Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Traditionaalinen nyrkkeily

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

#46

Viesti ka1 »

pulkkanaru kirjoitti: Luulisi nyt enemmän kuin vaan kolmea tyyppiä kiinnostavan jos on ainutlaatuinen tilaisuus koittaa oppia sitä ihteään. :shock:
Minä taas luulisin, että tässä vaiheessa, kun mahdollisuus tämän kaltaiseen toimintaan tarjoutuu, enää hyvin harva on kiinnostunut. Veikkaan, että tuollaisen nyrkkitappelukokoontumisen järjestäminen ei kovin helpolla onnistu, potkun(kaan) kautta. Toivottavasti olen taas väärässä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#47

Viesti Kari Aittomäki »

Nii-in.

Ajatus olisi tietysti aivan sama kuin tappelukoirillakin, dog brotherseilla siis.
Tavata ja kokea pikkaisen enemmän kuin treeneissä on mahdollisuus.

Eli kuten asian näen, samaan tilaan vaan kaikki samanhenkiset.
Matsiparit haetaan vapaaehtoispohjalta, jopa terapeuttisesti siten että jos ja kun jänskätyttää liikaa, vetäytymistä ei alleviivata vaan menee laatikkoon ei-vielä, ei vielä tänään. Take your time, brother.
Eli juttua tulee sulattaa.

Kohdataan. Otetaan matsia ja olenjopa sitä mieltä, Dog Brothersien juttuja aikakauanki pureskelleena, että se ase on hyvä pehmennys. Jykevämmät perustelut tuonnempana, mutta olisi varmaan aika hyvä että kamppailijat tukeutuisivat aseeseen ensi alkuun. Kun se turvariepu on ihan nasta kohottaa kohti, pelkkiin nyrkkeihin luottaminen on lievästi liikaa vaadittu.
Katsokaa nyt niitä db-clippejä, ei ne varsinaisesti mitään keppimestareita tai fyysisiä supermiehiä ole. Tavallisia sällejä joilla nyt vaan on tappelinjuonne sielussa.

Eli varsinainen bareknuckle-el veterano-tappelupeli olis vasta kokeneelle osastolle.
Mutta perusjuttu ois että ketä kutittaa niin kamoon vaan.
Kunhan se perusperiaate on että jokamies lähtee kotiinpäin ominjaloin kävellen ja kaikki kyräily kuuluu kakaroille.


Itte tahtosin ottaa sjambokmatsin. Ainaki.
Saunatonttu
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 89
Lauteille: Helmikuu 2006

#48

Viesti Saunatonttu »

Kiinnostaa.
JJO
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19
Lauteille: Toukokuu 2006

#49

Viesti JJO »

Itseä ainakin olkoi kiinnostaa. Viearaiden kanssa otteleminen on aina antoisaa (varsinkin kun itse ruukaa olla saamapuolella useimmiten :D ) ja opettavaista. Ikäni puolesta alan kuulua pikkuhiljaa "paappa" sarjaan, mutta mieli on vielä vireä.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#50

Viesti Paappa »

JJO kirjoitti: Itseä ainakin olkoi kiinnostaa. Viearaiden kanssa otteleminen on aina antoisaa (varsinkin kun itse ruukaa olla saamapuolella useimmiten :D ) ja opettavaista. Ikäni puolesta alan kuulua pikkuhiljaa "paappa" sarjaan, mutta mieli on vielä vireä.
:ot: Taidan tosiaan olla :wanha: kun minua aletaan käyttää jo vertailukohteena. Turpaan saaminen pitää vireänä. Pitäisikö tätä ehdottaa terapiaksi vanhusten palvelutaloihin?

Asiaan: jos asekarkelo järjestetään pitää sitten joko miekkailumaskin tai kaulasuojalla varustetun ristikollisen lätkäkypärän taikka Wekaf-kypärän olla pakollinen. Muuten voi käydä heikosti. Tuo kaulasuoja on ehdoton vaatimus. Samoin aseiden valinnassa on maalaisjärki paikallaan, esim. tuo Fma-videoihin laittamani klippi bokken vs. keppi-matsista saattaa olla vähän niillä rajoilla.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#51

Viesti Polvi »

Mahdollisesti kiinnostaa.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5373
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#52

Viesti KungFuMiäs »

Ehdottomasti kiinnostaa. Meidänkin lajikultturiin kuuluu että mennään kokeilemaan taitoja oman salin ulkopuolelle.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#53

Viesti Kari Aittomäki »

Mikäs on kanta shinain käyttöön eli sikakendoon?

Kysymyksen taustalla on eräs ottamani matsi..
Tai mitä tuota kaunistelemaan, en tykännyt eräästä budosankarista ja kävin kimppuunsa shinailla eli omalla aseellaan, ilman suojia tottakai.
Kendoillut en ole päivääkään mutta koska Sidney Pollackin Yakuza on lempileffojani osaan koko jutusta kaiken olennaisen.
(provolauseessa on selkeä väite ja ajatustyylisuunta, perustuu tähän vanhempaan kamppailutreeniajatteluun. Kendo on hieno laji.)

Mielenkiintoista oli se, että saatoin pitää hyökkäykseni korrekteina ja pakettini pysyi kasassa vaikka nahkaa kirvelikin.
Kohteeni sitä vastoin riemastui saamistaan osumista aivan ihanasti, yritti potkia munasille, kynsiä silmiä ja shinainkäytönkin perustaktiikkana näytti olevan se pisto kurkkuun. Heh, sen siitä saa kun sortuu hekumointiin realismin kustannuksella.
Vieläkin harmittaa ne rauhanrakentajat, jäi hyvät pelit lievästi kesken.

Minkähän tyyppisiä ne kaulasuojat ovat?
Ja mitäs käsiin, sormet ois kuitenki aika kiva pitää ehjinä?

Niin, tuon bambumiekkatarinan perussanoma on tietenki se että jos sälli lähtee matsiin reilulta pohjalta, tekemään itsestään vahvaa sensijaan että kokisi tehdä vastustajaasta heikon.. Ne vaaralliset tekoset tippuu luontojaan pois. Vahinkomahdollisuudet on toki minimoitava.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#54

Viesti Paappa »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mikäs on kanta shinain käyttöön eli sikakendoon?
Sikakendo :D Kunhan kerkiän laitan kuvan näistä Eurooppalaismallisista lyömäaseista joita olen väsäillyt. Oma kulttuurialue kunniaan! Shinaita on toki käytetty pohjana näille.

Se kaulasuoja tarkoittaa tätä eli miekkailunkypärän ns. partaa
Kuva

Eli suojaa kaulan edestä tulevilta pistoilta jne. Lätkän kaulasuojaa saa vaikka tällaista:
Kuva

Mikäs siinä, pelataan sitten sikakendoa jos saa pitää kypärää päässä. Bambussa on kyllä se ikävä puoli että jos sälöjä tulee ne ovat varsin teräviä. Varovaisuutta siis. Kannattaa vaikka teipata reunat.

Lätkä/kaukalopallohanskat ovat hyvät tähän peliin.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#55

Viesti Kari Aittomäki »

Mutta eikös shinain toimivuus ole juuri se bambuliuskojen elävyys eli absorbaatio tai mikälie termi?
Jos nyt vedellään erkkaria niin maila kuolee?
Painoakin tullee lisää.

Olen muuten ottanut erää myös bokkenilla ja kyllä sillä tappaa ja on tapettu eli ehdoton kielto näillä pelein.

Tuo parta näkysi olevan aika lajimuotolitu, ehkä tuo lätkäversio ois sopiva.
Ongelmaksi tosin tulee mitäsitte ku on päästy mattomättöön mutta eiköhän se routa opeta.

Aika varovaista muuten tuntuis olevan osallistuminen.
Sekava fiilis tulee, vähän kuin katselis ruotsalaista avannossa.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#56

Viesti Paappa »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mutta eikös shinain toimivuus ole juuri se bambuliuskojen elävyys eli absorbaatio tai mikälie termi?
Jos nyt vedellään erkkaria niin maila kuolee?
Painoakin tullee lisää.
Totta höpiset, lähinnä ajattelin sitä että jos jos joku saa päähänsä otella t-paidassa voi tulla tikkuja, jotka bambun kyseessä ollen voivat olla vähän ikäviä. Paras siis tarkastaa aina välineitten kunto ennen kuin mätke alkaa.
Kari Aittomäki kirjoitti: Tuo parta näkysi olevan aika lajimuotolitu, ehkä tuo lätkäversio ois sopiva.
Ongelmaksi tosin tulee mitäsitte ku on päästy mattomättöön mutta eiköhän se routa opeta.
Laittaa kummankin niin ei pää käänny eikä hengitys kulje. Vaikeusastetta lisää. Itse olen havainnut tuon miekkailumaskin aivan mainioksi sekä miekkailuun että keppihommiin, parta on kuitenkin sisäpuolelta pehmustettu.
Kari Aittomäki kirjoitti: Aika varovaista muuten tuntuis olevan osallistuminen.
Sekava fiilis tulee, vähän kuin katselis ruotsalaista avannossa.
Todennäköisesti tyhmänä/hulluna minuakin varmaan jo nyt pidetään kun tänne kirjoitan sillä mielellä että voisin jotenkin olla mukana. Kynäniska akateeminen keski-ikäinen perheenisä.. voi hyvänen aika sentään :roll: Jasse on sentään oikea urheilija, Polven kaikki tietää ja KungFumies on pelätyn kungfun taitaja. Mihinkähän tässä on ryhtymässä? :oops:

(Alkuperäinen tarkoitukseni oli kyllä että jos joku opettaisi ihan opettamalla vanhaa nyrkkeilyä, mutta käyhän tämäkin. Itse asiassa tämä alkaa kuulua kohta sinne Bothoanin puolelle.)
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#57

Viesti MarkkuT »

Minä ainakin voin ihan rehellisesti tunnustaa, että mulla ei ole ballseja lähteä joidenkin hullujen kepitettäväksi. :lol:
Ain't no one.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#58

Viesti Mjölnir »

Mä sain ihan hyvät kikcsit dog brothersien videota katsellessa. Teki heti mieli alkaa treenata keppisparria.

Kai se on ihan sama, millä vehkeillä kolistellaan, nyrkeillä tai kepeillä. Psykologisesti varmaan kepillä on helpompaa aluksi.

Jos porukka on sellaista, että tehdään tolkulla, niin kiinnostaisi kokeilla.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bob
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1145
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Nummela

#59

Viesti bob »

Tällainen kyllä kiinnostaisi sillä varauksella, että asian saa salattua vaimolta. Erityisesti kiinnostaisi keppimiehen iholle pyrkiminen samalla itseään satuttaen.
Kimura No Mae Ni Kimura Nashi. Kimura No Ato Ni Kimura Nashi.

"Yeah, it's my life. But at least it's half over." - Al Bundy
Hit55
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 139
Lauteille: Huhtikuu 2006

#60

Viesti Hit55 »

bob kirjoitti: Tällainen kyllä kiinnostaisi sillä varauksella, että asian saa salattua vaimolta.
-Mistä Helvetistä noi mustelmat on tulleet???

- Öö, golfista?

(Vaimoasi/sinua tuntematta, kiinnijäämisen riski on melkoinen :D )
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa