Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Viestiketju lukittu
titaaninyrkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 215
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: tampere

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#241

Viesti titaaninyrkki »

oon koittanu youtupe:en laittaa pätkiä mutta en osaa?
mutta laitan kyllä sinne ihmisiä laittamaan!ihan varmasti.
mutta tekninen puoli on myös,katsojan silmässä,jos
arvostaa hienoja katoja niitä on turha odotella?
iskuja,pysty-lukkoja (leuka on kipee)polvee,kyynärpäätä pyritään pysyyn pois maasta.
mutta sinnekin täytyy joskus mennä!lumen,jään,kivien sekä lasinsirujen seassa en
vietä mielelläni itse aikaa!
titaaninyrkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 215
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: tampere

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#242

Viesti titaaninyrkki »

on pätkät rajalliset,mitä voi laittaa....ei vaan.
HAMMER IS BACK_0001.wmv
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
titaaninyrkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 215
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: tampere

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#243

Viesti titaaninyrkki »

en tiä mitä oon säätäny mut kone sippailee.
ei oo toi kunto viä parhaillaan huipussaan mut,
paranemaan päin.
hightower
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 135
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Lahti

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#244

Viesti hightower »

Viitsitkö vähän selventää tuota tekniikkaa videolla.

Kuvan laatu kun ei ole paras mahdollinen. Yrittääkö videolla hyökkääjä lyödä sinua keskivartaloon vai tulla iholle?

Olisi myös valaisevaa jos selittäisit näytetyn tekniikan osissa. Eli mitä teet missäkin vaiheessa ja miksi?

Ja jos tämä tekniikka kuvastaa hyvin titan fistiä, niin mitkä ovat ne pääperiaatteet joiden mukaan tilanteet ratkaistaan

:kiitos:
titaaninyrkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 215
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: tampere

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#245

Viesti titaaninyrkki »

tää video on mun omasta,harjoitteesta1.kouluttaja saa hyökätä mun kimppuu miten haluaa?täydellä voimalla,miten vaan. tilanne jatkuu aina n.1-3minuutti?en nää vasemmalla silmällä kunnolla ja tässä tosiaan kerkeen just huomata hyökkäyksen(oma moka)!lyönti sieltä massalla tulee!koukku jonka kerkeen just torjua,kiertävien iskujen torjunnalla,tarraan kiinni ja vedän itteeni päin ja potkasen polvella,tämäytän lopuks painetta iskulla kehoon,siitä 1.kouluttaja siirtyy taakse päin.tää ei ollut kun,reaktio.
titaaninyrkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 215
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: tampere

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#246

Viesti titaaninyrkki »

mutta aloin tästä kehittään,samaan kaavaan,tekniikkaa koska? kevyellä voimallakin täysin reaktiosta,harjoittelematon tai suunnittelematon refleksi-sarja rauhoitti,hetkeksi!meillä on 30kg paino eroa,mää oon kuitenkin kevyempi 91-93kg ja 1.kouluttaja raskaampi-sarjalainen.mutta eniten ihmettelin omaa reaktiooni?mutta
idea on reenata ihmisen luontaisia reatioita,pien`Ryhmässä jopa jokaisen henkilön.
henkilökohtaisia,reaktioita tilanne nopeuteen.puhumalla välttää tiäanne,juosta,tai viimesenä keinona toimia.tää oli reaktio täysin,niin kun sanoin filmiä ei kuvata,erikseen vaan ne on harjoituksista,pätkiä.tiovottavasti vastasin kaikkeen.hyvä kysymys! ;)
hightower
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 135
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Lahti

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#247

Viesti hightower »

Kiitos vastauksesta.

Ihan ok tekniikka, vai onko se tekniikka jos haeteen satunnaisia, vaihtuvaan ärsykkeeseen perustuvia yksilöllisiä reaktioita?

Ei sillä varmaan ole merkitystä, kunhan toimii.

Nyt kun kysymyksiä on tullut paljon siitä mitä titan fist on ja kirjoitit:
idea on reenata ihmisen luontaisia reatioita,pien`Ryhmässä jopa jokaisen henkilön.
henkilökohtaisia,reaktioita tilanne nopeuteen.
niin pyytäisin miettimään ajatuksella oman näkemyksesi seuraavaan kysymykseen:

Onko titan fist yksittäinen ja uusi itsepuolustus laji vai itsenäinen itsepuolustus-treeniryhmä joka harjoittelee minkä tahansa lajin mitä tahansa toimivaa tekniikkaa joka jokaiselle treenaajalle henk.koht sopii ja tarvittaessa kehittää uusia tekniikoita jos valmiita ei löydy?
titaaninyrkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 215
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: tampere

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#248

Viesti titaaninyrkki »

eanteeksi ilmaisin itseäni epäselvästi pahoittelen.
titaaninyrkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 215
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: tampere

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#249

Viesti titaaninyrkki »

tarkoitin että jos jollekkin henkilölle on joku tekniikka,ehdottoman liian vaikea,yritämme auttaa ja ja hieman linjausta muuttaa,tässä tekniikassa?mutta tekniikka on osattava.mutta jos reenaajani ovat olleet 50-150kg.on tekniikoiden suorittaminen toisille todella vaikeaa?ihan perus asioista lähtien. en osaa selittää paremmin kun että kyseinen henkilö saisi mahdollisimman hyvän tuloksen kuitenkin omaan suoritukseensa,ja että se jäisi lihasmuistiin refleksinä?mahdollisimman tehokkaasti kuitenkikin.1.kouluttaja osaa vastata varmasti paremmin tähän,kun itse en
pysty tuottamaan tekstillä,asioita toisin kun puhumalla,puolivuotta kirjoitus taitoa.n.koneen opiskelua.ellet tästä ymmärtänyt syy on minun ja pahoittelen,1.kouluttaja antaa vastauksen?
sitten vielä suomen kielellä.kiitos kun ilmoitit,helpottaa oppimista kirjoituksen kanssa.
titaaninyrkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 215
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: tampere

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#250

Viesti titaaninyrkki »

TITAN FIST on valmis itsepuolustus-järjestelmä.olen tehnyt kaaviot,reeni ohjelmat,alkulämmittely ohjelmista lähtien,tekniikoita on satoja.mutta mielestäni sain hyvän tekniikan aikaan olen itse harjoitellut sitä.tämä tekniikka ei ole kadulta,mutta tehosi!laitan vielä muutaman pätkän tänne sitten youtupe:en tulee seuraavat.
hightower
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 135
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Lahti

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#251

Viesti hightower »

Kiitos vastauksesta.
titaaninyrkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 215
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: tampere

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#252

Viesti titaaninyrkki »

hightower kirjoitti: Kiitos vastauksesta.
toivottavasti selvensi.ole hyvä.
1.kouluttaja
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8
Lauteille: Joulukuu 2008

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#253

Viesti 1.kouluttaja »

Kaikille ihmettelijöille myö sellainen tieto että ennen TITANFISTISSÄ oli neljä eri aluetta mitä reenattiin ja nykyään on vain itse puolustus järjestelmä. Valmiita tekniikoita muokataan yksilöllisesti tarpeen mukaan. Meitä on moneen junaan kaikki eivät toimi samalla tavalla ja joillakin ihmisillä on omia rajoitteitaan esim. selässä vaurioita tai muuta sellaista jotka estävät suorittamasta joitakin liikkeitä niin sanotusti oikeaoppisesti. Sillon täytyy muokata kyseiselle reenaajalle sopivaksi eikä vain jättää pois. Vaikka sinulla olisi esim. jalka vioittunut ei se tarkoita ettetkö saattaisi tarvita itse puolustusta. Siksi mainitaan niin paljon siitä että muokataan ihmiselle sopivaksi. Ja kuten Titaani nyrkki osoittaa silmäkään ei ole este sen kanssa on vain elettävä ja tehtävä asiat niin ettei se haittaa.
Roku
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 71
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Vantaa

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#254

Viesti Roku »

On hienoa, että TFistin koulutuksessa otetaan huomioon myös harrastajan rajoittuneisuus (jos sellaisia on) ja ajatellaan fiksusti siinäkin mielessä, että puolustusta tarvii siitä huolimatta oli harrastajalla joku vaiva tai ei. Mutta noista muutamasta sekunnin parin pätkästä ei kyllä valitettavasti saa mitään kunnollista käsitystä TFistin huonoudesta tai hyvyydestä. Sitten kun videoita on nähtävillä laajemmin ja eri osa alueista on aika arvostella lajia enemmän.

Ja mitä tulee hammerin väittämään, että kaikki ei saa harjan vartta poikki potkaisemalla pitää tietysti paikkaa. En usko että 80 vuotias mummo enää siihen kykenee (paitsi teräsmummo) mutta jokainen joka on vähänkään harrastellut tekee sen helposti, jopa 10 vuotiaat pojan koltiaiset tekee sen. Niillä pätkillä ei kyllä pahemmin kannata hehkuttaa.

Mutta odotellaan niitä videoita laajemmin ja arvostellaan sitten paremmin.
---------------------------------
Maasta se pienikin ponnistaa
---------------------------------
titaaninyrkki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 215
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: tampere

Asiallisia kysymyksiä TITAN FISTISTÄ

#255

Viesti titaaninyrkki »

harjanvarrenkatkaisu on enemmän mielen-harjoitus?varsinkin jos on käynyt niin että sen kiinni pitäjä on esim.lentänyt harjan-varren mukana,se upotti tänäkin päivänä olevan jäljen. kuitenkin päätin kokeilla uusiks sama juttu.on ainut kerta kun harjottelia on ainakin kymmenen kertaa potkaissut sen jälkeen suojan kanssa ei meinannut katketa,kyllä se räsähti ensin.n on käynyt vain kerran. mutta ei kaikki uskalla yrittää? se on nopeudesta kiinni.eli ei sitä kaikki saa poikki.
kyllä sen saisi mutta?ei kaikki ole valmiita ikinä,pelko kynnys kovenee ja ymmärrän heitä.olisimme laittaneet jo mutta sivu ei toiminut eilen.
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 89 kurkkijaa