukkoa.

Jokin silmikollinen kypärä on kyllä aivan välttämätön, jos päähän lyönti aiotaan sallia. Kyllä pää sen pehmokepin kestää mutta lähinnä olisin huolissani silmistä ja korvista.
Minulla on myös lätkäkypärä ihan keppisparria varten. Voin ottaa mukaan, jos tarvetta ilmenee. Kumipuukko menee kyllä silmikosta läpi "hieman" turhan pitkälle.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93925
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#27

Viesti Mika »

Tää näyttää toteutuvan. Hienoa! 8)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa