Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Titan Fist (vain itse laji)

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Viestiketju lukittu
Kuvake
teejii
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 178
Lauteille: Marraskuu 2006

#76

Viesti teejii »

Jos tuo videolla oleva tyrmäys on aito, niin olisikohan poikien jo aika lopettaa leikkiminen. Osaamattoman kaverin tyrmääminen heijarilla ei taatusti kehitä ketään mutta on kyllä sitäkin vaarallisempaa.

Jos treeninne/matsinne ovat tuota tasoa, niin on vain ajan kysymys ennen kuin joku loukkaantuu. Mitenkäs sitten suu pannaan kun joku saa pysyviä vammoja?
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#77

Viesti AriJ »

teejii kirjoitti: Jos treeninne/matsinne ovat tuota tasoa, niin on vain ajan kysymys ennen kuin joku loukkaantuu. Mitenkäs sitten suu pannaan kun joku saa pysyviä vammoja?
Vetäjän vastuustahan on ollut juurikin puhetta toisessa aiheessa
Titan fist
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 112
Lauteille: Heinäkuu 2007

#78

Viesti Titan fist »

Videolla oleva tyrmäys ei todellakaan ole tahallinen!. Tarkoitus oli käydä harjoitusmatsi, ei tyrmätä vastustajaa. Itse kuvasin videota ja kun huomasin tilanteen, lähtin tarkistamaan mikä oli tila kaverilla. Hammerin kanssa yhdessä katsoimme että onko kaikki ok. Hetken tajuttomana oli kaveri, herättyään oli vähä sekavassa tilassa vielä. Katsoimme videon yhdessä ja kaikki olivat samaa mieltä että tyrmäys ei ollut tahallinen. Hammer oli itsekin pettynyt matsiin kun vastustaja tipahti, halusi otella hyvän matsin. Ottelija oli itsekin vähän ihmeissään että miksi taju lähti vaikka isku ei ollut kova? Isku taisi osua tasapainoaistiin ja todella nopeasti ja siitä sitten tajuttomuus taisi iskeä.


Tälläiset harjoitusmatsit eivät todellakaan kuulu normaaleihin treeneihin. Sparraamme kyllä, mutta sparrimme eivät todellakaan lopu tipautukseen.
Sparraaminen on harjoitus molemmille, eikä siitä hyötyä ole jos siinä tipautetaan.

Otamme nykyään sparrit pehmeällä alustalla turvallisuussyistä. Emme todellakaan anna harjoittelijoidemme teloa itseään treeneissä, teemme harjoitukset niin turvallisesti kun vain pystymme. Haavereita sattuu sillointällöin, jokaisella salilla.
Meillä on ensiavun taitava henkilö aina paikalla treeneissä, kaiken varalta.

Juniorit eivät todellakaan sparraa samallatavalla kun aikuiset. Juniorit sparraavat keskenään tai joku aikuinen saattaa olla sparrauttamassa. Aikuiset eivät kuitenkaan lyö lapsia, vaan laittavat nyrkin avoimesta paikasta sisään ja näyttävät että suojaus on auki. Tottakai helpotamme junnuja antamalla heille paikkoja. Neuvomme sekä aikuisia ja lapsia sparrin aikana ja puutumme räikeisiin mokiin. Sparraaminen aloitetaan slowfightingina ja liikkumisella kehässä, pikkuhiljaa siitä sitten kovennetaan. Jokainen kuitenkin saa itse päättää sparraako vaiko ei.

ps. Uusia vaatteita tuli t-paitoja, collegeja ja hihattomia. Vaatteet on Fruit of the loomeja, eli laadukkaita on. Kuvat on meidän nettisivuilla, "vanhoja " painhunter paitoja on vielä jäljellä...
Kuvake
teejii
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 178
Lauteille: Marraskuu 2006

#79

Viesti teejii »

Titan fist kirjoitti: Videolla oleva tyrmäys ei todellakaan ole tahallinen!.
Eli kontrollia ei ole senkään vertaa. Reagoimattoman vastustajan lyöminen johtaa tyrmäykseen silloinkin kun tarkoitus ei ole tyrmätä. Ja jos syy tyrmäykseen on juuri vastustajan reagoimattomuudessa, niin matsaaminen kontaktilla vastustajan kanssa, joka ei ymmärrä edes reagoida lyöntiin on aika kyseenalaista. Etenkin kun korostatte pyrkivänne treenaamaan turvallisesti.

Tuon matsin lopuksi hammer vieläpä kääntyy pois ja lähtee jätskille eikä edes tsekkaa maassa makaavan jampan tilaa vaikka tarkoitus ei siis ollut tyrmätä.
Titan fist kirjoitti: vanhoja " painhunter paitoja on vielä jäljellä...
Tuossa painhunter-nimessä on kyllä vinha perä.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#80

Viesti Samppa »

teejii kirjoitti: Eli kontrollia ei ole senkään vertaa. Reagoimattoman vastustajan lyöminen johtaa tyrmäykseen silloinkin kun tarkoitus ei ole tyrmätä. Ja jos syy tyrmäykseen on juuri vastustajan reagoimattomuudessa, niin matsaaminen kontaktilla vastustajan kanssa, joka ei ymmärrä edes reagoida lyöntiin on aika kyseenalaista. Etenkin kun korostatte pyrkivänne treenaamaan turvallisesti.
Samaa mieltä. Mielestäni tuolla nauhalla oleva Hammerin sparrikaveri on täysin pihalla touhusta vaikka Hammer vetää heijarikoukun lonkalta kuin Billy The Kid konsanaan. En usko, että tyrmäys johtuu niinkään mistään "tasapainopisteeseen" sijoitetusta lyönnistä, vaan enemmänkin siitä, että vastustajalla ei ole silmää katsoa mistä lyönti tulee eikä kykyä suojautua lyönneiltä. Lyönti siis tulee aivan "puun takaa" ja osuu kaveriin jolla paketti on täysin auki. Omaan silmääni ei vain tuossa näy minkäänlaista kontrollia tai hallintaan, kummallakaan. Tietysti voi olla, että olen vain tottunut kovin erityyliseen sparriin.
Titan fist
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 112
Lauteille: Heinäkuu 2007

#81

Viesti Titan fist »

Eilen palaverissa puhuttiin kun ei mikään kelpaa. Laitetaan videoita nettiin, jotain junnujen jne. Hyviä videopätkiä emme tule laittamaan nettiin, ne ovat meidän omaan käyttöön.
Esimerkiksi. Entinen Han Moo Doon:n valmentaja Pasi totesi " saavuttanu sm-kulta, pohjoimaitten nelinkertainen mestari ja kansallinen pronssi, näistä ainoana saavutuksena pitää sitä että on nykyään titan fistin valmentaja. Että pystyy suojelemaan perhettään sekä itseään." Siksi hän tänne salille nöyränä kävelikin. Siksi hänet myös valittiin valmentajaksi. Pasi ei kestänyt edes noin hiljaista lyöntiä, ootteko te koskaa nähnyt kun Hammer lyö?. Muutama moderaattori tietää ja on nähny mun lyöntivoimani. Repikää siitä huumoria. Tästä lähtien mitään titan fistin kuvia ei oteta. Paitoja voi tilata yksityisviestillä.
Meiltä on lähtenyt asiakkaita negatiivisen palautteen takia. Kaksi harjoittelijaa joutunut kiusatuksi koulussa aiheen takia. Johon joudun itse puutua, lähden puhuman rehtorin kanssa, että kiusaaminen loppuu. Vai pitääkö mun alkaa nyt tässä uhoo taas? Mulla on tapana sanoa mä lyön ensi ja puhun vasta sitten. Pelätä ei tarvi, kipu tulee joka tapauksessa. Se ei ole enää mun motto. Enää ei tatri lyödä, asiat menee perille ilmankin. Toiset ilmeisesti pitää mua tyhmänä kun en osaa lukea enkä kirjoittaa. Nettiin laitetaan pätkiä. Vittuilijat tulen pitämään huolen että se loppuu. En pelkästään netin välityksellä. Tämä on ainut foorumi minkä kanssa haluan olla tekemisissä, koska täälä on asiallistä väkeä. Mulla on itsellä on viis lasta ja pasilla on kaks lasta. Jos joku väittää ettei tiedetä lapsista. Jos joku vielä vittuilee nii sitte saa vastata puheistaan. Osaan paljon muutakin, mutta me opetetaan vain realistista itsepuolustusta. Kaduilla oon itse testannu ja aikanikuluksi tapella kahdeksan vuotta joskus. Ei tarvi enää, ei tee yhtää mieli. Jos pakko on niin kyllä. Mulla on aikoinani ollut maailman paras valmentaja mulle. oli monta valmentajaa mutta tämä yksi oli paras. J.N nimikirjaimet voin antaan, en enempää.

ps. Budoka julkaistaan ens viikolla ja siinä juttu Titan Fististä.
Kahville
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#82

Viesti Kahville »

Titan fist kirjoitti: Entinen Han Moo Doon:n valmentaja Pasi totesi " saavuttanu sm-kulta, pohjoimaitten nelinkertainen mestari ja kansallinen pronssi
Anteeksi, mutta näin hieman aiheen vierestä kiinostaisi tietää milloin ja missä on näitä HMD:n pohjoismaitten mestaruuskisoja järjestetty, joihin ilmeisesti valmentajanne Pasikin on osallistunut? Itse en muista tällaisista kuulleeni.
-Ville Wacklin-
HMD
Kuvake
Kehäraakki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 428
Lauteille: Huhtikuu 2006

#83

Viesti Kehäraakki »

Titan fist kirjoitti: Meiltä on lähtenyt asiakkaita negatiivisen palautteen takia.
Oletteko yhtään miettineet, miksi saamanne palaute on enimmäkseen negatiivista?

Titan Fist saa paljon kritiikkiä ja se on mielestäni hyvä, ihmiset reagoivat toimintaanne. Nyt Titan Fistin pitäisi myös reagoida ja analysoida saamaansa palautetta. Mikä on hyvää, mikä huonoa, mikä asia kannattaisi tehdä toisin ja mitä taas ei kannata tehdä lainkaan.

Älä nyt hyvä mies suutu, jos ottelijasi saavat palautetta. Täällä annettu feedback on vielä pientä siihen verrattuna mitä esimerkiksi itse annan ottelijoilleni huonojen esitysten jälkeen.
Viimeksi muokannut Kehäraakki, syys 7, 2007, 14.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oon lyöny, mutta on lyöty takaskin
hightower
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 135
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Lahti

#84

Viesti hightower »

Pasi ei kestänyt edes noin hiljaista lyöntiä, ootteko te koskaa nähnyt kun Hammer lyö?.
No videoklipillä nähtiin. Ei se nyt niin murhaavalta näyttänyt. Mutta eikö juuri silloin kun TIETÄÄ ITSE että on kovanyrkkinen, tulisi rajoittaa voimiensa käyttöä. Varsinkin jos vastustaja on A) Oppilaasi, B)Huomattavan kokematon sparraaja C) Lasileuka.

Ihan oikeasti siinä voi käydä pahasti kun tipautat kaverin! Varsinkin kun A) Sille ei ole treeneissä tarvetta, ei ainakaan vielä tuossa kehitysvaiheessa B) Teidän treenisalissanne näyttää olevan betoniseinä sentin päässä ottelualueelta ja Kakkosnelonen kiertää lattioilla C) Nyrkkeilykypärä on päältä suojaamaton, kaveri oli hyvää vauhtia menossa munankuori edellä seinään, onneksi ei osunut.

Pyydän sinua huomioimaan turvallisuus näkökohdat

Lisäksi näytti todella välinpitämättömältä kun lyönnin jälkeen et syöksynyt katsomaan miten kaverin kävi. :?
Muutama moderaattori tietää ja on nähny mun lyöntivoimani. Repikää siitä huumoria.
Ahaa! Hienoa että löytyy varmasti puolueettomia henkilöitä jotka tuntevat sinut ! Pyydän siis kyseessä olevilta moderaattoreilta nyt sitten tietoa asiasta ja kertokaa ihmeessä vähän missä olette nähneet Mr.Hammerin lyöntivoiman.
Vai pitääkö mun alkaa nyt tässä uhoo taas? Mulla on tapana sanoa mä lyön ensi ja puhun vasta sitten.
Ei, ei tarvi taas.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#85

Viesti Samppa »

Titan fist kirjoitti: Esimerkiksi. Entinen Han Moo Doon:n valmentaja Pasi totesi " saavuttanu sm-kulta, pohjoimaitten nelinkertainen mestari ja kansallinen pronssi, näistä ainoana saavutuksena pitää sitä että on nykyään titan fistin valmentaja.
Olen pitänyt aikoinani Pasille ainakin yhdet treenit ja tiedän kaverin. Pasi on otellut HMD:ssa värivöiden sarjoissa joista nuo SM ja kansalliskisojen mitalit on tullut. PM kisoissa hän ei ole koskaan ollut. Hänen treeniaikana ei tietääkseni sellaisia ole koskaan edes järjestetty.

Pienenä vinkkinä. Näillä haasteilla ei voiteta mitään. Asiallisella faktalla hommasta tehdään pohjaa lajille. Olisin erittäin innostunut näkemään ja kokemaan tuon Hammerin uskomattoman lyöntivoiman. Ehkä vielä jossain tulette sitä demoamaan?
Mr.Carcass
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 74
Lauteille: Elokuu 2006

#86

Viesti Mr.Carcass »

Titan Fist videoita. http://www.youtube.com/user/r0hmu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#87

Viesti Joni Samanen »

:<

Odotan innolla seuraavia kommentteja...
-Joni Samanen-
Titan fist
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 112
Lauteille: Heinäkuu 2007

#88

Viesti Titan fist »

Jos kuvaus ei loppuisi heti, niin näkyisi kun molemmat menemme katsomaan onko kunnossaa. Hammer rupesi ottamaan hanskoja pois että voi helpommin katsoa onko kaikki ok ja ottaa hammasuojat pois.
Kun sain kaverilta hammasuojat pois niin molemmat katsoimme oliko kaikki kunnossa. Mä en voi sille mitää jos kaikki käyttää sparratessa varusteita. Itse en käytä että voin helpommin puuttu virheisiin kun näkee paremmin. Tämä kaveri on kovapäinen ja treenaa 6x viikossa, sparriviikko oli tuolloin. Tietty ottelutaktiikka jota harjoittelimme, mutta se isku osui tasapainoaistiin. Videosta näkee että se on paineisku, ei luja lyönti. Ei nopeutta vaan painetta. Nopeana lyönnillä olis joutunut soittamaan jo ambulanssia. Meillä on valokuva matsin jälkeen ja ihan kunnossa kaveri on. Hammer oli itse enemmän huonona. Harjoiteltiin etukäden torjuntaa, mutta lähti väistämään hämäyslyöntiä ja sen takia osuma tuli sisään, eikä suojaukseen mihin oli tarkoitus. Siitä sitten nurkasta jatkaa liikkumista, tän tiesi molemmat osapuolet. Ilmeisesti siellä soittaa joku suutaan joka istuu kaikki päivät koneella. Mä lähden tästä salille.

Videoita ja kirjoituksia ollaan jouduttu vähän oikomaan r0hmun lukihäiriön takia, videoiden nimet on mitä sattuu ja kirjoitus ei ihan aina ole niinkuin pitäisi.
Se ei ollut loppuottelu, r0hmu aivotärähdyksessä ja aivan tsombina kirjoittanut näin. Mulla se on ollu jo 2,5v, se on ollu kova pala. Ei tarvi enään hakata ketään. Aikaisemmin jo sanottiin että ei laiteta videoita. Tämä foorumi on yksi ainoista mikä on asiallinen ja täällä keskustelee ainoastaan täydellisiä ihmisiä. Vai onko asia näin? Ensinäkin, vaikka se on mun oppilas. Eikö yleensä tekniikkakuviot tehdä´loppuun asti. Jos olisin halunnu sen tyrmätä, olisin silloin lyönyt täysiä. Tämä kaveri on kova iskijä, ja myönsi että huomasi liiann myöhään tehneensä virheen torjunnassa. Sekin on refleksi, mutta toki on sattunut niinkin että on osunut liian lujaa. Erittäin harvoin mun toimesta!.
Sitä paitsi, aina sovimme ennen matsia tietyn voimatason jota
käytämme. Kaikki on aina ennen sparria selkeää, en ole ylpeillyt tolla videolla kun en oo tienny että se edes sinne laitetaan. Tässäkään ei tapahtunu kaverille yhtään mitään, jos olis käyny nii sitte vituttais vielä enemmän. Vielä enemmän harmittaa se kun joku kritisoi vaikkei tiedä yhtään mitään koko asiasta. Totuus on se että oon katutappelija tyylisuunnaltani, sekä pitkältä lajitaustaltani. Seuraavassa Budokassa siitä on jonkin sortin juttu, mutta kiitos teille kritisoijille. Emme itse ole ottaneet yhteyttä mihinkään, meihin on otettu. Mutta tuoko toi tarpeeton kritisointi treenaajia? Ei, vaan vie pois. Jos olisin tiennyt tämän niin,

Hammas on vieläki myynnissä, en oo yhtää vihanen siitä että mua löytiin. 120kilonen kaveri kaatui päälle kahden minuutin väännön jälkeen ja löi täysiä, kun olin matossa. Tajusin vasta että se oli itse ollut tajuttomana, multa lähti hammas kauheat kivut ja säryt, silti ollaan parhaat kaverit. Voin valottaa totuutta tähän asiaan. Ensinäkin, en ikinä mee suosilla maahan. Nyt ajattelin mennä suosilla, koska halusin itsekin saada vääntöä sitten r0hmun hermo petti loppuvaiheissa, yritin sitä pitää vain kiinni. Se löi ja löi, annoin sen lyödä ja väistelin. En lähtenyt lyömään korvan taakse maasta. Odottelin että voimat loppuu ja sitten pyörähdettiin pari kertaa ympäri ja siinä sitten r0hmun voimat loppu niin että lähti taju. Mutta määhän tahalteen hakkaan reenaajiani?
Mitä mä siitä hyötyisin? Nehän lähtis salilta menee.

Mieti mitä suustas päästät, lähes kaikki treenaajani ovat sanoneet että pidän hyvää huolta treenaajistani.
Titan fist
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 112
Lauteille: Heinäkuu 2007

#89

Viesti Titan fist »

hightower kirjoitti:
Pasi ei kestänyt edes noin hiljaista lyöntiä, ootteko te koskaa nähnyt kun Hammer lyö?.
No videoklipillä nähtiin. Ei se nyt niin murhaavalta näyttänyt. Mutta eikö juuri silloin kun TIETÄÄ ITSE että on kovanyrkkinen, tulisi rajoittaa voimiensa käyttöä. Varsinkin jos vastustaja on A) Oppilaasi, B)Huomattavan kokematon sparraaja C) Lasileuka.

Ihan oikeasti siinä voi käydä pahasti kun tipautat kaverin! Varsinkin kun A) Sille ei ole treeneissä tarvetta, ei ainakaan vielä tuossa kehitysvaiheessa B) Teidän treenisalissanne näyttää olevan betoniseinä sentin päässä ottelualueelta ja Kakkosnelonen kiertää lattioilla C) Nyrkkeilykypärä on päältä suojaamaton, kaveri oli hyvää vauhtia menossa munankuori edellä seinään, onneksi ei osunut.

Pyydän sinua huomioimaan turvallisuus näkökohdat

Lisäksi näytti todella välinpitämättömältä kun lyönnin jälkeen et syöksynyt katsomaan miten kaverin kävi. :?
Muutama moderaattori tietää ja on nähny mun lyöntivoimani. Repikää siitä huumoria.
Ahaa! Hienoa että löytyy varmasti puolueettomia henkilöitä jotka tuntevat sinut ! Pyydän siis kyseessä olevilta moderaattoreilta nyt sitten tietoa asiasta ja kertokaa ihmeessä vähän missä olette nähneet Mr.Hammerin lyöntivoiman.
Vai pitääkö mun alkaa nyt tässä uhoo taas? Mulla on tapana sanoa mä lyön ensi ja puhun vasta sitten.
Ei, ei tarvi taas.
Vai oli se menossa? Kannataisi vähän katso tarkemmin. Tukikehikko on rakennettu niin että siihen jos lentää niin se antaa periksi. Samallalailla kun nyrkkeilykehä.
Kypärästä, se on malliltaan leuasta kiristävä erikseen niin ja sitten ei ole takaa vaan päältä erikseen kiristettävä. Ei ole tarramallia, vaan että se on tiukka. Siellä ei ole yhtäkään tukitolppaa ja takaa on pehmustettua. Tälle rakennusinsinöörille voisin antaa stipendin, en kyllä tiedä mistä. En ainakaan rakentamisesta.

Mulla ei oo ikinä joutunu kolmen vuoden valmentamiseni aikana sairaalaan. Itse jouduin nyt. Mä oon meillä se törmäysnukke, harjoittelijat eivät iske toisiaan vaan mua pääasiassa. Sittenkun alkaa taso nousee ja kontrolli pitää niin sitten pikkuhiljaa aletaan slowfightingia keskenään. Kyllä mä siihen tilanteeseen menin, olin itsekin huolestunut ´. Ihmettelin kun molemmilla oli ihan uudet ja samanlaiset hanskat. Tunsin vain että kaverilta lähti jalat alta. Rystysiin ei tuntunut edes osumaa
Kiitos näistä asiantuntevista lausunnoista. Jos joku saa jotain mielihyvää näistä. Itse sain tästäkin mielipahaa, koska kaveri on hyvä ystäväni ja puhuttiin matsin jälkeen pitkään. Se on oikeasti hyvä ottelija, todennäköisesti parempi kun sen ei tarvi käydä aukomassa täälä päätään vaan se tulee tänne treenaamaan. Se jätkä osaa itsepuolustusta, moni osaa itsepuolustusta, mutta harva osaa tapella. Mä jos joku tiedän. Enkä uhoo, toivottavasti ei tarvi enää ikinä tapella.
Olis järkevämpää kysellä kun arvostella. Ollaan valmentajien kanssa kyllästytty tälläiseen

En oo ikinä halunnu satuttaa vastustajiani että kävisi mitään pysyvää vammaa.
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

#90

Viesti suppulam »

...ettei nyt vaan joku OIKEASTI loukkaantuisi jos noin kohelletaan...
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 61 kurkkijaa