Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hermopistekamppailusta

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
TumasL
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 54
Lauteille: Helmikuu 2010

Hermopistekamppailusta

#691

Viesti TumasL »

sivarinlötkö kirjoitti: Ois kyllä ihan mielenkiintoista kokeilla painimista jonkun hermopiste-ekspertin kanssa :) Voisin kokeilla, kunhan ekspertti lupaisi olla aiheuttamatta pysyvää vammaa.
Tuu käymää madmanilla meil on pari mustan vyön omaavaa ihmistä ja sit Suvanto ja Laaksonen, myös Heilimö on huhujen mukaan tulossa muutamat reenit vetämään jos kerkii.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Hermopistekamppailusta

#692

Viesti sivarinlötkö »

Joo, mun on varmaan 3 vuotta pitänyt tulla vierailemaan mutta se on jotenkin jäänyt. Pitää laittaa korvan taakse!
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Hermopistekamppailusta

#693

Viesti Jasse »

Tiedän kyllä missä se gb 20 on ja siksi ihmettelenkin miksi kaveri nimimerkillä "jiu-jitsu" väittää että videoiden knokkaukset olivat gb 20 knokkauksia.

Olen ollut sekä Laaksosen että Heilomön käsittelyssä ja arvostan molempien osaamista. Mutta pointtini on kuitenklin se etten usko "hermopistetekniikoiden" juurikaan auttavan vapaaottelussa, varsinkaan alla mountissa. Toki on hyvä tietää minne iskeä ja miten ja ennenkaikkea harjoitella sitä käytännön toteutusta.
TumasL
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 54
Lauteille: Helmikuu 2010

Hermopistekamppailusta

#694

Viesti TumasL »

No niin nyt puhutaan suunnillee samaa murret, eli joo käsitin sut sit vaan vähä väärin. Itse olen samoilla linjoilla vaparissa noiden hermopistetekniikoiden kanssa, kunhan heitin vaa hiuka vettä kiukaal et saadaan keskustelua aikaan.
Kuvake
imeiz
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 55
Lauteille: Lokakuu 2009
Paikkakunta: Kemi

Hermopistekamppailusta

#695

Viesti imeiz »

Joo tosiaan noissa videoissa vedetään puhtaasti kyynärpäällä päähän sen tarkemmin tähtäämättä, mut jos pitää pisteosumia etsiä niin mahollisesti tossa Goodridge osuu S5 tai SI18. GB20 ei oo lähelläkään. :) Tekee tollaset lyönnit sen verran vahinkoa muutenki ettei niillä tarvi sen kummemmin tähdätä, kun pääsee mättämään.

Hermopisteille ei tosiaan ole kauheasti hyviä sovellutuksia mattohommiin, mut muutamissa tilanteissa ja vähän säännöistä riippuen löytyy sopivia paikkoja käyttää pisteitä hyödyks. Mulla on ainakin tullu enemmän keskityttyä siihen ite hommaan, mut aina välissä huomaa et ois jotain hollilla jolla saattais esimerkiks helpottaa position parantamista. Vaparia ajatellen hanskat rajoittaa aika paljon käsien käyttämistä hermopisteiden aktivoimisessa.

Ja sen verran sivarinlötkölle, että pysyvän vahingon aiheuttaminen hermopisteillä ei onnistu ilman että siinä ois vaaraa tehdä muutenkin ikävää jälkeä, esim kaulan alueen painelu sormilla painitilanteessa ei oo kovin järkevää. Pisteen aktivointi lyömällä tai painamalla vaikuttaa suunnilleen 20 minuuttia.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Hermopistekamppailusta

#696

Viesti JanneM »

sivarinlötkö kirjoitti: Ois kyllä ihan mielenkiintoista kokeilla painimista jonkun hermopiste-ekspertin kanssa :) Voisin kokeilla, kunhan ekspertti lupaisi olla aiheuttamatta pysyvää vammaa.
Mä painin potku miitti ykkösessä suomisen panun kanssa joka lopetti hermopisteeseen runttaamisen siinä vaiheessa, kun meinas taju lähteä. Sattuhan se, kun se poraa peukaloaan (vai mikä sormi olikaan) tohon korvan takana olevaan hermopisteeseen, mutta kyllä se luovutust tulee pillin tukkimisesta nopeammin kun hermona painamisesta.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Hermopistekamppailusta

#697

Viesti sivarinlötkö »

JanneM, mutta mä oon tämmönen herkkä nörttipoika niin saattaa noi hermopisteetkin tehota paljon paremmin kuin kokeneeseen vapaaottelijaan.
Kuvake
imeiz
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 55
Lauteille: Lokakuu 2009
Paikkakunta: Kemi

Hermopistekamppailusta

#698

Viesti imeiz »

sivarinlötkö kirjoitti: JanneM, mutta mä oon tämmönen herkkä nörttipoika
Sittenhän sä pärjäät varsin hyvin, kun pärjään minäkin. :)
TumasL
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 54
Lauteille: Helmikuu 2010

Hermopistekamppailusta

#699

Viesti TumasL »

joo ei se kokoa katso sekaan vaa meil on aika pieni ryhmä josta "uusia" on neljä joten hyvin sä sinne sovit.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Hermopistekamppailusta

#700

Viesti Andy »

Tämä onkin hankalaa, jos anti-grappling tehdään menemällä triangeliin ja taputtamalla. Muutenhan sillä pärjäisi, mutta kun tuomarin pentele julistaa hävinneeksi.

http://www.flowmma.org/2013/12/not-that-kind-of-tap/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyusho practitioner eliminated from grappling competition:

“It wasn’t that kind of tap!”

Sifu Oliver Young says it was all a big mistake. “I had him right where I wanted him,” he shouted, after he’d been thoroughly revived from the triangle choke that ended the match, “It wasn’t that kind of tap!”

Young was heard continuing his diatribe with a few onlookers just outside the spectator’s gates. “I was letting him do all the work,” he said. “That was part of my plan.” When several of the crowd that had gathered out of concern began to disperse, he shouted after them, “They made me compete at white belt,” he said, “With a more skilled competitor it never would have taken thirty or forty seconds to get myself into that triangle.”

Sifu Young considers himself an adept practitioner of the ancient art of Dim Mak pressure point striking as handed down through Kyusho Jujitsu at seminars in hotel conference rooms all over the country. “It’s amazing what a high level practitioner can do,” he says. He reports watching a youtube video of a Kyusho master lightly tapping on the ribs of another practitioner who was controlling him in a position common in grappling arts. “He went out like a light,” he says. Young made a slicing motion with his hand across his neck and added, “Never knew what hit him.”

According to Young, Dim Mak strikes “are pretty much jiu jitsu’s kryptonite.” As he sees it, the rules by which two light taps on an opponent signal surrender and end the match are there to protect competitors from the deadly art of Kyusho. “That third tap is lights out,” he said.

Sifu Young admits he anticipated taking the Black Belt division by storm, being himself a fifth degree black belt in Kyusho and having a black sash he wears for Shaolin Kung Fu classes. “Most of these students have teachers with maybe three or four stripes on their black belt, but my teacher has a red belt with ten stripes and three gold stars,” he said.

Young says he was surprised when he was told to compete as a white belt, but now he understands—it was just another way to cripple his deadly technique. “The way that guy set up the triangle was a little low level. That’s why my taps were closer to his shoulder than his neck. It made it hard to reverse his blood flow and paralyze his diaphragm. It’s a good thing they ended the match when they did,” he added, “because the third tap could’ve had some unforeseen effects.” Refusing to elaborate on this any further, Sifu Young would only say, “I’ve seen some strange things. Let’s just leave it there.”

While Sifu Young was still nodding his head a friend of his opponent’s brought a video over to review. It didn’t take long. The video showed Young waving his hands around as the match began. This briefly confused his opponent who was looking for the traditional slap and bump handshake to show respect. In the next few seconds Young’s opponent jumped into the guard position, pulled Young to the ground, and swung one leg over his neck for a triangle choke. The onlookers who Young had been conversing with couldn’t help but point out that Young seemed to pass into unconsciousness before he had a chance to tap at all.

For his part, Young was unfazed, “I was playing possum,” he said, “I don’t even want to tell you what comes after that.”
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hermopistekamppailusta

#701

Viesti Mika »

Olen ainakin yhdessä Shaw-veljesten elokuvassa nähnyt, mitä tapahtuu kun verenkierron suunta käännetään. Siitä on leikki kaukana. Kyllä tuo tuomari nyt tietämättään pelasti tuon toisen ottelijan!
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Hermopistekamppailusta

#702

Viesti Mjölnir »

:D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hermopistekamppailusta

#703

Viesti Totte »

Unohdit alleviivata olennaisen. Vain papukaijamerkki puuttuu...
“Most of these students have teachers with maybe three or four stripes on their black belt, but my teacher has a red belt with ten stripes and three gold stars,”
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Jani_1987
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 29
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Pietarsaari

Hermopistekamppailusta

#704

Viesti Jani_1987 »

“The way that guy set up the triangle was a little low level. That’s why my taps were closer to his shoulder than his neck. It made it hard to reverse his blood flow and paralyze his diaphragm. It’s a good thing they ended the match when they did,” he added, “because the third tap could’ve had some unforeseen effects.”
Miten näin fysiologisesti tuo verenkierron suunnan muuttaminen onnistuu? Kun sydän voi vain pumpata verta yhteen suuntaan :D
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hermopistekamppailusta

#705

Viesti Mika »

Se vaatii taikuutta. :taikuri:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa