Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Systema

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Systema

#196

Viesti tonik »

Jos toi veitsi olis terävä ni ei hyvä..monesti käy niskassa ja kaulalla.
Mut liittyykö toi video systemaan, ei taida.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Systema

#197

Viesti sinappi »

tonik kirjoitti: Mut liittyykö toi video systemaan, ei taida.
Systema-ohjaajan systema-aiheiselle youtube-kanavalle postaama video, joka on otsikoitu "Systema knife defence sparring". Joo, ei taida liittyä systemaan. :)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Systema

#198

Viesti Mjölnir »

tonik kirjoitti: Mut liittyykö toi video systemaan, ei taida.
Juupas
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
kallev
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 220
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Systema

#199

Viesti kallev »

Kyllä itse systemaa joskus treenanneena olin huomaavinani tuossa Mjölnirin jakamassa videossa aika paljonkin systemalle tyypillistä liikkumista ja "tekniikoita". Esimerkiksi kaato ajassa 0:55 tuntuu olevan hyvin yleinen ainakin lajivideoilla, myös laajakaarisilla lyönneillä sisääntulo on hyvin systematyyppinen. Samoin poitkuissa selkeästi haettiin periaatetta, jonka mukaan niiden tulisi olla rentoja, raskaita ja huomaamattomia eli voimaa ei haeta lantion liikkeestä vaan rennosta raskaudesta. Systemalle tyypillistä rentoutta ei kyllä kauheasti näkynyt eikä ainakaan potkuissa ollut haettua vaikutusta. Myös kontrolli veitseen oli olematon. En tiedä, kuinka kokeineita videon harjoittelijat olivat, mutta kovin hyvän näköistä ei toiminta omaan silmääni ollut. Tietenkin harjoittelu muuttuu nopeasti aika erinäköiseksi, mikäli nopeutta lisätään paljon totutusta.
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Systema

#200

Viesti tonik »

No jos se on systema-ohjaajan laittama ni mikäs siinä sit. Ajattelin että joku vaan laittanut systema nimen omaan videoonsa, kun mun silmään niin heikon näköstä.
Mitähän järkeä treenata tommosta missä ne ei huomio puukon terää ollenkaan? Toisaalta ehkä parempi ku ei mitään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Systema

#201

Viesti Mjölnir »

kallev kirjoitti: Tietenkin harjoittelu muuttuu nopeasti aika erinäköiseksi, mikäli nopeutta lisätään paljon totutusta.
Juu. Itse en ole nähnyt koskaan Systemaa tehtävän nopeasti niin, että se näyttäisi systemalta.

En vaan osaa guuglata, ilmeisesti.

edit: onhan tietysti mahdollista, että Systeman ei kuulukaan näyttää nopeasti tehtynä siltä, millaisia nämä eniten kuvatut harjoitteet ovat.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

Systema

#202

Viesti Huppu »

Katselin noita Systeman mattojuttuja läpi, niissä ei ollut todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Onko ne vaan jotain fiilistely juttuja ja sitten sparrissa/kadulla tehdään ihan eri juttuja? Kuten tuossa puukkohommassa? Haluan tietää lajista hiukan enemmän, ennenkun teen omat arvioini...


Edit: Katselin noita videoja vielä lisää läpi ja osassa homma näytti ihan vapari/bjj sekotukselta. Onko siis homma jotenkin yhdenmukaista, vai opettaako jokainen mitä osaa?
Oss!
Kuvake
kallev
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 220
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Systema

#203

Viesti kallev »

Foorumilla on paljon minua pätevämpiä vastaamaan kysymykseen, mutta minulle systeman harjoittelusta on jäänyt (mahdollisesti virheellinen) kuva että rentouden korostamisella haetaan mahdollisimman voimakasta reaktionomaista voimantuottoa missä asennossa tahansa. Harjoittelun keskiössä on tämä pehmeämpi tapa, mutta se ei sulje pois jämerämpää vääntöä. Ainakin joissain koulukunnissa näytetään harjoiteltavan myös nyrkkeilytyyppistä lyömistä ja jujutsutyyppistä painia. Mutta en ehkä tosiaan ole oikea ihminen vastaamaan kysymykseen.

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Systema

#204

Viesti Rojola »

En itse ottaisi lähtökohdaksi sellaista ajatusta, että Systema olisi olisi jokin selkeä yksittäinen kamppailulaji jota pyritään toteuttamaan kaikkialla maailmassa samalla tavalla - samoin harjoittein. Ehkä fiksumpaa olisi tutkailla Systeman eri versioita Systema-opettajien kautta. Kuten kaikissa kamppailulajeissa, sitä kuraa varmasti löytyy mikäli sitä haluaa etsiä.

En ole varma mitenkä tuo IZVOR ja Systema liittyvät toisiinsa, mutta kuvittelisin jonkinlaisen linkin olevan. Ainakin tuo Michael Grudevin opit ja meininki on varsin uskottavaa, kuten tässä:

[video][/video]
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Systema

#205

Viesti Veepee »

Onkohan tää nyt niitä Systeman myyttisiä RMA-serkkuja? :D
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Systema

#206

Viesti Mjölnir »

Onko tässä vähän EFO-piirteitä? Vai onko tämän tarkoitus olla joku "kehonkäyttöharjoitus" tai "sisäinen voima" vai pelkästään ukemiharjoite?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Systema

#207

Viesti DeusVult »

Eikös Ryabkolla ollut joku joku 8-10 vuotta sitten (silloin näin jotain Vasilievin ja Ryabkon Systema-opetusvideoita) jotain velhoshittiä siellä videosarjan viimeisessä osassa tms?
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Juike
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 55
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Liminka

Systema

#208

Viesti Juike »

Moro.

Itseltäni löytyy tietokoneelta kyseinen video. Siinä on englanninkielinen tulkkaus.
Harjoitteessa on kyse kaikista kolmesta Mjölnirin mainitsemasta aiheesta. Ja vielä lisää.

Video on vajaan kahden tunnin mittainen, ja sen analysointi on vieläkin itselläni kesken.
Nooh, löysin eilen lopultakin harjoittelupartnerin, joka haluaa kokeilla Systema-tyylisiä juttuja... :)
Kerronpa toimivuudesta ja muusta sellaisesta kun siitä enemmän tiedän.
http://s2.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=23339" onclick="window.open(this.href);return false;
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Systema

#209

Viesti tohtorismies »

[video][/video] Izvor miehet toteuttaa. On kyllä pirun asiallista touhua.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Systema

#210

Viesti Lasse Candé »

Systema, tuo Putinin salainen armeija. :D

Lainausta alla.

http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/20160412 ... 0_ul.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Paljastuskirja: Putinin salaiset joukot valmiit toimimaan Euroopassa
Tänään klo 14:56
Saksalaistoimittaja Boris Reitschuster kirjoittaa uudessa kirjassaan Putin’s Hidden War, että Venäjän presidentti Vladimir Putin on perustanut salaisia ja taisteluvalmiita erikoisjoukkoja eri puolille Eurooppaa.

Reitschusterin mukaan joukot ovat valmiita hyökkäämään välittömästi, jos käsky käy. Saksalaislehti Bild on saanut etukäteen osia Reitschusterin kirjasta. Kirja julkaistaan tämän viikon perjantaina.

Reitschusterin mukaan maanalainen armeija on koulutettu venäläisessä Systema-itsepuolustuslajikoulussa. Siellä opiskelijat läpikäyvät lähitaistelukoulutusta ja aseiden käsittelyä.

Salaisen armeijan komentajat on Reitschusterin mukaan värvätty Venäjän armeijan tiedustelusta ja erikoisjoukoista. Hän kirjoittaa, että tämä taistelujoukko on Putinin salaisen sodan selkäranka taistelussa länttä vastaan.

Reitschuster väittää, että viime vuoden aikana Euroopan tiedustelupalvelut tunnistivat noin 300 Systeman miestä ainoastaan Saksassa. Erikoiskoulutettujen joukossa olisi poliiseja, sotilaita, oikeuslaitoksen työntekijöitä ja jopa Saksan turvallisuuspalvelun jäseniä.

Puolisotilaalliset joukot harjoittelevat säännöllisesti Sveitsin Alpeilla ja Tshekin tasavallassa, toimivat vapaasti yli rajojen eri puolilla Eurooppaa ja saavat lisäkoulutusta Moskovassa.

Kremlin värväämät henkilöt on mahdollista aktivoida toimintaan nopeasti. Reitschustet myös muistuttaa kirjassaan, että kyseiset henkilöt on koulutettu tekemään sabotaaseja ja käsittelemään räjähteitä.

Aiemmin tänä vuonna Saksan tiedustelupalvelun on varoittanut Putinin suunnitelmasta epävakautta Saksaa propagandan kautta.

Bildin mukaan Systeman kouluttamat henkilöt toimivat aktiivisesti äärioikeiston ryhmittymissä ja kohdistavat Saksan kansalaisiin informaatiovaikuttamista.

Lähteet: Daily Mail, Ukraine Today

NINA LEINONEN
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa