Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Keklutus

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#76

Viesti PaavoH »

ed von virtanen kirjoitti:
Eelo kirjoitti:Mun käsittääkseni suurin osa työskentelee palvelualoilla Suomessa? oonko väärässä?
ja nyt kun äidin pienet kielioppi ja tilasto nikkarit on saatu keskusteluun
Ed Von Virtanen kirjoitti: mun käsittääkseni valtaosa ----->SUOMEN!<----- työssäkäviöistä työskentelee teollisuuden palveluksessa!
On se jännä miten fiksuja tilastonikkareita meiltä tosiaan löytyy
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#77

Viesti Eelo »

ed von virtanen kirjoitti:
Eelo kirjoitti:Mun käsittääkseni suurin osa työskentelee palvelualoilla Suomessa? oonko väärässä?
no voi jeesus armahda meitä syntisiä!
palvelualallakin muuten tarvitaan puukkoja!
jos ei tähän aiheeseen ole muuta annettavaa kun takertua johonki v1tun
tilastotieteeseen nii olisko parempi olla sekaantumatta?!

suurin osa varmaan löysi kuitenkin jonkinlasen pointin puukon tarpeellisuudesta työelämässä!

ja nyt kun äidin pienet kielioppi ja tilasto nikkarit on saatu keskusteluun,niin pitäiskö laittaa oma tsätti tosta puukon tarpeellisuudesta arjessa...
Chillll..... Vaikka nakertaa olla väärässä (tai jotain :roll: huomaa hymiö). Ei tarvitse alkamaan raivoamaan tästä. En yrittänyt viestissäni hyökätä sinua kohtaan millään lailla, mutta tulkitsen sinun viestisi hyökkääväksi. Sitä paitsi en ole varma onko tuo väittämäni ees totta siksi kysymysmerkit.

Niin ja vaikka olen koittanut olla tätäkin ketjua enempää sotkemasta. Niin laitetaan sitten jotain omia kokemuksia. Pyynnöstä.

Sanotaan tosta hurjasta viiltelystä. Ite en ainakaan ilman mitään kilpisysteemejä (vaikka nahkatakki käden ympärillä) lähtis tohon väliin menemään. Sen verran "läpäsemättömältä" tommonen näyttää. Enkä usko ihan jokapekan tommosesta heti läpi menevän.

Niin ja sitten vielä jotain romaneitten puukonosaamiseen yleisesti. En pahemmin romaneita tunne, mutta ainakaan mun sukulaiset ei osaa mitään :D Ei isä, poika eikä tytär. Vähän judoa ehkä, muttei liiemmin potkia eikä puukolla heiluttelua. Vielä vähemmän minä, mutta mä en olekkaan ku vaan vähän kyseiseen heimoon kuuluva.
Eelis Mikkola
ed von virtanen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 261
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

#78

Viesti ed von virtanen »

no joo keskustelua näemmä syntyy näköjään kiitettävästi.
eelo!ymmärsin väärin viestisi tarkoituksen!sori...

ja sitten yleisesti. tässä nyt on takerruttu näihin tilastoihin jotka nyt ei niinkään oo oleellisisia tän aiheen kans.mua ei pätkääkään kiinnosta montako
leipuria tai timpuria tässä maassa majailee mutta kun ei se nyt ollutkaan oleellista vaan niiden terien käyttö...

joo hermo meinaa mennä!myönnän muttaku mua sitte v1tuttaa se että mennään täysin asian viereen pähkäilemään jotain joutavia.
aihehan liittyi lähinnä puukotteluun eikä eri alojen työntekijä määriin...

nonii ja sitte alkup.aiheeseen.
terän kunniotus kuuluu tietenkin asiaan AINA!en oo muuta väittänytkään.
mutta kuten tyynismaakin tossa kirjoitteli terä ei ole se vaarallisin juttu vaan sen käyttäjä.
niin joo toi makkaratikku episodi.lähinnä tarkoitin sitä ettei sitä terää tarvi
kauaakaan hiplailla kun osaa noiden klippien tasoista heiluttelua.
ja mitä noihin kas-pin videoihin tulee niin idea ei ole terän pyöriminen
vaan noilla kuvioilla on kaikilla tarkoitus jos se ei aukee kaikille niin ehkä se on hyvä asia.ei tarvikkaan.

täytyy varmaan mennä peilin eteen ton rivikansalaisasian kans...
mäkun en ole koskaan ollut "normaali" niin en jotenkin osaa ilmeisesti suhtautua asioihin luontevasti.mäkun en ole koskaan piitannut vastustajan
tasosta se on vaan ollut sitä tilanteen mukaan pelaamista.
ei mua haittaa jos mä häviän se on sitte niin et vastapuoli oli parempi!
tuli sitte puupalttoota tai lievempää damagea nii mä en jätä kesken.

sen verran kuitenki tohon rivimiehenä tappelustamiseen et mä en ole erityisen kokenut kamppailuharrastaja.aloitin ck:n peruskurssilla n.5vuotta sitte, mutta ennen sitä pärjäsin omilla opeilla ilmeisesti hyvin koska olen täs koneella vielä painelemas nappuloita...
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#79

Viesti AriJ »

ed von virtanen kirjoitti: ja mitä noihin kas-pin videoihin tulee niin idea ei ole terän pyöriminen
vaan noilla kuvioilla on kaikilla tarkoitus jos se ei aukee kaikille niin ehkä se on hyvä asia.ei tarvikkaan.
Mielenkiintoista! Voisitko vähän kertoa enemmän mistä niissä on kyse... Kaikki muuten kehittelee mitä villeimpiä omia teorioitaan :D
______________________
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#80

Viesti diesel 64 »

Ôari kirjoitti:
ed von virtanen kirjoitti: ja mitä noihin kas-pin videoihin tulee niin idea ei ole terän pyöriminen
vaan noilla kuvioilla on kaikilla tarkoitus jos se ei aukee kaikille niin ehkä se on hyvä asia.ei tarvikkaan.
Mielenkiintoista! Voisitko vähän kertoa enemmän mistä niissä on kyse... Kaikki muuten kehittelee mitä villeimpiä omia teorioitaan :D
Minun mielenkiinto heräsi myös.


Tänään tulee Romaneista TV1
TV1 6.11.2007 klo 20:00 - 20:30 TV 1 » Ohjelmaopas

Tosi tarina: Konnunsuon kaalet

Romaneilla on vahva perheiden ja sukujen sisäinen verkosto, eikä vankilaan joutuminen murra tätä järjestelmää. Ohjaus Timo Humaloja.Tekstitys Teksti-tv:n s. 333.
:)
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#81

Viesti DeusVult »

ed von virtanen kirjoitti: ja mitä noihin kas-pin videoihin tulee niin idea ei ole terän pyöriminen
vaan noilla kuvioilla on kaikilla tarkoitus jos se ei aukee kaikille niin ehkä se on hyvä asia.ei tarvikkaan.
Jaa taas päästään purkamaan KasPin Koodia? :D

Myös Taijin (tai Wushun) näennäisesti merkityksettömillä liikkeillä on kaikilla tarkoitus. Vieläpä usein erittäin raaka ja sotaisa. Mutta meinaako se että kaikki Taijin harrastajat ovat todellisuudessa hirvittävän pelottavia taistelukoneita? Ei. Taijikin voi näyttää videolla vaikka kuinka hyvältä, mutta ei se kerro esiintyjän käytännön kamppailuosaamisesta yhtään mitään.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

#82

Viesti Paanari »

Tuo pyörittely ompi harjoitusmuoto jolla harjoitellaan koortinaatiota(koordinaatio,pah, koortinaatio kuullostaa komiammalta), liikkumista ja tekniikoita. Sanoisinko reteesti että, vapaamuotoinen kata eli liikesarja.
Mitä pidemmälle pääsee/tekniikka kehittyy sitä enemmän pystyy lisäämään tuohon pyörittelyyn(potkut,heitot kaadot, kaatumiset jne).
Kaikki oppii pyörittelemään puukkoa. Kaikki ei opi ymmärtämään miksi joitain asioita tehdään määrätyllä tavalla.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
ed von virtanen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 261
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

#83

Viesti ed von virtanen »

jaska kerkeskin jo vastaamaan.hyvä niin!

mitään koodeja tai muuta elämää suurempaa mystiikkaa on turha ruveta
sotkemaan muualle kuin elokuviin ja hifistelylajeihin.tekniikka puhuu ja mitä suorenpaa ilman turhaa kikkailua ja poseerausta nii sen paree...

hippailussa eletään nykyhetkeä.tämän takia noista videoista on vaikea purkaa mitään erityisiä liikesarjakaavioita.eihän kahen puukon hipassakaan
noudateta mitään määrättyä liikesarjaa vaan pyritään olemaan elossa vielä hipan jälkeenkin...

ja ettei tule taas väärinkäsityksiä nii noissa videoissa ei ole mitään turhaa husimista vaan tekniikkaa.
aika monihan muuten treenaa pitkiä aikoja esim.kataa tietämättä mitä edes
treenaa.ja se on mun mielestä aika tyhmää et osaa tekniikoita tietämättä mihin niitä käytetään.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#84

Viesti DeusVult »

Paanari kirjoitti: Tuo pyörittely ompi harjoitusmuoto jolla harjoitellaan koortinaatiota(koordinaatio,pah, koortinaatio kuullostaa komiammalta), liikkumista ja tekniikoita. Sanoisinko reteesti että, vapaamuotoinen kata eli liikesarja.
Mitä pidemmälle pääsee/tekniikka kehittyy sitä enemmän pystyy lisäämään tuohon pyörittelyyn(potkut,heitot kaadot, kaatumiset jne).
Kaikki oppii pyörittelemään puukkoa. Kaikki ei opi ymmärtämään miksi joitain asioita tehdään määrätyllä tavalla.
Jaska
Kuulostaa ihan hyvältä. Ja varmasti KasPin-piireissä on tyyppejä joilta keklutus sujuu paremmin kuin Liekin Raakkelilta aikuisviihteen tekeminen. Mutta se pääpointtini säilyy, eli: videolla yksintehtynä liikesarjana nuo tekniikat näyttävät vain ja ainoastaan pyörittelyltä, eikä siitä voida päätellä osaako se pyörittäjä oikeasti myös soveltaa niitä tekniikoita, vai pyörittääkö vain pyörittämisen ilosta.

Tämä siis liittyen sekä kapsin, että man.. korjaan romanivideoihin ja kaikkiin muihinkin videoihin joissa pyöritellään ninjamaisen näyttävästi erilaisia härpäkkeitä.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

#85

Viesti Esa Tyynismaa »

Noh,asiaa on taas tullut...
Ensiksi noista liikesarjojen tekniikoista.Ei ole koskaan edes ollut tarkoitus,että asiat voisi oppia katsomalla klippejä tietokoneelta.Oppiminen on vuosien mittainen polku,joka ei lopu koskaan.Keneltäkään.Nähty liike vaatii noin 10000 toistoa,ennekuin kroppa osaa toteuttaa tekniikan "automaattisesti".Eli tekniikka tulee selkäytimestä,ilman mietintätaukoa.Sen lisäksi tekniikan soveltaminen käytäntöön vaatii sparria,sparria ja vielä sparria.Ja vielä mielellään pätevän opettajan.
Nettiklipit on parhaimmillaan hyvää mainosta,huonoimmillaan aihe mollata.Varsinkin niiltä,jotka eivät asiaa ymmärrä.Systemaketjussa oli pari juttua haukuttu "aivoaaltotyrmäykseksi".Minut on samoilla tekniikoilla viety tajunnan laitamille ilman kykyä omatoimiseen motoriikkaan.
Enkä kuitenkaan ihan pienellä lyömisellä pelistä poistu.
Kas-pin,kuten kaikki todelliset taistelutaidot,sisältää liikesarjoissaan paljon tappavia/vammauttavia tekniikoita.
Tämä sama koskee suurinpiirtein kaikkien lajien kataharjoittelua.
Kamppailu-urheilu on taas aivan eri genre.Lukko on lukko,ja videolta sen voi oppia näkemällä.Harjoittelemalla lujasti sen saa jopa otettua omaan repertuaariin.
IP-lajit jätän kommentoimatta omista syistäni.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

#86

Viesti Paanari »

Esa Tyynismaa kirjoitti: IP-lajit jätän kommentoimatta omista syistäni.
kihikihi

Ens kerralla kokeile hymyillä ;) lyö vasta sitten.
Tulisin käymään mutta, tuo uus akka kyttää jo mun menemisiä. Lapsellinen, eipä ymmärrä että miehen pitää saada harrastaa, ryypätä ja tehrä liiton ulkopuolisia jälkeläisiä. (Ruokkojen maksu pitää työ elämässä :badgrin:).
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#87

Viesti PaavoH »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Noh,asiaa on taas tullut...
Ensiksi noista liikesarjojen tekniikoista.Ei ole koskaan edes ollut tarkoitus,että asiat voisi oppia katsomalla klippejä tietokoneelta.Oppiminen on vuosien mittainen polku,joka ei lopu koskaan.Keneltäkään.Nähty liike vaatii noin 10000 toistoa,ennekuin kroppa osaa toteuttaa tekniikan "automaattisesti".Eli tekniikka tulee selkäytimestä,ilman mietintätaukoa.Sen lisäksi tekniikan soveltaminen käytäntöön vaatii sparria,sparria ja vielä sparria.Ja vielä mielellään pätevän opettajan.
Nettiklipit on parhaimmillaan hyvää mainosta,huonoimmillaan aihe mollata.Varsinkin niiltä,jotka eivät asiaa ymmärrä.Systemaketjussa oli pari juttua haukuttu "aivoaaltotyrmäykseksi".Minut on samoilla tekniikoilla viety tajunnan laitamille ilman kykyä omatoimiseen motoriikkaan.
Enkä kuitenkaan ihan pienellä lyömisellä pelistä poistu.
Kas-pin,kuten kaikki todelliset taistelutaidot,sisältää liikesarjoissaan paljon tappavia/vammauttavia tekniikoita.
Tämä sama koskee suurinpiirtein kaikkien lajien kataharjoittelua.
Kamppailu-urheilu on taas aivan eri genre.Lukko on lukko,ja videolta sen voi oppia näkemällä.Harjoittelemalla lujasti sen saa jopa otettua omaan repertuaariin.
IP-lajit jätän kommentoimatta omista syistäni.
Hyvää tekstiä :applause: Omalta kohdaltani komppaan 100%

Harrastatko sääkin siis tätä kas-pinia ?

Ja vähän off-topic, mutta järjestetäänkö näitä kas-pin leirejä enää ?
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

#88

Viesti Esa Tyynismaa »

Vastaan kyllä.Molempiin kysymyksiin.Kas-pinin nettisivuilla on yhteystiedot Kaarlo Valkoselle ja muille opettajille,jotka nykyään opettavat.Seuraava leiri on 17.11.2007.Soittele vaikka kyseisen seuran vetäjälle,että onko kyseessä avoin leiri.Muistaakseni on.En vaan itse tuonne valitettavasti ehdi.
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

#89

Viesti Kalle Koskinen »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Jos oikeasti haluatte nähdä taitavan ja varmasti vaarallisen puukonkäyttäjän,etsikää käsiinne Sami Suuronen.Paras koskaan näkemäni,vaikka jotkut on joskus kehuneet minunkin veitsenkäyttöä.
Perhana kun olisin tämän viestin lukenut ennen kuin juttelin kyseisen miehen kanssa. Käytiin kavereiden kanssa katsomassa Kas-Pinin näytöstä ja Suuronen vastaili asiallisesti sekä innostuneesti minun kysymyksiini. Olisinpa osannut kysyä tarkemmin puukkojutuista...
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

#90

Viesti Esa Tyynismaa »

Elämä on...
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa