Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Capoeira ja hapenottokyky

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#31

Viesti flammee »

Vähän isommat kengät ja laittaa niihin hiekkaa.... ;)
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

#32

Viesti Questao »

Hei.

En tiedä, oliko teidän tarkoitus nyt kuittailla tai jotain, mutta Riossa oleskellessani olen pyrkinyt lenkkeilemään mahdollisimman paljon hiekalla, ainoastaan koska on niin tyylikästä juosta uikkareissa! Ei oikeasti, hiekalla juoksentelu on kohtalaisen rankkaa puuhaa ja voin oikein hyvin kuvitella sen hyödyllisyyden nilkkaa ja polvea tukevien lihasten vahvistamisessa. Mun nilkoilla menee hyvin(Jannelle terveisiä).

- Q.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Suvi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 729
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Auckland, NZ

#33

Viesti Suvi »

Questao kirjoitti: En tiedä, oliko teidän tarkoitus nyt kuittailla tai jotain, mutta Riossa oleskellessani olen pyrkinyt lenkkeilemään mahdollisimman paljon hiekalla, ainoastaan koska on niin tyylikästä juosta uikkareissa!
Kai sä pyrit sellaseen Baywatch-tyyliin? Harmi ettei oikeesti pysty silleen hidastamaan :lol:
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
-J. R. R. Tolkien-
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#34

Viesti Mika »

Kai se hiekkakin hidastaa. :D

Paitsi ettei Questao paljoa ehtinyt hidastella, kun paikalliset mohikaanit juoksivat koko perässä ja huusivat "Beckham! Beckham!" :smt003
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Habis
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#35

Viesti Habis »

Questao kirjoitti: hiekalla juoksentelu on kohtalaisen rankkaa puuhaa ja voin oikein hyvin kuvitella sen hyödyllisyyden nilkkaa ja polvea tukevien lihasten vahvistamisessa.
Joskus kävin säännöllisesti 10km lenkkejä enkä oikein löytänyt yhtäläisyyttä juoksukunnon ja capoeiran pelikunnon välillä. Siitä on tosin aikaa eikä pelaaminenkaan ollut vielä niin tuttua. Nyt on aktiivinen juokseminen jäänyt eikä ole oikein vertailupohjaa. Mites sinulla? Onko juoksusta mielestäsi merkittävää hyötyä lajitreeniä ja pelejä ajatellen?

- Habis
Rapadura é doce mas não é mole não.
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

#36

Viesti Questao »

Iltaa.
Habis kirjoitti: Onko juoksusta mielestäsi merkittävää hyötyä lajitreeniä ja pelejä ajatellen?
Tuota noin, joo. On siitä mun mielestä ollut merkittävää hyötyä, mutta ei aivan yksiselitteisesti.

Siitä on mun mielestä ollut eniten hyötyä sitä lajitreeniä ajatellen - kävin nähdäkseni tuossa syksyllä ihan kohtuullisen säännöllisesti lenkillä ja nyt tuolla viimeisimmällä Brasilian matkalla jaksoin mielestäni huomattavasti paremmin hioa jotain liikesarjaa harjoituksissa. Toisaalta luulen, että myös liikkuvuuden kehittämisellä on ollut tässä oma osansa. Mutta ei tosiaan loppunut kunto kesken, onneksi.

Pelejä ajatellen hyöty on ehkä ollut suurin hitaampia angolapelejä ajatellen. Niissäkin tuntui virtaa riittävän ihan hyvin. Toisaalta nyt tuntuu, että olisin oppinut hengittämään jotenkin rentoutuneemmin, joten ehkä myös uintitreeneillä olisi ollut jotain vaikutusta tähän?

Onhan niissä lenkeissä tietysti sekin, että pysyy vartalo kevyenä. Kuitenkin jotain nopeampaa contemporânea-mättöä ajatellen varmaan joku intervallitreeni olisi parempi vaihtoehto kuin pitkät lenkit. Itse ajattelin ottaa vielä uuden kokeilun tähän, kun pääsen mahdollisesti aamulenkeille innokkaan parkour-treenaajan kanssa.

- Questão
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Habis
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#37

Viesti Habis »

Questao kirjoitti: Toisaalta nyt tuntuu, että olisin oppinut hengittämään jotenkin rentoutuneemmin, joten ehkä myös uintitreeneillä olisi ollut jotain vaikutusta tähän?
Rento mieli --> rento hengitys. Luulen että se painiminen jota harrastat (luin aktiivista treenipäiväkirjaasi hieman) voisi olla avainasemassa hengityksesi rentoutumiseen, mutta mene ja tiedä. Itselläni taannoin ainakin juuri BJJ treenit auttoivat paremman hengitystekniikan löytymisessä. Ei niissä treeneissä siihen hengittämiseen kauheasti kiinnitetty huomiota, mutta ne kaverit ketkä ei hengittänyt rauhallisesti niin ... kyllähän tiedät miten niiden käy.
Questao kirjoitti: Onhan niissä lenkeissä tietysti sekin, että pysyy vartalo kevyenä.
totta
Questao kirjoitti: ... kun pääsen mahdollisesti aamulenkeille innokkaan parkour-treenaajan kanssa.
heh, freerun meininkiä. tekeekö ne parkouraajat joitain oikeitakin juoksulenkkejä? eikö se ole sitä että videokamera messiin ja otetaan porukalla parhaita pätkiä temppuiluista talteen.
Rapadura é doce mas não é mole não.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa