Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Paanareiden toilailut

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Viestiketju lukittu
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Paanareiden toilailut

#151

Viesti DeusVult »

Lasse Candé kirjoitti: Autokouluesimerkki ei pelitä yhtään. Kyse on täysin toisesta asiasta. Tiedät tämän varmasti itsekin. Minä olen jo kertaalleen tuonut esiin yhden merkittävän seikan kamppailulajien opista. En aio sitä tässä toistaa. Toinen on se että autokoulu on kurssimuotoinen kaupallinen viritelmä. Kolmas vaikkapa se että mitä paremmin autokoulun opit menevät perille, sitä vähemmän kuolemia ja vammautumisia, mikä saattaa olla taas täysin päinvastainen lähtökohta näille asioille. Miten tahansa, vahingoittamisopissa on tuota päinvastaista lähtökohtaa.
No pelittääpäs. Mutta kaikista vertauksista voi kyllä aina saivarrella niin paljon kuin haluaa, koska kun verrataan kahta asiaa, niin eihän ne koskaan ole keskenään täysin identtiset. Muuten ne olisivat sama asia...

Autokoulussa niinkuin kamppailulajissa sulla on joku konsepti, jonka haluat opettaa oppilaalle. Se kuinka lahjakas se siinä lopulta on, ei ole opettajan vallassa, mutta kyllä sen oppilaan pitäisi sillä jutulla kuitenkin jossain määrin oppia tulemaan toimeen. Ja mitä paremmin oppii kamppailemaan, niin sitä vähemmän pitäisi itse kuolla tai vammautua sitten tositilanteissa, eikös niin? Ihan niinkuin autokoulussakin. :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93925
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Paanareiden toilailut

#152

Viesti Mika »

Vaikka kyse ei täysin samasta aiheesta olekaan, Saunassa on yksi ketju, jossa on sivuttu myös tätä näkökulmaa.



Esimerkki autokoulusta ei kyllä oikein päde tässä yhteydessä, vaikka siinä tietty logiikka piileekin. Enemmänkin ihan tavallinen koulu kävisi esimerkistä, sillä siellä ei kaikille voida opettaa kaikkea, koska ihmiset ovat erilaisia. Olen silti Lassen kanssa samaa mieltä siitä, että esimerkkivertailujen kanssa tulee olla tarkkana.

Sitähän ei vielä kukaan KSa:ta lukuun ottamatta tiedä, miten tuo kaikki keskustelu liittyy KSa:n tapaukseen, jos edes liittyy.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
KSa
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 139
Lauteille: Tammikuu 2008

Paanareiden toilailut

#153

Viesti KSa »

Lainaanpa sitten itteäni parin sivun takaa:
KSa kirjoitti: Mettään menee spekuloinnit, kun näköjään missasitte sen viestin jossa kerroin sen ekan kerran olleen erään koulutuksen ohessa näytetty juttu. Kouluttaja opetti (näytti&selitti) asian ihan riittävästi että jos sitä olisi alkanut treenaamaan niin juttu olisi auennut. En vaan tajunnut kuinka merkittävä juttu tämä varsinaisten aiheiden ohessa näytetty juttu oli.

Ja sama tokalla kerralla. Kolmannella kerralla tyhmäkin tajus ku rautakangesta vaivautu opettaja näyttämään ja juttu oli niinku oppitunnin aihe.
Eli erään koulutuksen ohessa näytetty juttu. Elikkä ylimääräisenä, ekstrana, bonuksena, ei koulutuspaketin osana. Keskityin varsinaiseen aiheena olevaan epistolaan ja treenasin myöhemmin niitä juttuja, tuon ohessa näytetyn jutun muistin, mutta ku en sitä älynny ruveta reenaan. Nyt lähinnä naurattaa että olisi taso ihan eri luokkaa jos ois aivot toiminu.

Tajusin jutun vasta kun se oli erään opetustapahtuman pääaihe. Et jos joku luulee että pidän itteäni kovinkin viksuna niin erehtyy ;)

Onnekas kyllä olen :)
Oar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 555
Lauteille: Huhtikuu 2011

Paanareiden toilailut

#154

Viesti Oar »

KSa, et viittisi avata tuota "juttua" enemmän? Jos se kerta on niin tärkeää, jaa toki muidenkin kanssa. Jos se on jotenkin vaikeasti omaksuttavissa, voithan silti yrittää. Ymmärtää ken ymmärtää.

Paanari, kerro toki tarkemmin. Aihe kiinnostaa ainakin itseäni kovastikin. Tosin todennäköisesti oikeassa tilanteessa en keräilis pulloja vaan menisin siitä mistä aita on matalin.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Paanareiden toilailut

#155

Viesti Kari Aittomäki »

luupää kirjoitti: Pitää oikein kysyä mitä siellä katujen varjoisilla puolilla on niin erityistä, että se olisi oppimisen tai kokemisen arvoista? Meinaan lukemani, näkemäni ja kokemani perusteella sillä suunnalla on olemattoman vähän ammennettavaa ja on suorastaan toivottavaa pysytellä siellä valoisalla osamaksuvolvo puolella.
Tästä mä olen osittain samaa mieltä' mutta myös lievän hämmästynyt.
Luupää, sä tiedät aivan varmasti kuinka tärkeää on osata lukea katurottien ruumiinkieltä ja muuta olemisensa laatua.
Mua on aina ämistyttäny kuinka sokeita jopa (omasta mielestään) koulutetut on hyvin ilmeisille merkeille, esimerkkinä vaikkapa eräs poliisimies joka jäi pööpöilemään suoraan puna-alueelle, kiukkunen ja arvaamattomaksi tiedetty hörhö oli nousemassa autoonsa ja häipymässä tyhjin toimin..
Kaikki merkit viittas autonkäyttöön aseena, mutta hra Konsta vaan seisoksii omahyväisenä mahaansa raappien.
Tarinalla on loppukin ja se ei ole happy end.

Tää ei siis liity KSan kertomisiin tai kertomatta jättämisiin.
Vain Sinun asenteeseesi.

Toisaalta olen samaa mieltä, näen melko tarpeettomana krimitaustan jatkuvan esilletuomisen... mutta vain nettikeskustelukontekstissa.
Koska todella on otettava huomioon että iästä riippumatta valtaosa kirjoittajista on kykenemättömiä ilmiötä tajuamaan/hyväksymään.
Ja ihan sitte, hyväksyminen ei tarkoita muuta kuin realismia. Roistoja on.
Monensorttisia ja väkivaltaroistot ovat välitön uhka.

Mutta asian alleviivaaminen todella toimii vieraannuttavana elementtinä.

Joka lie Jaskalla vähä tarkotuskin ja osa tätä tilaa johon ollaan ajauduttu, paanaripuolen infoa jaellaan defensiivisesti, tipottain.
Koska yhä näkyy riittävän näitä "kyselijöitä", joita itse asia ei kiinnosta pätkääkään.
Ilmiö on rasittava, moni hyvä pointti jää poimimatta.

Niinku vaikka tuo tulenteko kaupungissa, on tiettävästi hyvin hankalaa ja rajoittaa ruokapuolen mahdollisuuksia tuntuvasti.
Niinku vaikka pullasorsien hyötykäytön suhteen.
Käsittääkseni myös cityjänesten ottaminen herättää aggrea, etenkin silloin kun kyseessä ei ole "virallinen taho".

jne.

Ylipotkija: BBCode sallittu, sillä lainaukset eivät toimi muuten.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Paanareiden toilailut

#156

Viesti Jorge »

Kari Aittomäki kirjoitti: [
Toisaalta olen samaa mieltä, näen melko tarpeettomana krimitaustan jatkuvan esilletuomisen... mutta vain nettikeskustelukontekstissa.
Koska todella on otettava huomioon että iästä riippumatta valtaosa kirjoittajista on kykenemättömiä ilmiötä tajuamaan/hyväksymään.
Ja ihan sitte, hyväksyminen ei tarkoita muuta kuin realismia. Roistoja on.
Monensorttisia ja väkivaltaroistot ovat välitön uhka.

Mutta asian alleviivaaminen todella toimii vieraannuttavana elementtinä.
Jotain tuollaista tarkotin sillä, että vika ei ole sisällössä, vaan esittämistavassa.

Kun vaarana on se, että yleisölle tulee mieleen se tuttu ilmiö yögrilleiltä, - kebabeilta, pubeista jne. kun Mr. Avautuja saapuu paikalle ja esittäytyy että on istunut Kylmäkoskella/Vantaalla tms. ja te ette muuten kestäisi siellä. Seuraavaksi tilitetään, että ollaan kasvettu väkivaltaan, jota te ette kestäisi jne. jne.

Aivan 100 %: sesti nuo kaverit eivät ole ns. vakavasti otettavia, mutta ajattelevat että uhoamalla "kunnon kansalaiset" on riisuttu aseista.

Olisi ihan toivottavaa, että jos/kun on jotain mielenkiintoista kerrottavaa, niin sitä ei vesitettäisi tuolla niin kovin tutulla mielikuvalla.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Paanareiden toilailut

#157

Viesti Kari Aittomäki »

Niinpä.
Muttasitte...
Eikö ole aikamoista hengenlaiskuutta odottaa ja edellyttää että info paketoidaan miellyttävään muotoon?
Assosiointi-esimerkki kapakkasankareihin on osuva, mutta kutentiedät niilläkin veikoilla voi olla muutama poimimisenarvoinen helmi.
Mä en muutenkaan pidä viksuna jumittua siihen tarjonnan esilletuontiin, oli kyse ilmiöstä mistä hyvänsä.
Aina, aina se peruskysmys hehkumaan silmien taake: Mitä se on itsessään?
Uteliaisuus ja tiedonjano on minusta aika hohdokas tapa katella.

Otan henkilökohtaiseksi esimerkikseni Häkkisen, joka on.. se mikä hän on.
Joskus sietämättömän ylimielinen ja kirjoitusteknisesti omahyväinen nettikikkailija.. mutta eittämättömän viksu tapaus.
Se info pitää vaan houkuttaa esiin, ohittaen ne suojakertoimet.

Kirjoittana mä itte koetin paketoida infot jutustelupullaksi, koska livenä se on verrattomasti miellyttävämpi tapa ottaa vastaan.
Ikiaikaisen vanha myös, eli toimiva.
Jaska seuraa samaa polkua mutta ei ole harrastajakirjoittaja.. ja toistetaan taas, puolustautuu jo lähdössä.

On minusta vähä tylsää vaatia muuta kuin se mitä saadaan.
Infon kaivaminen on lukijan asia.
Ei se defenssien ohittaminen niin vaikeaa ole.
Etenkään jos on kiinnostusta aiheeseen.

Todella of-t, mutta pitipä sanoa.
ja tässäyhteydessä erityismaininta Potkun jamesjoycelle, obmijoylle.
Kunsen tajunnanvirran takana on aina timantti, timantteja.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden toilailut

#158

Viesti Paanari »

En nyt rupee ruotimaan eri keskustelu tyylejä. Uskoisin että joillain on muut motiivit kuin tiedon halu.
Valitettavaa oikeasti tiedon haluisten kannalta että, olemme ajautuneet nyt vallitsevaan käytäntöön.
OK en ole mikään Ruuneperi mun ulosanti tulee tauluissa ja sen kaltaisissa itsensäilmaisemis muodoissa.

Tosta selvitymistestistä en taida sen enempiä enään keskustella, tein sen itseni vuoksi ja oppilaideni puolesta että, voisin heitä opastaa oikealla tavalla, jos niin ikävästi kävisi että, joku heistä putoaisi tyhjän päälle. Mulla kun on tapana testata kaikki opit ja tekniikat kunnolla voidakseni päättää on ko juttu käyttökelpoinen ja miten se muuttuu salin ulkopuolella.

Ne joita mun tyyli häiritsee voisivat vain hypätä mun juttujen yli, eikö se olisi helpompaa kun silmät kiiluen etsiä "kirjoitusvirheitä".
Minäkin hyppäään monen henkilön viestien yli.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 9

Paanareiden toilailut

#159

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tästä mä olen osittain samaa mieltä' mutta myös lievän hämmästynyt.
Luupää, sä tiedät aivan varmasti kuinka tärkeää on osata lukea katurottien ruumiinkieltä ja muuta olemisensa laatua.
Mua on aina ämistyttäny kuinka sokeita jopa (omasta mielestään) koulutetut on hyvin ilmeisille merkeille, esimerkkinä vaikkapa eräs poliisimies joka jäi pööpöilemään suoraan puna-alueelle, kiukkunen ja arvaamattomaksi tiedetty hörhö oli nousemassa autoonsa ja häipymässä tyhjin toimin..
Kaikki merkit viittas autonkäyttöön aseena, mutta hra Konsta vaan seisoksii omahyväisenä mahaansa raappien.
Tarinalla on loppukin ja se ei ole happy end.

Tää ei siis liity KSan kertomisiin tai kertomatta jättämisiin.
Vain Sinun asenteeseesi.



Se asenne on sitä mitä se on aina ollut. Reilukerho merkit ja kukkahatut eivät edelleenkään istu. Liian vähän kahvia ja kirkasvaloa saaneena tyytyisin plus ykköstämään Jorgea mutta kohei tulee vastaan. 

Ammattitaitoisimmat voimankäyttäjät ja tilanteen lukijat jota tiedän, ovat tulleet sieltä oppikirjojen ja virallisten koulutusten maailmasta...ja saaneen muistuttaa notta ne establismentin sanktioimat väkivaltatyöläiset joutuvat, toisin kuin vastapelurinsa, rajoittamaan keinovalikoimaansa lainkuuliasuuden ja osamaksukyvyn haarukkaan.

Ja aivan samalla tavalla kun siltä suunnalta pukkaa niitä sinisilmäisiä puupäitä, niin vastaavasti vankilat ovat pullollaan henkilöitä jotka olettivat että poliisit ovat tyhmiä eivätkä ymmärrä teh katua. Sitä mainitsemaasi sokeutta löytyy myös joka ilta ravintoloiden ulkopuolella palutumassa hetkellisestä verenkiertohäiriöstä.

Typeryys, riittämätön havainnointi, huono ennakointi ja tilannearvio, perusteeton ylimielisyys tms. ei  edellyttä tavistelua. Moinen olettama saattaa sattuu tilanteessa yhtä paljon nenään kuin väkivaltarikollisen aliarvioiminenkin.

Beware of teh tavis. Niih.



'
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20850
Lauteille: Joulukuu 2007

Paanareiden toilailut

#160

Viesti Lasse Candé »

Tulkitsinko ihan väärin että Karin pointti ei kuitenkaan ollut että pitää olla pultsari tms tajutakseen jotain, vaan enemmänkin että pieni vilkaisu johonkin toiseen maailmaan saattaa avartaa?
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Paanareiden toilailut

#161

Viesti nomad »

luupää kirjoitti: Ammattitaitoisimmat voimankäyttäjät ja tilanteen lukijat jota tiedän, ovat tulleet sieltä oppikirjojen ja virallisten koulutusten maailmasta...ja saaneen muistuttaa notta ne establismentin sanktioimat väkivaltatyöläiset joutuvat, toisin kuin vastapelurinsa, rajoittamaan keinovalikoimaansa lainkuuliasuuden ja osamaksukyvyn haarukkaan.

'
Mä taas väitän toisin. Parhaat tilanteenlukijat on niitä, jotka on onnistuneet omaksumaan sekä virallisen liturgian mukaisen mallin sekä ymmärtävät vastapuolestakin jotain ja osaavat pelata sillä kuuluisalla harmaalla alueella.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden toilailut

#162

Viesti Paanari »

Toistan jo itteeni mutta siitä huolimatta...
"Jokaisella meillä on oma "totuutemme" ja katsomme omien "silmälasiemme" läpi maailmaa.
Ei minun totuuteni ole parempi kuin muidenkaan mutta, missään tapauksessa se ei ole huonompikaan.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 9

Paanareiden toilailut

#163

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

nomad kirjoitti:
luupää kirjoitti: Ammattitaitoisimmat voimankäyttäjät ja tilanteen lukijat jota tiedän, ovat tulleet sieltä oppikirjojen ja virallisten koulutusten maailmasta...ja saaneen muistuttaa notta ne establismentin sanktioimat väkivaltatyöläiset joutuvat, toisin kuin vastapelurinsa, rajoittamaan keinovalikoimaansa lainkuuliasuuden ja osamaksukyvyn haarukkaan.

'
Mä taas väitän toisin. Parhaat tilanteenlukijat on niitä, jotka on onnistuneet omaksumaan sekä virallisen liturgian mukaisen mallin sekä ymmärtävät vastapuolestakin jotain ja osaavat pelata sillä kuuluisalla harmaalla alueella.


Niin no sen virallisen liturgian omaksuminen ei millään tavalla sulje pois tai rajoita vastapuolen ymmärtämistä/lukemista...enkä väittänyt että yksikään heistä olisi pyhäpoikia...
;)
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden toilailut

#164

Viesti Paanari »

luupää kirjoitti: Niin no sen virallisen liturgian omaksuminen ei millään tavalla sulje pois tai rajoita vastapuolen ymmärtämistä/lukemista...enkä väittänyt että yksikään heistä olisi pyhäpoikia...
;)
Väärinkäsitysten välttämiseksi, keitä tarkoitat "pyhäpojilla"?
Poliisia, vartioita, järjestyksenvalvojia, sotilaita vai virkamieskuntaa yleensä?
Et kai vaan anna nyt ymmärtää että osa konesistosta ei noudata lakeja ja asetuksia?
Ainahan Suomalainen virkamies on jämerästi ja velvollisuudentuntoisesti hoitanut hommansa.
Hätäisempi saisi tuosta käsityksen että virkamiehen ja roiston eroittaa toisistaan vain virkapuku.
Jos meidän viran haltiat olisivat korrution tms saastuttamia niin, tokihan meillä silloin olisi "osastot" jotka tutkisivat asiaa....
Paanari päättää tän ketjun osalta :daz:
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
KSa
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 139
Lauteille: Tammikuu 2008

Paanareiden toilailut

#165

Viesti KSa »

Oar kirjoitti: KSa, et viittisi avata tuota "juttua" enemmän? Jos se kerta on niin tärkeää, jaa toki muidenkin kanssa. Jos se on jotenkin vaikeasti omaksuttavissa, voithan silti yrittää. Ymmärtää ken ymmärtää.

Sorry, ei ole opettajan valtuuksia ja kirjallisetkaan kyvyt ei riittäis... Jotkut asiat pitää näyttää käytännössä ja sellasen joka oikeesti osaa ja opettajan vastuuta kantaa.

Oleellista oli lähinnä se vinkki DeusVultille, että se vois omalla kohallaan välttää vastaavan, kun ei ilmeisimmin ole hiffannut ydintä kauan sitten kuolleen mestarinsa jutusta.

Mutta ei sillä niin väliä oikeastaan kunhan on kivaa ja miekat kalisee, vain mitä Häkkinen?
Ja en mä nykyään juuri ehdi lukea manuskoita tai paljoa muutakaan. Onneksi en joudu lukemaan yksisilmäisesti kun on vastoin todennäköisyyttä vielä molemmat silmät käytössä. Oli meinaa kerran milleistä kiinni ja toisella kerralla senteistä, että oisin kyklooppi ;) Mutta muistakaa että sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas :)

Seuraavaan viestiin väkerrän sen lupaamani esimerkin lukemisen ymmärtämisen/tulkitsemisen vaikeudesta.
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 61 kurkkijaa