Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Paanareiden toilailut

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Viestiketju lukittu
Kuvake
Kari Mäki-Kuutti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 961
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: Shorinji Kempo

Paanareiden toilailut

#196

Viesti Kari Mäki-Kuutti »

Tonttu meni metsään?
Kari Mäki-Kuutti
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 9

Paanareiden toilailut

#197

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

KSa kirjoitti:
luupää kirjoitti: ...tämä kyllä lähti liikenteeseen tästä aivopierusta...
Oppikirjoista ja virallisista koulutuksista ei löydy työkaluja joilla pärjäisi muuten kuin keskiverto jampan kanssa keskiverto tilanteessa. Töistä kun on tarkoitus mennä kotiin terveenä ja hengissä, niin oppia haetaan sieltä mistä sitä saa. Kuka saa ja kenelle annetaan vai jääkö tyhjin käsin on sitten toinen kysymys.
'
Olisi pitänyt varmaan lisätä tuohon viestiin virkamiehistön yksityiselle puolelle jakamasta asetuksiin kirjatuista koulutuksista ja niiden materiaaleista, kuten yhdelle kysyjälle selvensin ketjussa (tosin vähän eri sanoin).

Toki löytyy ei-virallista koulutusta joka auttaa tilanteissa ja mitä ovella tuli vastaan, niin luokattoman huonoja olivat. Mutta ku kyse ei ollut niinkään niistä luokattoman huonoista joille pärjää melkolailla kuka vaan.

Ongelma liittyy lähinnä siihen, että on vaikeaa saada tietoa miten tietyt porukat (joiden joukossa on myös oikeasti suorituskykyisiä) toimii. Eli kun pitää jeesata jotakuta joka on oikeasti vaikeuksissa, niin ei tunne vihollista. (En mä ole ittestäni huolissani yhtään minkään krimi-porukan suhteen, sen verran aiheetonta luottamusta mulla on koulutukseeni, kokemukseeni ja "epäreiluuteeni" yms asiaan vaikuttaviin seikkoihin.)

Mutta kun mun reagointi tiettyihin uhkiin olisi ollut aivan järjettömän ylimitoitettua... Eli haupitsilla hyttystä malliin. Ja sitten kun menis toteuttamaan, niin lääke saattais olla lopuksi sairautta pahempi jälkiseurauksiltaan. Kun ei tienny. Siksi tietoa (kuten muutakin oppia) pitää hakea sieltä, mistä sitä voi saada. Se että jollain virkamiehillä jossain on tietoa, niin se ei vaan lämmitä ku ei ole itelle saatavilla.

Ja ihan vaan ettei sulle jää väärää kuvaa; en todellakaan ihannoi mitään kriminaaleissa.



No nyt kun esität asian tuolla tavalla niin on vaikea olla kovinkaan eri mieltä. 

JV tms. "koulutus" on sitä mitä se on. Ilman muuta pohjaa se ei paljonkaan arvoista. Tuskin kukaan edes olettaa sellaista. Oli sitten kyseessä krimi, tavis tai voimankäyttäjä, niin poikkeuksellisen suorituskyvyn taustalta löytyy yleensä muutakin kuin nenänkaivuuta ja puhetta. Toki niitäkin löytyy jotka oppivat tekemällä ja pärjäävät kurssittamisen lisäksi sillä mitä suuri ja siunattu on heille antanut. 

Aina ei ole edes tarpeellista tai tarkoituksenmukaista olla se terminaattori. 

Siitä olen kuitenkin edelleen eri mieltä ettei sitä tietoa olisi tarjolla myös siviileille. Nykyään on ihan kiitettävästi tarjontaa ip lajien, koulutusten, seminaarien ja muun semmoisen muodossa. Alan kirjallisuuttakin löytyy. Lienee riittävästi valtaosalle.

Teletappihali.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden toilailut

#198

Viesti Paanari »

Kari Mäki-Kuutti kirjoitti: Tonttu meni metsään?
Siine päin mutta,väärinin meni.
Se oli the Maahinen joka tuli ärrältä tonttulakki päässä ja uusimmat Alibi ja Jallu kainalossa sekä alepan kassissa nestemäiset leivät vatupassissa... :smt003
Espoossa päin on vaihteeksi komia keli, onneksi tämmöstä ei ole joka päivä se rupiais tympimään mutta, välillä vaihtelu virkistää.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Paanareiden toilailut

#199

Viesti JanneM »

Ylipotkija: KSa: Voitko vastata Deus Vultin kysymykseen painista ja miekkailusta sekä siitä miten se liittyy Paanaamiseen tai Paanareihin. Myös voisit vastata muihin aiheeseen kirjoitettuihin ja sinulle osoitettuihin kysymyksiin?
Jos vastaus on, että ei mitenkään, niin jättäkäämme asian sille tielle, mutta joka tapauksessa puolin ja toisin toisten kirjoittajien provosoiminen, piilosta haukkuminen ja suoranainen trollaaminen saa loppua nyt heti.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Paanareiden toilailut

#200

Viesti Kari Aittomäki »

Tuota..

Ei niin että tahtosin moderoimiseen puuttua.
Mutta jos linjanveto on tuo niin ei hyvä.
Deusvult häiriköi.
Se että hän tekee sen legitiimisti ja moderaattoreiden selän taakse kipitellen (kuten esikuvansa) ei muuta itse asiaa miksikään.
Parista termistä riitely on niin kaukana rakentavasta keskustelusta kuin olla voi.. etenkin kun asiassa ollaan jo päästy puusta alas parissa metaketjussa.
Tämä offtöpec voisi vallan mainiosti siirtyä sinne.

Pyydän baskeri nitisten että tätä(kin) ketjua ei suljettaisi.
Potkun tarkoitus lie kuitenkin antaa pelitilaa myös hiukan.. öh.. epäsymmetrisemmillekin metodeille.
Tuo tahallinen..
tai antaa olla.

Mutta kuitenki.
Munmielestäni se on Dv joka sen näpäyksen ansaitsee.
Ei painostamistekniikkaa tule suvaita.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Paanareiden toilailut

#201

Viesti JanneM »

Puolin ja toisin tarkoittaa juuri sitä, että kehoitus lopettaa provoaminen ja trollaaminen koskee kaikkia. Ei pelkästään KSa:ta. Mutta potkun säännöissä lukee, että suoraan esitettyihin kysymyksiin tulee vastata, niin siksi kehoitus vastaamaan kysymyksiin. Toki voi päättää vastata, että ei halua vastata, mutta silloinkaan ei pitäisi sortua sitten kettuiluun sen vastaamattomuuden varjolla.
Siitä olen täysin samaa mieltä, että OT saisi loppua heti. Ja loppuukin tähän viestiin.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden toilailut

#202

Viesti Paanari »

Joo, tiedän että olisi oikeesti kiinnostuneita jotka tahtoisivat tietää enemmän tuosta selviytymistestistä. Kovin paljon ei viitti enään asiaa avata koska, osa alkaa huutelee tyyliiin "jätkä rupes spurguksi, mee yön timojen leluksi, yms".
Osa nyt ei vaan voi hyväksyä sitä tosiasiaa että, jopa mulla on paljon annettavaa lajeille/tyyleille.
Mulla olisi paljon hyviä esimerkkejä tosi elämästä ja selviytymisestä hyvinkin epämiellyttävistä tilanteista mutta, niiden kertominen täällä aiheuttaa vain joutavaa huutelua, vähättelyä jne. ymmärrän kylla itsensä hauskuuttamisen, mutta pitäis sitten myös kestää se, että sitä rapaa heitetään myös takas ja silloinhan alkaa huuto ja parku. "Mode tuu jeesaaa Paanari kiusaaa".
Mä kyllä kestän rankankin herjan heiton ja niille vielä kerran ohjeeksi jota ei sulata mun ulosantia.
Älkää lukeko mun postauksia, ei sen pitäisi olla niin vaikeaa.
Nyt talkoisiin oon jo myöhässä
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Paanareiden toilailut

#203

Viesti DeusVult »

Kari Aittomäki kirjoitti: Deusvult häiriköi.
Se että hän tekee sen legitiimisti ja moderaattoreiden selän taakse kipitellen (kuten esikuvansa) ei muuta itse asiaa miksikään.
Niinku mitä v1ttua? :smt003 Niinqu oikeesti? Ette te nyt voi oikeesti elää noin omassa maailmassanne... Te (kaspinistit) hörisette täällä jotain ihan omianne ja pidätte pilkkananne oikeastaan koko täysjärkistä maailmaa. Jos joku tulee kyselemään vähän selvennöksiä niin se on sitten rääväämistä. Te ootte niinku jotkut pikkupojat hiekkalaatikolla, jotka lennättä jotain pikkuautoa niinkuin lentokonetta ja samalla tekee sellaista "prrrrrrrrrr..." moottorin ääntä. Sitten kun naapurin isot pojat tulee sanomaan että "heh heh, Urpo, ei autot oikeesti lennä.", niin sitten tulee itku.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden toilailut

#204

Viesti Paanari »

Ostimma vihriän neppisauton, komia. Sillä ei tule kellejä :D
Ota lääke, kaikella ystävydeellh.

Oliko tämä nyt tässä?
Jaska ja hilpiä Paanareiden pursiseura
Jaska muuthörhöt
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Paanareiden toilailut

#205

Viesti Kari Aittomäki »

DV, kaikella kunnioituksella.
Jos itse uskot tohon messuusi niin se on ikävää.
Ainoastaan sitä.
Keskustelusta keskustelemiseen on kaksikin ketjua, ota pointtisi esiin siellä.
Koeta vähä vähentää noita halveksuntojasi, vähentävät omaa uskottavuuttasi.
Ainoastaan sitä.

Ota vaikka ohvia, ei niin ahista.
Rake Kokkola
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6
Lauteille: Helmikuu 2011

Paanareiden toilailut

#206

Viesti Rake Kokkola »

Sieni-etiäis -tietoisku Googlen konttorilta. Googlelle kutsutaan puhumaan erialojen tutkijoita Google Tech Talk -seminaareihin. Itse olen kahannut läpi mieleen/aivoihin/tietoisuuteen liittyviä videoita. Tätä katsellessa tuli aika pian mieleen Paanarit. Potkun sylkykupit. Itse olen sitä osastoa joka kokee Paanarien tavan olla rikkautena. Ottamatta kantaa sen kummemmin täällä käytävien keskustelujen sisältöihin.

The Extended Mind: Recent Experimental Evidence
[youtube][/youtube]
Rake Kokkola
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6
Lauteille: Helmikuu 2011

Paanareiden toilailut

#207

Viesti Rake Kokkola »

Samasta ahjosta lisää kalkkunan kesytys dataa.

Science and the taboo of psi:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Paanareiden toilailut

#208

Viesti JanneM »

Ylipotkija: EN haluaisi sulkea tätä ketjua asiattomuuksien vuoksi. Voisiko keskustelijoista keskusteleminen loppua?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Paanareiden toilailut

#209

Viesti Kari Aittomäki »

Rake, kiitoksia linkeistä.
Kiintoisaa, joskin melko perustason kamaa.

Huvittaviakin juttuja, se skeptikko-osaston kommentointi.
Uteliaisuus ja avoin asenne on siis yhä ankara synti ja ansaitsee rovion.
Maailmahan siis joillekkin ON yhä se pankakka, sjutton oxo.

Mä olen aiemmin muualla kertoillut kuinka aikanaan istuin kämpässäni nollaamassa, välineenä irkkuviski ja sniperkivääri ja Doors tai muu tajunnantilamuutosmeteli..
Tinttasin ja sähtäilin ihmisiä tähtäinten läpi, arvioin ennakkoja ja onko se termi paraabelirata.. siis se putoamiselementti..
Sairasta mutta ihanaa.

Miltei jokaukko jota kattelin muutenkin kuin liikkuvana kohteina, siis ne joita koitin arvioida "arvon miehinä". ..
Ne pomppas ja pari reagoi lääpäisimen vetoon, hyvinkin voimakkaasti.

Jänniä juttuja, kiitos toistamiseen linkeistä ja lähteestä.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Paanareiden toilailut

#210

Viesti Jussi Häkkinen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Huvittaviakin juttuja, se skeptikko-osaston kommentointi.
Uteliaisuus ja avoin asenne on siis yhä ankara synti ja ansaitsee rovion.
Päinvastoin, se on tieteen ja tutkimisen ydin. Kuitenkin, jotta vastauksilla olisi jotain arvoa, ne tulee perustella ja vahvistaa. Vasta sitten voidaan puhua uteliaisuudesta ja avoimuudesta oikein. Muuten jää saamatta kaikki - tulee vain huuhaata ja lisäkysymyksiä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa