Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Traditionaalinen nyrkkeily

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Traditionaalinen nyrkkeily

#391

Viesti tohtorismies »

Kysymys Karille.

Tiedän ja ymmärrän(olet tuonuti selväksi ettet sinällään tykkää sosiaalisista tilanteista) että fyysiset rajoitteesi estävät harjoitusten vetämisen, etkä muutenkaan ole niin kovinkaan kuumottunut vetämään minkään sortin treenejä enää.

Mutta kysytään nyt silti..

Onko meidän trad bokraamisesta kiinnostuneiden aivan turha haaveilla että vetäisit jossakin vaiheessa jonkin sortin trad box 101 leirin meille?

Kun kerkisit vähän jo asiaa lupaillakkin.

Kuten aiemmin todettu, minä, Kalle Koskinen ja Paappa ollaan ainakin mukana.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Traditionaalinen nyrkkeily

#392

Viesti Kari Aittomäki »

En sano ei.
Traditiobokraus on mukava tapa treenata, varovaisuudessaan paljon realistisempi kuin moni hanskalaji jotka painottavat siihen rytmitykseen ja tööttäilyyn.
Tb hakee impakti-vaikutteita.
Eli kipua.

Vetäisin ehkes jopa mielelläni mutta...
Pääsis nyt ensin edes käveleen.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Traditionaalinen nyrkkeily

#393

Viesti tohtorismies »

Toivottavasti tervehdyt vielä.

On tässä muuten skitsofreeninen olo kun mielenkiintoa on trad bokrailuun, koukkuun ja tai chihin..
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Traditionaalinen nyrkkeily

#394

Viesti Ile »

Kyllä mäkin tosta oon edelleen kiinnostunut, ja vähän yritin potkutapaaminen-ketjussa pitää ajatusta yllä. Tuollainen tapaaminen kun olisi mun mielestä edelleen hyvä alusta tohon, kun meitä on vähän ja ollaan levällään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Traditionaalinen nyrkkeily

#395

Viesti Mika »

Ile kirjoitti: Kyllä mäkin tosta oon edelleen kiinnostunut, ja vähän yritin potkutapaaminen-ketjussa pitää ajatusta yllä. Tuollainen tapaaminen kun olisi mun mielestä edelleen hyvä alusta tohon, kun meitä on vähän ja ollaan levällään.
Kevään tapaamisen esityksistä on sovittu vasta yhden opettajan kanssa. Jos Kari haluaa paikan, se hänelle varmasti tarjotaan. Emme vielä tiedä, kuka ylipotkija kevään tapaamisesta vastaa, mutta kerron kaikille yypeille tästä. Tuleva vastuunkantaja sitten varmasti huomioi tämän mahdollisuuden.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Traditionaalinen nyrkkeily

#396

Viesti Pirunnyrkki »

Onko sempai Aittomäki ainoa mahdollinen vetäjä tällaiselle tb101 seminaarille, mistä täällä on puhuttu?
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Traditionaalinen nyrkkeily

#397

Viesti tohtorismies »

Pirunnyrkki kirjoitti: Onko sempai Aittomäki ainoa mahdollinen vetäjä tällaiselle tb101 seminaarille, mistä täällä on puhuttu?
Minun käsittääkseni suomessa Kari on ainoa.

Voihan täällä majailla muitakin jotka osaavat koko "lajin" mutta en usko että kukaan ainakaan täällä tietää aidon ja alkuperäisen traditio bokrauksen osaajaa.

Jos joku tietää jonkun muun kuin Kari niin se olisi kova juttu...

Ja hakusessahan on todellakin se "real thing" eli ei joku b luokan bokraaja joka nyt vaan on sattunut ottamaan matsia ilman hanskoja.

Vaan kuten Kari on erittäin tarkasti ketjussa kuvannut niin trad bokrailu on aivan oma elävä ja hengittävä kokonaisuutensa.

Wanhaa turpiinvetelyn taidetta.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Traditionaalinen nyrkkeily

#398

Viesti Kari Aittomäki »

Eipäs nyt hypetellä. Jätetään nuo sempailut ja semmoset omiin laatikoihinsa.

Mulla on paljasnyrkki-jutuista joitain varsin pinnallisia kokemuksia, missään tapauksessa en ole asiantuntija, vain asiaan tutustunut. Vaikkakin hartaasti.

Myönnettäköön nyt että olen muutaman tapahtuman nähnyt ja kovasti kutisi, nuorena sitä on itsevarma.
Vika kerralla saatiin ravata polliisia karkuun eli semmosta peliä se oli.

Vielä:
Niistä treenitavoista voi ottaa pikkuvinkkiä, se ssatuttamisen eksaktius on se paras anti.
Otteleminen on kyllä epäviisasta.
Kuka haluaa uhrata hampaansa historian alttarille?

Ja silti, nastaahan se on.
Mä näkisin viisaimpana kokonaisuutena catchin ja kunnon voimailun ja trad.bokrauksen kombon.
Ja veikkaanpa että Esa Koivulla on antaa pikkuvinkkejä enemmän ku mulla.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Traditionaalinen nyrkkeily

#399

Viesti tohtorismies »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mä näkisin viisaimpana kokonaisuutena catchin ja kunnon voimailun ja trad.bokrauksen kombon.
Ja veikkaanpa että Esa Koivulla on antaa pikkuvinkkejä enemmän ku mulla.

Joo, Esan luona olen kerran käynyt ja huippua settiä sieltä tulee kyllä.

Eritoten catchin, voimmailun ja nyrkittelyn saloista. Mutta ei trad bokraamisen siinä mielessä, hyvin lähellähän ne jutut mitä hän voi opettaa mutta ei "puhtaasti" sitä ihteään.

Kyllähän ne koukuttelut plus norminyrkkeilykin on jo niin lähellä trad box juttuja mutta..

Kait se on normaalia että se "real deal" kiinnostaa. Kun kummiskin ensikäden tietoakin on saatavilla niin miksi tyytyä rekonstruoimaan taitoa lähes kokonaan, siitä on kyse.

Sinällään jopa minunkin erittäin vajavaisilla kamppailutaidoillani on erittäin helppo kuvitella ja jossakin määrin toteuttaa trad bokrailua päästään mutta mutta... Sen aidon ja alkuperäisen tiedon olemassa olo kuumottaa.

Ja todellakin harjoittelu tapana se paras anti metodissa onkin ja juurikin ne kuvailemasi vetelyn tarkkuus kuumottaa sekä oheistreeni.

Kesällä kokeiltiin muutamaan kertaan niitä aiemmmin kuvailemiasi sparri tapoja. Ja oli eri vänkää ja sinällään turvallistakin. Toki kopsahteli vähän mutta olivat erittäin silmää sekä kontrollia kehittäviä tapoja sparrata. Vaanimista..
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Traditionaalinen nyrkkeily

#400

Viesti Lowclass »

Yksi mielenkiintoisimmista ketjuista...
Mukana ehdottomasti jos Kari jaksaa vetää. Kesti muutama tunti lukea kaikki läpi, näille tradboxkavereille omien kokemusten perusteella sanoisin että (louikkaamatta, kun en muista oliko juurikaan normiboxtaustaa) suosittelisin pari v nyrkkeilyä opastuksella ohessa. Virheiden /pientenkin , vaatii uudet 4-10 tuhatta toistoa... Itsellä kesti n vuosi viedä kädet eteen magamaisesti nyrkkeilyhanskojen jälkeen.. Vartalon käytöt, painonsiirrot yms, helpompaa oppia kun joku osaava korjaa, omia virheitään ei näe helposti. Hienosäädön voi tehdä itse kun tietää mitä tekee.

Huom, vain oma mielipiteeni.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Traditionaalinen nyrkkeily

#401

Viesti Lowclass »

Ja lisää tuli mieleen, vaikka Mika varmaan taas rankaisee taas tästä kun ei yhdessä viestissä vastannut :)

Lyöntityylejäkin on monia. Esim jotkut opettavat yläkoukut vain nyrkkipystyssä, mulle opetettiin mitä kauemmaksi lyöt sitä enemmän käännät nyrkkiä jotta ne 2 vahvinta rystystä osuu eikä puolinivelet.

Ja mulle tuulen raiskaamalle timoteille ei ole ranteet paksuuntuneet vaikka kuinka rystyspunnerran etc.. ;)

Jännä ollut huomata että itselle tuo aggressiivinen puolustus kädet edessä (myös inttisanastoa nykyään) jotenkin tullut mistä täälläkin puhuttu, wing tsun tyylisen boksaustavan kanssa.. Mielenkiintoinen saitti tämä.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Traditionaalinen nyrkkeily

#402

Viesti Lowclass »

Urheilulääkärien mukaan muuten se 45astetta nivelet kestää parhaiten iskut.. Muuten ei juuri väliä...
En lisää mitään enempää ennen muiden kommentteja :)
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Traditionaalinen nyrkkeily

#403

Viesti Lowclass »

Lyöminen, kaikessa yksinkertaisuudessaan niin mielenkiintoista..
Ensin pelkkä, sitten muuta, kunnes taas pelkkä.. Kuten Bruce sanoi.. Ja ne pikku vivahteet...
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Traditionaalinen nyrkkeily

#404

Viesti tohtorismies »

Joo onhan se lyöminen hienoa. Tänään viimeksi löin ja eritoten tulin lyödyksi paljaalla nyrkillä. Mutta on se toden totta eripeli kuin patja sota.

Hienoa niin helvetin hienoa.

Ja just miten paljon voi sen impaktin kanssa pelata. Että onko vaan säpäkkä vai ihan saatolla oikeasti.

Muuten, tässäkin ketjussa niille epäilijöille jotka epäilevät sitä nyrkin kasausta niin eikö vain sitä lihaa kännyyn...


Se nimittäin toimii kuin häkä, kirjaimellisesti semmonen nyrkin muto toimii "hyppyrinä" eli se ohjautuu jonnekkin muualle.

Eli esim kroppaan lyödessä osuessaan esimerkiksi toisen käteen se hyppää siiitä johonkin toiseen suuntaan.

Rock.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Traditionaalinen nyrkkeily

#405

Viesti Paappa »

Lowclassille, voi olla että en vaan tajua mistään mitään ja kuvittelen omiani, mutta kun itselläni on ranteet kynämallia ja gynegologin kädet, niin on pitänyt keksiä korvaavia temppuja. Nykyään lyön varsinkin etukädellä maissipalloa nousevalla lyönnillä tähdäten kahdella isolla rystyllä, käsi joko pystysuorassa tai jopa hiukan negatiivisesti kallellaan eli kämmen hiukan ylöspäin. Hämmentävän tuntuista, mutta näin saan osumaan rystysillä. Takakäsi taas pystyssä tai hiukan kallellaan kämmen alaspäin. Omituisia kokeiluja.

Samoin harjoittelussa olen saanut ranteille apua siitä, että puristan kahta lyhyttä köydenpätkää ikään kuin luoteina nyrkissä. Ilman niitä välillä tuntuu että ranteet nitkahtelee, näiden kanssa ei koskaan. Lisää omituisia asioita.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa