Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hermopistekamppailusta

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#646

Viesti Kyynikko »

Jep, itsekin tiedän tällaisen tapauksen..... :D
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#647

Viesti AriJ »

Kyynikko kirjoitti: Jep, itsekin tiedän tällaisen tapauksen..... :D
Että avustaja "avusti" vai että guru vetäisi kovaa...?
______________________
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#648

Viesti Kyynikko »

Sitä kovaa, monta kertaa ja: "joko tuntuu?" "TUNTUU!!!!" tyylistä toimintaa... :D
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

#649

Viesti Rojola »

Eräällä hermopisteleirillä testattiin noita hermopisteiden toimivuutta erilaisiin ihmisiin. Ei ollut yllätys, että parhaiten ne tuntuivat toimivan siihen pienikokoisimpaan ja heiveröisempään naispuoliseen harjoittelijaan. Itse en kokenut mitään "normaalia kipua" kummempaa.

Olen muutamalla leireillä ollut missä noita hermopisteitä on esitelty ja niitä on aina demottu paikallaan olevaan ihmiseen joka ei vastusta toimenpidettä millään tavalla. Olisi hienoa nähdä miten niitä pisteitä manipuloidaan, kun tilanne on elävä ja kohdehenkilö laittaa vastaan.

Ehkä kyseessä kuitenkin oli vain esittelyä maallikoille ja reeneissä sitten vetävät kovemmalla vastarinnalla, en osaa sanoa.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

#650

Viesti sinappi »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tää on vähä tuskallista, niinkuin odottamattoman aggression kohtaaminen aina.
Mutta mennään nyt. Hankaluutena on, ettei tuossa ole oikein pointteja joihin tarttua, paitsi nuo ikävttuilut ja muut ivallisuudet. Mutta joitakin sentään.
Agression? En minä ivata halunnut. Ja ikä sekä kokemus
ovat minun arvomaailmassani jotain todella kunnioitusta herättävää.

Ei ole pointteja, koska koko keskustelu oli oikeastaan alunalkajaankin umpikuja syystä, että uskonasioistahan tässä on kyse: minä en voi tietää selittyvätkö hermopistetyrmätyksi tulemisen kokemukset, aurat, energiat tai muut vastaavat arkisilla tieteen tunnustamilla selityksillä, mutta vastaavasti et voi sinäkään. Sie uskot mihin uskot ja mie uskon mihin uskon, hankalahan siitä on vääntää. Mutta johonkin pitää uskoa, jottei menisi sekaisin ja muutenkin hämilleen... Josta päästäänkin tähän:
Se, että arvotat mekaanisteknisen mailmankuvan "oikeana" ja vielä tuollaisella kielenkäytöllä.. antaa ikävä kyllä kuvan pelkästä pinnallisuudesta.
Eli kun on valittava mihin uskoo, punnitsee tietenkin vaihtoehtoja ja valitsee sitten oikeammalta tuntuvan vaihtoehdon. Kun joku esittää väittämän, että osaa tyrmätä koskematta (kehno esimerkki, tiedän) ja kertoo sen tapahtuvan siten, että hän lähettää kohteenseen näkymätöntä, havaitsematonta mittaamattomissa olevaa energiaa, alan kelaamaan toisia mahdollisia vaihtoehtoja ja jos ne toiset vaihtoehdot selittävät sen ilmiön tavalla, josta saadaan kokeellisia tuloksia, niin uskon sitten sitä - varma ei tietenkään voi olla.

Mekaanisteknisessä maailmankuvassa on se etu, että sen kautta voidaan kouriintuntuvasti tutkia ja hahmottaa todellisuutta: Kappaleet esimerkiksi käyttäytyvät newtonilaisen fysiikan lakien mukaan. Sensijaan ei-mekanisteknisen maailmankatsomuksen omaavilla ei ole heittää pöytään kortteja; ei todisteita. Tämän takia voidaan oletuksellisesti pitää ensinnä mainittua käsitystä "totuutena". Ja niinhän sitä pidetäänkin, minkä takia heillä, jotka esittävät uusia näkemyksiä on aina todistustaakka.

Kielenkäyttöä taas en voi puolustella muutenkuin, ettei ollut tarkoitus vaikuttaa ikävältä.


En myöskään tunne amisskinejä, mutta futishuliganismin koukutuksesta muistaakseni jopa tutkimuksia. Koska firmalaiset ovat päällisin puolin jopa tavallisenoloisia työssäkäyjiä.
Tämähän on mielenkiintoista. Pitää perehtyä asiaan. Olisikohan nuo huligaanit sitten vähän samallaisia tapauksia kuin itsemurhapommittajat, joita ei kuulemma myöskään voi oikein profiloida, vaikuttavat ihan normaaleilta arkielämässä ja kaikessa kunnes pum.
En myöskään ymmärrä, miten metodi voisi olla subjektiivinen kokemus?
Koko kokemustaakkani esillenoston idea kun oli alleviivata ahaa-elämystäni perinteisten metodien toimivuudesta, siis oikean kamppailun kautta.
Ahaa, nyt ymmärsin. Metodin kautta koettu asia on subjektiivinen kokemus.
Tulkitsen, että hahmotit kokemuksen alleviivaamiseni rehvasteluna ja muitten osaamisen vähättelynä.
Sitten varmaan kirjoitin huonosti koska en ota oikeudekseni vähätellä ketään. Olen pahoillani, en toki pidä sinua räkänokkana, tai minään.
En tietenkään noinkaan sitä tulikinnut. Käytin itsestäni tuota alentavaa nimitystä tuodakseni ilmi jonkinlaista nöyryyttä, etten vaikuttaisi niin röyhkeältä.
Kuvake
AnarkiaVaari
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 311
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#651

Viesti AnarkiaVaari »

suppulam kirjoitti: Tämä yksi hermopistekamppailun suomalainen guru halusi käyttää minua, silloin noin 16 tai 17v. poikaa, esimerkkinä kuinka tyrmätään jollain mystisellä niskaan huitasulla. Muuten hyvä mutta kun se nyt oli ihan harmiton läppäisy, mutta takanani seissyt "varmistaja" vetäisi minut maahan. "Varmistajan" piti estää etten kolhi itseäni kaatuessa, mutta se oli kyllä hän joka minut kamppasi. Ainoa syy miksen nostanu meteliä julkisesti oli se, että sain gurulta ilmaisen päähieronnan "jotta näköni ei heikentyisi hermoimpulssien sekoituttua".
Saako tiedustella missä tällainen tapahtuma oli ja minkä lajin edustaja oli kyseessä?
(Slurps!) Vaikea puhua, kun on nokka täynnä jätskiä!
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#652

Viesti L.K. »

Kyynikko kirjoitti: Sitä kovaa, monta kertaa ja: "joko tuntuu?" "TUNTUU!!!!" tyylistä toimintaa... :D
"Katos ku mää vähä vetäsen nii gyl sit.." ;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#653

Viesti Jussi Häkkinen »

Mika kirjoitti: :shock: Ohhoh. Luulin että suomalaiset olisivat tällaisen yläpuolella.
:shock:

Lähinnä luulolle...
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#654

Viesti Kari Aittomäki »

Sinappi, kyse ei kohdallani ole uskonasioista vaan kokemastani.
Minä kun uskon vasta kun tunnen nahoissani ja hermotärskäykset ovat aivan totista totta.

Jota havainnoillistamaan laitan tämän komian kuvasarjan.

Kuva

Onhan tossa kuvatekstitkin mutta silti selitän.
Ekakuva on siis Dillmanin seminaarilta ja esittää normaalitällinsä vaikutuksen. Tuntuu juu, sähköiskun kaltainen puudutuspiikki.
Se tavallinen tuntemus niilläpelein.
Kaksoiskuva on anteeksi huonolaatuinen, kaapattu betavideolta.
Eli ensitapaamiseni Valkosen kanssa.
Esitteli pyynnöstäni hipaisun ja niinku toivoakseni näkyy, vaikutus on dramatique.
Olen tosiaan vielä vähä varautunu, mutta kun pusu tulee.. no, vaikutus on nähtävissä. Ja tuo oli sellanen myyntipuhe jotta tämäpoika oli valmista kauraa heti.
Se vaikutus ei ollu lainkaan kuten Dillmanilla eli sähköiskumainen vaan..
no, väsähtäminen on kai lähimpänä siltämiltä tuntu.

Olin kerrassaan myyty mies.
Abe muuten todisti tapahtumaa.

Nykyään osaan vähäsen ton kuvaparin maailmasta mutta Dillmankama on edelleen hakusalla.
Jonka takia ollaankin Esan kans kaavailtu sitä Okinawanreissua.

Ois kiva vertailla, etenkin kun Esa on mua 1000xparempi paanari ja mulla on tota karatee taustalla.

ja Sinappi, kiitos mukavasta vastauksesta.
Mä nyt vaan haluan oppia ton maailman.


edit.
Hermotärskäys ei ole huumorini ilmaus vaan ihan oikea painitermi.
Peräisin viime vuosisadan alun painioppaista. Siis suomenkielisistä.
Niitten senaikastasten käyttämä kieli on vaan.. ihanaa. Innostunutta ja maalailevaa.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#655

Viesti AriJ »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kaksoiskuva on anteeksi huonolaatuinen, kaapattu betavideolta.
Eli ensitapaamiseni Valkosen kanssa.
Esitteli pyynnöstäni hipaisun ja niinku toivoakseni näkyy, vaikutus on dramatique.
Olen tosiaan vielä vähä varautunu, mutta kun pusu tulee..
HEH ilmeesi on tosiaan aika hauska tuossa ekassa kuvassa herra Valkosen kanssa; "justjoo, katotaas ny mitä tääkii on" :lol:

Oliko kyseessä muuten mimmoinen tärskäys - näyttäisi toisella kädellä pitelevän sinua käsivarresta... ja toisella sitten vetäiseen... johonkin? kovaa? hiljaa?
______________________
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#656

Viesti Kari Aittomäki »

Hipasu on hipasu. Sellanen lääpääsy. Kunnes maaäiti pussaa poskelle.
Toi veto teki musta kaspinuskovaisen, siitäkerrasta.

edit. Ja haluan nyt vielä kerran kertoa jotta mua jännitti, pelottikin. Paanarit on väkevää ja pelottavaa sakkia.
Kalle etenkin. Joka mielestäni näkyy tossa katseessa ja ruumiinkielessä, en mä muuten olis vetäny itteeni toten kyyryyn eli miltei tappelumoodille.
Harvinaista herkkua, siksipä olinki myytyäpoikaa.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

#657

Viesti Paanari »

Piti oikeen kattoa nauhalta... kerran kun Tapiolassa Kalle sano " nyt saatte kokeilla hipasua" ristus sinaa ja varjele. Olin jo autuaasti unohtanu miten se äly lähti ämpäriin. Kalle hipasee kaulasta, kaadun kyljelleni(ei muisti kuvia) käsi ei irronnut Kallen liivistä ja nauhalla kuuluu rutinaa kun saumat repeilee :lol: Pari sekunttia pötköllään olin ja könysin ylös...(näky värejä ja kuulu ääniä:weedman: aivojen veren kierto ei pelittäny luulen)
Ainut minkä muistan oli kun Kalle sano että "Otappa kiinni". Ja minähän urpona ottamaan otetta.
Jeps
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Urkki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 368
Lauteille: Maaliskuu 2006

#658

Viesti Urkki »

Tuli tuosta Karin kuvasta mieleen että minkäslaisia tuntemuksia tuossa niin kun fyysisellä tasolla tuli?
Siis Kallen tekemässä.
Vai olikos siitä jo jossain..
Mulle on tehty monasti samannäköistä tekniikkaa jonka vaikutuskin on ainakin kuvan reaktiosta päätellen ollut sama.

muok. Jaa lukihan siellä.. puusilimä..
Kuvake
Sylvesteri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1535
Lauteille: Marraskuu 2005

Hermopistekamppailusta

#659

Viesti Sylvesteri »

Eilen oli televisiossa hermopistekamppailua. Esittelijä pökerrytti juontajan pienellä iskulla tai ehkä pikemminkin napautuksella niskan seudulle. Katsoin vain ihan pienen pätkän lopusta? Näkikö joku koko setin?
Mietinnässä.
Kuvake
UnDone
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 25
Lauteille: Helmikuu 2008

Hermopistekamppailusta

#660

Viesti UnDone »

Itseasiassa tuli katsottua melkein koko pätkä (mitä nyt välillä piti vilkaista kuka vie Idolsin :oops: )

Ensinnäkin vieras oli Toni Kauhanen (ilmeisesti) Kyosho Jutsun pääopettaja suomessa, mukanaan muita Kyosho Jutsun harrastajia.

Tuo juontajan tiputtanut "napautus" vaikutti kyllä aika vakuuttavalta.
Pienellä liikkellä kaveri putosi suoraan ja reaktio vaikutti melko aidolta: "Ai vi***..." :)

Mitäpä tuosta muuten osaisi sanoa:
Ensin demosi hermopisteiden toimivuutta muutamaan perus uhkatilanteeseen. Taisi olla "nyrkki naaman edessä", "takaapäin niskaan kiinni", "sormen työntäminen naamaan kiinni".
Demosi myös joitain muita otteita joilla tiputetaan ns. suorilta jaloilta.
Tälläiselle asiasta mitään tietämättömälle vaikutti ihan pätevältä. Samaan tapaan liikkeet kuin monissa muissa kamppailulajeissa mitä on nähnyt, mutta hermopisteillä tehostettuna. esim. rannelukko.

Uket tietysti olivat aika selkeästi hommassa mukana, mutta kyllähän tuo minusta kuuluu tuollaisessa lajiesittelyssä asiaan.. (ennenkuin joku sanoo että noihan oli ihan sen tekijän puolella, eli täyttä feikkiä koko juttu..)

Lopussa tyrmäsi vielä no-touch tyyliin ensin yhden oppilaan, ja sitten jonon muita ihmisiä. Eipä tuollainen hirveästi onnistu television välityksellä vakuuttamaan, mutta mielenkiintoinen olisi olla jonossa mukana.
Sen verran kuitenkin näki että varmistaja ei ollut se joka kaatoi uken. (niinkuin jollekkin tässä ketjussa kirjoittaneelle oli käynyt)

Lyhyesti siis: Aika samaa meininkiä mitä löytyy Kauhasen esittämänä myös youtubesta.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 33 kurkkijaa