Niin, tuota, katselin tässä vanhoja keskusteluja hermopistekamppailusta ja huomasin että aika kielteinen sävy niissä tätä menetelmää kohtaan oli, joissakin kohdassa jopa suoraa v*ttuilua siitä miten 'turhia' esimerkiksi Ryukyu-Kempon menetelmät ovat.
Minä sanon muuta.
Huomatkaa, minä sanon heti alkuun että tarkoitukseni ei ole tässä viestissä provosoida ketään kuka tykkää tai ei tykkää hermopistekamppailusta, ja toivon etten myöskään saa provosointia tai kettuilua osakseni. Oikeastaan tämänkään viestin kirjoittamisessa ei ole välttämättä mitään järkeä, mutta voisin nyt edes yrittää sanoa jotakin hermopisteistä.
Eli minä sanon, kyllä, hermopistekamppailu toimii. Tietenkään se ei toimi, jos aloitat lajin sillä asenteella että 'kokeillaan nyt, eihän tästä kuitenkaan mihinkään ole', eihän mikään muukaan. Tämäkin / nämäkin laji(t) vaatii omistautumista ja halua oppia siinä missä muutkin, eli et voi olettaa olevasi mestari käytyäsi kerran reeneissä. Okei, nuo nyt olivat itsestäänselvyyksiä.
Kyllä, hermopisteet toimivat - minun mielestäni. Minut ollaan usein saaatu lähes heittelemään voltteja tai isketty taju pois ihan kevyesti ilman voimankäyttöä puhtaasti hermopisteillä. Olen myös nähnyt lukuisia muita tapauksia joihin nämä toimivat, ja olen myös nähnyt tätä käytännössä toteutettavan. Monet sanovat ettei siitä ole mihinkään käytännössä, no minä olen nähnyt kun tätä käytetään turpaanvetoon käytännössä itsepuolustustilanteessa. Ja voin sanoa, kyllä toimi. Itse olen hermopistekamppailua tutkinut vaikken virallisesti olekaan sitä harrastanut. Onhan olemassa se vähemmistö josta sanotaan että hermopisteet eivät heihin toimi - okei, eipä se vaikeuksia tuoda. Hermopistekamppailu ei kuitekaan panosta nimittäin PELKKIIN hermopisteisiin - siinä on myös ihan perustavaraa (lyönnit, potkut etc) mukana. Myös nivelmanipulaatioita ja chi (niinkö se kirjoitetaan?)-energian käyttöä harjoitellaan.
No niin, siinä taisi tulla asiani. Jos joku haluaa väittää vastaan, tulkoon väittämään, yritän vastata kysymyksiin parhaani mukaan jos täällä ei muita hermopisteharrastajia näkyne (ja joo, korjatkaa te viisaammat jos olen mielestänne väärässä

Ps. Kauhaseen älkäämme siirtäkö tätä keskustelua. Jotkut sanovat että oppilaat pitävät Kauhasta jumalana, heille hän kuitenkin on vain opettaja. Kauhanen on Suomen pääopettaja hermopistekamppailussa mutta minä en jaksaisi alkaa kuuntelemaan sitä jatkuvaa toitotusta kuinka suuri hänen egonsa on. Hän on vain ihminen, jokainen muodostakoon häenstä oman mielipiteensä.
Kiitos.