Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mistä ostatte capoeiralevyjä?

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Arco-Iris
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 75
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Genève

#16

Viesti Arco-Iris »

Eipä mitään :lol: Tässä vaiheessa mä itseasiassa pidän suurena voittona sitä että sieltä ylipäätään tuli JOTAIN. Vaikka mä kyllä pyysin niitä itseasiassa palauttamaan rahani, kun niillä ei ollutkaan haluamaani tuotetta. Mut, hei, aina ei voi voittaa...
A.A.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1166
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

#17

Viesti A.A. »

Kuinka muuten on näin levyjen ja musiikin osalta, käytetäänkö seuroissanne harjoitusten aikana musiikin tuottamiseen pääsääntöisesti cd-soitinta ja rodaan varsinaiset soittimet, vai onko teillä usein ihmisiä, jotka soittavat myös harjoitusten aikana instumentteja? Esim. vetäjä?

Toki musiikkitunteja voi olla erikseen ja myös kaikenlaista hybridiä tältä väliltä, mutta millainen on ns. perusmeininki treenien ja musiikin osalta seuroissanne?

Pääsääntöisesti seurat ja opettajat, joiden tunneilla olen käynyt, käyttävät varsinaisten fyysisten harjoitusten aikana cd-soitinta. Toki joskus joku muu voi soittaa, tai vetäjä itsekin, jos haluaa esim. käyttää rytmiä tarkennetusti sen kertaisten treenien työkaluna. Eri tapoja kaikki ovat varmasti nähneet sata, mutta entä se yleisin musiikin soittotapa teillä?
Kuvake
Samurai
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 318
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Baía

#18

Viesti Samurai »

Terveiset täältä Brasiliasta, Belo Horizontesta (vielä pitää hehkutta kun pari päivää on reissua jäljellä)

Täällä olen treenaillut pääsääntöisesti capoeira Eu Sou Angoleiron porukoissa, joissa ei ole kertaakaan soinut cd. Välillä joku soittaa livemusaa, välillä mennään hiljaisuudessa.

Pari kertaa olen pyörähtänyt regionalia tekevän Bantus Capoeiran treeneissä, ja siellä on aina ollut cd.

Meillä Lahdessa pääsääntöisesti mennään myös cd-levyn tahdissa, ja jokaviikkoisessa rodassa sitten soitellaan livenä.

Vetäjänä voisi tietysti soitella siinä samalla, mutta toisaalta se mielestäni haittaisi virheiden huomaamista ja korjailua jonkin verran..
Capoeira on Capoeiraa. Mikä tahansa muu määritelmä on puutteellinen.
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

#19

Viesti Questao »

Hei.

Nestor Capoeiran tunneilla oli livebateria tai sitten kaikki lauloivat samalla treenatessaan. Meillä käytetään joskus samaa.

Sitten taas, jos väkeä ei ole tarpeeksi, käytetään sitä cd-soitinta. Yleensä meillä on kuitenkin treeneissä väkeä, joka haluaa levätä tai parannella tai jotain vastaavaa, mutta tulevat kuitenkin paikalle soittamaan. Tämä on hyvä käytäntö, sillä se tuntuu hyödyttävän kaikkia.


- Q.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 49 kurkkijaa