Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Systema

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Systema

#211

Viesti Andy »

Systema on näköjään laajentanut myös mattopainiin. Itsehän en tuosta painista niin ymmärrä, mutta jotenkin näyttää aika helposti lähtevän nuo vastustajan liikuttamiset ja kontrolloinnit. Mahtaisikohan tällä tyylillä pärjätä hyvinkin lukkopainikisoissa?

Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Systema

#212

Viesti Mika »

Ainakin oli rentoa.

@RMAF ry:n edustaja voisi kertoa, kuuluuko tuollainen mattopaini oleellisena osana lajiin. Olen jotenkin ymmärtänyt, että laji vaihtelee melkoisesti siellä täällä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Systema

#213

Viesti Veepee »

Systemaan tuntuu kuuluvan myös aina vieno hymy kasvoilla tehtävä "näin helppoa se on" -olankohautus tai -viittoma. :D

Noin muuten tykkään kyllä siitä, miten Systeman harjoittelijat osaavat myötäillä kroppansa liikettä vihulaisen tieltä pois. :peukku:
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Systema

#214

Viesti JanneM »

TUon videon perusteella uskaltaisin väittää, että seuraava ADCC maailmanmestari löytyy Systeman parista.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Systema

#215

Viesti Mjölnir »

Tuoretta Systema-videota syyskuulta 2016



Tuon taidon haluaisin oppia
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Systema

#216

Viesti Mika »

Se on vähän harmi, että vaikka Systeman edustajat ilmoittelevat kursseistaan Potkussa, he eivät kuitenkaan kommentoi näitä videoita. Nämä videot kun kaipaisivat vähän kommentointia lajin harrastajilta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Systema

#217

Viesti Jasse »

Andy kirjoitti:Systema on näköjään laajentanut myös mattopainiin. Itsehän en tuosta painista niin ymmärrä, mutta jotenkin näyttää aika helposti lähtevän nuo vastustajan liikuttamiset ja kontrolloinnit. Mahtaisikohan tällä tyylillä pärjätä hyvinkin lukkopainikisoissa?

Fantastista. Tapasin tuon kaverin Jenkeissä viime keväänä. Opettaa systemaa samalla salilla kun Rigan Machado BJJtä. Mukavan oloinen tyyppi. Kertoi käyneensä Helsingissä opettamassa lajia.

Mutta mitä hänen muikuiluunsa tulee niin en ymmärrä miten voi tuollaista mattokikkailua opettaa kun varmasti on sivusta nähnyt BJJ vääntöä ja maassakamppailun fyysisyyttä. Näin sivusilmällä myös kun tyyppi teki/teetätti harjoitteita puukkoa vastaan... Ihme muikuilua. Minulle tulee tekemisestään mieleen joku kontakti-impro.

Tässä kyseinen herra muikuilee kahta puukottajaa vastaan.

Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Systema

#218

Viesti Veepee »

Jasse kirjoitti:Minulle tulee tekemisestään mieleen joku kontakti-impro.
Tai shintaidon wakame-harjoitus. Lisää vain veitset.

Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Systema

#219

Viesti T-T »

Ainakin sen mitä itse kävin Systemaa Suomessa ihmettelemässä, niin kyllä korostus oli sitä että lyödään turrrpaan, jos ei toimi niin sovelletaan ja sitten lyödään vielä uudestaan turpaan.

Soveltaminen oli sellaista jatkuvaa liikettä, ja tutkiskelua. Tekee päälle välillä hyvää miettiä hommaa pidemmän kaavan mukaan vapaasti.

Itse asiassa mullakin on kysymys. Kävin viikonloppuseminaarin muutamia vuosia sitten. Olisiko vielä siltä pohjalta mahdollisuus hypätä reeneihin?
Vedän "mulla on oikeus!!"-kortin kun kaikki vetäjät hakkas mua niin paljon! :)
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Systema

#220

Viesti PDC »

T-T kirjoitti:Ainakin sen mitä itse kävin Systemaa Suomessa ihmettelemässä, niin kyllä korostus oli sitä että lyödään turrrpaan, jos ei toimi niin sovelletaan ja sitten lyödään vielä uudestaan turpaan.

Soveltaminen oli sellaista jatkuvaa liikettä, ja tutkiskelua. Tekee päälle välillä hyvää miettiä hommaa pidemmän kaavan mukaan vapaasti.

Itse asiassa mullakin on kysymys. Kävin viikonloppuseminaarin muutamia vuosia sitten. Olisiko vielä siltä pohjalta mahdollisuus hypätä reeneihin?
Vedän "mulla on oikeus!!"-kortin kun kaikki vetäjät hakkas mua niin paljon! :)
Tuli tästä T-T:n viestistä ja etenkin tosta soveltamisosiosta mieleen Vasilievin videot. Itse minimaalisesti Systemaa kokeilleena sen anti on minusta juuri siinä, että ei tavallaan ajatella sidotusti sitä tekemistä, että keho on jossain tietyssä paketissa (asento) vaan se elää nivel kerrallaan ja jokainen kohta mikä on vapaa on mahdollisuus lyödä, potkaista tai ottaa vastaa niitä lyöntejä ja potkuja. Ja sitä yritetään tehdä ilman lataamisia tai jännitteitä. En nyt sano, että se on jotain täysin uutta mutta hienoa.



Tässä videossa näkyy hienosti miten se rentous säilyy täysin senkin jälkeen vaikka tulee potku päätä kohti joka vähän osuukin.

Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Systema

#221

Viesti PDC »

En muista oonko kirjottanut mutta yksi antoisimmista asioista mitä Systemaan treenaavien kautta on saanut on toisten hoitaminen. Mulle on muutamia kertoja tehty ihan normaalia vartalon päällä kävelemistä ja pari kertaa kasakkaruoskalla ruoskimista.

Kävelyssä huomaa kuinka suuri merkitys sillä hengityksellä on, että kun toinen vaikka seisoo pohkeen päällä niin ainoa keino saada se rentoutumaan on se hengittäminen (no shit) jota kun oikean tiukka kohta löytyy tehdään nopeampaan tahtiin sitä hengittämistä ja sitten tasataan kun alkaa rentoutumaan.

Ruoskinnassa sain kokea kunnon keholliset tärinät. Aivan samalla tavalla kun näkee TRE-hoidoissa tapahtuvan. Käsittelin myös kehoon jääneiden "traumojen" (pahoja kokemuksia) vapautumista ruoskinnan jälkeen. Keho kun luonnollisesti varastoi jännitteitä jos on esim. stressiä, pahoja kokemuksia, jotka sitten on mahdollista vapauttaa erinäisin keinoin. Ruoskittavana oleminen oli itselleni yksi niistä.

Systemassa tuntuu paljon yhdistyvän rakkautta toiseen ja itseensä. Lyödään rakkaudella jne. Pelon poistamista fyysisen tekemisen kautta koska se on aina yhteydessä ihmisen henkiseen puoleen. Ja vice versa.

Tässä muutama video



Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Systema

#222

Viesti Aihki »

Ei ihan tyypillinen nagaika, tuollaisia näkyy löytyvän "systema whip" nimellä. Tosimiehet käyttävät sjambokkia ... 8-)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Systema

#223

Viesti Mika »

Minua on ruvennut kiinnostamaan tuollainen. Kiitos hyvistä videoista, PDC. :peukku:

Onko niin että Systemaa voi harjoitella vain Helsingissä, jossa myös järjestetään ainoat tutustumiskurssit?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Alapotku
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 227
Lauteille: Heinäkuu 2011
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Defendo
Sivulajit: Libre Fighting, Baraw Sugbo, kuntonyrkkeily, Combat Hapkido
Takalajit: Thaiboxing

Systema

#224

Viesti Alapotku »

Helsingissä on näköjään Alexander Solovevin Systema-leiri 11.-13.11. http://www.systemafinland.com/

Voisi olla mielenkiinnosta käydä tuolla. Toisn en ole perehdyttämiskurssiakaan käynyt, eikä kolmen päivän reissun järkkääminen onnistu lyhyellä varoitusajalla (Hesa on kaukana Rovaniemeltä katsoen).
Jos joku potkulaisista menee tuonne, niin kertokaa, millaista oli.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Systema

#225

Viesti PDC »



Vasilievin videossa mielenkiintoista asiaa. Rakkauden laji :smt003 :DD

Ja eipä kestä Mika :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa