Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Efo

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Efo

#61

Viesti Mika »

Tämän tiedotteen kautta pääsee selailemaan erilaisia virallisia Potku-tapahtumia.

Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Efo

#62

Viesti Jussi*M »

Tuli vaan mieleen että onko tässä jonkinlaisia hypnoosin elementtejä mukana?

Meinaan vaan että se omalta osaltaan toisi selittäviä tekijöitä mukaan, ja sinähän olet ekspertti näissä "henkimaailman hoitokeinoissa" myös ;) .

Katselin vähän nettiä ja löysin muutamia linkkejä.

http://www.hypnosisblacksecrets.com/str ... in-seconds" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.squidoo.com/hypnosis-instant-induction" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.uncommonforum.com/viewtopic.php?t=22929" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.key-hypnosis.com/Hypnotic-In ... uction.php" onclick="window.open(this.href);return false;

http://en.wikipedia.org/wiki/Covert_hypnosis" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.artofhypnosis.net/introducti ... -hypnosis/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voisivatko monet näistä "vanhojen senseiden salaisista jutuista" ollakin selitettävissä hypnoosin käytöllä?

Jukka, mitä haluaisit tähän kysymykseen kommentoida oheisten linkkien ja oman tietotaitosi ja kokemuksesi pohjalta?

Mitä ajatuksia muissa keskustelijoissa herättää tämä hypnoosinäkökulma? Sitä ei tietääkseni ole tässä aiheessa otettu esille.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Efo

#63

Viesti Mänzy »

Jussi*M kirjoitti: Mitä ajatuksia muissa keskustelijoissa herättää tämä hypnoosinäkökulma? Sitä ei tietääkseni ole tässä aiheessa otettu esille.
Kuten aiemmassa viestissäni totesin, luulen suggestio-sanan kuvaavan hommaa paremmin.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Efo

#64

Viesti Jussi*M »

Jos ymmärrän oikein niin hypnoosin ja suggestion raja ei ole kovin selvä. Kuitenkin tällainen "mieleen vaikuttaminen" tuntuu luonnolliselta selitykseltä tämänkaltaisiin asioihin ja tapahtumiin.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Efo

#65

Viesti Jussi*M »

Jukka Lampila kirjoitti: Sitä Tieteellistä selitystä tms ei varmasti helposti ole löydettävissä, kuten ei monille muillekaan asioille, mutta siitä huolimatta niitä asioita tapahtuu ympärillämme joka päivä... ja ehkä siitä syystä helposti monelle tulee mieleen sana Suggestio, mitä en itse kovinkaan hyvin tunne, että voisin sanoa onko se sitä jollain lailla vai eikö...
Tässähän Jukka asian jo sanookin ihan ketjun alkupuolella. Juuri huomasin kun etsin Mänzyn suggestiokommenttia :D

Katsele Jukka noita linkkejä ja hae vaikka googlesta lisää tietoa hakusanoilla INSTANT HYPNOSIS INDUCTION ja COVERT HYPNOSIS.

Sen jälkeen olisi mielenkiintoista saada tietää miten näiden tietojen pohjalta näet oman menetelmäsi. Onko siinä elementtejä näistä vai onko se ihan jotain muuta. Jos on ihan jotain muuta niin kerro mikä on "se juttu" mikä erottaa menetelmän hypnoosista tai suggestiosta.

En tiedä Jukka koulutustaustaasi mutta tällainen "minityyppinen väitöstilaisuus" jossa asetat efo-menetelmän kriittisen tarkastelun kohteeksi kun "vastaväitteinä" ovat käsitteet hypnoosi ja suggestio.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Efo

#66

Viesti Paanari »

Vähän kahdenvaiheilla, viittisinkö osallistua.... Lampilan Jukka, koita kestää mä nyt heitän oman mutu-näkemykseni.

Vuosia olen koittanut saada enempi vähempi kiinnostuneet harjoittelijat tutkimaan näitä "huuhaa" puolen asioita. Itse ne kun näen yhdeksi tavaksi kehittää omaa tapaani selvitä tässä,elämäksi kutsutussa näytelmässä.
Omia tuntemuksiahan/asistimuksia/etiäisiä on yhtä vaikeeta selittää toiselle kuin, selittää ikänsä sokeena olleelle miltä värit näyttää.
Nykypäivinä vaaditaan selitystä ja yms. kaikelle ja joka asia pitäis osata selittää niin että, jopa lapsikin sen tajuu...
Höh, mä olen siirtynyt esimerkkeihin.

Nähdäkseni/ arvelisin/ kuvittelisin/ jopa oivaltanut että, huuhaa puolen harjoitteilla opetellaan lukemaan alitajuntaisesti toisen kehonkieltä(ynnä muuta, ynnä muuta).
Ja kun se päivämielen ja alitajunnan välinen portti on auki niin, alkaa toimimaan (tai löytää ittensä lepositeistä verenkierto täynnä rauhoittavia tai lamaavia troppeja.)

Voisko puhua tietämättä tietämisestä tai tekemättä tekemisestä?
Ihan normi esimerkkinä tämmönen joka käy aika useesti mulle...
Minä hampparoin pitkin katuja toimitellen omia epämääräisiä askareitani ja yht´äkkiä saan sävärit..
Nopee katsastus ympäristöön että mitä, missä ja miten... ja sitten kun kuluu "oma aikansa" huomaan "kehän/auran/hilavikuttimen" säteily lähteen... Vainoharhaa eli jotain muuta mukavaa..
Alkuun oli tosi lystiä kun "tutka" rupes pelittää ja nyt ottaa pattiin kun, meet tutka päällä spora pysäkille ja joku töihin kiiruhtava kulkee ohi(mun kannalta) väärästä kohtaa... Jösses miten sitä välillä on kätöset ja jalkaset epämääräisesti vispännu ilmaa..

Juu, alitajunnan ja päivämielen yhteispelin kehittämisestä olisi mun mielestä kyse. Se miten kukin käyttää ei kuulu mulle. Joskus markkina aikoina tuli nähtyy jos jonkin näköistä systeemiä ym markkinatemppua ja niiden tekijöilläkään ei ollut selityksiä mikä saa minkin asian toimimaan.
Kannattaa tutustuu lähitaikatemppuihin yms ja harjoitella sopivien hamppareiden tai hempukoiden kanssa.

Huuhaa Rules OK
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

Efo

#67

Viesti ka1 »

Hyvä viesti Paanarilta, itsekin käsitän "huuhaan", aisti- ja vaistoharjoitteet yms. tuolla tavalla; mielen päiväpuolen ja yöpuolen välisten porttien avaamiseksi.
Tiedostamattomien aistihavaintojen haeskelua, herkkyyden, intuition ja ihmisten lukemisen kehittämistä.
Eli sinänsä yhtään mitään mystiikkaa tai selittämätöntä asiaan ei lopulta liity (kuten Efoon näyttäisi liittyvän).
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 8

Efo

#68

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Jep, samoilla linjoilla. "Huuhaassa" parasta on se, että sillon harvoin kun niitä juttuja lopulta tajuaa, niin ne lakkaa olemasta huuhaata. Se voi ottaa toki paljon aikaa ja tekemistä, ja harva jaksaa paneutua, kun lupausta ei välttämättä ole. Kun kaikki menee hyvin, niin ensin hoksaa, sitten testaa ja lopulta vie jutun sovellukseksi asti. Silleen mystiikan verho poistuu kokonaan, ja huomaa kykenevänsä havainnollistamaan tekniikan: Omat aistimukset ja etiäiset pystyykin selittämään, kuten riittävän pohtimisen jälkeen pystyy selittämään ikänsä sokeena olleelle, että värit on silmille sama mitä ruoan maku on kielelle.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Efo

#69

Viesti Paanari »

Jaawa kirjoitti: Omat aistimukset ja etiäiset pystyykin selittämään, kuten riittävän pohtimisen jälkeen pystyy selittämään ikänsä sokeena olleelle, että värit on silmille sama mitä ruoan maku on kielelle.
OT :smt003 mutta sokia kysyykin sen jälkeen että; "Täh, punainen maistuu salmiakille vai?"

Eihän tossa selitetty kuin asistin toimimista eikä miltä se väri näyttää.
Aikoinaan opetin yhtä tylleröä joka oli sokeutunut "sokeritaudin" takia, silmät rappeutu hissuksen...
Aika hyvin ne muut aistit rupes korvaamaan puuttuvaa näkökykyä...
Takas OTeesta Efoon
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Efo

#70

Viesti AriJ »

On minuakin "höpläytetty" useammnkin opettajan toimesta, mutta....

...enemmän ne on liittyneet siihen että jokin asia on tehty "väärin, väärässä paikassa, juuri oikeaan aikaan" jolloin olen joutunut reagoimaan ja pahimmillaan on iskenyt jopa adrenaliinit liikkeelle, mutta silloin on pitänyt olla itsellän jo päällä oikea tekemisen meininki, ei vaan ole ojennellut jäseniä vaan on oikeasti iskenyt vastustajaan tavoitteena aiheuttaa.
______________________
Jukka Lampila
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 30
Lauteille: Joulukuu 2012
Paikkakunta: Kouvola

Efo

#71

Viesti Jukka Lampila »

Hypnoosista ja suggeroinnista...

Kuten jo aikaisemmin totesin, en tunne yo asioita niin hyvin, että minun kannattaa lähtä niitä kommentoimaan tai ihmettelemään sen enempää... vastatkoon se joka paremmin tietää noista asioista.

Mutta mielestäni juuri tuo alitajunnan ja ns päivämielen (tai miksi kukin sitä nimittää) yhteistyö ja niiden kahden välisen "oven" avaaminen ymmärtääkseni auttaa ihmisiä ymmärtämään paremmin niitäkin asioita ja tapahtumia, mitkä muutoin saatamme helposti selittää suggeroinnilla tai vaikkapa mystisyydellä...

Ymmärtääkseni kaikkien asioiden ja tapahtumien suhteen kyse on on vain oman mielemme rajoittuneisuudesta kulloisessakin tilanteessa, jos alamme pitää niitä esim. mystisinä... tms juttuina.

Minun mielestäni EFOssa ei ole mitään mystistä mutta taas joku toinen toisellaisella asioiden käsityskyvyllä varaustettuna (en tarkoita PIENEMMÄLLÄ), voi pitää niitä vaikkapa mystisinä, huuhaana tai millä sanalla sitten niitä kutsuukin...

Minä näen kaikki tapahtumat tavalla tai toisella ns energiana ja siihen ei sinällään liity mitään mystistä tai esimerkiksi uskontoa...


Mahtia viikonloppua Kaikille ja mukavia treenejä!

T. Jukka
Jukka Lampila
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 30
Lauteille: Joulukuu 2012
Paikkakunta: Kouvola

Efo

#72

Viesti Jukka Lampila »

Paanari: Tutka on varmasti yksi nimitys asialle... ja uskon, että olet sen kanssa kokenut monenlaisia tilanteita, hauskojakin...

Kuitenkin, sitäkin mielestäni tulisi oppia (kuten kaikkia) käyttämään oman kontrollin mukaan, eli esim. avaamaan ja sulkemaan, tarpeen mukaan... On nimittäin melko "raskasta" olla koko ajan ns Sydän auki... tuntea kaikki ympärillään... jne... Siksi on hyvä opetella myös sulkemaan se minkä on saanut avattua! Ja muistaa, ettei mikään taito häviä, jos olet jonkun saanut / löytänyt itsellesi...

Parhain terveisin,

Jukka
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Efo

#73

Viesti Paanari »

Jukka Lampila kirjoitti: Paanari: Tutka on varmasti yksi nimitys asialle... ja uskon, että olet sen kanssa kokenut monenlaisia tilanteita, hauskojakin...

Kuitenkin, sitäkin mielestäni tulisi oppia (kuten kaikkia) käyttämään oman kontrollin mukaan, eli esim. avaamaan ja sulkemaan, tarpeen mukaan... On nimittäin melko "raskasta" olla koko ajan ns Sydän auki... tuntea kaikki ympärillään... jne... Siksi on hyvä opetella myös sulkemaan se minkä on saanut avattua! Ja muistaa, ettei mikään taito häviä, jos olet jonkun saanut / löytänyt itsellesi...

Parhain terveisin,

Jukka
Juu, pakkohan se on pitää pois päältä. Ruuhka Suomessa aistien vastaan ottama informaatio tulva on niin valtava...
Eri asia kun hiippailee pitkin ja poikin maita ja mantuja. Kun olen näihin perehtynyt niin parhaita oppaitani ovat olleet oma intuitio ja vanhat jäärät jotka kertoilee omia juttujaan tyyliin :" .. minäkin silloin nuorempana kun vielä jakso juosta kairassa..."
Jotkut noista vanhista ukoista kerto kuinka ne asuessaan jossain korvessa aistivat vieraan tulon jo kilometrien päästä.
Saattaahan olla että, pikkasen löivät veteraani lisää mutta, suon sen ;)

Tärkeintä on kuitenkin tietää mitä on tekemässä ja ei lähde haihattelmaan vaan, mieltää mihin voi mitäkin juttua käyttää ja koittaa olla ahnettimati padasta enempää kuin napa vetää...


Näillä mennään
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Efo

#74

Viesti Vanhakankea »

Vaistoissa ei kiitenkaan ole mitään henkimaailman juttuja, aistit vaan käsittelevät alitajuisesti informaatiota ja koittavat kertoa, että olisko syytä reagoida jotenkin.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Efo

#75

Viesti Jussi*M »

Jukka Lampila kirjoitti: Hypnoosista ja suggeroinnista...

Kuten jo aikaisemmin totesin, en tunne yo asioita niin hyvin, että minun kannattaa lähtä niitä kommentoimaan tai ihmettelemään sen enempää...
Kuitenkin koska yhtymäkohtia/samankaltaisuuksia mitä todennäköisimmin on, eikö olisi mielenkiintoista alkaa tutkimaan tätäkin asiaa ja katsoa mitä uutta tietoa tällainen poikkitieteellinen tutkimus saa aikaan? Asetat vain viitekehyksen, ja sovellat kvalitatiivista tutkimusmetodia (kvantitatiivinen ei taida soveltua koska hypoteesi ei ole matemaattinen).

Lopputuloksena saat tietoa ja sitä kautta luot aivan uutta tietoa itse, soveltaen olemassaolevaa core competenssiasi uuteen substanssiin. Se on loppupeleissä hyvinkin mielenkiintoista ja palkitsevaa, mutta kysyy tietty malttia. Pitkän linjan budokana tiedät kuitenkin että "tie on pitkä, mutta jossain vaiheessa johtaa perille".

En tiedä kielitaitoasi, mutta luulen kyllä että suomenkielistäkin tietoa on saatavilla aiheesta. Jossain vaiheessa sinulle tulee kuitenkin tarve siirtyä "eteenpäin" ja tällöin vastaus todennäköisesti löytyy korkeamman luokan tieteellisistä tutkimuksista jotka ovat yleensä englanninkielisiä.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 24 kurkkijaa