Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kaspinin sisällöstä

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kurowashi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1341
Lauteille: Elokuu 2006

Re: Kaspinin sisällöstä

#241

Viesti Kurowashi »

Kari Aittomäki kirjoitti: Ja vaikka muuta väitetään, myös lääkkeenä häntä käytetään.
Mihin?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kaspinin sisällöstä

#242

Viesti Kari Aittomäki »

find out
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaspinin sisällöstä

#243

Viesti Paappa »

Taksoli on tehokas munasarjasyöpälääke, jota saadaan marjakuusen (Taxus brevifolia L.) kuoresta. Puun on kasvettava vuosia ennen kuin kuoriaines lääkkeen eristämistä varten on kerättävissä ja keräämisen yhteydessä kasvi tuhoutuu. Kemiallisestikin taksolia pystytään valmistamaan, mutta sen synteesi käsittää yli neljäkymmentä vaihetta ja on taloudellisesti kannattamatonta.
http://akseli.tekes.fi/opencms/opencms/ ... kisto=true" onclick="window.open(this.href);return false;
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Esa Koivu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 207
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Pori

Re: Kaspinin sisällöstä

#244

Viesti Esa Koivu »

Catchissä ainakin opetetaan niin kuin Kas-Pinissa tää kivunsieto ja se miten sitä aiheutetaan lisää. Ei siinä mitään kummaa ole. Kipu katoaa esim. kipulukoissa hyvin.
Ei Kalle ainakaan mulle mitään huuhaata höpissy.Mukava mies.
orantala
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 103
Lauteille: Maaliskuu 2006

Re: Kaspinin sisällöstä

#245

Viesti orantala »

http://www.hs.fi/viivijawagner/1135233092487" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kaspinin sisällöstä

#246

Viesti sanppa75 »

Hiio-hoi...ja silleen. ;) Ja tässä ;) II

Opetetaanko kaspinissa suojien, tai erilaisten "panssarien" käyttöä? Tyyliin ranteet, nivuset, kaula yms...
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Sami Suuronen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 49
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kaspinin sisällöstä

#247

Viesti Sami Suuronen »

Itse en ole sellaisessa opetustilaisuudessa ollut,jossa opetettaisiin itse suojien ja panssareiden käyttöä,mutta muita niihin liittyviä asioita kylläkin.
Onko demokratia sitä,että enemmistö kärsii? Pakkoruotsi on lopetettava!
http://www.pakkoruotsi.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Kaspinin sisällöstä

#248

Viesti Esa Tyynismaa »

Jaa-aa...
Suurosen kanssa samoilla linjoilla.Suojusten käyttäminen ei ole itsellenikään tullut vastaan muuten kuin että joskus niistä on ollut puhetta.Lähinnä on ollut puhetta suojusten heikoista kohdista/suojaamattomista paikoista.
Siisniinku miten mikäkin suojavarustus on vaillinainen tiettyihin tekniikoihin ja niiden toimivuuteen.Elikkäs nk. viiltosuojahaalari vrt. vanhat rengaspaidat/paksut nahka"haarniskat".
Ne kun suojaa joiltakin tekniikoilta,mutta jättää silti joitakin suojaamattomia paikkoja auki lähinnä haarniskoidun ihmisen liikkumisen varmistamiseksi.Täysin umpinaista haarniskaa kutsutaan käsittääkseni nykyään panssarivaunuksi,eikä sekään suojaa nykyaikaisilta aseilta...
orantala
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 103
Lauteille: Maaliskuu 2006

Re: Kaspinin sisällöstä

#249

Viesti orantala »

eriävä mielipide joka perustuu tietoon tiedon alkulähteeltä sekä omin silmin nähtyyn. brushteeth
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

Kaspinin sisällöstä

#250

Viesti ka1 »

Hei,
Kaspin juttelu näyttää vaimenneen netin puolella, ihan hyvä ehkä. Mutta lämpimikseni kysyn nyt silti, jos täällä vielä joitain vanhempia paanareita silloin tällöin pyörii, että hyödynnetäänkö/käytetäänkö missään Kaspin-harjoitteessa saunaa tai sen aiheuttamaa rentoutunutta ja aistilliseti ja psyykkisesti herkkää olotilaa? Itte oon huomannu saunoessa että "viilentelytauot" ovat paras tilaisuus erilaisiin aisti, vaisto ja mielikuvaharjoitteisiin. Varsinkin talvella. Oikeastaan sauna on nykyään minusta korvaamaton "apuväline" treenissä. Niin hauskalta ja epäuskottavalta kuin se kuulostaakin. Erilaisia keskittymisharjotteita myös ihan saunan löylyissä olen koittanut tehdä, mutta oma taso ei niissä olosuhteissa ihan riitä. Kelailin, että ehkä Kaspinista voisi näitä juttuja löytyä?
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Kaspinin sisällöstä

#251

Viesti Esa Tyynismaa »

Itse pidän saunan rentouttavaa vaikutusta aivan itsestäänselvänä treenimetodina,ja oletin muidenkin niin tekevän.Ei ole tullut edes mieleen,että tuota pitäisi kenellekkään erikseen opettaa.Ne joilla on se polku osana olemista ja elämistä tekevät harjoitteita mielessään kaikkialla,jotkut jopa selkeitä fyysisiä harjoitteita työnsä ohessa...
Kuvake
susitar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 888
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kaspinin sisällöstä

#252

Viesti susitar »

Ymmärrän, mitä ka1 ajaa takaa. Saunan jälkeen on tosi rento olo, jota Kas-pinissa erityisesti tavoitellaan. Mielikin on valmiiksi tyhjä ja vastaanottavainen. Ei ole leireillä ollut puhetta erikseen saunasta, mutta vedestä on. Eli uimassa ollessa kannattaa harjoitella rentoutta (kellumalla) ja potkuja ja lyöntejä myös. Vedessä on mukava harjoitella. Voi harjoitella samoja kuin kuivalla maalla, myös ajatuksen hallintaa.
Kas-Pin 2004 ->
Taijiquan (Yang) 2006 ->
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kaspinin sisällöstä

#253

Viesti tohtorismies »

Saunasta puheenollen, itse en pysty rentoutumaan saunassa. En ole käynyt varmaan 8kk, ahdistava pömpeli.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Re: Kaspinin sisällöstä

#254

Viesti Kuhmu »

JJO kirjoitti: Se maailma missä kaspin syntyi oli täysin erilainen kuin missä me elämme.
Siellä elämää ohjasi henget, haltiat, jumalat ja luonto. Joten mielestäni on luontevaa,
että vuosisatoja vanhaan elämänmalliin, kaspiniin kuuluu nk. huuhaa. Itse asiassa sitä voiolla enemmän kuin arvaakaa. Periaatteessa Valkosen suvussa on voinut kulkea vanhat jumal ja haltia tiedot, eli kuinka niiden kanssa eletään ja kenenkanssa ollaan hyvääpataa.
Muistelisin että kaspinin tunnuksessa on karhun kämmen, miksiköhän?
(Aikoinaanhan karhun peijaisissa syötiin mm.karhun kämmenet jotta saataisiin karhun voimat.) Mieltäni askaruttaa, että onkohan kaspinissa säilynyt vanhoja haltia (eläin)tai
jumal tietoja. Sitäpaitsi nämä kamppailua sivuavat osa-alueet voivat mm. kertoa epäsuorasti kaspinin iästä.
Toivottavasti itse pääsen vielä joskus tutustumaan aiheeseen kaspin lähemmin.
Arvailuako? Ei kai ole kyse siitä, että pohditaan miten asiat ehkä olisivat olleet ja samalla pohditaan, että päästään tutustumaan aiheeseen lähemmin. Arvailu ei rakenna.
”You must enjoy this”.
tänäskän
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 589
Lauteille: Heinäkuu 2006

Kaspinin sisällöstä

#255

Viesti tänäskän »

tohtorismies kirjoitti: Saunasta puheenollen, itse en pysty rentoutumaan saunassa. En ole käynyt varmaan 8kk, ahdistava pömpeli.
Se riippuu paljolti saunasta, viihtyykö siellä ja pystyykö rentoutumaan. Nykyisin kun on n. neliön kokoisia sähköllä lämpeneviä hikoilukoppeja, joita jotkut saunaksi nimittävät. Kyllä sellainen minuakin ahdistaisi ja rentoutuminenkin jäisi vähemmälle.

Itse tein viikko sitten saunaremonttia: vaihdoin kiukaan ja laitoin uusia tralleja lattiaan. Sen jälkeen se on lämmennyt päivittäin. Saunomisen valmistelu on taas ollut pitkään osa treeniä, alkaen saunapuiden pilkkomisesta ja sytykkeiden veistelystä. Kesäaikaan lähden puukko kädessä (ei tupessa) vihdaksia etsimään. Mun vihtapaikat ovat aika hankalakulkuisessa ja epätasaisessa maastossa. Liikkuminen, tasapaino, puukon käsittely ja välillä heittelykin ovat treeniä kuin huomaamatta.

Vihtominen on rentoutuksena itsestään selvää, vaikka joku mun kavereista oli tätä huomattavan syvällisestikin pohtinut ja havainnoinut. :D
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 37 kurkkijaa