Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Systema

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#31

Viesti Kari Aittomäki »

Miellyttävä juttu ja kiinnostukseni vaan lisääntyy.
Joutuuko täsä hyppäämään etelän junaan?

Tosin, korjauksena.
Onhan jutussa nuo ikuiset kliseet ulukomaan ihimeen, ison miehen joka onki lempeä, vaivattoman alistamisen ja "tää siis on tositilanteessa testattu tiätsä" mukaisesti.

Tuoki juttu on kirjoitettu niin monesti.
Muistaako kekä sen Hytösen kirjoitelman Jim Shorttista silloin kasariaikoihin.
Miltei yksi yhteen sama. Paitti että Jimbo oli man in black.
Tää sälli on maastopuvussa, jota juttua en vielä ole ihan nielaissut.
Viimeksi muokannut Kari Aittomäki, syys 9, 2006, 21.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#32

Viesti kenttiensankari »

Internetissä itsepuolustuksen asiantuntijat ylistävät lajia maasta taivaaseen
En kyllä ole vielä tuohon Voima-lehden mainitsemaan ylistykseen juuri törmännyt. Päinvastaista olen huomannutk yllä runsaasti.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 18952
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#33

Viesti Andy »

VKA kirjoitti: Eikös tämä Voima lehti ole juurikin se poliittisesti täysin sitoutumaton lehti? :lol: :lol:

Väkisinkin pistää miettimään, että onkohan Systema siinä sen takia, että kyseessä on itänaapurimme tuote...
En oikein usko. Lehden toimittajakunta on sen verran nuorta, että neukkuaikoja ei osata haikailla. Pikemmin etsisin syvempiä syitä tästä systeman "huuhaa"-puolesta.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#34

Viesti Kari Aittomäki »

Vastakulttuuria kiltisti taitaa Voima olla.
pikkuhukka
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 111
Lauteille: Huhtikuu 2005

#35

Viesti pikkuhukka »

Kyllä te osaatte kaivaa vanhan narkomaanin takaisin kehiin...
Jopa minulle tuo uskoa korostava näkökanta tuntuu oudolta... ja syitä siihen joutuu miettimään vaikka olen tavannut kaikki jutussa mainitut henkilöt kirjoittajaa myöten henkilökohtaisesti.
Itse systeman oppeja käytännös kokeilleena - ei se tårta på tårta oo.
Vesasta- yksi notkeimpia näkemiäni jätkiä melkein mahdoton sitoa!
Valentinista- se on aika taitava ja pelottava(vaimonsa kans) historiasta viis.
Ja tota mä pelkään koistisen lyöntiä melkein yhtä paljon ku rantsen potkua( ja sit ihan varmuuden vuoksi haluan olla myös rantalan lyönneistä kaukana jos voin).
Mä en tiedä onko mussa vikaa vai mikä mutta mä en oikein osaa ikinä yhdistää systemaa näihin juttuihin. JAANNEEE!.
Petteri K

"Katotahan painimalla, jotta kuka on kuka"
-tuntematon Pohjan-Maalainen jääkiekon ystävä.
Anni M.
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 823
Lauteille: Lokakuu 2005

#36

Viesti Anni M. »

Yamazu kirjoitti:
Anni M. kirjoitti:Haluaisin kyllä kovasti päästä kokeilemaan systemaa. Mutta asun taas sen suhteen väärällä paikkakunnalla. Muutenkin on "etsikkoaika" meneillään.
Kokeilemaan pääseminen ei vaatine muuttoa toiselle paikkakunnalle, vaan ihan pikainen visiteeraus riittänee :)
Olet kyllä oikeassa.
Sehän oli se viikonlopun perehdytys ensi alkuun. Kyllä siinä ajassa varmaan jotain saa irti.

Tossa voiman jutussa sanottiin , että systema on "asiantuntijoiden ylistämä" tai jotain siihen suuntaan. Itse en kyllä mihinkään hehkutukseen ole törmännyt. Lähinnä päinvastoin. Tuli vain mieleen, että kuinkahan moni "kriitikko" on oikeasti edes pistäytynyt treeneissä.

Miten teille yleensä ottaen merkitsee esim. netti- /lehtikritiikit? Menettekö silti kokeilemaan uusia systeemejä ja lajeja vai vaikuttaako yleinen, mahdollisesti skeptinen asenne siten, että jätätte väliin?

Voiman artikkelin perusteella systemassa mua kiehtoo hierarkiattomuus ja se, ettei ole vyöarvojärjestelmää. Kivun sietämistä haluaisin myös päästä tehostamaan enemmän ja sitä siellä kai myös tehdään. Toi uskonnollisuuden esiin tuominen oli aika vieraannuttavaa, mutta ei sitäkään sitten väkisin tuputettu.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#37

Viesti Mika »

Anni M. kirjoitti: Miten teille yleensä ottaen merkitsee esim. netti- /lehtikritiikit? Menettekö silti kokeilemaan uusia systeemejä ja lajeja vai vaikuttaako yleinen, mahdollisesti skeptinen asenne siten, että jätätte väliin?
Sikäli kuin tähän kysymykseen vastataan muutoin kuin Systemaa koskien, vastauksen voi kirjoittaa esim. tänne.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
marcus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#38

Viesti marcus »

Anni M. kirjoitti: Voiman artikkelin perusteella systemassa mua kiehtoo hierarkiattomuus ja se, ettei ole vyöarvojärjestelmää. Kivun sietämistä haluaisin myös päästä tehostamaan enemmän ja sitä siellä kai myös tehdään. Toi uskonnollisuuden esiin tuominen oli aika vieraannuttavaa, mutta ei sitäkään sitten väkisin tuputettu.
Ei siellä tähän mennessä olla treeneissä muuta tehty kuin treenattu. Uskonnosta puhuminen on varmaan enimmillään ollut luokkaa
-"aika moni niistä venäläisistä taitaa olla ortodokseja"
-"jaa"
"Through violence, you may 'solve' one problem, but you sow the seeds for another."
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#39

Viesti PaavoH »

Miten tuolla systemassa harjoitetaan tuota moraalia/henkisyyttä, mitä tuossa lehti artikkelissa mainostettiin, vai onko se liioittelua ? Kuulostaa mielenkiintoiselta, monet jutut kuulostivat samanlaisilta kuin esim. omassa aasialaisessa lajissa, vaikka lehtiartikkelin mukaan niiden menetelmät ovatkin väärä tie. En nyt kuitenkaan ota nokkaani, onhan tuo "kaavamainen harjoittelu" ainakin kiinalaisten lajien imagon, ja musta nimenomaan imagon, kirous yleisemminkin, mullekin se oli jonkin verran ennenkuin tulin bajiin.
tekuruma
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 757
Lauteille: Huhtikuu 2007

#40

Viesti tekuruma »

Nää samat heput Koistinen ja Vesa vetivät reipas vuosi sitten systemaa täällä tampereen nääshallissa.Harmi että loppui( vetäjien puutteeseen) tavat harjoitella olivat "mielenkiintoisia"ja lyönnit vatsaan todella yllätäviä. Tuli kontatuu muutaman kerran :D En yhtään ihmettele jos Koistinen sai yli otteen lyönneillään ,sillä pelottavan tehokkaita ne olivat.
"Kukkokin on kananpoika"
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

#41

Viesti ka1 »

Pistetäänpä nyt näitä videoita tänne, kun joskus on ihmetelty miksei kunnollisia videoita systemasta oikein löydy ja miksi niissä on aina lähinnä jotain omituista tavaraa.
Tässä siis Systema UK:n videoita: http://www.youtube.com/profile_videos?user=perten&p=r" onclick="window.open(this.href);return false;

Eipä ole mitään bullshidoa tai muuta. Todella asiallista harjoittelua ja hyviä videoita. Ja täytyy sanoa, että pääopettaja Mikhail Ryabko, jota netissä on joidenkin videoiden perusteella kritisoitu, vaikuttaa erittäin taitavalta kaverilta. Tuota olisi todella mukava päästä harjoittelemaan jossain vaiheessa.
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#42

Viesti Mänzy »

Informatiivisia videoita, kiitoksia!



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

#43

Viesti Esa Tyynismaa »

Näyttäis kyllä olevan ainakin vetset aika kivasti treenattu. Oliko sitten aitoa treenitilannetta vai opeteltu koreografia,sitä en osaa sanoa. Ainakin näytti aika toimivalta.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#44

Viesti Mjölnir »

Veitsiklipin lopussa oli hyviä harjoitteita.

Yllättävästi oli samankaltaista kuin ne harjoitteet, joita olen Magassa / Defendossa tehnyt tai teettänyt. Luulin näkemäni ja kokemani perusteella Systeman olevan täysin erilaista, mutta kaipa se on niin, että sitten kun aletaan tekemään harjoitteita, joissa ei hyökätä ennalta sovitun koreografian mukaisesti, niin laji kuin laji alkaa muistuttaa toistaan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
remo
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 647
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#45

Viesti remo »

+1
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 15 kurkkijaa